Dat is niet helemaal waar, de opbouw van de CELL is voor zo ver ik weet toch wel een stukje complexer/ingewikkelder dan de XENON.
Want zie je, de XENON bevat normale PowerPC cores (oude vertrouwde architectuur), integenstelling tot de CELL die allemaal nieuwe SPE's bevat (nieuwe hardware threads, totaal nieuwe architectuur).
I know i know, in de CELL zit ook 1 PP core, maar je moet weten dat die niet gebruikt word om games te berekenen.
Die PowerPC core (van IBM) word enkel en alleen gebruikt om de SPE (die de games wel berekenen) bij elkaar te houden, wat maar weer eens bewijst hoe moeilijk het is om de SPE's staande te houden (dat er 1 hele PP core moet worden op ge offert alleen maar om de CELL goed te laten lopen).
En daar komt nog bij dat MS speciale software heeft gezet op de 360 voor de programeurs.
Waardoor het makkelijker is om optiamle kracht uit de XENON te halen.
Naar mijn mening is de CELL wel lichtellijk gehyped....zo geweldig is hij heus niet en daar komt nog bij dat game-ontwikkelaars er als een berg tegenop zien om er games op te laten draaien.
Begrijp me niet verkeerd, het verschilt natuurlijk per ontwikkelaar, maar goed.
En daar komt nog dat de productie kosten van de CELL verschrikkelijk hoog zijn (vele malen hoger dan de Xenon, or so i heard).
De Xenos GPU is dan wel weer ongeveer 2keer zo duur als de RSX, maar goed, die beschikt dan ook weer over Unified Shader Architecture....
Laatst bewerkt: 30 jun 2006