Dat klopt niet, want dan zou de Xbox ook meer moeten verkopen dan de Xbox360.
Aangezien deze van dezelfde prijs is.
Doe die blindoek toch af, als je ook maar een beetje verstand hebt van computerhardware moetje weten dat de PS3 krachtiger is.
Maar wat maakt het nou uit? het gaat om de Gameplay dus je mist heus niks.
Dat een product geen succes heeft heeft verder niets te maken met z'n technische kwaliteiten toch?
BTW: De Xenos GPU (van 360) is krachtiger dan de RSX (van PS3 ), maar daar tegenover staat dat de CELL (CPU van PS3 ) krachtiger is dan de Xenon (CPU van 360).
Dus zou je-tot nu toe- kunnen spreken van een 1-1 stand.
Maar de memory van de PS3 zit veel beterin elkaar, deze beschikt namelijk en GDDR en XDR (volgens vele is de laatsgenoemde merk DE toekomstige standaart op het gebied van RAM, XDR is trouwens ook een stuk sneller dan standaart GDDR), terwijl de 360 alleen beschikt over 512MB GDDR RAM geheugen.
Plus de PS3 heeft een grotere HD voor cache en dergelijke, en hij maakt gebruik van Blu-Ray voor de games!+
Tel daar bij op dat de PS3 intotaal 2 TFLOPS aan berekeningen aankan en de 360 maar 1 TFLOPS, en je kunt maar 1 ding concluderen dacht ik zo!
WTF? ga je me nou vertellen dat je niet door hebt dat de Next Gen consoles (360 en PS3 ) een (tijdelijke) voorsprong hebben op de PC's?
Ik hoop het niet, anders zou ik je wel beschouwen als erg onwetend.
ALs eerste, IBM (CPU-maker van 360 en grotendeels ook maker van CELL) staat gewoon bekend om z'n PowerPC kernen...deze kunnen veel meer kracht leveren dan een standaart Intel kern (ze zijn over het algemeen ook beter dan die van AMD).
Als tweede, de Xenon van de 360 heeft maarliefst 3 IBM Power-PC kernen aan boord, integenstelling tot de door jouw benoemde Intel CPU die maar over 2 standaart kernen beschikt.
En dan nog maar te zwijgen over de CELL, die met maarliefst 7 SPE's een regenrechte powerhouse aan boord heeft.
Wat betreft GPU's, ATI heeft al aangegeven dat ze aan geen ëen GPU hebben gewerkt die zoveel kracht aan games kon schenken als de Xenos van de 360.
Deze beschikt namelijk over Unified Shader Architecture, waarmee hogere kloksnelheden met gemak kunnen worden gecounterd.
Ook Nvidea heeft gezegd dat de GPU van de PS3 (RSX) zo sterk is als 2 Gforce 6800 kaarten.
Ook hebben ze gezegd dat de RSX sterker zou zijn dan de Nvidia Gforce 7900 (nieuwste en krachtigste telg van de Nvidia reeks).
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2006