1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, de Wii is de ideale party-console (als je genoeg ruimte hebt). Maar om er in je eentje wat te gaan zwaaien... ga ik liever echt sporten :).
     
  2. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    De Playstation 3 is al door vele mensen gezien op de Electronic Entertainment Expo, maar Sony heeft hun nieuwste console ook al in een winkel in Tokyo geplaats. De Playstation 3 was nog niet speelbaar, maar de controller was ook aanwezig. Dit lijkt allemaal vrij normaal, maar Sony heeft op de plaats waar 'select' moest staan, 'serect' geplaatst, het is de linkse knop, net boven het Sony logo.
    [​IMG]
     
  3. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    serect of gerect?:{
     
  4. Stridone

    Stridone Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommigen van jullie zijn zo biased, laat me denken aan de fanboys op het playstation.nl forum. Bij een shooter bijvoorbeeld, hoef je slecht je pols te bewegen om goed te kunnen richten. Mischien zou het wel leuk zijn als er "Microsoft" erop stond? :lol:
     
  5. Highlander

    Highlander Hete bliksem

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat hele wii lijkt me heel erg leuk, maar voor een korte periode.
    Ik vergelijk het een beetje met de Nintendo DS met zijn touchscreen, erg leuk in het begin maar na een paar maanden heb je het wel gezien.

    En er zijn een hoop DS games waarbij het gehele touchscreen/double screen gebeuren slecht geintergreerd is in spellen.

    Ik hoop maar niet dat de revolution`s motion meuk dit ook gaat ondervinden. =(
     
  6. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dit filmpje hieronder van de tilt controller van Microsoft die al een aantal jaar uit is. Slechte zaak voor Sony.

    Tilt Controller Microsoft

    Als dit spam is mag je het ook weg halen...
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarom een slechte zaak voor Sony? Ok, ze zijn niet origineel maar ik denk niet dat Sony niet afwist van het bestaan van die gamepad ;).

    Ook hebben ze al eens in een interview gezegd dat ze al jaren aan die technologie werken en dat normaal is dat (concurerende) bedrijven aan dezelfde soort techologie werken.
     
  8. 36O

    36O Guest

    Oke ik had een aantal vragen M.B.T. de PS3.
    Gelievde iemand die verstand heeft over hardware hier antwoord op te geven.

    -Kan de PS3 echt in-game 1080p HD signal weergeven (ik heb het dus over bij games, niet in Blu-Ray films).
    -De Xenon heeft toch 3 hele cores en de CELL 7 sub-cores? ik meende ergens te lezen dat een PPC ongeveer 2x zoveel taken aankon dan een SPE van een CELL.
    Maar is de verhouding dan niet 3 op de 3.5? en wat betreft cache geheugen: 1mb VS 2,304mb toch?
    Als ik dit zo zie dan vind ik het verschil wel erg klein...maar hoe komt het dan toch dat mensen zeggen dat de CELL VEEL en VEEL krachtiger is dan de Xenon van de 360 (ongeveer 2X zo krachtig zeiden ze).
    Want FP betekent toch niet zo heel veel dacht ik? de PS2 had 2x zoveel FP als de xbox maar de xbox was VEEL en VEEL sterker.
    -Wat is het voordeel dat de PS3 niet 512 MB DDR maar 256MB ddr en 256MB XDR Main RAM heeft? (ff een uitleg van wat nou de voordelen en naadelen daarvan zijn t.o.v. de memory van de 360, die gewoon standaart 512MB DDR aan geheugen heeft).
    -Wat is het voordeel van de PS3 dat hij over Bleuthoot beschikt? welke draadloze netwerk gebruikt de 360 voor de controllers? wat zijn de voordelen en nadelen van elk? welke is beter?
    -Denken jullie dat de PS3 een grote voorsprong heeft wegens Blu-Ray? worden de games dan niet VEEl groter en VEEL mooier? ligt de 360 niet ver achter door de DVD? of denken jullie dat dit heel weinig van pas zal komen en dat de games ongeveer hetzelfde zullen blijven?
    - ik had ergens gelezen dat de PS3 een downgrade zou krijgen (CELL zou op 2.8 GHZ draaien i.p.v. 3.2) is hier iets van waar? of was het gewoon een gerucht?
    Ook had ik gelezen dat het OS syteem van de PS3 veel rekenkracht en veel memory zou kosten...is hier iets van waar of was dit ook gewoon een gerucht?

