1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wow, wat een sterke argumenten, laat eens kijken.

De Cell CPu, een nieuw stukje techniek dat meer dan 10 jaar in ontwikkeling is geweest en dat nog niets bewezen heeft. Dat met serieuze productieproblemen te kampen heeft en moeilijk voor te programmeren is.
    Een grotere hard drive betekent geen kortere laadtijden, betekent enkel grotere opslagcapaciteit.
    Beter beeld dat valt nog af te wachten, voor zover ik weet zijn er maar weinig games die 1080p ondersteunen op de ps3. En een hogere resolutie betekent niet altijd beter beeld. De xbox360 is namelijk voorzien van AA, waardoor alles er beter afgewerkt ziet. De ps3 beelden vertonen meer jaggies.
    Blu-ray: een nieuw formaat dat nog veel te bewijzen heeft en dat hevige concurrentie mag verwachten van hd-dvd. Blu-ray dat nog gebruikt maakt van mpeg2, waar hd-dvd al het superieure mpeg4 gebruikt. Blu-ray schopt de kont van dvd? Dvd schopt de kont van zowel blu-ray en hd-dvd en dat zal nog wel een tijdje duren.
    Een motion sensor waar weinig games gebruik van gaan maken en dit ten koste van de verloren gegane rumble functie.
    1 PS3 aansluiten op 2 HD-TV's? Voor zover ik weet heeft de ps3 maar 1 HDMI aansluiting meer, waardoor je hem maar kan aansluiten op 1 tv.
    En de online-functies van de ps3? tjah, tuurlijk wordt ze verbeterd t.o.v. ps2. Slechter kon immers moeilijk.

2. 36O

36O Guest

Oke, zal even toelichten waarom ik het geen fanboy gedrag vind

Dit is gebasseerd op de verkoopcijfers van die post, niets fanboyachtigs aan, gewoon feiten.

Over het algemeen is de massa toch iets enthoesiaster over een Next-Gen apparaat dan een Current-Gen apparaat met zwaar achterlopende visuels en die al dik zes jaar op de markt staat.
    Ik bedoel, de 360 verkoopt toch ook meer dan de Xbox?
    Ook niets fanboys aan, is gewoon zo.

Allemaal feiten, een apparaat dat later op de markt komt is altijd sterker.
    Ik geef toe dat de GPU van de 360 dan weer iets sterker is (vanwege Unified Shader Architecture) maar over het algemeen overtreft de PS3 de 360 nou eenmaal!
    Ook nix fanboys aan, is gewoon waar.

Is toch zo? voor zo ver ik weet is Blu-Ray op technisch gebied veel geavanceerder dan de standaart DVD.
    Oke, het is nog niet zeker dat Blu de standaart formaat gaat worden, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
    Ik zeg alleen dat Blu-Ray de kont schopt van de normale/standaart DVD op zo'n beetje elk gebied.
    En ALS de opslagmedia-omvang van Blu-Ray van pas komt bij games (wat mij meer dan logisch lijkt) dan lopen de 360 games toch zwaar achter op technisch gebied?
    Sorry hoor, maar ik zie het fanboyisem hier niet in, deze stelling zou gewoon logisch moeten klinken in de oren van een goed gezond mens...

Mijn mening, ik wist niet dat het uiten van meningen werd gerekend tot Fanboygedrag? nieuwe regel hier zeker.

Allemaal feiten, ga maar na controleren als je het niet gelooft!

Stelling van Sony wat mij ook meer dan logisch in de oren klinkt.
    Ik zeg ook niet dat hij beter word dan die van de 360 (dat zullen we pas weten als de PS3 uit is), nee, ik zeg dat hij beter word dan die van de PS2 (wat ook wel nodig is, gezien de kwaliteit van PS-Online op de PS2).
    Totaal geen fanboygedrag dus!

Mijn persoonlijke mening! oeps vergeten mag niet:+

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ga alsjeblieft je feiten nakijken, meer is niet altijd beter, meer cache is niet per definitie sneller, online service is nog NIKS van bekend, blu ray is nog niet eens uit, sommige xbox 360 spellen draaien ook op 60FPS, motion sensor is op het laatste moment gejat van nintendo, want de vorige E3 lachte sony nintendo nog uit om de belachelijke controller, en verkoopcijfers betekend niet dat hij beter is, meer naamsbekendheid. Op mijn werk kom ik genoeg grootouders die zeggen dat hun kleinzoon een playstation heeft, en later het spel komt ruilen omdat het een gamecube/xbox bleek te zijn.

Tot nu toe is nog NIKS over de PS3 een feit, want het ding BESTAAT NOG NIET.

4. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Jongen controleer je bronnen eens...het verschil tussen de Xenon en de CELL is zo goed als minimaal.
    En daar komt nog bij dat de CELL (veel) moeilijker is om op te programmeren. Grotere HD helpt inderdaad voor de laadtijden (vanwege cache), maar denk je nou echt dat MS niets voor niets een VERVANGBARE HD erin heeft gestopt?
    Er zullen ongetwijfeld grotere versies uitkomen in de toekomst.

1080P en 60FPS? tja, mooie praatjes van Sony (zoals atijd), maar feit is dat maar slechts een klein deel van de PS3 games die twee opties ondersteunen.
    Plus, de 360 games zijn (zoals eerder gezegd) voorzien van AA!
    Tel daar bij op dat de grafische processor van de 360 (Xenos) (iets) sterker en geavanceerder is dan die van de PS3 (RSX), en je kunt naar mijn mening alleen maar concluderen dat het een even macht is qwa hardware.

Wat betreft Blu-Ray, ik betwijfel of er ook maar 1 PS3 game komt die groter is dan 9 GB!
    Wat betreft online heb ik maar 1 woord te zeggen; L!VE !!!!

5. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Alsof ze de hele HD voor cache gebruiken..

Wie weet gebruikt sony een kleiner gedeelte voor cache dan microsoft, je weet het niet.

6. Om nou de verkopen van een apparaat van 100,- te vergelijken met dat van een van 300/400 is appels met peren vergelijken.
    Als ze de 360 voor 100,- verkochten, hadden ze er 20x zoveel verkocht als de ps2|:-

Als je gaat rekenen zie je trouwens dat er wel ongeveer 3 x zoveel geld aan 360's is uitgegeven... En ik denk ookdat er heel wat meer mensen zijn die liever een 360 willen i.p.v. een PS2.

En dat apparaten altijd sterker zijn als ze later uitkomen slaat ook nergens op. Dan hoef je hem zeker alleen maar uit te stellen en dan komen de kaboutertjes hem even wat sterker voor je maken??

7. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben het volkomen met je eens:)

zodra de ps3 uit is kunnen we de dingen vergelijken.

en daardoor ontstaan er ook geen "forum ruzies" dus laten we hier mee ophouden het draait toch op niets uit.;)

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De technologie wordt toch steeds beter? Dus de PS3 hoort wel beter te zijn dan de 360. Maar omdat de 360 wat langer uit is en de ontwikkelaars er meer ervaring mee hebben merk je het verschil bijna niet.

De Wii moet je maar even vergeten :cool: .

9. Mooi voorbeeld! de Wii zou volgens die theorie dus ook sterker moeten zijn als de 360:b:

10. 36O

36O Guest

Wedden van wel?

Sony heeft aan het begin van dit jaar gezegd dat PS-Online volledig zal worden aangepast, om een betere online service neer te zetten dan de vorige generatie.
    Of het beter word dan live? heb ik nooit beweerd, de tijd zal het leren.

Wat heeft dat er mee te maken? zo'n speler zit toch al in de PS3? als je doelt op films, ow oke, maar tegen die tijd zullen er wel films zijn.
    Maar ik doelde eigenlijk op de games, die zullen veel groter en mooier worden.

Sommige is heel wat anders dan meeste!

Dat de concurrentie ook over die functie beschikt maakt die functie doch niet direct prut?
    'Xbox Backwardscombatibilety op de 360 is prut! waarom dan? omdat de PS3 dit ook heeft met de PS2!' (slaat toch nergens op zo'n redenering? dit was BTW maar een voorbeeld, Xbox BC is tof!).
    Ik ben persoonlijk dolblij met motion sensor op de PS3, is toch een leuke toevoeging?

Ik dacht dat het toch echt daar om ging in de console War, verkoopcijfers!

Wat een belachelijke stelling, dan kun je net zo goed zeggen dat het ook geen feit is dat Windows Vista en Halo3 er komen, simpelweg omdat die twee producten nog niet bestaan!

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die weddenschap ga je verliezen _0/ !

12. 36O

36O Guest

mmm...vreemd...waarom is dit dan niet het geval met de xbox? die staat toch echt onder aan de lijst ondaks hetzelde prijskaartje van de PS2.

'zucht' nee dat heeft te maken dat de techniek zich constant ontwikkeld....ver boven jouw niveau zo te lezen...
    Bij PC is het toch ook zo dat de computers steeds sterker worden? denk daar maar eens diep over na.

En dat dat niet het geval is bij de Wii is omdat Nintendo al eerder heeft gezegd niet mee te doen in de kracht/hd/graphics war tussen Sony en MS.
    Dat jij niet up-to-date bent...moet je mij niet aankijken.

Vogens mij klopt dat niet....Peter Moore had op deze E3 (van 2006) al bekendgemaakt dat ze over de 5 miljoen zaten.
    Als het goed is zouden ze nu boven de 6 miljoen moeten zitten, anders lopen ze zo goed op schema om de 10 miljoen te halen bij de launch van de PS3.

13. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ga mij niet vertellen dat ik niks van cache weet. Ik heb diploma's die zeggen dat ik er verstand van heb.

En over die online service. Sony zegt, sony zegt. Eerst zien dan geloven, want sony zegt wel meer. Meeste? Er draait nog GEEN 1 PS3 spel op 60FPS. Er ZIJN nog geen ps3 spellen. Die blu ray speler zit ook nog niet in een ps3, er zit nog NIKS in een ps3. Verkoopcijfers zijn een marketing stunt, en sony is echt niet de eerste die met BC komt. *roept iets over gameboys*.

Verder, Windows Vista heb ik zien draaien, sterker nog, ik heb hem hier thuis onder mijn eigen neus draaien, en ook van Halo 3 heb ik beelden gezien, draaiend op een xbox 360.

14. 36O

36O Guest

Tja, dat soort bewerigen zeggen mij bitter weinig, ik kan ook wel lopen lullen dat ik bij Nintendo werk ofzoiets.

Haha, jij loopt best wel achter kerol, er was al een draaiende PS3 op de E3.
    Het enige verschil tussen deze en de uiteidelijke versie is dat deze een suk groter, lomper en zwaarder was en een aangepaste CELL aan boord had (die liep namelijk op 2.8GHZ i.p.v. 3.2).
    En games zoals: Warkhawk, Sonic en Fatal Iteria die ze erop demonstreerden liepen wel degelijk op 60FPS.
    En aangezien de games op Blu-Ray schijven staan kun je niets anders concluderen dat er wel degelijk een Blu-Ray speler in zat.

Jonge...of je het nu wilt of niet, verkoopcijfers, daar gaat het allemaal toch echt om.
    Je mag het niet geloven hoor, maar vanwege die verkoopcijfers doen MS en Sony zoveel moeite!

En nou mag jij mij gaan aanwijzen waar ik zei dat Sony als eerste kwam met BC, juist, NERGENS

Ik heb Windows Vista ook zien draaien, en ben jij een goed maatje van Bill ofzo? je hebt waarschijlijk de Beta versie 2.
    Zover ik weet komt Vista pas 2007 uit.
    En inderdaad, ik heb Halo3 ook zien draaien op een 360.
    Maar ik heb ook een echte PS3 zien lopen samen met games als Heavenly Swords (ingame!).
    Uiteraard niet Live (ik was natuurlijk niet op de E3 ), maar wel via TV of Internet!

15. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ik wil ze voor je scannen hoor. Ik heb meerdere Cisco CCNA Certificaten voor onder andere hardware, software en networking. Er was geen draaiende ps3, er was een draaiende PS3 Devkit, groot verschil. En tuurlijk doen ze veel moeite voor hoge verkoopcijfers, maar het is geen indicatie voor een "betere" console. Eerder hoe hoog de populariteit onder TMF breezersletjes van 14 zoals jij is. Jij neemt het BC als voorbeeld dat microsoft iets van sony overneemt, maar sony heeft zelfs dat al van nintendo over genomen volgens jouw redenering. En nee, bijdehandje, ik heb niet Beta 2. Als je ICT doet, krijg je toegang tot het MSNDN, waar nieuwere builds van Vista te downloaden zijn. Een echte ps3 heb je niet zien draaien. Zoals eerder, devkit of vroeg prototype, gezien de onderdelen nog niet eens allemaal af zijn.

En ga nu maar naar bed, het is al veel te laat voor je.

16. 36O

36O Guest

Wedden van niet?:lol:

17. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, kom maar op dan. Wijs jij maar ergens aan dat de PS3 MEER cache gebruikt dan de 360, graag met tech sheets over de snelheid etc.

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zeg 36O asjeblieft, kalmeer eens een beetje. :{ Discussieer rustig of ga weg, zo simpel als dat.

19. 36O

36O Guest

Waar slaan die opmerkingen op? kun je niet normaal disscusieren ofzo? laag van je hoor.

Wat betreft je zogenaamde diploma's
    Jongen het boeit me niet wat je beweert, het zegt me gewoon niets zo even over het internet.
    Kun je wel zeggen wat je wilt, kan ik ook.

En de console die het meeste verkoopt, zal toch echt wel de Console War winnen.

En dat er een dev-kit was i.p.v. een echte versie is mijn punt helemaal niet, het gaat erom dat sony heeft laten zien wat de PS3 allemaal wel en niet kan.
    Ze hebben laten zien dat ze zulke mooie spellen ingame kunnen draaien (inclusief: 60FPS en 1080P).
    En als een dev-kit het al kan? lijkt me sterk dat de uiteindelijke console slapper gaat worden dan een dev-kit.

En nee, ik heb de BC optie helemaal niet als voorbeeld genomen om te zeggen dat MS van Sony overneemt.
    Nu beweer je dat ik zo jong ben, maar vind ik dat toch wel het minste wat je moet kunnen als je wilt discuseren; LEZEN
    Met deze voorbeeld wou ik laten zien dat een optie/functie helemaal niet slecht hoeft te zijn alleen maar omdat de concurrent het ook heeft.

En zou je het gek vinden als ik zei dat ik je totaal niet geloof wat betreft je Windows Vista bewering? gezien die pas 2007 in de winkels komt....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina