1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, maar DirectX8 en DirectX9 zijn helaas DirectX10 niet. DirectX10 wordt totaal anders, en gaat samen met Windows Vista voor flink wat veranderingen (lees : verbeteringen) zorgen op PC gaming gebied :)
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Laten we maar weer ontopic gaan, deze thread gaat namelijk over Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii, de 3 next-gen consoles. De PC is geen console, dus vandaar ;)

    Voor PC gaming kunnen we terecht in het overige console forum en in het PC forum. :)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar dat wilt nog niet zeggend dat je de DirectX 9 effecten kun weergeven. Jouw kaart moet namelijk gemaakt zijn voor DX 9.

    Als ATi de 360 GPU zo heeft gemaakt dat ie DX10 effecten kan weergeven, dan is alleen simpele update nodig.

    Waarom zou de game 3 keer mooier worden als ze maar 1/3 van de processorkracht gebruikten?
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis dan wel geen console, maar net zo goed een systeem waar games op gespeeld kunnen worden. Daarom vroeg ik me af of de PC niet aan de discussie toegevoegd mag worden. Blijkbaar niet, jammer :)
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tja, dan kun je ook de PSP en DS toevoegen, daar kun je namelijk ook games op spelen. :)
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er niks op tegen hoor, waarom niet zou ik zeggen ? :)
    Het enige verschil is dat het handhelds zijn t.o.v. de andere systemen, maar idd....er kunnen net zo goed games op gespeeld worden. En sommige mensen zweren bij handhelds.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik had iets te kort door de bocht gedacht :+ sorry 8)

    nee, want dat zijn handhelds, dat kun je niet met de PS3/360/Wii/PC vergelijken ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, elke PC is bijna anders, terwijl je met de consoles de hardware kan vergelijken. Je kan zeggen, de PS3 heeft dit, of de 360 heeft dat, maar aangezien elke PC weer anders is kan je dit niet zeggen. Tuurlijk gaat het uiteindelijk om de games, maar in deze thread gaat het ook om de hardware. Daarom valt de PC wat mij betreft buiten de boot. De ene PC is krachtiger dan de PS3, terwijl de andere niet eens aan een PS2 kan tippen :)
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua grafische kracht misschien niet, maar er kunnen wel gewoon games op gespeeld worden. En voor sommige mensen telt de mobiliteit van een handheld meer dan de grafische kracht die ze aankunnen. Gameplay boven graphics principe zegmaar :)

    EDIT : Post bedoeld voor DulleNL ;)

    EDIT 2 : JeePee NL je hebt een punt, maar het antwoord op mijn vraag was al duidelijk ;) Ik zal daarom niet meer offtopic gaan en vanaf nu m'n mond houden.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  10. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk om crysis op de 360 met dezelfde gfx als op pc , zullen we volgens mij nooid zien.
    de ps3 en de xbox360 hebben gewoon de kracht niet

    Recommended Requirements

    CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
    Graphics: Nvidia 7800GTX 512MB/ATI X1800XT 512MB (SM 3.0) or DX10 equivalent
    RAM: 1.5Gb - 2Gb
    HDD: 6GB
    Internet: 512k+ (128k+ upstream)
    Optical Drive: DVD
    Software: DX10 with Windows Vista
    als je dit ziet weet je volgens mij genoeg

    maja enerzijds wie heeft het geld ervoor alles uit spel te sleuren.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    *Fluit* O-)

    Nee ik ga ophouden nu, verder ontopic mensen ;)
     
  12. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0

    hehe msh eens een alienware kopen hehe
     
  13. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht toch echt dat de grafische kaart van de 360 ontworpen was met het oog op de toekomst. (dus met ondersteuning voor toekomstig directX 10 gebruik) Ik zou toch zweren dat ik dat ergens gelezen heb...
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou natuurlijk heel mooi zijn voor de X360 gebruikers.... :)
    Nu ben ik toch ook wel benieuwd geworden eigenlijk (gewoon voor de wetenschap), misschien kun je een bron vinden ergens ?
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik heb een hele tijd geleden een artikel gelezen over de kaart van de 360 en dat die een aantal features van DirectX10 kan doen, features die er nu dus nog niet uitkomen....
    Let wel, MS heeft deze console van de grond af aan ontwikkeld met de bedoeling PC gamers en console gamers samen te laten spelen.... Ze zijn in staat om ver vooruit te plannen en met heel dat XNA (dacht ik) gebeuren wisten ze natuurlijk allang wat er allemaal mogelijk ging zijn.... dus tja.... Misschien kan een Crysis straks dus wel met minimale verschillen op de 360 te spelen zijn.....

    (ff for the record.... Ik heb totaal geen verstand van dat soort technische zaken maar ik lees er wel het één en ander over en alles wat hierboven staat is puur mijn idee erover. Ik kan het dus niet "bewijzen" ofzo.... :): )
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb der waarschijnlijk net zoveel verstand van als jij hoor (:+), maar ik neem aan dat Microsoft niet achterlijk is en zich met de X360 idd zo goed mogelijk heeft voorbereid op de toekomst. Daarom zeg ik al, het zou natuurlijk prachtig zijn voor X360 gebruikers als hun console straks ook wat van DX10 kan meepikken :)

    Want Crysis ziet er gewoon asociaal bloedmooi uit, ik kan m'n ogen nog steeds niet geloven eigenlijk :eek:
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Master dit! :lol:
    Ik zat op de vorige pagina al een tekst te quoten omdat ik precies hetzelfde heb....!!! _O_

    Ik zweer het dat ik het ergens heb gelezen.... Ik ga eens ff snuffelen op het almachtige teamxbox.com :b:

    Als ik bijna zeker weet dat ik ergens verstand van heb, dan heb ik het ook ;)

    Als ik twijfel dan ben ik ook de eerste die het aangeeft :)

    Afin, nogmaals, ik ben ff verder zoeken:9

    Okay mensen, voorlopig goed nieuws \o/

    Lees wel ff de hele thread van TeamXbox door want er zijn daar bezoekers die er meer kaas van hebben gegeten dan iwij denk ik.

    Games are being developed today for ATI’s Unified Shading Architecture on XBox360. Stan said with confident that ATi could develop the first DirectX 10 based GPU with Unified Shader architecture for PC. He expected that as DirectX 10 supports for both Xbox360 and PC platform, providing standard interface like DirectPlay, Direct Input, and DirectMusic, developers could easily develop games for both platforms, making a win-win situation

    Voor de rest van het artikel en zeer nuttige reacties daarop verwijs ik jullie naar hier: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=459724&highlight=360+directX10

    Misschien dat we Z3R0-P4R4DOX over een tijdje weer op een 360 zien :cool:

    Whops, en nog een iinformatief stukske leesvoer: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=446111&highlight=360+directX10

    Zover als ik het nu begrijp komt het erop neer dat de 360 iets van 80 á 90% DirectX10 features zal kunnen ondersteunen....
    Vraag me niet het uit te leggen want je kunt het lezen in de aangeboden links hierboven ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2006
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Das snel :eek: Maar das idd mooi nieuws :cool:

    Alleen mij zie je niet meer op de consoles hoor, X360/PS3, DirectX10 of geen DirectX10....het maakt niks uit :+

    Sorry :b:
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanwaar eigenlijk je afkeer ineens van de consoles....?? Ik dacht dat jij ook bij de midnight release van de 360 in Tilburg aanwezig was (redelijk hardcore dan toch).. En plots er klaar mee??:confused:
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Afkeer ? Waar zeg ik dat ? :confused:

    Was gewoon een uit de hand gelopen hobby....ik wou alle consoles/handhelds + zo'n beetje alle toptitels hebben. Das wel te doen met een dik salaris, maar niet met een uitkering :eek: Bovendien is het gamen een stuk minder geworden, meeste kocht ik voor de "heb" maar belandde na circa 2/3 weken op de kast. Welk systeem maakte niet uit. En jah ik had een X360 bij de launch dat klopt (wel in Den Bosch overigens :+), maar ik zou ook een PS3 bij de launch gaan halen....ook niet meer dus.

    Dus vandaar nu 1 systeem waar ik mijn eventuele gaming activiteiten in de toekomst nog op kan doen....maar ook meer dan dat, en dan kom ik op de PC uit :)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina