1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 is niet voorzien van de beveiligde HDMI uitgang, waardoor HD-DVD’s door de ingebouwde beveiliging mogelijk niet op de volledige resolutie te bekijken zijn.
    Maar de kabel die hier voor nodig is, komt samen met de HD-DVD Speler uit. Het gaat overigens om een officiële Microsoft kabel, dus je kunt de HDMI-kabel vast overal kopen als hij op de markt verschijnt.

    Je moet hem overigens wel los kopen. Een beetje geld kloppen natuurlijk, maar ja ik heb die kabel niet nodig... Ik heb toch geen HD-TV...
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus niet per se waar. Daar heb ik in de PS3 algemeen / hardware thread al iets over gemeld.

    In het kort: Sony heeft onlangs aangegeven dat ze verwachten dat ze volgend jaar met grotere HDD's zullen komen. Waarom zoiets zeggen als je ze nu al bij iedere computerboer kan oppikken? ;) Het wordt volgens mij dus gewoon een standaard accessoire die toevallig bestaat uit een standaard SATA 2,5 inch HDD. Dat ze melden dat ze gebruik maken van een standaard SATA 2,5 inch HDD wil nog niet zeggen dat jij die ook kan plaatsen. Kijk naar de xbox 360, maken ze ook gebruik van een standaard HDD. In een Microsoft jasje maar dat terzijde.

    Sony heeft ook aangegeven dat ze een hardware firma zijn en dat inkomsten gegenereerd moeten worden op de verkoop van hardware. En dan laten ze inkomsten liggen op de verkoop van grotere HDD's? Lijkt mij HEEL sterk.
     
  3. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verschillende uitspraken gelezen van Ken Kutaragi en Phil Harrisson bevestigen dat elke SATA Hdd erin kan. Dus ik neem aan dat het kan.

    Verder wil Sony idd op harware winst maken wanneer dit kan, dus wanneer de productiekosten van de PS3 omlaag gaan kunnen zij winst maken. En reken maar dat Sony hier hard mee bezig is. Sony is namelijk een bedrijf wat bekend staat voor het snel reduceren van de productiekosten. Kijk maar naar de PSP. Deze was in het begin ongeveer € 330,- om te produceren, nu zitten zij al onder de € 160,-. Dat is dus een reductie in het productieproces van € 170,- in 1,5 jaar tijd, wat weer bijna € 10,- per maand is. En het product is gewoon hetzelfde gebleven alleen zijn ze hem efficienter gaan produceren.

    Verder is de Cell een joint veneture tussen IBM, Toshiba en Sony. Dit betekent niet alleen dat je samen de kosten draagt voor de R&D maar ook wanneer de Cell in de toekomst gekocht door bedrijven wordt dat je een stukje in de winst meedeeld. Aangezien de Cell in de toekomst in verschillende vormen uitkomt (Cell met 1 of meerder SPE's) en in verschillende producten gebouwd gaat worden maken ze dus ook weer winst op de hardware.
     
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Zelf ben ik vooral geinteresseerd in de games. Prachtig hoor, die strijd tussen BR en HD DVD, maar ik zie over 4 jaar wel wie er gewonnen heeft.

    Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar de Xbox 360. Veelbelovende najaars line-up in combinatie met een gunstigere prijs.
     
  5. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste 10 pagina's ofzo van deze thread doorgelezen (je moet wat als je niets te doen heb). Godzijdank is JPRacegamer nog steeds goed in hetgeen wat hij bij de Forza <-> GT4 thread deed: relativeren van onzinnige uitspraken.

    In mijn opinie geldt voor de 'console war' hetzelfde als voor de Forza <-> GT4 verhaal. Het is geen kwestie van of/of maar van en/en. Koop eerst de console waarbij je het meeste verbonden voelt en koop later de volgende. Als je meerdere consoles heb dan leer je de sterke punten waarderen ipv hameren op de mindere kanten.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    'Assumption is the mother of all fuck ups.'

    Het enige wat ik gelezen heb is dat het gaat om een standaard SATA schijf die door een ieder met een beetje computer kennis te vervangen is, zelfde als bij de PS2 dus.

    Meest recente uitspraak wat dit betreft van een paar weken geleden ..

    SATA schijven t/m 120GB bestaan NU al. Welke conclusie trek jij bovenstaande bij uitspraak?
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Dat gedoe met die harde schijven interesseren mij niet zo.
    Ten eerste: 20GB op de 360 (eigenlijk 1:cool: is voor mij al genoeg. Hij zit nu bijna vol (nog 1,5GB over) maar al die trailers en al die demo's waar ik op uitgekeken ben die verwijder ik wel als het er op aan komt. Daar doe ik nu toch niks meer mee. Ik denk dat ik in totaal zo'n 2 GB muziek erop het staan die ik niet wil verwijderen, en dan ook nog een paar game downloads (auto's in PGR3, maps van GRAW) en dat ga ik er ook niet afhalen, maar dan kom ik alsnog nooit aan die 13 gig, laat staan aan de 60 van de PS3.

    Ten tweede: Jullie maken je erover druk of je wel of geen gewone SATA drives in je PS3 kan proppen. Stel dat jullie een grotere schijf willen, zouden jullie dan het goedkoopste merk pakken? Ik in ieder geval niet. Ik ben iemand die alles officieel wil, en niks moet hebben van, zeg maar 3rd party hardware. Dan mag het nog wel een goed merk zijn, zo'n 'niet-Sony drive', maar ik zou dan alsnog voor een officiele PS3 drive gaan. Netzoals 'vroeger' met de MC's van de PS2. Je kon die dingen al kopen voor 16 flappen ofzo, maar ik kocht dan toch die voor 32,-. Hetzelfde geld eigenlijk voor games. Ik zou nooit iets kopieren of dergelijks. Wanneer ik iets officieels heb voelt dat gewoon goed, omdat je zeker weet dat je goed zit zeg maar.
     
  8. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar, de opbouw van de CELL is voor zo ver ik weet toch wel een stukje complexer/ingewikkelder dan de XENON.
    Want zie je, de XENON bevat normale PowerPC cores (oude vertrouwde architectuur), integenstelling tot de CELL die allemaal nieuwe SPE's bevat (nieuwe hardware threads, totaal nieuwe architectuur).
    I know i know, in de CELL zit ook 1 PP core, maar je moet weten dat die niet gebruikt word om games te berekenen.
    Die PowerPC core (van IBM) word enkel en alleen gebruikt om de SPE (die de games wel berekenen) bij elkaar te houden, wat maar weer eens bewijst hoe moeilijk het is om de SPE's staande te houden (dat er 1 hele PP core moet worden op ge offert alleen maar om de CELL goed te laten lopen).

    En daar komt nog bij dat MS speciale software heeft gezet op de 360 voor de programeurs.
    Waardoor het makkelijker is om optiamle kracht uit de XENON te halen.

    Naar mijn mening is de CELL wel lichtellijk gehyped....zo geweldig is hij heus niet en daar komt nog bij dat game-ontwikkelaars er als een berg tegenop zien om er games op te laten draaien.
    Begrijp me niet verkeerd, het verschilt natuurlijk per ontwikkelaar, maar goed.
    En daar komt nog dat de productie kosten van de CELL verschrikkelijk hoog zijn (vele malen hoger dan de Xenon, or so i heard).

    De Xenos GPU is dan wel weer ongeveer 2keer zo duur als de RSX, maar goed, die beschikt dan ook weer over Unified Shader Architecture....
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dikke onzin, wel heeeel kort door de bocht. De CELL is een geheel nieuw ontwerp. De ervaring die men met de Emotion Engine heeft opgedaan kan men echt niet zomaar 1:1 toepassen op een geheel nieuw ontwerp als de CELL. Alles is nieuw, ook de ontwikkel tools. En men moet nu opeens ook de verschillende processen gaan onderverdelen tussen 7 verschillende SPE's en die allen ook nog eens zien te managen.

    Bij de xbox 360 kan men bijvoorbeeld ook van de ontwikkelomgeving XNA gebruik maken. Dit is een afgeleide versie van Visual Studio 2005. De IDE van Visual Studio werd al ingezet tijdens de ontwikkeling van xbox games. Dezezelfde omgeving kan ook ingezet voor de ontwikkeling van Windows games.

    Als een game wordt geprogrammeerd in bijvoorbeeld C++ dan zal uiteindelijk de compiler bepalen wie de target is, Windows en/of XBOX 360. Vandaar dat het programmeren op de PS3 tevens 'moeilijker' is, op de XBOX 360 zijn al hele mooie tools voorhanden. En dit geeft ook aan waarom een gelijktijdige PC en XBOX360 release veel realistischer is dan bij de PS3.

    De beschikbaarheid van bekende tools die zich reeds bewezen hebben zal er tevens voor zorgen dat de ontwikkelingsduur en de bijbehorende kosten niet meteen de pan uit hoeven te rijzen.

    Jij kent hem persoonlijk?
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom moet je iemand persoonlijk kennen om te weten wat hij gedaan heeft? Ik ken Michael Schumacher toch ook niet persoonlijk, en toch weet ik dat hij nooit voor Team Mclaren Mercedes gereden heeft :9

    Maar om verder te gaan met waar we gebleven waren:
    De makers van Killzone (Guerilla) hebben al een poosje geleden aangegeven dat de games voor de PS3 makkelijker te ontwikkelen zijn dan dat ze op de PS2 waren. Aangezien er wonder schone games voor de PS2 uitkwamen maak ik mij helemaal geen zorgen, helemaal aangezien ik nu met binnenkort twee consoles toch alleen de top titels ga kopen.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat hier zomaar zonder onderbouwing bepaalde zaken voor lief aangenomen worden. Dat hij nooit een game voor de PS2 heeft geschreven wil niet zeggen dat hij nooit hands-on ervaring heeft opgedaan met een PS3 dev-kit. Simpel als dat. Of zit John Carmack zijn duidelijke onderbouwing soms uit zijn duim te zuigen?

    Vergeet niet het punt dat er altijd ontwikkelaars zijn die een bepaalde hechte relatie hebben met Sony (waaronder Guerilla) die natuurlijk niet zomaar met modder gaan lopen gooien. Dat zal de zakelijke relatie geen goed doen. Reken maar dat je dan bij Sony op het matje wordt geroepen. Natuurlijk ga je als kleine Nederlandse speler niet je relatie met Sony op het spel zetten.

    De Japanese ontwikkelaars zijn trouwens niet zo te spreken over de PS3. Ik kan het ook niet helpen dat het nieuws wat er naar buiten komt omtrent de PS3 van negatieve aard is.

    Japanese Negative on PS3

    Dat is 1/3 van de developers die minder vertrouwen hebben gekregen in de PS3 na de E3. Op een E3 hoor je te knallen!

     
  12. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ en de positieve kanten ?

    Mja ik weet eig niet op den duur wat ik moet geloven.

    Langs de ene kant waren er berichten van Japan dat de PS3 qua hardware arhitectuur nogal redelijk ingewikkeld lag en de kosten hoog konden zijn om een degelijk spel te produceren.
    Ma langs de andere kant zou alles bij wijze van spreken zo goed als perfect op elkaar zijn afgestemd.
    Ondanks dat heb ik een nog zekere vertrouwen in Sony om de PS3 te laten slagen, ik denk dat het gewoon voorbarig is om eig een discussie te hebben tussen een console die uit is terwijl de release vd andere nog paar maanden van ons verwijderd is
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De reacties van de Japanse developers zijn dan ook 'voorbarig'? Het had net zo goed een positief bericht kunnen zijn maar dat is het niet. Ik vind het best discussie waardig.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Nou ja, dat de Japanse developers niet tevreden zijn over de E3 hebben ze toch aardig aan hun zelf te danken.. niet? Maak dan een game die kan knetteren, ik bedoel, dan kan de console goed zijn, maar zonder developers ben je nergens.

    Daar denken veel developers toch anders over. Kijk maar naar Polyphony die zich wouden richten op GT5, maar van Sony nog even snel iets in elkaar moesten zetten om toch iets te laten zien. Hetzelfde geld voor Forza. Die moesten ook nog snel een trailertje maken, terwijl ze zelf in alle rust verder wilden werken aan die game. Het zijn vooral de 'bazen' die moeten knallen, Sony, Microsoft en Nintendo dus.
     
  15. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die zijn ook voorbarig :)
    die mannekes zeuren gewoon om in de kijker te staan (spank me !)
    Ik vind gewoon als nu 30% van de Japanse developpers zeggen dat ze vertrouwen verloren in 'hun' console.
    Mja hoe zeker kunt ge zijn van alle cijfers en berichten, ik denk dat die fucking slakken-extracten-huidcrème commercial uit mexico bij een kilo zout minder moet genomen worden over sommige reacties
    cijfers kunnen mss dan wel een indruk geven maar conclusies moete pas getrokken als ge de controller in uw handen hebt
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  16. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Macdennis, ik heb hier een engels gamemagazine liggen Edge waarin een intervieuw staat met John Carmack waarin hij aangeeft nooit met een ontwikkeltool van de PS2 in aanraking is geweest. Ik neem aan dat hijzelf wel het beste weet wat hij wel en niet gedaan heeft.

    Verder is de Cell idd moeilijker dan de Xenon. Maar moeilijker betekent niet onmogelijk zoals verschillende posters hier reppen. De Cell is niet vergelijkbaar in hardware met de Emotion Engine (PS2 processor) maar wel in aansturing met verschillende subcores. Dus goede PS2 programmeurs hebben gewoon een voordeel op de PS3
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    John Carmack prijs je de hemel in, terwijl sommige(in mijn ogen bekwamere) van Sony je helemaal niets zegt. Je komt met zaken dat Japanse ontwikkelaars volledig negatief zijn over de ps3. Ik wil best geloven dat er mensen negatief over zijn. Maar het in het algemeen bestempelen dat Japanse ontwikkelaars negatief zijn, haha, komaan man:
    Ik heb misschien wel al 10-tallen posts geplaats met ontwikkelaars(third party grotendeels) die enorm positief zijn over ps3, en velen Japans zoals Square, Team Ninja, Sega, Namco, en ga maar door. Heb echt geen zin meer om al mijn bronnen(die ik altijd maar opnieuw moet blijven herhalen) terug te laten zien. Natuurlijk wordt er negatief over gedaan. Sony moet harder werken dan vroeger, er komt meer bij kijken, maar al de heisa die er rond gemaakt wordt(fake gedoe!),... This maar gewoon hoe de mensen het opvatten...

    Trouwens, op E3 hoor je idd te knallen, maar als je console pas eind november in de winkels ligt,... spijtig genoeg wordt er totaal geen rekening mee gehouden(terwijl men dat vorig jaar met "anderen" wel deed). Wat ook spijtig is, is dat men niet inziet, hoe snel Sony de ontwikkelaars van devkits voorzien, en nu ook van de defintieve devkits. Het enige wat men inziet van Sony is de negatieve kanten. Maar Macdennis, hoe vaag het ook voor jou klinkt, er zijn ook nog wel positieve kanten hoor. En ja, ik breng nu wat zonneschijn voor ps3 hier. Want ik denk dat als men jou aan de macht laat, en het woordje ps3 valt, dat iedereen onmiddellijk denkt van: "The dark side"...
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Flik je het weer eh? Was jij niet degene die zijn discussies hier voor een paar maanden zou staken? IK persoonlijk bestempel NERGENS dat in het algemeen de Japanese ontwikkelaars negatief zijn. Ik citeer ALLEEN inclusief bron vermelding alweer een negatief nieuwsbericht wat op de PS3 (!) site van IGN (!) is verschenen met als titel: "Japanese Negative on PS3". Ik geef zelfs in bold aan dat 33% van de developers minder vertrouwen heeft in het ding dus hou je onzin voor je. Het is een recent interview door een groot gaming magazine in Japan. Hoe duidelijker wil je het hebben? Kom eens van je roze wolk af.

    En over de E3, je hoort dan zieltjes te winnen hoor! De klanten EN developers warm te maken voor je produkt! Je wilt als bedrijf echt niet dat 1/3 van de developers opeens negatiever tegen je produkt aankijken hoor. Een ieder met een beetje verstand kan dat begrijpen.

    Positieve berichtgeving blijft OP DIT MOMENT nou eenmaal uit, ik weet ook niet hoe dat komt. Er zijn nog zat recente negatieve berichten te vermelden waarvan ik nog niet eens de moeite heb genomen om ze aan te kaarten.

    En over je bronnen, het volgende is een uitspraak die Square-Enix recent heeft gedaan:

    Dat is dus Square Enix die het jammer vindt dat controller geen rumble meer heeft en de prijs van de PS3 te duur vindt. Wat nou 'enorm positief' over die PS3 van je?

    En ook weer een recente van SEGA's Hiroshi Kataoka en ik citeer:

    OEI! Ik zou nu kennen zeggen van haha, qua multi platform games gaan de PS3 games helemaal niet uitblinken maar dat doe ik niet. Het is een leuke quote als extra discussie voer in deze thread. Met andere woorden, games die ontwikkeld worden met in het achterhoofd een release op zowel de PS3 als XBOX 360 zullen waarschijnlijk niet zo van elkaar verschillen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een 600 EURO kostende machine? Blu Ray en die HDD? En voor een ieder die loopt te kwijlen over Blu Ray. Hoe lang zijn de 2 (!) opvolgers van de CD al op de markt die nog altijd niet zijn aangeslagen? 7(!) jaar mensen! De CD is net als de DVD dusdanig ingeburgerd dat het nog jaren kan duren voordat je 600 EURO kostende investering wat betreft Blu Ray zijn nut zal bewijzen. Laat staan of ze de hele format war uberhaupt gaan winnen.

    Persoonlijk zeg ik, doek die hele Blu Ray / HD DVD onzin op en ga voor on-demand / streaming oplossingen. Scheelt ook weer plastic. :+
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    De exclusive titels \o/
     
  20. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    En daar sta ik nou achter.\o/

    Ok kijk laat me effe ook weer een post neerzetten want ik volg deze discussie graag.
    Ik lees PS3 is hard om voor te ontwikkelen dat lijkt hier het grote onderwerp op het moment toch?
    Dan kun je dat wel zeggen ook als ontwikkelaar maar ik zie nog niet alle developpers de PS3 laten vallen.
    Kijk die prijs van 600 euro kun je eigenlijk ook niet echt over discussieren want die zakt wel in een aantal maanden na de release.
    Ondertussen kopen die diehard fans hem wel ik misschien ook op het moment gaat het niet lekker met geld voor mij maar ja ik zie het wel.
    Maar die PS3 zal vroeg of laat in huis komen bij me die prijs is maar een tijdelijk iets je kunt wel discussieren alsof ie zo zal blijven maar verkoopt ie nou eenmaal slecht zoals sommigen lijken te willen dan zakt de prijs gewoon.
    En dat het moeilijk is om voor te ontwikkelen dat kan je wel zeggen ook al heet je John Carmack maar als hij ervoor zou ontwikkelen zou het waarschijnlijk toch een poort van een pc game zijn.
    En volgens de laatste geluiden lijkt het nou niet alsof poorten van pc games makkelijk zou zijn naar de PS3.
    En dan ja dames en heren kom je bij mijn punt en dat is echte exclusives zijn geen poorts van pc games en daarom kun je dus uitspraken van John Carmack niet met die van iemand als Hideo Kojima of van mensen van guerilla vergelijken.
    Dat valt gewoon niet te doen dan want ze hebben verschillende perspectieven over of ontwikkelen voor iets makkelijk is.
    Hij vanuit een pc achtergrond en de anderen vanuit console achtergrond.
    En wat tot nu toe op het scherm getoond word door Hideo Kojima bijvoorbeeld is nou eenmaal niet slecht moeilijk of niet hij doet het nu eenmaal.
    Dus laten we het nog maar afwachtten moeilijk is nou eenmaal niet onmogelijk
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina