@Plasticman NL
Aaah, nu is de boel een stuk duidelijker geworden, ja, als je het op die manier steld.
Maar of je theorie ook daadwerkelijk klopt komen we pas achter als de PS3 uit is...
Uiteraard niet gegarandeerd, maar meestal is dat wel het geval, kijk maar naar de vorige generatie.
Das waar, heb ook nooit beweert dat Sony zo goe/succsesvol is in het creëenvan CPU's.
Alleen mijn vertrouwen in de CELL is wel een stuk groter dan destijds in de Emotion Engine, alleen al omdat een bedrijf als IBM mee doet.
Moewhaa, valt mee, er is op dit moment geen ëen PC CPU die meer dan 2 kernen bevat, of geen ëen GPU die over USA beschikt (of over een basisstructuur van Vector 5, daar is de Xenos toch echt de enige in).
@Arjan
Uiteraard, maar meestal is het toch zo dat men meer geintereseerder is in een Next-Gen console die net uit is?
Een medewerker van IBM had al aangegeven dat de CELL meer kracht zou hebben dan de Xenon, de CELL zou wel mindergeschikt zijn voor games (omdat het moeilijker is om op te programmeren).
En wat betreft de HD, dat zou best logisch klinken aangezien de Premium System (met HD) ook veel beter presteerd op gebied van framrate bij games dan de Core System (zonder HD).
Ik denk ook dat Blu-Ray zijn voordelen in de toekomst gaat laten zien.
Ik denk echt dat dan het verschil groter zal zijn (tussen 360 en PS3 games).
- Ten eerste zullen de games gewoonweg groter zijn, zou erg van pas komen bij grote RPG's als bijv. Oblivion maar ook GTA alike games.
-Hoe grotere de oplslag media, hoe meer ruimte er is om game informatie/details op te slaan, wat weer resulteerd in mooiere GRFX.
Klikt toch logisch?
Uhu, maar is het niet zo dat de PS3 en de 360 nog steeds een (kleine) voorsprong hebben t.o.v. de huidige PC's?
Volgens MS duurt deze voorsprong tot eind 2007, maar dat moeten we maar met een korrel zout nemen denk ik...
Maar dat is dan toch niet de uiteindelijke versie? of vergis ik me?
ATIhad een verklaring waarom de Xenon krachtiger zou zijn dan de RSX ondaks dat deze op een hogerekloksnelheid draaide.
Ze zeiden dat USA die 50 MHZ met gemak kon counteren.
Ik had het namelijk over de uiteindelijke prestatie.
@Macdennnis
Nee jongen valt wel mee, leest snel verder zou ik zeggen!
@360man: Sony heeft ongeveer 2x zoveel tijd gehad om aan de PS3 te werken dan MS aan de 360.
@Supahmaster: met zo iemand als jouw neem ik geeneens de moiete om te discuseeren, simpele ziel.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2006