    Nog ff een aantal vragen over de 360 (jaa srry ik weet het, ik ben super lastig en irritand....maar toch)

    -Ik had gehoord dat de GPU van de 360 (Xenos) beter was dan de RSX ondanks dat de RSX op een hogere Kloksnelhied daait...wat is de reden hiervoor? Unified Shader Arschitecture? 48 way piplines? wat zijn de voordelen van de Xenos t.o.v. de RSX en andersom?
    Welke van de 2 is in het uiteindelijke plaatje beter en stabieler?
    -Met welke videokaart zou de Xenos vergleken kunnen worden? ik weet dat de RSX zo sterk is als 2 GF 6800 kaarten...maar ik weet niets over de kracht van de Xenon in verhoudening tot de hedendaagse videokaarten...en ja ik weet dat de hedendaagse videokaarten geen USA gebruiken...maar toch....ff schatten dus.
    -Hoe zit het met bandbreedte? welke van de 2 consoles is daar het sterkst in?
    -Ik was ook nieuwschierig wie op dit moment als marktleider staat voor videokaarten...ATI of toch Nvidia? (ja, ik weet dat dit hier niets mee te maken heeft maar toch, moet ik soms alleen voor deze vraag een aparte Thread maken?).

    Ik hoop niet dat ik weer allemaal gelul krijg van: het gaat om de game, niet om de hardware/specs....alsof ik dat niet weet.
    Ik ben slechts nieuwschierig...kan toch??
    Je moet niet denken dat games bij mij niet op de eerste plaats staan want dat is echt wel zo....
     
  9. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    heej wat is de xenon?
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De Ps3 games konden toch alleen maar 720p aan?
    En als Blue-ray flopt flopt de Ps3 toch ook?
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Minimaal ja. Er zullen ook games komen in 1080p @ 60fps.

    Wie weet. Ik denk het niet, aangezien het gros van de mensen hem toch vanwege z'n games koopt.
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Zit er nou echt veel verschill tussen 1080i game en 1080p games?
    En (bijna) niemand heeft een HDTV die 1080p ondersteund dus je hebt niet zoveel aan 1080p games straks :) .

    2. Stel dat Windows Vista (en hoger) geen Blue-ray gaan ondersteunen maar alleen HD-DVD, dan flopt Blue-ray toch al of niet?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom? Windows 95 stond toch ook niet op een Video band :+
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt me vast wel :)
     
  15. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0





    Nee het stond op een steen
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Moest Vista geen BR ondersteunen, dan is de kans zeer groot dat BR een flop wordt (maar dat wil niet zeggen dat de PS3 er ook 1 wordt). Ik denk niet dat MS dat mag volgens de wet (iets i.v.m. hun monopolie positie), maar hier ben ik niet zeker van. Ik ben er wel zeker van dat MS dat niet gaat doen, want dan zullen er toch sowieso wel illegale hacks komen die BR wel zullen laten werken op Vista.

    Bovendien bestaat er dan ook een zeer kleine kans dat Vista gaat floppen en een ander OS, dat wel BR ondersteunt, het marktaandeel van Windows serieus verkleint.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sony heeft een aantal grote troeven in handen.

    1. De games voor de PS3 staan op een Blu-Ray disc.
    2. De grootste merken ondersteunen Blu-Ray ( Sony , Philips , Samsung , JVC , Yamaha , Pioneer , Panasonic , BenQ , HP ).
    3. Sony is in bezit van MGM (film) en BMG (muziek).
    4. Met de wereldrelease van de PS3 komen meteen miljoenen Blu-Ray spelers op de markt.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    :thumbs: Wat een ongelofelijke hoop onzin vragen man... :thumbs:
    Als ik zo je posts lees weet je er zelf een stuk meer vanaf dan de gemiddelde forum bezoeker hier (ik dan toch ;) ).

    Succes met het vinden van je antwoorden..... :b:

    p.s. Mocht je alle antwoorden weten dan vat ze ook even zo mooi samen als al je vragen in één post (ik denk namelijk niet dat je alle antwoorden in één post terug krijgt).
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm, ik weet niet of alles ook meteen een troef is...
    1. Ik lees hier en daar dat de data stroom op de BR speler van de PS3 niet zo snel data overbrengt als een DVD speler.... (correct if i'm wrong..)
    2. Die grote merken ondersteunde ook UMD maar komen daar ook gigantisch hard van terug.... (BR én HD DVD zijn nog steeds geen bewezen formaten.....)
    3. Klopt, is wel een goede troef :b:
    4. De WW release moet eers maar gehaald worden... (ikzelf verwacht eerlijk gezegd niet dat ze WW uit komen, ik denk zelfs pas ergens maart 2007 in Europa......)

    Dus tja, eerlijk gezegd kunnen die troeven ook nog droeven worden :'-(
     
  20. 36O

    36O Guest

    ehehehe i know i know it's crap...en het is ook niet waarschijnlijk dat iemand hier op dit forum het antwoord weet op al deze vragen....maar toch....kon het altijd proberen toch?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina