1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Haha, het is ook weer geen crap maar als je alles zo achter elkaar zet.... Sja.... :lol:
    Dan bezorgt het mij wel een goed lach salvo (no offense trouwens...)
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik kan niet alles beantwoorden of volledig beantwoorden, maar ik kan wel een paar dingen beantwoorden :) (en hopelijk klopt het).

    Dat is wat Sony beweerd, maar of dat ook echt zo gaat zijn zullen we zien bij de launch. Ik vraag mij zelf af of de graphics dan wel even goed gaan zijn als op 720p aangezien het bij 1080p in een hogere resolutie moet worden weer gegeven.

    Als ik me goed herinner is XDR RAM sneller dan DDR RAM.

    Time will tell en bovendien is deze discussie hier al aan bod gekomen.

    Gerucht

    Op papier is de Xenos iets krachtiger dan de RSX. Waarom weet ik niet precies, maar ik denk persoonlijk door de Unified shader architecture (en de rest van de core-architecture). Ook is de RSX gebaseerd op de G70 of G71 (7800 of 7900).

    Hoe het in de praktijk gaat uitdraaien zullen we nog wel zien.

    Als de RSX ongeveer zo sterkt is als 2x 6800 Ultra's, dan is de Xenos ongeveer zo sterkt als 2x X850 XT (PE)'s. Ik denk dat de RSX en Xenos krachtiger zijn, maar het geeft wel een goed zicht op het prestatieverschil.

    Intel :+
    Maar tussen Nvidia en ATi dacht ik dat Nvidia iets meer marktaandeel heeft.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  3. 36O

    36O Guest

    Ik had ergens op een forum gelezen dat mensen zeiden dat dat alleen bedoelt was voor Blu-Ray films.....voor games zeiden ze dat beide consoles gewoon 720p en 1080i zouden ondersteunen...vandaar dat ik het gevoel had dat ik iets had gemist ofzo


     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    XDRAM is ook duurder.


    Ga de discussie dan nog eens lezen, staan genoeg meningen daarover in :+.

    Intel, Nvidia en ATi maken geen videokaarten, maar de chips (cores/GPU's). Intel heeft het meeste marktaandeel met zijn onboard grafische chips.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind wel dat de 360 games wat meer op gang mogen komen. In de gemiddelde winkel staat er toch maar een bedroevend aanbod (vaak staan niet alle games er). Daarnaast zijn er op het moment nog maar erg weinig topgames verkrijgbaar. Gelukkig komen er in het 3e en 4e kwartaal van dit jaar veel toffe games (ook veel topgames).

    Hoop ook dat ze zich met de nieuwe lading games wat meer zullen toeleggen op nieuwe gameplay elementen. Momenteel lijkt de nadruk meer op mooiere graphics te liggen. Dit is iets wat ik op het moment zowel op de 360 zie als op de PS3.

    Gelukkig is de Wii er straks om dit recht te trekken met nieuwe gameplay.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt hè. Ik weet al vanaf januari geen TOP-game op te noemen. De release titels waren best aardig: Condemned, Kameo, PGR3 enz.
    Maar de titels die redelijk recent uit zijn gekomen zijn vind ik niet echt NEXT-GEN. Spellen zoals Hitman en Battlefield 2 zijn wel tof, maar niet echt MOOI.

    Verder word dit een dure kerst voor mezelf. Ik geloof dat ik in de periode september-januari(2007) zo'n 10 games op kan noemen die me ontzettend goed lijken en dan ook echt NEXT-GEN. Verder moet ik ook nog een Wii, met ook zo'n 5 games.

    Nu hopen dat dat allemaal goed komt. Ik verheug me zo op de Wii*)
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    GRAW?
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    maar wat bedoel jij eigenlijk met next-gen
    jullie willen altijd maar vernieuwend en vernieuwend maar waarom moet dat als de oude formule succesvol is kijk naar battlefield en fifa.
    ik stel mij bij next gen gewoon betere gfx en alles wat wat nieuwer is, is mooi meegenomen.

    en dan vergeet je nog figth nigth, football manager, oblivion, table tennis ....
    er zijn genoeg toppers voor de xbox360.
    als je eens goed kijkt heeft de xbox360 al meer toppers dan wat de gewone xbox had.
    bij de xbox moesten we na halo wachten op een echt topper, en na een goed jaar kwam namelijk splinter cell.

    nu is de xbox360 een 6 maand oud en er zijn verschillende toppers uit en de mensen zitten te klagen. =(


    sorry dubbelpost
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2006
  9. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry, die was ik idd vergeten. Nu ik er toch aan denk: Oblivion. Alhoewel ik denk dat daar nog iets meer uitgehaald kon worden.
     
  10. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    GRAW is echt een super strak spel .Oblivion kon nog wat meer aan gesleuteld worden maar zeker ook een goed spel.Maar echte super games zoals halo 1 & 2 zijn er nog niet .Die zitten er wel aan tekomen denk maar aan gears of war,halo 3,Brothers in arms hells highway ,Rainbow six las vegas,Assasin creed.Wat mij ook wel aan spreekt is dat command and coquer 3 tiberum wars op de xbox 360 .Dus nog een hoop lol in het verschiet !
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Assassin's Creed is voor zover ik weet nog steeds niet voor de 360 aangekondigd hoor.
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht van wel, maar dan onder een andere naam ofzo??
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me eigenlijk bij NEXT-GEN voorstel is iig de graphix die dan steeds maar weer mooier worden, dus een realistischere game. Ook vernieuwende dingen in de gameplay vind ik daar bijhoren.
    Zo vind ik die leuke Wii controller een enorme stap vooruit op het gebied van gameplay. Maar ook de 360 zou meer dingen kunnen aanpassen.
    Ik vind bijv. BF2MC een erg vet spel, maar als ik dan kijk naar de Battlefield 2 op de PC ontbreken er gewoon dingen. Ik krijg bij BF2MC ook meer het idee dat ik in m'n eentje ergens leuk rondjes rijd, en niemand iets doet.
    In Battlefield 2 op de PC kon je leuk commando's gaan geven: Give me a ride, MEDIC!!!.

    Ik bedoel dus: Sterke verbeteringen ten opzichte van de oude versie, of compleet vernieuwend.

    Als ik kijk naar een spel als Top Spin 2: Ik heb vroeger regelmatig Top Spin gespeeld, maar ik zag nou geen duidelijk verschil ten opzichte van Top Spin 2. Misschien zijn de smashes wat anders ofzo... Maar das ook alleen te merken voor de mensen die het super vaak spelen.
    Verder zou ik een spel als Table Tennis wel NEXT-GEN noemen je kan het niet kan vergelijken met een andere versie op een vorige console. Ik ken echter geen ander Table Tennis spel. Daarom is het misschien wel vernieuwend.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2006
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij de aankondiging van de game met nog de code naam (project assasin dacht ik) was er gezegd dat de game op de PS3 en 360 uitkwam. Maar sinds de E3 is deze PS3-exclusive geworden (toch zeker voor een tijdje).

    EDIT: De kans is weeral groter geworden dat ie naar de 360 (of zelfs Wii) komt, maar de onzekerheid blijft bestaan :mad:
    Bron: 1Up
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2006
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop zoiezo wel keihard dat ie naar de Xbox360 komt. Anders ga ik huilen met m'n knuffelkonijn!!
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Knuffelkonijnen zijn helemaal uit , je moet een Wuppie hebben.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    /Mod Off-topic geblaat verwijderd, graag weer ontopic nu.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was gisteren even in de rommelbak op zolder aan het rommelen en wat vond ik daar ???

    Een Logitech Wingman Exteme Sensor.
    - Ultra-accurate G-FORCE TILTTM motion sensing for proportional control .

    Weet alleen niet wie nu eerder met de Sensor controller op de markt kwam.
    Logitech of Microsoft maar één ding is 100% zeker het is geen idee van Nintendo.
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Is die tilt functie niet hetzelfde als die van de PS3 controller (welk ook al btw in een Gameboy spel zat)?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tilt en Sensor zijn het zelfde.

    Logitech noemt het G-FORCE TILTTM !!!

    Heb ooit nog een Flippergame op de Gameboy gekocht met Tilt functie !!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina