1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    maar toen de ps2 niet goed verkocht, waren er geen goede gelijkwaardige alternatieven. nu wel. :thumbs:
     
  2. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zie ik het ook somber in voor Sony, maar ja, ik ben niet objectief. Ik probeer hier altijd wel objectieve bronnen te quoten die het met me eens zijn uiteraard }:]
     
  3. Alweer wat goed nieuws over de PS3 op tweakers.net:+


    Ophef over lage yields PlayStation 3-cpu

    Door René Wichers - donderdag 13 juli 2006 16:14 - Bron: Reed Electronics - Views: 13.286 - Permalink
    In een interview met Reed Electronics heeft IBM-topman Tom Reeves gemeld dat de Cell-processor op dit moment met yields van minder dan 20 procent te kampen heeft. Dit cijfer is opvallend laag: voor bijvoorbeeld geheugenchips wordt met een yield van minstens 90 procent gerekend. Het lage rendement van IBM's productielijn impliceert dat de Cell mogelijk leveringsproblemen zal kennen; in elk geval zal de chip duurder uitpakken dan waarop vooraf was gehoopt. Dit betekent vooral slecht nieuws voor Sony, dat de Cell in de PlayStation 3 zal gaan gebruiken. De enige meevaller is dat de PS3 slechts zeven van de acht cores van de Cell tot zijn beschikking moet krijgen, zodat een enkel defect 'Synergistic Processing Element' nog niet betekent dat een chip weggegooid moet worden. Omdat chips met één mislukte core gebruikt kunnen worden, komt het rendement van de Cell 'met een beetje mazzel' uit op veertig procent, aldus Reeves. Cells met twee of meer defecte SPE's kunnen overigens nog wel aan andere klanten met minder hoge eisen worden verkocht.


    Afgezet tegen de verkoopprijs van de PS3, die volgens de laatste schattingen zeker vijfhonderd dollar zal bedragen, valt de meerprijs van 'mogelijk enkele dollars' nog mee. Voor Sony, dat voorlopig niet op winst uit de PS3-verkopen hoeft te rekenen, lijken de extra kosten echter direct tot een miljoenenverlies te leiden. De eerder gedane uitspraak van Sony-topman Ken Kutaragi dat zeshonderd dollar 'te goedkoop' voor de nieuwe console is, lijkt in elk geval aan kracht te winnen. Ook speculaties over hernieuwd uitstel staken na het bekendworden van de lage yields de kop weer op, maar de kans lijkt klein dat de Japanners dat laten gebeuren. Mocht de PS3 opnieuw de lucratieve eindejaarsverkopen missen, dan is dat niet alleen rampzalig voor de console, maar ook voor het Blu-ray-formaat, dat zwaar leunt op een succesvolle introductie van Sony's nieuwe spelcomputer. De kans is dan ook groot dat de console wel zal uitkomen, schrijft Ars Technica, 'maar de slogan zal waarschijnlijk Uitverkocht! worden.' De immer subtiele redactie van The Inquirer beperkt zich tot het vermoeden dat de Intel-directie 'bij een yield van minder dan zeventig procent huurmoordenaars op de verantwoordelijken zal afsturen.'
     
  4. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, ik verstond onder consumers: Hardcore games + de massa. Als ik dat in percentage moet uitdrukken zou ik denken 90% massa en 10% hardcore.
    Sony Microsoft en Nintendo moeten het eigenlijk allemaal niet hebben van de Hardcore groep.

    Ik wist niet dat de PS2 maar $300 bij de launch was. Ik ging er vanuit dat het ongeveer gelijk was aan de EU prijzen.

    Ik bedoel met de "massa" de gewone gamer die niet zoveel verstand heeft van games en af en toe een game speelt. In tegenstelling tot de Hardcore gamer die veel af weet van games en ook veel speelt.
    Harcore of massa is niet continent gebonden.

    Ik vind wel dat de prijsdaling van de PS3 snel moet komen (maart 2007) en wel met een flink bedrag. Maar ik vrees dat de eerste prijsdaling pas kerst 2007 wordt.

    Plasticman NL
    Daarom ben ik ook van mening om niet een console te kopen bij de launch, PS3 zal ongetwijfeld problemen hebben, maar dat heeft de 360 ook gehad.

    Ik probeer een beetje uit te vissen welke console dit voor elkaar krijgt in de nieuwe generatie, lekker veel keuze.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Mijn god.... Ik ben benieuwd wanneer er weer eens echt iets positiefs gemeld kan worden...:'-(
    De "super cell" gaat leveringsproblemen krijgen... De Blu-Ray laser blijkt ook moeilijk te leveren zijn.... Hitte problemen.... geen rumble meer..... Weinig exclusives.........

    Geen Europa release in 2006 zeg ik :)
     

  6. Ja, dit is zeker geen goed nieuws voor Sony. 4 van de 5 cell-processors mislukken8) Dat 'productie-probleempje' kan ook zeker wel enkele maanden duren om op te lossen, en het lukt misschien zelfs wel helemaal niet om een yeild van meer als 50% te krijgen:{ ..
    Dat Sony die afgekeurde 'cell-processors' zou kunnen verkopen denk ik ook niet..Welk bedrijf gaat er nou half afgebakken processors kopen waar bijna geen programma's voor bestaan/te maken zijn..:confused: |:-
    Dat zegt die topman van IBM er ook maar even bij om Sony een beetje te proberen te troosten:'-( .

    Dat ie over 4 maanden wereldwijd gereleased gaat worden lijtk mij inderdaad ook zeer onwaarschijnlijk.
    Misschien een paar honderd duizend in Japan als ze heel erg haasten en veel mazzel hebben.
    Voor europa en de vs zal het wel weer lente 2007 worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2006
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sony PS3 release World Wide!!!
    Okt 2006: 100.000 units Japan, April 2007: 250.000 units USA, Sept 2007 Europe and rest of world :+ :lol:
     
  8. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ie wel in 2006 komt en je hem dan koopt heb je dan voor €600,- brandhout voor in de openhaart?:lol:
     
  9. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Bron: Xbox360Only
     
  10. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry maar op 1 of andere manier had ik dit wel verwacht.
    Als je een hoop geld neertelt voor een game moet die ook goed zijn.
    De enige game waar ik een 360 voor zou kopen is oblivion voor de rest is het wel leuk maar niet bijzonder.
    En buiten dat zijn ze veels te kort.
    Nee als ik het over mocht doen dan had ik geen 360 gekocht.
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan ben je niet slim omgegaan met je aankoop. Je wist toch welke games er ongeveer uit kwamen.....
    Op dit moment zijn er als ik het zo lees genoeg aangename games aan het uitkomen en vanaf nu komen er alleen nog maar meer en meer erg vette games aan....

    Edit: En wat let je je 360 te verkopen....? Nu is het juiste moment omdat er nog geen prijsdrops zijn geweest....
     
  12. 36O

    36O Guest

    no shit...als de PS2 al de 360 zijn kont schopt...wil niet weten wat de PS3 dan wel niet gaat doen...
    Want eerlijk is eerlijk, PS3 heeft sterkere CPU (CELL CPU), groter HD (voor cach, mindere laadtijden!), Beter beeld (1080P ingame en 60FPS, doe dat maar eens na!) en daar komt nog bij dat de 360 ver achterloopt met DVD (Blu-Ray schopt de kont van DVD!).
    Nee, PS3 word echt DE revolutionaire gameconsole (heeft ook nog coole extra's zoals: -Mosion Sensor in controller ingebouwd -Je kunt met 1 PS3 aansluiten op 2 (HD) TV's!).
    Ook word de Online-service van de PS3 dik verbetrd t.o.v. de PS2.

    Nee, volgens mij heeft MS Sony een beetje verkeerd ingeschat!
     
  13. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun jij beter verder gaan dromen.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Idd, wacht maar tot Gears of War of Halo 3 Uitkomt. Dan zullen de verkoopcijfers veel stijgen.
     
  15. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    is dit fanboy gedrag:{ 8)
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, de arme jongen is zo te zien nogal gefrustreerd.
     
  17. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092


    jip overduidelijk \o/ \o/ :lol: :lol: haha
     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn volgens veel ontwikkelaars de PS3 en de 360 dan wel gelijkwaardig aan elkaar? Het komt er gewoon op neer dat ze beide wel hetzelfde kunnen, alleen het gamesaanbod op beide consoles verschilt van elkaar.

    En wat is er zo revolutionair aan de de PS3? Motion sensor? Heeft de Wii ook, en daar is het nog veelzijdiger ook. En voor de Motion sensor heeft men bij Sony de rumblefunctie moeten laten vallen |:-. En ik vindt het niet echt revolutionair om op 2 TV's te kunnen met 1 console. Zo vaak zal je dat niet gebruiken, alleen onder een aantal hardcore gamers misschien. Welke gewone mensen hebben nou 2 tv's bij elkaar op 1 kamer staan? Zijn er vast niet veel,

    nee, je bent gewoon aan het lullen hiero.
     

  19. Dat van die 2 tv's waren mooie praatjes van Sony aan het begin..
    De functie is al een tijdje geschrapt.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    een PS3 fanboy met de naam '36O'
    zie je ook niet vaak 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina