1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Even ter informatie. Tekken 6 was de ingame tekken 5 engine op 1080p, net zoals met gt5, game zal uiteindelijk veeeel mooier zijn, aangezien dit meer een demonstratie was van 1080p, maarja, dat ze eerst maar gewoon de games in 720p maken. Anyways, tekken 6 op E3 was bijlange niet wat het uiteindelijk gaat zijn...
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag. Maar wat is nu eigenlijk nog je punt? De PS3 was volgens jou DE revolutionaire console. Ik ben echter de tel kwijt geraakt wat betreft de stellingen die reeds onderuit zijn gehaald.

    Met uitspraken van Starbreeze ..
    "I expect that it will be near impossible to tell Xbox 360 and PS3 screenshots apart."

    En die van SEGA ..
    ""I believe that if development is done with multiplatform in mind, there probably won't be a difference in the abilities of the PS3 and Xbox 360"

    En nog een uitspraak van Hideo Kojima ..

    "Hideo Kojima has admitted that the Xbox 360 is capable of running the Metal Gear Solid 4 real-time demo. Despite the PlayStation 3 propaganda on display throughout the demo, Kojima's comments reaffirm many gamers' opinions that the two next-gen consoles aren't separated by much in terms of sheer graphical power. Today's lesson: Don't be a victim of hype."

    En als je de screenshots die reeds in deze thread zijn gepost bekijkt ben je naar mijn mening niet geloofwaardig als je zegt dat de PS3 DE revolutionaire console wordt. Laat staat dat hij de 360 zijn 'kont schopt'. Ik ben het ook helemaal eens met Kameo zijn laatste post.

    En nogmaals, Don't be a victim of hype ..
     
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Kameo: Ik heb zelf nooit kameo gespeeld, maar als meer mensen op dit forum zeggen dat er werkelijk duizend man op het beeld wordt getoverd zonder framedrops moet ik dat aannemen.

    Nee, heel af en toe twijfel ik wel een beetje aan de 360, blijkbaar niet terecht.

    En dat Sony de boel geflest heeft is wel duidelijk. Ik snap niet dat mensen dat nog pikken.
     
  4. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Macdennis, je geeft zelf al aan dat bij multiplatformtitels er geen of nauwlijks verschil zal zijn. Maar dat betekent niet dat er bij exclusieve content hogere grafische en phisics standaard zal zijn.

    Ik vindt het ook grappig dat wanneer er een onderzoek gedaan naar de meest begeerde hardware en de PS3 komt hier met kop en schouders bovenuit dat het dan maar geen goed onderzoek is.

    We weten allemaal niet wat die gamers daar het liefste willen, we moeten gewoon afwachten en volgend jaar rond deze tijd kijken welke het best verkoopt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2006
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals dat andersom natuurlijk ook het geval kan zijn. En MGS4 is geen multiplatformtitel.
     
  6. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens deskundigen zou IBM's Cell-processor met enorm lage yields te kampen te hebben. Wat betekent dat er bij het produceren van deze processors wel eens processors met mankementen van de loopband komen rollen.

    Aangezien deze uiteraard niet bruikbaar zijn voor de PS3 zou dat er wel eens kunnen op wijzen dat er te weinig PS3-toestellen uit productie komen.

    De yields zouden op dit moment minder dan 20% bedragen zegt Tom Reeves van IBM. Dit betekent dat de overige 80% van de processors mankementen vertoont.

    Dit is slecht nieuws voor Sony want enerzijds betekent deze hoge uitval dat de productie van PS3's vertraging krijgt en dat anderzijds de processors duurder worden.

    Het gaat misschien maar om een paar euro's per processor maar wanneer je al deze euro's optelt kan het totaal voor Sony al snel enkele miljoenen bedragen.

    Zo krijgt Ken Kutaragi toch nog gelijk met zijn opmerking dat de vooropgestelde prijzen van de PS3 veel te laag zijn.

    komt van gunk.be
     
  7. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    freakyoliver, als Gunk beter hun informatie hadden nagetrokken dat zouden zij weten dat de Cell met 8 SPE cores een yieldrate hebben van 20% op 65 nanometer. Aangezien dat de PS3 maar 7 SPE cores gebruikt en dat de chip op 90 nanometer wordt gebakken zijn de yields vele malen hoger. Op Beyond3d.com staat een artikel dat de chips op dit pricipe een yieldrate hebben van ongeveer 85 %. Dus van 100 geproduceerde chips werken er 85 met 7 cores.
    Dit is geen slechte yieldrate. Ik vindt het interesant om dit soort informatie te weten.

    Microsoft is daarintegen veel schaarser met het vrijgeven van informatie over productie. Maandenlang was er bijna geen Xbox 360 te krijgen en niemand wist wat het probleem was. Pas kortgeleden heeft Microsoft aangegeven dat de productie van de geheugenchips tegenviel en dat ze een andere producent gecontracteerd hadden.

    Maar reken er maar op dat de yieldrate van de Xenon en Xenos ook niet 100 % is want dat is gewoonweg niet mogelijk.
     
  8. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG, it's official, het forum Xbox360only.nl is bezeten met PS fanboys (nu moeten mensen als 36O zich niet aangesproken voelen, jij bent geen fanboy
    ).
    Heavenly Swords overklast grafisch elke 360 game, 1 Gen en 2 Gen? yeah righ, dream on!
     
  9. 36O

    36O Guest

    Het is nogal erg voorbarig om nou al te gaan zeggen dat de XBox 360 launchgames beter worden dan die van de PS3.Daarvoor moet je gewoon lekker wachten tot November en dan komen we het te weten, niet eerder dus.Dat Heavenly Sword een launchgame gaat worden baseer ik op het volgende bericht en dit kwam ongeveer 1/1,5 maand geleden naar buiten.

    http://www.games.fok.nl/news.php?newsid=11933

    Het komt uit de PSM dus een betrouwbare bron.Daarnaast hebben jullie ook niet veel filmpjes gezien van Heavenly Sword, want de details zijn grafisch zeer indrukwekkend en naar mijn mening ook veel mooier dan oblvion.

    http://www.gamed.nl/view/17712

    Deze launchgame kwam zo maar uit het niets en veroverde de beste prijzen, dat is echt knap voor een launchtitel die uit het niets komt!
    Dat deze game dan ook veel prijzen op de E3 binnen sleepte was dan ook verdiend en sterker nog, de game was volgens diverse sites de mooiste next gen game overall en dat nog met Gears Of War op de showvloer.

    Daarnaast zijn ook mensen die nooit lezen, want jullie zien dingen alleen maar over het hoofd.Sony kwam dit jaar met ingame materiaal, maar helaas wist het niet het niveau te halen van de filmpjes van vorig jaar.Daarin tegen zag het er nog wel goed uit en laat ik als voorbeeld Motorstorm waarin Gamespot zei dat de game niet het niveau haalde wat ze hadden verwacht, maar de game zag er nog toch goed uit en was volgens hun ook nog best vermakelijk.Wij leven nu immers in 2006 en die pre-rendred filmpjes die we van Sony kregen te zien was in 2005 he slimpie's.Verder is GT HD Vision niet(!) een nieuwe deel dus GT 5, maar het is een proefproject om te laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om een game te maken die 1080 P ondersteunt.Deze zogenaamde proefproject zal dan ook niet in de winkels verschijnen.Daarnaast was de opmerking van Sony richting Rockstar inderdaad niet zo slim, want Sony heeft veel profijt gehad van hun GTA.Hierbij moet ik wel zeggen dat Sony niet alleen afhankelijk was van GTA, maar het had wel een rol in het succes van de PS2.Tenslotte wil ik het nog een keer over de controller hebben van de consoles.Julle vinden het wel zwak dat Sony met een controller komt die ongeveer dezelfde functies als van de Wii controller ondersteunt zwak, maar dat MS waarschijnlijk met een nieuwe controller komt niet ? Beetje hypocriet vind je niet? ......Trouwens de PS3 zal de operation system(zoals jullie dat noemt) gebruiken van de PSP oftewel die hebben zij zelf ontwikkeld.

    @Shinobi of the Wind: Heavenly Sword stak echt zwaar grafisch boven iedere Xbox 360 game uit.
    Gears of War vond ik er goed uitzien maar kon niet met Heavenly Sword meekomen en vertraagde nogal waar Heavenly Sword geen last van had.
    Games als Eight Days, Halo 3, MGS4 enzo noem ik express niet omdat die games niet representatief zijn ten opzichte van alle speelbare games.

    Self Shadowing, Soft Shadows, 16bit FP Blend HDR, hele hoge polygoncounts, complexe physics en animatie.
    Heavenly Swords was technisch vee geavanceerder dan GOW.
    Het schiet me trouwens ook net te binnen dat Lair ook zwaar boven iedere Xbox 360 uitsteekt.
    De enige Xbox 360 game waar ik grafisch van onder de indruk was is Mass Effect alleen werd daar bijna niets van geshowed.

    @Slurpgeit: probeer je er nou maar niet uit te lullen, kijk op pagina 15 en je ziet dat ik jou op geen enkele manier heb uitgescholden of beledigt....en dan moet ik degene zijn die niet kan disuseeren?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2006
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Wat betreft heavenly sword. In de vorige of die daarvoor PU zeiden ze ook al dat heavenly sword de mooiste next gen game was van heel de e3. Dus ook alle 360 games. Aan de screens is het niet echt te zien vind ik, waarschijnlijk ziet het spel er in het echt veel beter uit.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al vaker genoemd dat PSM niet een al te beste bron is.
    Ik snap niet waarom men zou moelijk doet over die launch data? Kijk gewoon op de game detail pagina van bijvoorbeeld IGN. Daar staat gewoon vermeld 17 nov als release datum voor Europa.

    De arena gevechten in de filmpjes van Heavenly Sword vergelijken met de open speelwereld van Oblivion is geen eerlijke vergelijking. Dat is appels met peren vergelijken.

    Ten eerste, de PS3 launch titels komen niet uit het niets. Door alle vertragingen hebben developers juist extra tijd gekregen om het beste uit hun games te halen. Men blijft maar vergeten dat deze titels een jaar na de 360 launch titels verschijnen. Eigenlijk is het vanwege dit punt al geen eerlijke vergelijking.

    Heavenly Sword won prijzen in de PS3 categorie ja. Net zoals Motorsport de beste race game was in de PS3 categorie. Maar ja, je kan nou niet echt spreken van veel concurrentie wat betreft PS3 games.

    Als je kijkt naar de ALGEMENE prijzen dan valt op dat er nauwelijks een PS3 game een prijs in de wacht heeft gesleept. De award voor 'biggest surprise' ging naar: 'Sony's Underwhelming Press Conference' :emo:

    Bron: http://games.ign.com/articles/709/709355p1.html

    Veel prijzen? Het is misschien maar net welke je site je bekijkt wat betreft awards ..

    Wat zien we over het hoofd?

    Ja dus? Dat is gewoon kijkersbedrog, marketing hype. Veel blaten, weinig waarmaken. In 2005 gaf men zelfs niet direct toe dat de filmpjes CGI waren, dat moest pas achteraf duidelijk worden.

    Met de low poly modellen en low res textures van een PS2 game moet het inderdaad niet zo moeilijk zijn om een 1080p versie te realiseren. Met deze 'demostratie' hebben ze wat mij betreft de plank misgeslagen. Je gaat toch geen True HD demo geven als deze demo wat betreft graphics achterblijft? 'Ja maar dit is true hd!' 'Ja maar de graphics zien er niet uit!'. Slechte graphics vallen eerder op dan een hogere resolutie. En niemand heeft nu wat aan 1080p.

    Ik had meer de indruk dat men op het laatste moment nog 'iets' nodig had om die E3 presentatie van Sony verder op te vullen. Het was hoe dan ook iets wat op het laatste moment nog even snel in elkaar gezet moest worden.

    En jij beweert dat een ander dingen over het hoofd ziet? Je vergeet dat je door motion sensing rumble moet inleveren. Verder zit lang niet iedereen te wachten op gezwaai in de ruimte. Het is gewoon zwak dat bij een next-gen console in ieder geval wat betreft de look & feel geen next-gen controller zit. Komt mij goedkoop over, alsof men niet de moeite heeft willen nemen om het ontwerp te verbeteren. Wellicht uit kostenbesparing? Was het niet Sony die onlangs een flinke lening heeft afgesloten?

    Ja dus?

    Wat hebben nu nu gezien van Heavenly Sword? Een paar filmpjes van gevechten in een arena met wat tegenstanders. Mee eens dat het er indrukwekkend uitziet maar wat heeft deze game verder te bieden?
     
  12. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    goede argumentatie/redenering Mac, helemaal met je eens
     
  13. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    En daarmee sluit de verdedeging zijn pleidooi :+
     
  14. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    @36O: ben jij Cyberia van Xbox360Only.nl? zo nee, waarom kopieer je dan teksten van hem en gebruik je ze hier?
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt hier regelmatig gerept over hoe indrukwekkend Heavenly Sword wel niet moet zijn. In beweging ziet het er inderdaad heel vloeiend en super snel uit maar hoe zit het met de details?

    Check bijvoorbeeld deze shot:
    http://media.ps3.ign.com/media/700/700186/img_3580813.html
    Ik zie alweer low-res textures van de omgevingen.

    En nog een shot:
    http://media.ps3.ign.com/media/700/700186/img_3580821.html
    Ik zie jaggies en low-res, niet gedetailleerde karakters. Veel bloom effecten waardoor deze zaken minder snel opvallen.

    http://media.ps3.ign.com/media/700/700186/img_3580829.html
    Een prachtige niet gedetailleerde low-polygon haardracht. Check ook het zwaard, low-res texture werk.

    ExtremeTech had een hands-on ervaring ..
    En joystiq ook ..
    Interview met een van de developers ..
    Dus geen 60fps maar 30fps zodat er meer effecten op het scherm getoond kunnen worden. 720p, 30fps game dus. Het eindresultaat kan dus minder snel gaan lopen dan de E3 demo die op meer dan 30fps liep ..
     
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me best voostellen dat MS rockstar wil overkopen, maar komt de nieuwe GTA nu al zeker op de ps3 of niet?
     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Is wel zeker ja voor zover zeker zeker is ;)

    Maar zoals het nu lijkt komt hij gewoon gelijktijdig uit op de PS 3 en de 360.

    [Edit] Tenzij het gerucht waar is natuurlijk, dan komt hij vast niet meer uit op de PS3 :9
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ik de screens zie, dan zou ik niet zeggen dat deze game mooier is dan Gears of Wars (beide games kun je eigenlijk niet vergelijken).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze screens zijn best lelijk op zich :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina