1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 5 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Exclusiviteit is zwaar overrated deze ronde. Was het niet Sony die het verlies van GTA als exclusieve titel niet bijster vond boeien? Ik geloof er geen woord van, ze tonen zich een slechte verliezer. Dat is net zoiets als na het verliezen van het WK zeggen: 'och ach, het WK, dat was eigenlijk niet zo belangrijk'. Wanneer verschijnen die exclusieve titels als MGS4 en Final Fantasy deeltje honderd en zoveel? 'Ergens' in 2007? Moet je als die-hard eerst wachten op je uber-console van vele centjes en dan nog langer wachten op die paar exclusieve titels. The mind boggles.

    MWoahhh, niet alleen dat.

    Dat hoor je hier ook niemand zeggen.

    Dat is een aanname die jij persoonlijk neemt. Net zo goed dat je kunt speculeren over het feit dat de xbox 360 waarschijnlijk ook wel zal gaan dalen in die periode. Dit is dus een non-argument.

    Je zegt het helemaal goed, de diehard fans. Maar zijn die die-hard fans voldoende voor Sony om het te trekken? Mij interesseert die loyale fan-base die nog zijn laatste spaarspot zou omkieperen voor een PS3 niet. Ik ben meer geïnteresseerd in het feit of de massa warm zal gaan lopen voor een PS3. Tuurlijk zal je altijd de die-hards hebben maar ik denk niet dat Sony het daar deze ronde van moet hebben.

    Net zo goed als de xbox ook in prijs kan en zal gaan dalen. Als een produkt slecht verkoop en je gaat de prijs verlagen beland je in een neerwaartse spiraal aangezien op een console geen winst gemaakt wordt. Er zijn geen marges!

    Flauwe niet onderbouwde aanname.

    Klopt, in het geval van de PC wil men juist de brug dichten tussen PC gaming en xbox 360 gaming. Dat het uiteindelijk niet uitmaakt op welke machine je speelt. Sommige mensen zweren nou eenmaal bij gaming op een PC.

    Je moet ze ook niet gaan vergelijken, ze staan op zich.

    Eens, het was ook niet mijn intentie om ze te gaan vergelijken.

    Tsja, echte game play heb ik nog niet gezien. Of zelfs een screenshot waarbij het duidelijk om game-play gaat. DAT wil ik zien. Sony is meester in het scheppen van torrenhoge verwachtingen, kijk maar naar E3 2005. Ergens is dat gewoon kijkersbedrog.

    Kan je net zo goed alle berichtgeving en discussies wel naast je neer laten liggen maar dat is nogal saai toch? :)
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Klik, en dan linksboven ;)
     
  3. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    tja allemaal jammer deze generatie consoles. De mensen zijn er nog niet klaar voor. Ik bedoel, de meeste mensen zijn gewoon dom, of ze denken gewoon niet na!
    Ze zweren gewoon dat een pc ofzo beter zou zijn dan een xbox360... Maarja, met énige electronische kennis van zaken kun je zeggen dat er geen pc ter wereld bestaat die ook maar in de buurt komt van een xbox360. MITS deze volledig word benut natuurlijk. En dát is nu net het geval, de kracht word niet benut! Er bestaan "supercomputers" die jaloers zouden zijn op de xbox360.
    Jullie p4 hyper threading of amd 64 cpu`s kun je wel allemaal heel stoer vinden maar het stelt echt niks voor met wat in de xbox360 zit.
    Ja moeilijk te geloven voor 300 euro, maar het is écht waar. Ga anders maar digitale techniek studeren ofzo. Leer hoe een cpu werkt, maak zelf een cpu, dan snap je het.

    zelfde verhaal waarschijnlijk voor de ps3. Allemaal leuke en aarige techdemos maar word toch niet benut omdat de meeste spellen ook op een pc moeten werken en die kan toch extreem weinig in verhouding met xbox360/ps3

    Jammer dat pc`s de laatste jaren steeds meer worden gebruikt voor games, als dat niet het geval was geweest zagen deze generatie games er stukken beter uit!

    en over blu-ray... alsjeblieft mensen!! Heeft hier dan niemand kennis van zaken? De opvolgers van blu-ray staan al in de rij!! "schijfjes" waar alweer het dubbele oppast! En ga niet zeggen dat het onzin is, want ik heb al werkende exemplaren gezien :) Toch nog handig, zo`n technische universiteit!
    Ik zeg dat de toekomst bij high bandwidth streaming ligt. Goedkoper te ontwikkelen en minder omslachtig dan schijfjes.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op Hideo Kojima, MGS4 dus. Game-play clips van anders games heb ik natuurlijk al gezien.
     
  5. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Exclusiviteit is niet overrated met jouw logica had ik destijds net zo goed ook kunnen wachtten om een xbox 360 te kopen.
    Kijk het boeit me niet als Sony zegt dat de exclusiviteit van de GTA reeks hun niet echt raakt want ik ben niet echt een grote fan van die game en ik koop mijn consoles vanwege de exclusieve games die ik leuk vind niet de massa.
    En als ie dus op de xbox 360 tegelijk uitkomt mooi dan voor de gamers die dat willen.
    Kijk die echte klappers als Final Fantasy,Gran turismo en Metal gear solid daar wacht je nou eenmaal op als fan en gamer.
    Maar er blijven nog genoeg andere interessante exclusieve games over waar je niet zo lang op hoeft te wachtten heavenly sword bijvoorbeeld.

    Op gears of war moeten we toch ook nog wachtten was mijn xbox 360 zijn geld niet waard dan 2 december?
    Want ik wil liever niet dat mensen op zo'n manier voor mij beslissingen lijken goed te keuren dat maken gamers zelf wel uit eigen smaak,eigen mening en eigen wil.
    Ik ben 18 ik ben volwassen of je mijn beslissingen niet goed wil keuren boeit me niet die 200 euro die je meer neer moet leggen voor een PS3 spaar je dan wel uit door andere dingen minder te doen.

    Ah dat is gewoon een beetje verstand gebruiken of het nu zakt door middel van een bundel of echt in prijs zakt het is voor mij hetzelfde.
    Die dingen gebeuren altijd na een aantal maanden ik gebruik het als argument dat je niet moet doen alsof de PS3 voor een erg lange tijd 600 euro zal zijn.

    Voor mij hoeven ze het ook niet te trekken ik wil niet een discussie beginnen over marktaandeel want dat boeit me niet echt.
    Kijk jouw perspectief zie ik als iemand die het glas half leeg ziet tenminste als het op de PS3 aankomt.
    Ik zie het glas eerder half vol voor alle drie de consoles trouwens zolang ik maar kan spelen wat ik wil spelen maakt dat consolewar gedoe me niet veel uit.
    Zo lang er maar nooit 1 echt wint want ik zit liever niet vast aan maar 1 console.

    Op de consoles word nooit echt winst gemaakt op de xbox 360 op het moment ook niet microsoft maakt er verlies op hoor.
    Je klinkt goed geinformeerd dus je had kunnen weten dat de echte winst op de software word gemaakt juist de games dus want daar koop je een console toch voor.
    En je had dus ook kunnen weten dat de productiekostten van de onderdelen ook best snel omlaag gaan.

    Waarom kijk naar zijn geschiedenis hij bouwt engines voor pc games indrukwekkende engines trouwens.
    Maar daar ligt zijn geschiedenis in en hij heeft lang gewerkt aan die doom 3 engine met zijn team ik denk niet dat als ie een game voor de PS3 zou overwegen effe snel een nieuwe engine zou maken.
    En om zijn pc fans niet teleur te stellen zou ie dan gewoon doom 3 willen poorten net zoals het al naar de xbox 1 gepoort is.
    Anders zouden zijn pc fans wel teleurgesteld zijn als dan zijn eerste eigen nieuwe game na Doom 3 exclusief op de PS3 uit zou komen.
    Nog steeds niet onderbouwd genoeg?

    Ja dat is het mooie verhaaltje wat je te horen krijgt laatste jaren ben ik meer een pc gamer geweest.(ik speel op alles maar pc heb ik echt het meest op gespeeld)
    En dat live anywhere gedoe valt echt niet bij elke pc gamer goed hoor,ja wat je te horen krijgt is mooi maar het roept meer vraagtekens op.
    Zo vraag ik me af als microsoft zo zijn zin krijgt of mods for pc games zullen verdwijnen of pc gamers nou ook elke keer voor nieuwe maps mogen betalen terwijl developpers nu jarenlang zo gratis hun community supporten.

    Hmm nou dat MGS4 filmpje was nu eenmaal realtime als dat niet echt genoeg voor je is dan sorry dan moet jij dat maar afwachtten.
    Er is zo'n filmpje dat ze met de camera door het level bewegen en kleuren en alles veranderen dat kan niet als het niet realtime is.
    En realtime is dus zoals het er straks uit gaat zien dus dat het niet echt is is een aanname die jij persoonlijk neemt hoe noem jij dat ook alweer een non-argument was het toch?

    Discussies leg ik liever niet naast me neer maar sommige dingen kun je nu eenmaal niet voorspellen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  6. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0

    Pc is voor pc gamers nou eenmaal ook beter dan een console niet vanwege de grafische kracht maar vanwege muis en toetsenboard.
    Elektronische kennis van zaken doet niets af aan het feit dat je op een pc geen auto aim nodig hebt en daar draait het om.
    Een beetje kennis van zaken bij pc gaming ontbreekt dan waarschijnlijk bij jou.
    Leer hoe een pc FPS werkt door een paar maanden online op je pc te fraggen en ga dan nog zeggen dat een console er beter voor is.;)
    Goedkoper mis wel maar beter dat echt niet dus zo'n negatieve houding tegenover pc gaming hoef je niet te hebben.
    Heb ik ook niet tegenover consoles ik game liever op alles.
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het anders zeggen, exlusiviteit zal in deze ronde minder een selling point zijn. GTA was een selling point van de PS2, dat jij daar persoonlijk nou niks mee hebt met die titel, prima. Massa's anderen wel en hoeven nu niet per se voor die titel een PS3 aan te schaffen. Dat is mijn punt. Kijk, ik heb ook niks met MGS4 of die Final Fantasy meuk maar ik denk niet dat mijn persoonlijke voorkeur interessant is in deze discussie.

    De loyale fan-base zal daar inderdaad op wachten ja.

    Net zoals die ander ook zo zijn exclusieve games heeft als Halo3, Forza2 en Gears of Wars.

    Geen idee of jij het zijn geld waard vond maar in de tussentijd (1 jaar) heeft Microsoft alle tijd om marktaandeel van Sony af te snoepen.

    Mee eens.

    Dat vind ik nogal suf argument. Andere dingen laten voor een console. Waar trek je de grens? Je hoort mensen weleens zeggen, ach dan drink ik wel een biertje minder. Nee, ik drink geen biertje minder! Zeker niet met dit weer. :b:

    Natuurlijk zal het in prijs gaan dalen. Normale gang van zaken bij consumenten elctronica.

    Jammer. Just datgene wat je niet boeit zal bepalen of Sony succesvol zal zijn en zal ook bepalen of studio's bereid zijn om voor exclusieve deals met Sony te gaan. Maar het boeit je niet dus ik zal er verder niet over uitwijden.

    Ik krijg verschrikkelijke dorst. :b:

    Jij bent blijkbaar een die-hard gamer die met gemak voor alle drie de consoles kan gaan. Prima, maar die groep interesseert mij niet zo.

    Klopt.

    Klopt ook!

    En ook dat klopt! Maar wat wil je er eigenlijk mee zeggen? De PS2 is ook lekker goedkoop geworden en is nu bereikbaar geworden voor mensen met een beperkt budget, dat ding wordt nog altijd als gek verkocht. 600 EUR is gewoon een drempel. 90% van de Japaners vindt het te duur, zulke cijfers boeien je ook niet?

    Hoeft ook niet per se, C blijft C. Taak van de compiler om het optimale uit de broncode te halen.

    Ik ben even totaal kwijt waar je heen wilt. Enige wat John Carmack heeft aangegeven is dat je wel je verdomd uiterste best moet doen om alles uit de PS3 te halen. En ja, ze hebben daar ervaring met PS3 dev kit.

    Betaalde content zal mijn inziens meer en meer gemeengoed worden. Het is afwachten hoe de ondersteuning zal zijn voor de community. En over die gratis maps van een developer, ik zie dat meer als een extratje, geen plicht. Het ontwikkelen van zo'n map of extra content kost ook manuren, wie betaalt dat?

    Realtime <> game-play.

    Realtime <> game-play

    In zo'n realtime filmpje zit geen AI, I/O en dergelijke. We zullen zien. De Halo3 trailer is net zo goed realtime. Kwestie van afwachten hoe het er tijdens snelle game-play uit zal gaan zien. Dat geldt voor zowel MGS4 alsmede Halo3.

    Dat het niet echt is heb ik nergens gezegd, die woorden leg jij nu in mijn mond. Ik geloof best dat het real-time is maar dat is voor mij niet gelijk aan game-play, simpel als dat.
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet niet of het al gepost is, maargoed.


    De afgelopen tijd zijn er weinig positieve berichten over de PS3 te vinden.
    Lijkt een neergaande spiraal te zijn.

    Weer wat nieuwe foto's van de Wii:

    klik
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  9. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    het is de eigen schuld van de PS3,
    veel een veelste duur.. en geen WOW-factor..
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En het negatieve nieuws blijft maar doorgaan:

     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ach, dat zal geen enkele invloed hebben op de PS 3.

    Voor kennisgeving aannemen.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En we gaan weer verder in deel 6

    Slotje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina