1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Als je de PS2 op dit moment met de vorige xbox vergelijkt, is de PS2 misschien een betere keuze. Vandaar dat die beter verkoopt:{


    Ik heb der even diep over nagedacht en ben nogsteeds van mening dat dat geen zak uitmaakt... De PS3 had er al een half jaar na de 360 uit moeten komen. Hoeveel denki je dat dat uitmaakt? Dat is er toen helaas niet van gekomen omdat Sony nog een beetje aan het prutsen is met die geweldige techniek van ze... In theorie zou je een sterkere machine moeten kunnen maken. Maar dat is echt geen garantie dat Sony dat lukt...

    Ok, dus alleen omdat Sony dat dus wel zegt en die van hun later uitkomt wordt ie sterker??:lol:
    Jij dacht tot op de dag van vandaag nogsteeds dat je de PS3 op 2 tv's aan kon sluiten:lol: Ga jezelf eerst maar eens een beetje updaten voor je met kritiek komt..




    Eind Juli zouden hoopten ze de 5 miljoen te halen...
    Maak je verder over dat schema van MS maar niet teveel zorgen;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  2. 36O

    36O Guest

    Me? verglijk het taalgebruik eens.
    Dat jij woorden als: 'breezersletje' en opmerkingen als: 'En ga nu maar naar bed, het is al veel te laat voor je' onder rustig en normaal disscusieren verstaat....
     
  3. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn god, kruip alsjeblieft terug onder je sony steen zeg. Bonehead, gewoon stug volhouden. Ik ga iets doen wat jij voorlopig nog niet mag, en dat is uit. Fijne avond nog. *pakt alvast een biertje.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En die ga je ook verliezen, denk nou niet dat je alles beter weet. En wat is er mis met het taalgebruik van Slurpgeit? Je bent de gene die hier de 360 afkraakt vanwege een zogenaamde wonder console van sony.
     
  5. 36O

    36O Guest

    mmm..ja dat snap ik wel...de PS2 is een betere keuze dan een Xbox....maar dan zou de Xbox toch nog meer moeten verkopen dan de 360 toch?
    Die voldoet namelijk ook aan de eisen van jouw theorie, Is ook current Gen en heeft dezelfde lage prijs als de PS2.......


    Nee uiteraard, daar heb je een punt.
    Maar wat dacht je ervan dat het Sony wel is gelukt? een kleine spec verglijking leert al dat de PS3 (iets) krachtiger is.
    In hoeverre dat zich in praktijk zal laten merken.....ik denk dat het verschil evengroot zal zijn als de vorige generatie tussen Xbox en PS2.
    Niet veel sterker dus.



    Meestal is het altijd automatisme dat als er een nieuwe console uitkomt, dat deze dan gebruik maakt van DE High-End technologies van HET moment.
    Dus dan hoeft zoiets nooit gezegd te worden, maar de Wii was een utzondering, volgens mij is de oude Xbox zelfs krachtiger, vandaar dat er vantevoren door Nintendo werd gezegd dat ze niet gebruik zullen maken van de krachtige hardware.
    En de technologie word steeds krachtiger, dus kun je na een poosje, oor hetzelfde geld krachtigere hardware krijgen, get it?

    @Slurpgeit
    Kijk dat bedoel ik nou, wat heeft het voor zin op op deze manier bezig te gaan?
    Probeer gewoon te posten zonder iemand te beledigen, anders ben ik snel met je uitgepraat.

    @AVHAHA: Ik heb een onderbouwde mening en doe het met argumenten.

    Wat betreft cache: als Sony gewoon dezelfde verhouding gebruikt die MS ook gebruikt wat betreft cache/opslagruimte, dan bevat de HD van de PS3 al meer cach ruimte simpelweg omdat hij groter is.
    En ik denk niet dat Sony zo dom is om het tegenovergestelde te doen (uiteraard kan het altijd).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2006
  6. Mijn theorie is dat het niet zo heel ver wonderlijk is dat er iets meer PS2's zijn verkocht als 360's omdat de een 100,- kost en de ander vanaf 300,-
    PS2 & Xbox zijn van de vorige generatie die bijna ten einde is...
    Xbox 360 is van de 'current gen', en Sony loopt nu al een half jaar achter om die markt te betreden...:emo:



    Het moet nog maar blijken of die daadwerkelijk krachtiger is en of het ze gelukt is..
    Tot nu toe ontbreekt elk bewijs...
    Sony heeft het al wel veel lopen te beweren dat ie veel krachtiger is, maar ervaring leren dat je dat soort uitspraken van Sony met een grote korrel zout moet nemen..





    In theorie kan het ja, en zou het logisch zijn...
    Er zit hier alleen maar heel weinig tijd tussen en dat komt voor een groot gedeelte omdat Sony een half jaar achterloopt op schema...
    De cell zou dan volgens jou voor het grootste gedeelte het verschil moeten maken in het geval van de PS3 om hem de grotere krachtpatser te maken:{ , (de videokaart is namelijk al enkele maanden af en verschilt vrij weinig van die van de 360)..
    Het succes van de cell moet nog maar blijken. Niemand is er verder in geinteresseert... dat zegt ook wel genoeg, je hoort ook over geen enkel apparaat of machine meer waarin de cell toegepast gaat worden:confused: ..
    Het succes daarvan valt dus ook nogmaar te bezien.. De geruchten zijn in ieder geval niet allemaal even positief:{ En helaas voor sony blijken veel geruchten omtrent de PS3 te kloppen..:emo:

    Als ze de PS3 nou uit zouden rusten me de nieuwste dual core's van intel, en de nieuwste videokaart, zou de stelling wel op kunnen gaan.
    Maar de plannen van de Specs liggen bij Sony al zo lang vast en ze moeten nog maar zien dat ze ze halen... ze hebben daarnaast ook het geld niet bij Sony om hem nu nog aan te passen en met de nieuwste techniek uit te rusten.. Ze hebben juist al vanalles geschrapt(o.a. 2 tv's) omdat het al te duur werdt. Je hoeft er dus echt niet blind van uit te gaan dat ie technisch zoveel beter wordt omdat ie een jaartje later uitkomt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2006
  7. 36O

    36O Guest

    Dat klopt niet, want dan zou de Xbox ook meer moeten verkopen dan de Xbox360.
    Aangezien deze van dezelfde prijs is.

    Doe die blindoek toch af, als je ook maar een beetje verstand hebt van computerhardware moetje weten dat de PS3 krachtiger is.
    Maar wat maakt het nou uit? het gaat om de Gameplay dus je mist heus niks.

    Dat een product geen succes heeft heeft verder niets te maken met z'n technische kwaliteiten toch?
    BTW: De Xenos GPU (van 360) is krachtiger dan de RSX (van PS3 ), maar daar tegenover staat dat de CELL (CPU van PS3 ) krachtiger is dan de Xenon (CPU van 360).
    Dus zou je-tot nu toe- kunnen spreken van een 1-1 stand.
    Maar de memory van de PS3 zit veel beterin elkaar, deze beschikt namelijk en GDDR en XDR (volgens vele is de laatsgenoemde merk DE toekomstige standaart op het gebied van RAM, XDR is trouwens ook een stuk sneller dan standaart GDDR), terwijl de 360 alleen beschikt over 512MB GDDR RAM geheugen.
    Plus de PS3 heeft een grotere HD voor cache en dergelijke, en hij maakt gebruik van Blu-Ray voor de games!+
    Tel daar bij op dat de PS3 intotaal 2 TFLOPS aan berekeningen aankan en de 360 maar 1 TFLOPS, en je kunt maar 1 ding concluderen dacht ik zo!

    WTF? ga je me nou vertellen dat je niet door hebt dat de Next Gen consoles (360 en PS3 ) een (tijdelijke) voorsprong hebben op de PC's?
    Ik hoop het niet, anders zou ik je wel beschouwen als erg onwetend.
    ALs eerste, IBM (CPU-maker van 360 en grotendeels ook maker van CELL) staat gewoon bekend om z'n PowerPC kernen...deze kunnen veel meer kracht leveren dan een standaart Intel kern (ze zijn over het algemeen ook beter dan die van AMD).
    Als tweede, de Xenon van de 360 heeft maarliefst 3 IBM Power-PC kernen aan boord, integenstelling tot de door jouw benoemde Intel CPU die maar over 2 standaart kernen beschikt.
    En dan nog maar te zwijgen over de CELL, die met maarliefst 7 SPE's een regenrechte powerhouse aan boord heeft.
    Wat betreft GPU's, ATI heeft al aangegeven dat ze aan geen ëen GPU hebben gewerkt die zoveel kracht aan games kon schenken als de Xenos van de 360.
    Deze beschikt namelijk over Unified Shader Architecture, waarmee hogere kloksnelheden met gemak kunnen worden gecounterd.
    Ook Nvidea heeft gezegd dat de GPU van de PS3 (RSX) zo sterk is als 2 Gforce 6800 kaarten.
    Ook hebben ze gezegd dat de RSX sterker zou zijn dan de Nvidia Gforce 7900 (nieuwste en krachtigste telg van de Nvidia reeks).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2006
  8. Uit de 100,- prijsklasse is de ps2 de beste keus...
    Dat de Xbox360 iets minder verkocht wordt komt omdat veel mensen 300,- nog te duur vinden voor een console|:- ... Sony kan het daarom straks al helemaal wel shaken met hun prijs...
    Dit is de nextgen ps3 vs. 360 thread, dus laten we daarvan dan ook maar de verkoopcijfers gaan vergelijken.... momenteel staat de teller bij Sony op 0 en die van MS op 4.000.000*)



    Ik moet nog maar zien of die krachtiger is... Op papier kan het bestwel zo zijn, maar de praktijk moet het nogmaar uitwijzen..

    Vaak is er toch wel een verband tussen die 2 zaken. Als de cell echt goede technische kwaliteiten zou hebben, ging dat echtwel gepaart met succes... Maarja, oververhitting en moeilijk programeerbaar zijn blijkbaar geen goede reclame voor een chip:{
    Verder is ook al wel bekend dat die extra t-flop ook geen bal zegt over de uiteindelijke prestatie van de ps3...



    Ik bedoel het om aan te geven dat als je met de techniek van nu een console samen zou stellen je hem inderdaad beter zou kunnen maken.
    Dit is alleen bij Sony echt niet het geval..
     
  9. 36O

    36O Guest

    Ja maar dan zou de Xbox ook heus wel meer verkopen dan de 360 toch? aangezien die een betere prijs heeft.
    Oke, niet zo goed als de PS2 mischien, maar wel beter dan de 360 omdat die een hoge prijs heeft.
    En dat is dus niet zo, wat maar weer eens bewijst dat men over het algemeen meer interesse schenkt aan de Next-Gen's.
    En geef toe, de PS2 doet het super.
    Als de PS2 het nu al wint van de 360..........Wat zou de PS3 dan wel niet doen...

    Ga er maar van uit dat de PS3 krachtiger zal zijn, is ook meer dan logisch.
    Is namelijkal al 2keer zo lang aan gewerkt.
    Plus, de ontwikkelingskosten van de PS3 zijn VEEL hoger (en dan heb ik het niet over Blu-Ray)
    En Heavenly Swords en MGS4 zijn nog maar van de eerste Wave.......



    Dat bedoel ik, CELL heeft een aantal nadelen, daardoor is het geen succes.
    Maar dat maakt het nog geen zwakke CPU, integendeel, als de CELL juist zou worden ge-programeerd dan zou hij met eas de 360 kunnen overtreffen...


    Jongen jij weet echt niet waar je het over hebt ofwel? de PS3 is VEEL sterker dan een PC die je momenteel rond deze tijd kunt samenstellen.
    Geen ëen PC kan momenteel ook de 360 overtreffen, laat staan de PS3.....
    Naar mijn moet jouw nog veel worden bijgebracht op gebied van Hardware.
     
  10. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij willen eind juni 5 miljoen xbox 360's verkocht hebben.
    Het is nu juli en de teller staat 1 miljoen te laag.

    Voordat de concurrentie op de markt komt hebben wij er 10 miljoen verkocht.
    In de zomervakantie komen er weinig spellen uit. Hierdoor stagneert de verkoop van de xbox 360. Na de zomervakantie hebben ze nog een kleine 3 maanden om hun doel te bereiken. Er komen gelukkig in die tijd veel goede games uit, maar ik betwijfel of ze die 10 miljoen gaan halen.
     
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Nee, want de xbox is dood en vandaar dat de ps2 voor de mensen die 100 euro uit willen geven aan een console de keus is...
    De groep met mensen die 100 euro aan een console uit wil geven is namelijk een stuk hoger dan de groep die 300 aan een console uit wil geven...
    Vandaar dat het niet zo vreemd is dat er van die van 100,- meer verkocht zijn..
    De groep die 500/600 aan een console uit willen geven is nog weer een heel stuk kleiner, en daarom gaat Sony het straks erg moeilijk krijgen met die prijs.


    Omdat ze er lang mee hebben lopen te kloten en er meer geld aan uit hebben gegeven is ook geen enkele garantie dat ie uiteindelijk krachtiger is..|:-




    Een aantal behoorlijke nadelen als je het mij vraagt.. het moet nog maar blijken of die zo geweldig is. De emotion-engine zou dat ook allemaal zijn, maar viel uiteindelijk ook vies tegen als je hem vergeleek met de uitspraken die Sony erover had gedaan..





    Reken maar dat als je 3000 uitgeeft aan de meest geavanceerde high-end PC, met gekoppelde videokaarten, je echtwel beter beeld hebt als de 360/PS3..
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In het verleden behaalde resultaten/successen bieden geen garantie voor de toekomst!

    Ja een sterkere CPU op het gebied van floating point berekeningen. Dat is erg leuk voor wetenschappenlijke en/of wiskundige toepassingen, maar niet voor gaming. Games maken veel meer gebruik van general-purpose instructies, en niet van floating point instructies.

    Een grotere harde schijf wil per definitie niet zeggen dat er sprake is van snellere laadtijden en meer cache. Dan zou de goedkopere PS3 met een 30GB harde schijf minder goed presteren dan de duurdere versie met een 60GB harde schijf.

    Ligt eraan in welke zin van het woord. Qua opslagcapaciteit is er nog geen enkel probleem. De DVD is op het moment nog steeds het algemeen geaccepteerde formaat, en daar zal de komende paar jaar geen verandering in gaan komen.

    Ik zou het zeker een vette console noemen, maar revolutionair niet. De motion sensor technologie is zeker een leuke en interessante feature, maar ze moeten wel een rumblefunctie missen. Het is niet langer mogelijk om de PS3 op twee HDtv's aan te sluiten. Sony heeft namelijk de 2de HDMI uitgang geschrapt. Dat de online-service van de PS3 dik verbeterd wordt t.o.v. de PS2 is zeker waar.

    Op papier misschien wel, maar de praktijk moet het nog maar uitwijzen. De PSP is immers ook sterker dan zijn concurrentie, en heeft die nu zo'n denderd succes achter de rug als de PS3 tegemoet gaat? Ik hoop voor Sony en alle andere aandeelhouders van niet.

    O-)

    Waar Microsoft nog heeft geopperd om alle games minimaal in 720p te laten draaien, heb ik Sony nog nergens over gehoord. Dus is het straks aan de developer om het wel of niet toe te passen. Ik denk dat de meeste games, en zeker in het begin allemaal op 720p gaan draaien.

    *Ahem O-)

    Deze ontwikkelingen op een pc en op een console kan je niet zomaar even met elkaar vergelijken. Een consolemaker moet ruim van te voren technieken adopteren en dat meenemen in het ontwerpproces. Waar je een pc nog jaren kan voorzien van de nieuwste technieken, moet men voor een console op een bepaald punt een keuze maken en daarmee verder werken.

    De retailversie voor de verkoop aan particulieren ja. Via het MSNDN kan men inderdaad latere builds van software (in dit geval Vista) downloaden en evalueren. Is erg makkelijk voor bedrijven dat de systeembeheerder vroegtijdig problemen kan tackelen e.d. zodat de productie niet zomaar stil komt te liggen na een migratie.

    Het gaat voor ons gamers inderdaad uiteindelijk om de gameplay die we mogen ervaren.

    Unified Shader architectuur heeft niets te maken met hogere kloksnelheden die men kan halen. Waar het om gaat is dat er op elk moment, in elke pipeline zowel pixel als vertex shaders kunnen worden berekend.

    Allereerst is het aantal TFlops gebaseerd op floating point berekeningen, zie ook mijn eerdere opmerking.

    Dat aan een product 2x zo lang is gewerkt wil dat niet zeggen dat ie krachtiger is. De ontwikkelingskosten zijn zo hoog vanwege de Cell processor en Blu-Ray. Verder snap ik jouw redenatie van een krachtiger product ook niet helemaal. Hogere ontwikkelingskosten hoeven per definitie geen beter c.q. krachtiger product te betekenen. Ze kunnen wel zes jaar ergens aan werken met torenhoge ontwikkelingskosten, en alsnog een klote product afleveren.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?

    Ik heb deze discussie even gelezen en er worden wel heel erg veel aannames gemaakt. Eerst zien dan geloven. De huidige screenshots en in-game gameplay filmpjes overtuigen mij niet wat betreft de superieure kracht van de PS3. Als de PS3 zo krachtig was, waarom zijn de launch games dan gewoon 720p? Waarom liepen de games tijdens de E3 (nog) niet allemaal op 60fps? Zo'n krachtige console zou dat met twee vingers in z'n neus moeten doen.

    Als we Sony moeten geloven dan hebben we een PC niet meer nodig, transformeert de PS3 je woning in een thuisbioscoop, kunnen we gebruik maken van 2x 1080p HDMI poorten en zal de echte HD generatie pas met de PS3 beginnen met games in 1080p. De launch games zijn dat echter niet dus ik vermoed dat de HD generatie door Sony nog even is uitgesteld. Niet dat je ook maar iets hebt aan 1080p nu maar dat terzijde.

    En over de HDD, natuurlijk kan en zal die gebruikt worden voor caching. Net zoals bij de 360. Als je de PS3 developers moet geloven is een HDD zelfs een vereiste vanwege de anders te lange laadtijden door Blu Ray. Wat niet zo gek is want 2x Blu Ray is langzamer dan de x360 DVD. Als je je gezond verstand gebruik dan moest Sony wel standaard een HDD bieden. Een 600 EUR console, met hetzelfde controller ontwerp, zonder rumble, langere laadtijden en een grafisch niveau wat de 360 niet overstijgt valt natuurlijk niet te verkopen.
     
  15. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    360 is gewoon iemand die "gebrainwashed" is door Sony. Hij weet dat de 360 en ps3 ongeveer even krachtig zijn, maar toch gelooft hij dat de ps3 vele malen beter gaat zijn.
    Ik was ook een tijdje zo, met de vorige e3 geloofde ik dat de Cell heilig was. Met name door filmpjes als Killzone 2. Dat later niet eens ingame bleek te zijn. Deze e3 moest Sony bewijzen wat er allemaal waar was van die adembenemende filmpjes die ze de vorige e3 lieten zien. Nou ze hebben niks waargemaakt dus. Killzone 2 schitterde door afwezigeheid, dat zegt als genoeg.
    Sony is geweldig in marketing praatjes. Bij de ps2 werd de emotion engine iid ook de hemel in geprezen en gezegd dat het revolutionair was. Ik heb er echter niets van gemerkt.
    En je moet niet redeneren omdat de ps3 een jaar later uitkomt hij wel krachtiger moet zijn. Nee je moet kijken wanneer ze zijn begonnen, want dan word de technologie ontwikkeld. En ik ben er wel zeker van de MS en Sony even vroeg zijn begonnen met het ontwikkelen van hun next gen console.
    En het is toch ongeloofwaardig als je echt denkt dat de ps3 zoveel keer krachtiger gaat zijn dan de 360. Ik denk niet dat Sony zomaar iets revolutionairs kan verzinnen, terwijl MS(ook miljarden bedrijf) daar niks van afweet, technologie is moeilijk geheim te houden. Als iemand wat verzint, is er altijd wel een alternatief dat erop lijkt. Kijk naar blu-ray en hd-dvd, is heus geen toeval dat ze op hetzelfde tijdstip het licht zien :cool:
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2006
  16. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Jij weet niet waar je het over ehbt d00d lees je post eens na!

    Jij zegt dat de PS2 van de 360 omdat ie meer verkoopt |:-


    :emo: Trieste 14-jarige met een o zo orginele forumnaam.

    :x
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Knaapje. Leer je grote waffel eens in te dammen.
    Je hebt al 2 bans op je naam staan, zoek je soms een derde?

    En trouwens, ben jij niet 12 ofzo?
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Wat maakt het nou uit dat ik 12 ben. Ik zeg toch niet dat ik het beter weet.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Het probleem is dat ik, en vele anderen, je grote waffel zat worden.
    Bij deze een waarschuwing dus. Dam het een beetje in, of je kunt deze zomer zonder XBW doorbrengen.
     
  20. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    qua verkoopcijfers: voordelen en nadelen

    xbox 360
    + vroeger op de markt (heeft dus een voorsprong en een groter spelaanbod)
    + goedkoper
    + ongeveer even sterk als de ps3

    PS3
    + naamsbekendheid (mensen zullen eerder vragen naar een playstation 3 dan naar een xbox 360, omdat hun zoontje al een ps2 heeft)
    + mindgames van sony dat ze een veel sterkere console hebben (sommige mensen blijken daar nog steeds in te trappen *kuch* 360 *kuch*)
    - hoge prijs

    trek je eigen conclusies.
    Ik denk eigenlijk dat de 360 meer zal verkopen vanwege de goedkope prijs en de redelijke bekendheid omdat ze al wat langer op de markt zijn
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina