1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het doet er niet zo toe wie het idee van een 'motion-sensor' in een controller bedacht heeft. Het ligt eraan hoe het verder uigewerkt en toegepast wordt.
    Nintendo heeft zich er volledig op gefocused en komt met de meest geavanceerde variant tot nu toe.
    Dat Sony het idee een half jaartje voor de launch nog even overneemt en nog ff probeert mee te liften op de 'sensor-hype' vind ik wel een beetje cheap.
     
  2. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat is het ook!
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er nog wat nieuws over de Wii?
    Maar ik vind de naam Wii niet helemaal lekker, Wii = WII = World War II.
    Snappie :) .
     
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    World War II = WWII :)
     
  6. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het niet laten weer wat olie op het vuur te gooien. Daar gaat deze topic tenslotte over.

    De volgende quotes zijn uit het blad PSW (PlayStation World) ofwel een pro-PS3 blad. Lees het hele artikel zou ik zeggen, want ze laten weinig heel van de PS3. Hieronder wat highlights.


    Opening Paragraph: “We’re worried about Playstation 3. It doesn’t seem to be going that well. Public reaction to the announcement of the machines UK price – a gigantic £425 for the full-spec machine – has been terrible, the November launch game line-up appears to be dismal and Nintendo and Microsoft, Sony’s two main competitors, seem to be on top of their game and gaining ground by the day.”

    “It’s a bargain” Sony’s UK MD Ray Maguire.
    PSW says “Not really. £425 is loads. PS2 was £299 and, even taking into account inflation, this is more. Yes you get a Blu-ray player – but so what? Who the hell wants Blu-ray right now?

    “The first five million are going to buy it whatever it is, even if it didn’t have games” Sony Europe’s David Reeves
    PSW says: “No, we won’t. It’s a games machine. If it launches with a load of rubbish games no one’s going to care about it Dave. You’re wrong on that one.

    “Playstation3 games will run at 120 frames a second” Ken Kutaragi
    PSW says: That is quite simply a lie. It’s not necessary, puts too much strain on the processor and will not happen.

    “The next generation doesn’t start until we say it does” Sony CEO Kaz Hirai
    PSW says: Microsoft says it will have sold 10 million Xbox 360’s by the time PS3 goes on sale. The next-gen has started – and PS3’s lagging behind already.

    “There’s worrying news for Sony on the financial wires too. Analyst Merrill Lynch is sceptical, believing that, for the first time, Microsoft’s Xbox is going to take the lead thanks to Sony’s PS3 delay.”
     
  7. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een mop, lekker optimistisch daarro zeg, Xbox gonna win:p
     

  8. Hehe, reken maar.
    De PS3 wordt 1 groot fiasco voor Sony:b:
    Het is niet Xbox vs PS3, het is MS vs Sony. En 1 van die 2 is een reus en kan Sony zo kapotstampen als het moet\o/.
    Al is Sony voor een groot deel z'n eigen graf al aan het graven, dus zal MS niet zo gek hard hoeven te stampen.
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er ergens hier een thread over HD en Blu-Ray?

    Zo niet, hopen jullie ook dat HD de battle wint?
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Fiasco? nee.. dat denk ik niet.. Ik denk zelf wel dat Sony zichzelf overschat heeft deze keer en een klap zal krijgen. Maar een compleet fiasco lijkt me toch erg sterk. In basis is de PS3 gewoon een goed apparaat, ja de prijs van de release versies is hoog en het ontbreken van een rumble functie en de toevoeging van die tilt functie helpt ook niet echt. Maar zelfs als de launch niet zo loopt zoals Sony graag zou willen zien dan zullen de verkopen van de PS3 echt wel stijgen wanneer de echte system sellers uitgebracht worden.
    Ik persoonlijk ben b.v. nog steeds van plan om een PS3 aan te schaffen (ondanks de nadelen kwa controller etc), want titels als Killzone 2, etc wil ik gewoon niet missen.
    De marketing machine van Sony heeft zichzelf dit keer gewoon een beetje in zijn eigen voet geschoten.. Met de ps1 en ps2 kwamen ze daar nog mee weg, dit keer niet. En dat kan geen kwaad, Nintendo ging op een gegeven moment ook naast zijn schoenen lopen (N64) en heeft daar ook van geleerd, tenminste daar lijkt het nu op.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Praktisch niemand heeft nog ervaring met die discs en/of spelers. Het is een beetje te vroeg om hier uitspraken over te doen.

    10 Reasons Why High Definition DVD Formats Have Already Failed

    En hebben de opvolgers van de CD al gewonnen? Euhh nee ..
     
  12. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ik niet dat je nou al kunt weten of hddvd od BR wint. Ik denk dat het voor beide nog te vroeg is. Vooral in Nederland. Wie is zijn dvd speler nu al zat dan? Ik zeker niet. Als het aan mij ligt wachten ze nog 5 jaar.

    Sony zal zeker niet zo'n groot succes hebben met de ps3 als met de ps2. Veel sony-fanboys zijn over gestapt, door het perfectionistische gedrag van Sony met zijn BR. De xbox360 is een goed apparaat net als de xbox. Het ontbreekt alleen nog een beetje aan naam bekendheid.

    Ik koop mijn spelcomputer puur voor spellen. En wat ik zie aan spellen voor de xbox360 en deze vergelijk met die van de ps3 ben ik blij dat ik een 360 heb gekocht. Het enige spel dat me leuk lijkt op de ps3 is killzone.

    Nog even wachten tot na de vakantie, dan komen veel héééle vette spellen uit.
    \o/
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
  14. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, mooie foto's van dat lieve apparaat.

    Maar wat word nou het opslagmedium voor de Wii. Ik raak nogal door de war aan wat ik allemaal lees. Ik begrijp dat het SD kaartjes worden + nog iets...??
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ontwikkelingskosten PS3 te hoog?

     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Tja,

    Als dit waar blijkt te zijn dan zullen de geruchten van een tijd geleden (PS 3 moeilijk op te ontwikkelen) dus gewoon kloppen...
    Sony zal dus steeds minder third party support hebben en de 360 meer en meer \o/

    FF afwachten maar
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet goed in Sony World :+ .
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    PS3 GAMES :b:
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nou persoonlijk denk ik dat een console zou moeten leven van first party,maar third party games worden ook steeds belangrijker.Assassins creed is daarvan een mooi voorbeeld.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar AC is van Ubisoft, welk een grote speler is. Het artikel richt zich op de kleinere developers/publishers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina