1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha, snap je nu niets? Ps4 komt vroeger, maar ps3 gaat toch 10 jaar mee_0/ . Wil niet zeggen dat ps3 10 jaar mee gaat, DAN PAS, een ps4 komt...

    Man, komaan? Lees het hier toch soms.
    Overlaatst zei Sony over content betalen. Boehoe op Sony, en Sony wil games gaan uitbrengen met maar een bepaald hoeveelheid er op, en de rest downloaden, iedereen hier dit en dat aan het zeggen. Terwijl bedoelde Sony het helemaal niet zo. Ze gaven een voorbeeld aan. Ze zeiden zaken die ze in het algemeen bedoelden.
    Dan de guide button van xbox 360. Iedereen ziet op ps3 controller ook een soort guide button staan, boehoe op Sony! Denk ik in mijn eigen, wtf?
    Ik kan ook beginnen dat Microsoft het van Sony gestolen heeft. Want psp was eerder uit dan xbox 360 en psp had een "home button". Wat ongeveer dezelfde functie heeft als de guide button met xbox 360.
    Dan de interface van ps3, sommigen beweren een direct kopie van de 360, nogmaals, het ziet er zoals op de psp uit...
    Zo kan ik wel blijven doorgaan. Het is hopeloze discussie hier, ja nogmaals hier. Het is zeer goed forum met veel diehard gamers waar ik van hou. Maar toch, er worden hier soms zaken gezegd,...:{
    Omdat heftig reageer ofwat? Ik lig niet wakker van dit forum, het is virtueel dus... Maar op moment van lezen heb ik soms inderdaad zoiets, komaan man...
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dacht het ook. Die was totaal anders en had helemaal niet de functionaliteit die de 360 rng of light heeft. Geen friendslist, muziek, personal setting. Die knop van de psp stuurde je alleen maar naar de psp dash.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,maar het principe is hetzelfde, inferface van ps3 is zelfs heel sprekend op die van de psp... Trouwens, als we dan toch over stelen bezig zijn, wat is allemaal al niet van Apple gestolen. Nogmaals, hopeloze discussie, iedereen steelt of beter gezegd: Neemt zaken over om hun producten beter te maken...
     

  4. Ja, m'n vader heeft destijds bij Shell ook een demonstratie van IBM van de cell-processor gehad, ongeveer een jaar voordat Sony ermee kwam. IBM was toen al op zoek naar bedrijven die mee wilden investeren aan het doorontwikkelen van de 'cell'.
    Als rekenmachine werkte die wel. Maar verder konden ze er eigenlijk helemaal niks mee:emo: En er waren toen al 2 grote problemen, (die je nu ook nog telkens terug hoort komen). Het grootste probleem was dat zelfs de beste programmeurs ter wereld en IBM zelf geen flauw benul hadden hoe ze er voor moesten programeren, om die kracht enigzins te kunnen benutten, en ze zagen ook wel in dat dat geen makkelijke opgave zou gaan. Daarnaast werdt dat ding loeiheet en bleek niet te koelen.
    Shell heeft toen uiteindelijk net zoals een vele andere bedrijven het aanbod van IBM links laten liggen. Maar Sony heeft dus wel toegehapt...Ze zijn inmiddels een paar miljard verder, omdat ze hoopten er wel even een goede spelcomputerchip van te maken:{ Tot op 4,5 maand voor de launch ontbreekt in ieder geval nog elk bewijs dat ie af is:{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2006
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Gaan jullie en ps3 halen? Ik zat er aan te denken om er een te kopen maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Alleen killzone lijkt me leuk maar FF en MGS boeie me niet zo. Die japanse spellen vind ik maar raar, vooral die turn-based rpg's die al lang uitgestorven hadden moeten zijn.
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Al die onzin over een slechte cell, moeilijk te programmeren, cell niet af etc....
    Sony is een miljarden onderneming, denk je dat ze iets jaren gaan ontwikkelen en dan op het moment dat het af is zeggen van oops eigenlijk werkt het niet zo goed. Kom op het zijn geen noobs hoor :)

    En over de prijs valt ook niet echt te klagen als je vergelijkt wat je krijgt t.o.v de 360

    ps3= 600eu - heeft blueray, misschien gratis online, 40-60gig - HDMI
    360= 400eu - 20gig(werkelijkheid 13gig)
    wil je van de 360 een soortgelijk product als de ps3 maken, dan moet je een hd-dvd player, xboxlive en een grotere hd(mischien in de toekomst verkrijgbaar) kopen. Tel dat op bij de 400eu en je komt waarschijnlijk akelig dicht in de buurt van die 600eu.
    En ik begijp best dat je niet hoeft te kiezen voor die opties bij de 360, maar ik geef alleen maar aan dat de ps3 niet zo gek duur is in vegelijking met wat je krijgt.
     
  7. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Hiervoor zei je nog dat het absurd zou zijn als Sony binnen 10 jaar de PS4 op de markt zou brengen.

    Ohja...mmm...jaja...ok dan.
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij beweert dat John Carmack ongelijk heeft? :emo:
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand uit mijn klas zegt dat de Wii al uit is, is dat zo?
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ?? :confused: ik hoop dat je dat niet meent :eek:

    (of is dit een sarcastische opmerking die slaat op een aantal pagina's die ik -nog- niet heb gelezen? ;))
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik verklaarde hem al voor gek, maar hij zegt dat ze bij www.nedgame.com ze al heeft.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja ik heb uhm ook al, en deze ook.

    [​IMG]

    8)
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is niet al teslim die dat zij.
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die niet gek.., en zei die Wiee wiee
     
  16. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is de Cell moeilijk te programmeren, maar de Xenon (xbox360 processor) ook. Cell is alleen moeilijker voor programmeurs die nog nooit in aanraking geweest zijn met de PS2. Die had namelijk een Vu0 en een Vu1 mutiplier die vergelijkbaar in gradatie van programmeren zijn met de SPE's waarvan de Cell er 7 heeft.

    Kijk die John Carmack is gerust wel een goede programmeur alleen heeft hij nog nooit voor de PS2 geprogrammeert en kent alleen de single en multicore technologie die op 8086 basis zijn gemaakt. Voor hem is het dus een totaal nieuwe technologie en een totaal andere manier van denken om er een goed werkende engine uit de PS3 te krijgen. Andere programmeurs die wel voor de PS2 hebben geprogrammeerd krijgen namelijk wel goede resultaten uit de PS3, kijk maar naar Metal Gear Solid 4, Lair, 8 Days enz.

    Verder moet je de Xbox 360 premium a €399,- vergelijken met de PS3 van a €499,- in die PS3 zit namelijk ook een 20Gb hdd. Maar voor die € 100,- meer heb je dan wel een Blue-Ray speler. Verder kan je in de PS3 elke SATA 2,5 inch Hdd kwijt. Bij de Xbox360 ben je gebonden aan de Hdd's die Microsoft maakt. Dit zie ik zelf als groot voordeel van de PS3 en nadeel bij de Xbox360. Microsoft rekent nu namelijk al € 99,- voor een 20 Gb Hdd. Kun je nagaan wat hun voor een 60 Gb gaan rekene. Ik gok zo een € 150,-. Dan gaat het prijsverschil wel heel hard naar beneneden. Want voor de PS3 kun je dan bijv. een 120 Gb Hdd krijgen voor € 153,50 (kijk maar eens op tweakers.net)
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  17. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan de xbox premium niet vergelijken met de goedkope versie van de PS3 want op de goedkope verzie van de PS3 zit geen HDMI uitgang.
    zonder die uitgang kan je niet in HDTV gamen en is dus het hele nut van de blue-ray speler weg.
    ik vind het een beetje een rare zet van sony om die uitgang eruit te laten, maarja wie ben ik.

    EDIT: zal ook mijn standpunt nog even vertellen;)
    ik ga geen PS3 kopen omdat ik al een xbox 360 heb.
    ben tot nu toe erg tevreden ermee en ik zie niet echt wat de PS3 aan extra's te bieden heeft. het zal voor ontwikkelaars wel een voordeel zijn om er standaard rekening mee te kunnen houden dat de PS3 een harde schijf heeft.
    dat verschil merkte je ook al in de vorige generatie(de xbox had bijvoorbeeld veel kortere laadtijden)

    de xbox 360 kwam eerder uit en heeft halo dat is wat me over de streep trok, eigenlijk dezelfde reden waarom ik een PS2 kocht. en natuurlijk koop ik ook een Wii want die is zo heerlijk nintendo dat ik hem wel moet kopen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Xbox 360 heeft ook geen HDMI hoor schat ;)
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit zijn dan weer van die vergelijkingen die je niet kunt maken, vind ik.
    Aangezien niks zeker is zal ik in mijn uitleg ook maar aannames doen.

    De 360 zal naar alle waarschijnlijkheid in prijsdalen, overigens is hij hier in de winkel al te koop voor EUR 370, maar dat wordt waarschijnlijk maximaal EUR 349,- en deze mag je niet vergelijken met de 'minder dure' of de 'duurdere' PS3. Waarom niet?

    De goedkope PS3 is pure rip-off, er zit niet eens een HDMI op, waardoor Blu-ray-schijven niet op volle resolutie kunnen worden afgespeeld.

    Of het Blu-Ray sowieso nuttig is blijft tot nu toe nog maar de vraag. Er is nog totaal geen reden van vreugde, want misschien flopt het wel als de ziekte, dan heb je 100 euro meer betaald voor iets wat niet gebruikt wordt.

    Persoonlijk heb ik ook zoiets van: "Wat moet ik in godsnaam met Blu-Ray? Fijn dat films nog scherper zijn dan DVD kwaliteit, maar mijn ogen interesseert dat geen moer. Fijn dat je nu de audio-tracks van 40 talen op 1 DVD kan persen, maar ik luister toch alleen maar naar de Engelse track."
    Dan heb je bij de 360 tenminste nog de keuze om er 1 te kopen (HD-DVD Drive in dat geval). Mocht Blu-Ray doorbreken, dan zal ook de 360 met een externe Blu-Ray drive komen, die je al dan niet kunt aanschaffen.

    Wat de HDD betreft, vind ik het verschil nogal minimaal... Of je nu een 20 of een 60 gb HDD hebt, dat maakt niet zoveel uit. Het is allebei niet echt veel. Maar ja... Die HDD krijg ik toch niet vol, ik werk al 7 jaar op een pc met een 20 gig harde schijf. Vol is hij nooit. Leuk dat mensen 40 gig aan MP3's hebben en 1 terra aan films, maar ja, lekker boeiend... Net alsof je dat allemaal luistert/kijkt, bovendien koop ik films en cd's...
    Daar hebben mensen tegenwoordig een media center voor, volgens mij.

    Vergelijken is dus bijna niet mogelijk, ze hebben allemaal iets dat de ander niet heeft...

    Edit
    En toen reageerde er 3 mensen in 1x :9
     
  20. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    wel
    op de advanced scart cable staat toch HDMI?
    of ben ik scheel?

    in iedergeval kan de PS3 niet in HD uitzenden als je de goedkope verzie hebt.
    of heb ik iets gemisd?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina