1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    EA over plannen voor next-generation consoles

    Electronic Arts heeft zich onlangs op een bijeenkomst van aandeelhouders uitgelaten over haar plannen voor de volgende generatie spelcomputers. Hierin werden dus de Wii, Xbox 360 en PlayStation 3 besproken.

    Over de PlayStation 3 wist EA aan te geven dat voor het einde van 2006 vijf of zes EA-games beschikbaar zullen zijn voor de spelcomputer, waaronder Madden NFL 07, Need for Speed: Carbon en Tiger Woods PGA Tour 07. Volgens EA wordt het moeilijk voor de PlayStation 3 om zichzelf te bewijzen tijdens de kerstmis aangezien dan nog de eerste generatie games in de winkels liggen. Voor de Xbox 360 liggen namelijk de tweede generatie games al in de schappen. Volgens EA zal echter de software tussen de Xbox 360 en PlayStation 3 niet veel verschillen.

    EA is zeer enthousiast over de kracht van de PlayStation 3, al zal men die pas over twee, drie of vier jaar kunnen laten zien. Verder denkt EA dat Microsoft en Nintendo meer marktaandeel kunnen oppikken vanwege de hoge prijs van de PlayStation 3.

    Met betrekking tot de Wii wist de gigant te melden dat men twee games bij de lancering van de console zal leveren, namelijk Need for Speed: Carbon en Madden NFL 07. Binnen EA's fiscale jaar moeten er in totaal vijf games voor de Wii verschijnen.

    EA is verrast door de sterke show van de Wii en Nintendo DS op de afgelopen E3-expo. Men heeft besloten meer te investeren in beide systemen en de productie te verhogen. Of EA ook achter dezelfde doelgroep aan gaat als Nintendo is nog onduidelijk, maar EA gaf aan 'er naar te kijken'.

    EA heeft ook aangegeven voor dezelfde prijzen te gaan als Nintendo, en haar games dus niet duurder zal maken dan 49,99 dollar, dat komt neer op 39 euro. Reken echter maar dat er in Europa nog belastingen en heffingen bijkomen, waardoor de prijs wat hoger zal uitvallen. Maar dit is desondanks tien dollar goedkoper als de PlayStation 3 en Xbox 360-games van EA.

    Tot slot wisten de mensen van EA nog te melden dat EA op de Xbox 360 marktleider is met haar games.



    Bron: InsideGamer.nl





    Eerste PS3-game van SNK op zijn vroegst in 2009

    SNK Playmore heeft aangegeven dat het eerste PlayStation 3-spel van SNK Playmore op zijn vroegst pas in 2009 of 2010 verschijnt, inderdaad, dat is nog drie/vier jaar van ons verwijderd.

    Volgens SNK's Marketing Manager (Yoshihito Koyama) komt dit omdat ontwikkelen voor de PlayStation 3 erg duur is. SNK is pas bereid om te investeren in de PlayStation 3 als het apparaat het naar verwachtingen doet. Voorlopig is het teveel risico om games uit te brengen op de PlayStation 3, pas in 2009 of 2010 is het volgens Koyama 'wellicht' een goede periode om games uit te gaan geven voor de spelcomputer.

    Wat gaat SNK dan in de tussentijd doen? Naast de ondersteuning voor de huidige generatie spelcomputers is men in ieder geval van plan om volledige ondersteuning aan de Nintendo Wii te geven in plaats van de andere consoles, alsmede games uit te geven voor de PlayStation Portable.



    Bron: InsideGamer.nl

    nog eens het bewijs dat de games voor de ps3 veel gaan kosten.
    en als ea zegt dat er bijna geen verschil zal zijn tussen de ps3 en xbox360 zal dat ook wel zo zijn
     
  2. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik zie het probleem niet zo.

    360 geeft zijn mening. Dat hij een afwijkende mening heeft houdt het juist een beetje interessant.

    Ik denk dat je uiteindellijk niet veel verschil kunt zien tussen de games van de PS3 en de 360. In deze thread werden de graphics van enkele games met elkaar vergeleken. Er werd dan gezegd dat bepaalde screenshots niet zo mooi waren.

    Ik vind de games van tegenwoordig er allemaal mooi uitzien, misschien ben ik gewoon niet zo kritisch als jullie.

    Misschien ben ik gewoon een beetje raar, ik verheug me tenslotte ook op Dance Dance Revolution Universe :9

    Ik denk dat voor de meeste mensen er geen waarneembaar verschil is in de graphics van de PS3 en XBOX 360. Maar dat kan ik pas echt beoordelen als ik games zie draaien in soortgelijke omstandigheden op beide consoles.

    Voor de rest blijft het een smaak issue. Daarmee bedoel ik dingen als: Heb je liever rumble of Tilt function; Blue ray of HD-DVD; Sony exclusive games of 360 exclusives (zijn niet veel spellen meer exclusive :D ).

    Als iemand zijn smaak afwijkt van de meute dan is dit niet slecht, ieder recht op zijn eigen smaak. *)
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Wel vreemd. SNK maakt alleen van die simpele vechtspellen, meeste zijn nogwel 2d. Zoals king of fighters, metal slug, etc....
    Merkwaardig dus dat juist zij dit zeggen. Ik denk dat het weer een gerucht is :b:
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn al zat uitgevers / developers geweest die dit onderstrepen. Zie ook het laatste commentaar van EA. Heel gek is dat niet, ontwikkelkosten zijn hoog en men speelt dan ook op safe, lees: multiplatform. Meer halen uit een console kan natuurlijk, maar dat kost extra tijd en tijd staat gelijk aan geld en dat terwijl de games al een miljoenen budget hebben.

    Nu geloof ik best dat een exclusieve first party game meer de mogelijkheden van de PS3 zal gaan benutten op grafisch gebied maar ook qua performance. Echter, voor de 360 geldt precies hetzelfde.

    Helemaal mee eens.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen we er geen X360 vs. PS3 vs. Wii vs. PC topic van maken ? Heb ik ook nog wat te lullen hier :+

    Kheb hier namelijk een HD trailer van het spel Crysis op m'n computer staan, en niet om de consoles nu ineens af te willen zeiken ofzo (helemaal niet zelfs)....maar als dat het begin is van de nieuwe generatie PC games :eek: Dat zie ik een X360/PS3/whatever nog niet nadoen eerlijk gezegd....
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    kun je ff een link naar dat filmpje posten? dan kan ik daarna ff zeggen dat de X360 dat gemakkelijk aankan :9
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier staan er een stel, zowel gewone als HD kwaliteit. Kweet alleen niet of je die HD filmpjes ook als niet-GameSpot member kunt downen. Anders zijn er vast nog wel andere sites waar het wel kan hoor, maar ik pluk mijn zooi zelf altijd van GameSpot af :)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    hmm...ehmm...tsja... :eek:

    de X360 kan dit met gemak aan? O-) :eek: [​IMG]

    en dan was dat filmpje wat ik keek niet eens HD
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dat mag je vinden hoor :) Ik denk er toch echt anders over.... 8)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    zie dat laatste smilie-dingetje ;) ([​IMG]) dat betekend dus niet \o/
    en dat wil dus weer zeggen dat ik ook mijn twijfels heb of de 360 dat aankan... :9
    nog een andere subtiele hint is dat ik het in een kleiner lettertype heb geplaatst (soms praat je ook zachter als je twijfelt :+)
    je moet altijd heel goed doordenken bij mijn posts anders begrijp je ze niet 8)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, dan had je je post ge-edit ;) Had ik niet gezien, sorry :) En oke, ik snap je :cool:
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    posts editen is mijn grote droom :+
    ooit hoop ik er net zo goed in te kunnen worden als alle (ex-) mods op XBW[​IMG]

    en om toch iets ontopic te kunnen zeggen :9:

    is erg goedkoop (of mss is 1 canadese dollar 2 euro waard...?) :+
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik zag in het mediamarkt krantje een xbox360 fifa woldcup 2006 bundel voor 288,-
    Alleen weet ik niet of je de core of premium krijgt. Op het plaatje zag ik iig een xbox360 met HD afgebeeld. Maar misschien is dat gewoon een lokkertje.

    zie hier http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/83/
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, het staat nu al vast dat het visueel gezien het meest vooruitloopt maar..............
    Bron Gamespot: "Put this all together, and it makes sense that if you want the ultimate Crysis experience, you'll need hardware that's not even available today. However, Yerli explained that Crytek's philosophy is to make sure that existing systems aren't left far behind. "The rule of development of Crysis has been by the time we ship, the game will scale back two years," he said. So, when the game is released, you might want to examine your machine and figure out if any of the components are older than two years. If so, you'll probably want to upgrade them."

    Je moet diep, echt diep in de buidel gaan tasten om de volledige beleving te krijgen.... Je OS vernieuwen + dan nog eens je hardware e.d. ......

    Rest van het bericht vind je.....: http://www.gamespot.com/pc/action/crysis/news.html?sid=6154899
     
  16. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de 3 cores goed gebruikt, dan moet je Crysis waarschijnlijk op de 360 kunnen laten lopen. (in goede kwaliteit) Oblivion gebruikte nl. maar 1 core...
     
  17. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Crysis draait volgens mij op directx 10. De xbox360 is directx 9. Is de ps3 trouwen directx 10 compatible?

    Oblivion draaide maar op één core? Als dat zo is kunnen we nog veel verwachten van de 360. *)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    1. Mocht dat waar zijn (dat de 360 op DirectX 9 loopt) zou het dan niet mogelijk zijn om dit via een update te upgraden naar DirectX 10?

    2. Zou idd goed nieuws zijn \o/ het word dus allemaal minimaal 3 keer zo mooi als Oblivion (zegt de n00b die er veder niks vanaf weet :9)
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Crysis draait ook gewoon op DirectX9 hoor. Maar om er het maximale uit te halen heb je idd een DirectX10 kaart/een paar DirectX10 kaarten eventueel, en Windows Vista nodig :)

    EDIT : Crysis gaat ook als een van de eerste PC games volledig gebruik maken van de mogelijkheden van dual-core processoren geloof ik.

    EDIT 2 : Upgraden naar DirectX10 gaat niet zomaar via een update, daar heb je dan toch echt weer een nieuwe videokaart voor nodig. Lijkt me niet dat die er gaan komen voor de X360.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik heb toch ook met dezelfde videokaart kunnen upgraden van DirectX 8 naar DirectX 9... :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina