1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is een 3rd party case voor de gewone controller, zie ook xbox-scene.

    Imo erg lelijk chrome, sowieso zie je er echt vet goed vingerafdrukken op. En het chrome iet er cheap uit.

    "Team XTender XCM Chrome Xbox 360 Controller Case"
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2006
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet over de Wii hoor die specs, maar over een nieuwe 'console'..
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh ja, ik zag revo staan i.p.v. evo (als die console wel zo noemt). Maar dan nog, het is nog steeds oud nieuws :+ en bovendien gaat het in dit topic niet over die pc in console vorm :+.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen vergeten dat veel van deze 'innovatieve' zaken gewoon in licentie vorm worden afgenomen van een third party. Het is echt niet zo dat elke console bouwer maar zelf alles verzint. Net zoals Sony heeft ook Microsoft voor zijn camera een licentie afgesloten met een derde partij wat betreft het herkennen en volgen van objecten in 3d via een camera.
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hebben ze die camera ook laten zien in een controller vorm die waarschijnlijk gebruikt gaat worden voor games? Trouwens, ik kan me niet herinneren dat Sony dat op de E3 2005 heeft laten (kan het mis hebben hoor).

    Deze vorm van games spelen lijkt wel heel erg veel op de manier van gamen op de Wii (heb ik het nu niet eens over de motion sensor in de ps3 controller)
    Heeft niks met pro Nintendo te maken Boss. Vind het jammer dat uitgerekend jij meteen weer met het zogenaamde fanboy vingertje gaat wijzen.
    Vind het overigens wel vreemd dat Sony vorig jaar deze techniek al had volgens jou, en daar dan nu pas een patent voor aanvraagt.

    Met dit soort dingen is het altijd lastig om de echte innovatieve aan te wijzen. Maar als je denk dat Sony eerder met dit soort zaken bezig is geweest, dan heb je het toch echt mis. Nintendo is kort na de lancering van de Gamecube meteen begonnen met de ontwikkeling van de opvolger (doen Sony en Microsoft trouwens ook). De manier waarop de Wii controller nu werkt (werkt nu dus perfect), dat bereik je niet in een korte tijd. Ze hebben de controller pas op de TGS in 2005 laten zien, maar geloof me, daar waren ze al veel langer mee bezig.

    Ik herinner me nog de discussie van vorige keer over wie er nu innovatief is. Ik herinner me ook nog dat het een eindeloze discussie was, daarom ga ik er maar niet eens meer aan beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2006
  6. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    volgende keer dus iets beter lezen he 8) :cool:
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ze hebben het zeker laten zien op E3 2005, het is zelfs op het nieuws geweest in Japan... Trouwens, als we dan toch zo bezig zijn, kan ik ook beginnen dat Nintendo's Wii idee van Eye toy komt, aangezien Miyamoto zelf heeft gezegd dat hij Eye-toy super vind, maar dat Wii pas "echt" gaat aanvoelen. En de verbinding met eye toy en een controller is al heel snel gelegt, Sony heeft zelfs op E3 2005 gezegd dat die dieptebereking via 1 camera nog maar een tipje van sluier is. En ja, op E3 2005... Maarja, ik vind het in ieder geval heel innovatief allemaal van Sony, vind het alleen spijtig dat de mooie dingen als Eye-toy hun waardering niet meer krijgen...
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is innovatief, maar niet van Sony. Sony heeft gewoon een patent om die tecnologie te gebruiken. Dus niet alle krediet aan Sony geven ;). Hieruit blijkt dus wel dat Sony het idee niet van Nintendo heeft gepikt. Je kan ze hoogstens beschuldigen van mee te doen aan een opkomende trend en zoiets gebeurt altijd en overal (ook in games).
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Pfff, komaan mensen... Sony is de enige van de 3 die echt samenwerkt om hun consoles te maken. Ze maken de console in hun eigen fabriek, is samenwerking met. Met Nintendo en Microsoft is dit heel anders, zij zeggen exact hoe de console moet zijn, maar laten hem wel maken door andere bedrijven... Dan kan ik ook al beginnen van: "helaba mensen, niet de eer aan Nintendo en Microsoft geven he, zij hebben het niet gemaakt he, alleen gezegd hoe en wat..." yeah kom zeg, Sony is voor mij met eye-toy gekomen, zo simpel is het. Dat met die dieptezicht berekening heb ik vorig jaar al zitten roepen dat het cool ging zijn, maar dat weet niemand meer, dus zeggen we maar dat het van Nintendo overgenomen is, omdat er misschien een soort van controller of weet ik veel wat mee te pas gaat komen, terwijl Sony zelf al zei(2005) dat het nog niets was wat ze hadden laten zien... Maarja, maakt niet uit, ik kan beter mijn gedacht over bepaalde zaken voor mezelf houden...
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    In samenwerking met? En Sony maakt geen (of niet alle) PS3's in hun eigen bedrijf. Het enigste wat ze zelf deels gemaakt hebben is de Cell maar dat kwam hun goed uit omdat ze die ook in andere apparaten kunnen gebruiken.
     
  11. Die wordt volgens mij ook gemaakt bij IBM.
    Die andere apparaten waar SOny de cell voor will gebruiken hoor je niks meer van.



    @Boss Loop toch niet allemaal van die fanboyachtige onzin uit te kramen.
    Het grootste gedeelte van de 360's komt uit de fabrieken van MS zelf:) |:-
    Sony bestelt juist alles ergens anders...

    Laatst moesten ze bij Sony iets van 700 miljoen lenen.
    Waarschijnlijk om de eerste miljoen PS3's te kunnen bestellen, omdat ze anders nieteens zouden kunnen launchen:lol:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2006
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    waar zijn jullie bronnen?
     

  13. Ik heb hier even een bron opgezocht van die lening voor je. Het was alleen 550 miljoen i.p.v. 700 miljoen.


    http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=58354
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.digitimes.com/systems/a20060719PB202.html
    http://www.digitimes.com/bits_chips/a20060710PB206.html
    Wat een onzin dat Sony de PS3 in hun eigen fabrieken zou maken ..

    Trouwens echt zwaar boeie hoe, waar en door wie die dingen geproduceerd worden. Wat wel boeit zijn de games en die laten nogal te wensen over als je de meest recente screenshots zoals hier gepost moet geloven.
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er om hóe ze geproduceerd worden, en hoe de hardware in elkaar steekt en wat de prestaties zijn. Wat maakt het nou uit als Microsoft of Sony de bouw van de 360 uit handen geeft.
     


  16. Klopt helemaal, alleen Boss wou net dat we SOny tof gingen vinden omdat ze bij sony alles zelf zouden maken.. Wat dus niet blijkt te kloppen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2006
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, ik vraag me ook af wat het nou boeit wie het waar maakt.
    Het gaat uiteindelijk om wat ik in mijn handen krijg en het maakt me niet uit of Msoft dat nou zelf heeft gemaakt of niet.

    Zo zou ik ook kunnen zeggen dat de Playstation ontstaan is uit samenwerking met Nintendo. Nintendo wou een cd drive hebben en schakelde Sony daarvoor in. Samenwerking lukte niet en Sony ging zelfstandig verder (met gegevens van Nintendo). Resultaat, de Playstation. Draagt dat bij aan deze discussie? Nee.

    Daarnaast word de Cell in samenwerking met IBM en Toshiba gemaakt, de RSX door Nvidia, geheugen van Rambus etc.
    Om maar een paar voorbeelden te noemen dat Sony niet alles zelf maakt.

    Een console kan tegenwoordig niet meer door één bedrijf worden gemaakt. Daar zijn ze te gecompliceerd voor geworden. Zowel Msoft, als Sony als Nintendo besteden het overgrote deel uit.

    Trouwens, hier het bericht van MacDennis in het Nederlands:

    Yep, de PS3's worden in de fabrieken van Sony gemaakt. :{


    Maargoed, weer wat nieuwe Wii geruchten:

     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef eerlijk toe dat ik niet alle details ken van de sony conferentie van 2005, toch lijkt het me wat jij zegt sterk, je beweerd dus dat ze een techniekop de E3 2005 hebben laten zien die nu pas gepatenteerd wordt? Dat kan gewoon niet, je laat pas iets zien als je de patenten al hebt anders gaat iemand anders er gewoon met je idee mee aan de haal. Nogmaals, ik ken de details niet, maar als dit waar is wat jij zegt is sony heeeeeeeeel vreemd bezig..

    Daarbij willen volgens mij de mensen echt niet de sony de grond in boren, iedereen vind ik, moet bijv. de eye toy dankbaar zijn, een geweldige innovatie, echter denken velen dat door het aankomende succes van de Wii, sony dezelfde kant opgaat en praktijken die ook maar iets van de Wii imiteren als innovatieloos te zien. Was sony dezelfde kant op gegaan als ze nog niets van de Wii afwisten? Was er uberhaupt wel een camera op de markt gekomen die 3d waarnemingen kan maken zonder de Wii? Dat zijn vragen die veel mensen hebben als er over innovatie van sony wordt gesproken, en naar mijn mening ook terecht.

    Ik acht de kans groot dat als sony niets wist van Wii er geen motion control in de ps3 controller zou zitten, evenals dit patent nog niet bij de ps3 gerealiseerd ging worden.

    Maarja, je moet het zo bekijken, jatten hoort bij een markteconomie om de concurentie te behouden en te bevorderen, wat het voordeliger maakt voor ons :)
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nou Sony had daadwerkelijk wel iets motion sensor op de E3 2005, ik kan me iets herrineren met een eendje die heen en weer bewoog....Maar dit was een zeer grove motion en liep in mijn ogen totaal niet soepel, mischien was dit ook de reden dat Sony nu pas de boel patenteerd. Simpel weg omdat dat boel nog niet in orde/goed was.

    Maar dit betekend totaal niet ze er eerder zijn mee begonnnen dan Nintendo. Volgens vrijwel iederen gamejurno is de wii-mote zeer gevoelig en zeer geavanseert in vergelijking met de motion van Sony
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Falcon zo werkt het gewoon niet, als je een idee hebt maar het moet nog gefixed worden vraag je bij voorbaat toch al een patent anders kon iemand op de E3, zeg microsoft gewoon patent nemen waardoor sony alle ideeen in de prullenbak kan gooien :confused:, waarschijnlijk was dat niet iets wat in de buurt komt bij wat sony nu presenteren gaat met dat patent.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina