1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. Ik weet wel zeker dat die geruchten kloppen. Zelfs de beste programmeurs ter wereld wisten nooit hoe ze de kracht van de cell enigzins konden benutten... Daarom hebben vele multynationals de 'cell' destijds ook allemaal links laten liggen... Sony is der wel ingetrapt, en heeft nu dus mooi aardig mee lopen te betalen aan de ontwikkelingskosten (paar miljard) van de Cell.
    Volgens mij hebben ze der helaas ondanks al die kosten nogsteeds geen bijzondere chip van kunnen maken, als dat wel zo was hadden we er al veel meer van gehoord en had iedereen in computerland het wel over de cell en al de mogelijkheden..

    Dit gaat de PS3 ook de das omdoen. Het wordt straks niet erg interessant voor ontwikkelaars om voor de PS3 te gaan programeren, o.a. vanwege de hoge kosten, en het feit dat er van de concurrent al 10.000.000 exemplaren in omloop zijn.
    Hoe minder spellen er voor komen, hoe minder PS3's er verkocht worden. Hoe minder PS3's er weer verkocht worden, hoe minder interessant het is om alsnog voor de PS3 te gaan programeren of door te programeren. Een grote neerwaartse spiraal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2006
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel degelijk waar dat de PS3 lastig is om voor te ontwikkelen. John Carmack bevestigde dat afgelopen mei ..

    John Carmack on PS3

    Oktober 2005 ..

    http://news.teamxbox.com/xbox/9503/Developers-Migrating-from-PS3-to-Xbox-360-Development/

    De tijd is gekomen, het eerste slachtoffer is daar ..
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees net op Teamxbox een update over bovenstaande game:

    UPDATE

    track7games responds to erroneous article

    PS3land.com wrote an erroneous article on June 29, 2006 regarding track7games and our upcoming game, "Theseis".

    track7games would like to clarify that we never cancelled something that did not exist in the first place. We plan to develop "Theseis" for PC and Xbox360 in the near future. As for the PS3, we simply made a strategic decision to not move ahead because we deemed it not probable at this time.


    http://news.teamxbox.com/xbox/11266/Multiplatform-Game-Cancelled-for-PS3-Due-to-Dev-Costs-UPDATE/

    Een nette manier om te zeggen dat het ontwikkelen voor de PS3 (voor hen) niet loont....
     
  4. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    http://eu.playstation.com/ps3/

    De Europese PS3 site, wat er aan games staat kan mij in ieder geval nog niet overtuigen om een PS3 te kopen. Vind sommige games vrij lelijk er uitzien eigenlijk.
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Sony zal er echt wel wat van weten te maken. Daar ben ik niet bang voor.
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De tijd zal het leren.
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Uiteindelijk zullen beide consoles nog kort en gelukkig leven. Met hun eigen must have exclusives.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2006
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort?
    Wat ik Sony hoorder lullen was dat de Ps3 tien, ja tien jaar mee moet gaan.
    Tegen die tijd heeft iedereen een Oled TV en zijn de PC's 100x beter dan die Ps3.

    Ik denk zelf dat de Ps3 ongeveer 4 tot 5 jaar mee gaat net als de 360.
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    @ /Mod: Anders neemt u mijn reactie bloedjeserieus. /Mod in dat geval heb ik niks gezegd :)

    Ach, het is natuurlijk maar heel relatief. Voor mij is 4 jaar kort. Voor een eendagsvlieg is het daarentegen een eeuwigheid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2006
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    10 jaar een PS3? dat zeggen ze alleen maar op meer playstations te verkopen, beetje zielig vind ik.
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou dat valt best mee.
    de PS2 is ook 6 jaar mee gegaan....maar 10 jaar is natuurlijk wel ERG overdreven/optimistisch.

    Ik weet niet wie dat zonet zei over de CELL chip maar ik geef diegene groot gelijk...als het echt zo'n revolutionaire chip was hadden we er heel veel meer over gehoord.
    Volgens mij is het gewoon een te veel gehypde moeilijk te programerende ontoegangkelijke en ontpraktische chip (hij kan wel erg krachtig zijn though).
    Volgens mij komt het omdat SPE een nieuwe techniek is (nieuwe architecture), vandaar dat het zo moeilijk is.
    Maar wat ik dan wel een groot voordeel vind is dat PS3 games op BR verschijnen.
    Anyway, we shall see hat the future brings us....

    BTW: i'm joining this discussion guys!
     
  12. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, over die ''Cell' chip heb ik niks tot nauwlijks iets gehoord.
    /Mod Loop nou niet telkens flames uit te lokken...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2006
  13. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hen helaas door een technisch probleem een tijdje uit de lucht geweest, dus ik heb in de laatste maanden niet kunnen reageren.

    Ik moet toch echt wel erkennen dat de PS3 sinds de E3 veel terrein heeft verloren, en dat Sony's grootste concurrent heeft enorm veel terrein goed gemaakt, kijk alleen al naar de grootste toppers als Mass Effect, Gears of War.

    Hoewel ik en ook vele anderen weten dat niet elk gerucht ook echt waarheid is, zie ik ook wel dat de PS3 terrein verliest.

    Wie wil er nou 600 Euro betalen terwijl je voor 399 precies hetzelfde hebt ?
    Ik niet...en btw, ik koop een spelcomputer om spellen te spelen en niet om de nieuwste generatie beeldfilms te kunnen kijken.

    IS voor jou 600 Euro een goede rechtvaardiging om een spelcomputer te kopen ? zo ja...waarom zoveel meer betalen als voorheen ?

    Ik vond eigenlijk 400 Euro al teveel om een 360 te kopen, laat staan 600 voor nog eentje.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Het enige dat ik er van HOOR is dat ie veel kan, we ZIEN er alleen zo weinig van .....:lol:





    denkt aan Riiiidge Raaacccer en Giant Crabs met een weak spot enzo........
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Bijna iedereen op deze site begrijpt het verkeerd en vat alles wat Sony zegt verkeerd op(in de negatieve zin!). Sony heeft gezegd dat ps3 zeker 10 jaar kan meegaan, maar ze hebben nooit gezegd dat dan ps3 dan pas een opvolger krijgt! Nog niet lang geleden is het support voor ps1(!) pas gestopt, en kan je zeggen dat ps1 meer dan 10 jaar is meegegaan! Hetzelfde zal zijn met ps2(misschien nog langer) en net als het zo gaat zijn met ps3(misschien zelfs nog langer, aangezien hij volledig toekomst gericht is). Binnen 10 jaar een ps4 is absurt, dat weet Sony ook(duuuuuuuuh), maar hier is alweer een bewijs dat alles wat Sony de laatste tijd zegt volledig verkeerd opgevat wordt, en vervolgens de wereld in gezonden wordt op de verkeerde manier, spijtig is dat,maarja, op deze site heb ik me er al bij neer gelegd, maar dit moest ik toch even laten weten hoor...

    Edit: Trouwens, van de "Cell" power heeft men al genoeg laten zien, Cell is gewoon super, maarja, dat is mijn mening...

    Toch niet Fardo, goed dat JIJ er een vraagteken bij zette, iedereer hier was er natuurlijk weer mee weg :):

    Officiële gamesite(bron): http://www.theseisgame.com/index.php?ok=1

    Even googelen kan wonderen doen toch...:{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2006
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Emotion Engine anyone? :emo:
     
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Je spreekt jezelf aardig tegen.


    Ja, boehoe, al die mensen die tegen Sony zijn en alles verkeerd interpreteren.

    Nou, er zit klaarblijkelijk nog genoeg frustratie in je.
     
  18. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhu, dat is eigenlijk een soortgelijk geval....stukken minder revolutionair dan Sony in eerste instantie had belooft.....dat is ook 1 van de redenen dat ik vraagtekens zet bij de CELL.

    @boss: dat valt mee hoor, zo super is die CELL niet....heeft vele nadelen, ook voordelen maar echt TE veel nadelen naar mijn mening.

    Kom op kappen gozer..wat probeer je hiermee te bereiken? echt sneu als je het mij vraagt.

    Kunnen we niet gewoon op een volwassen manier disscusieren, zoniet dan moeten diegene maar van een brug afspringen ofzo|:-
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2006
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Je hoeft alleen maar even dat interview met John Carmack te bekijken. Als iemand er verstand van heeft is hij het wel. _O_
     
  20. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nou ik heb gelezen in de nieuwe PU dat Sony nog 3/4 jaar games blijft produceren voor de PS2. en voor iedereen die kan rekenen:
    6+4=10 dus in principe is Sony al van plan de PS2 10 jaar leven te schenken...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina