1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dit jaar verschijnt hij wel op de 360. Dat is belangrijk voor de Amerikaanse markt, aangezien worstelen heel populair is in Amerika.
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is 16880 360's per dag? Wat neerkomt op 113.160 consoles per week. (uit m'n hoofd)

    Dat klopt wel aardig lijkt me toch?
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    3600/5 = 720
    24*720 = 17280
    17280 * 235 = 4060800

    als er nu ruim 4 miljoen 360s zijn verkocht dan klopt het :)
     
  4. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi :) Er zijn zelfs al meer dan 5 miljoen consoles verkocht toch?

    http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=677

    Niet zo best voor Sony als ze minder ondersteuning krijgen van Japanse ontwikkelaars.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006

  5. Zeker niet zo mooi voor ze:emo: , maar dat was te verwachten. Het is zowiezo aantrekkelijker en minder risicovol om nu voor de 360 te gaan programeren.
    Tegen de kerst heeft MS al zeker 8.000.000 exemplaren verkocht, terwijl als alles helemaal mee zou zitten Sony er maximaal 1,5 miljoen op de markt zou kunnen brengen. Dat zijn 6,5 miljoen extra potentiele klanten aan de kant van MS.
    En dan is het dan nog maar afwachten wat de consument van de PS3 vind en of het een succes wordt.
    Daarnaast is het voor de 360 makkelijker te programeren wat ook weer veel $manuren$ scheelt.

    Ik denk dat het de PS3 ongeveer net zo zal vergaan als de dreamcast.
    Op den duur komen er wel een paar aardige games, maar de benodigde ondersteuning van 3rd party developers om de console een succes te maken zal ontbreken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2006
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Motorstorm en heavenly sword?, voor mij zijn juist dat de luanchparadepaardjes, hopelijk zorgt de extra tijd voor super games want de launch wordt nu wel erg magertjes...
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die site loopt altijd vreselijk achter met nieuws. Dat van die 90% is al enige tijd terug in deze thread besproken.

    Dit was al in mei bekend trouwens.

    http://www.rewiredmind.com/news/200506/ps3launchtitlesdelayedlineupweakens

    Van de 8 titels op de PS3 website van Sony zijn er 3 niet eens launch titels. :{

    600 EURO is aardig hardcore!

    Je hebt altijd gekken die een 600 EURO kostende boekenstandaard wel zien zitten, uhh staan .. uhh ..
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ai, er blijft op die manier toch echt heel weinig over bij de launch.
    Dit gaan ze echt merken. De launchgames die er nog over zijn nou ook niet bepaald topgames. Slecht nieuws voor Sony.
    Een andere belangrijke titel die 2006 ook niet haalt is Smackdown.

    Dat zijn toch allemaal flinke klappen voor Sony. Aan de ene kant zware klappen voor Sony, maar weer goed nieuws voor Microsoft en Nintendo, hoe hard dat ook klinkt.

    Heavenly Sword was voor veel mensen toch de titel om een PS3 te halen bij de launch. Denk dat behoorlijk wat mensen toch de PS3 bij de launch gaan laten liggen. Hij is namelijk te duur en heeft tot nu toe weinig goede launchtitels.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    pfff, wou er een hele text aan wijdden maar gedelete, achja, samengevat, keuze is beter dan dat iets waar je niet op zit te wachten door je strot wordt geboord =(
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Citaat:
    Dat moet je als aankomend PS3 eigenaar toch een heerlijk gevoel geven dat je door Sony toch echt als een melkkoe gezien word.....:)

    Eigenlijk is het gewoon zielig als je er over nadenkt.....
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Naast het succes dat Sony op heeft gebouwd, heeft Sony inmiddels ook arrogantie op gebouwd.

    Uitspraken als: ''mensen kopen hem toch wel, ongeacht games of prijs, PS3 is niet duur anders moet je maar meer gaan werken, next gen HD gaming begint met PS3, het verlies van exclusiviteit GTA doet ons niks'' zijn daar maar een paar voorbeelden van.

    Kijk tuurlijk is er een vaste fanbase die hem toch wel koopt, dat heb je met elke console, maar je kan ook een beetje overmoedig worden.

    Trouwens, dit begint steeds meer werkelijkheid te worden met al het verschuiven van games:

    ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, jullie hebben een punt....
     
  14. basovich

    basovich Guest

    we kunnen pas oordelen als alle spelcomputers uit zijn.
    - De WII: mij lijkt toch wel dat de WII een grote kans maakt ivm de prijs en de kindvriendelijkheid. (lekker zwaaien met dat ding)
    -De ps3: de ps3 gaat naar mijn idee slecht verkopen ivm de prijs.
    - De X360: de x360 moet met wat meer games gaan komen zodat ze gewoon een betere console krijgen, dus gewoon wat meer grote titels :).
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kan je dan pas oordelen, maar het blijft leuk om te speculeren in dit topic. Anders kan die ook wel gesloten worden.

    Je zou denken dat Sony wel heel erg makkelijk doet over hun console door te zeggen dat men hem toch wel koopt ook al zijn er geen games. :{
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vergezochte mogelijkheid: Sony moet zich terugtrekken uit de consolemarkt en het super innovatieve Philips vult het gat op met de meest revolutionaire console aller tijden :+
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah, CDi 2 ftw \o/ :+


    Bron
     
  18. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal leuk en aardig dat Blu-ray, maar voorlopig zijn de eerste resultaten niet echt bemoedigend :

    http://www.projectorcentral.com/blu-ray_2.htm

    Rest van het artikel doorlezen is aan te raden, Blu-ray komt er in ieder geval (nog) niet goed vanaf.

    Weet verder ook niet wat de PS3 aan extra's moet bieden tegenover een Xbox360 behalve die Blu-ray functionaliteit. Maar voorlopig kan ik al HD-streams bekijken via mijn Xbox360 en Windows Media Center op mijn PC. Zal zelf niet snel een PS3 aanschaffen omdat ik dus al een behoorlijk volwaardig mediacenter heb staan, denk dat het bij velen gaat gelden. Alleen games gaat de PS3 in ieder geval niet redden en voor eventuele andere functionaliteiten hebben ze bij mij in ieder geval geen streepje voor.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vraag me af of blu-ray echt het verschil gaat maken, het verschil is immers alleen maar de opslagcapaciteit. Spellen doen er nu al jaren over om ontwikkeld te worden. Ik denk daarom dat met de huidige grafische technieken (720p ed) de gamemarkt nog prima afkan met een dvd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina