1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wel een beetje te laat, zie eens naar de post boven de jouwe :+.

    Zolang het niet zo buggy word als Steam zie ik het nog zitten, maar ik zou toch ga ik ze nog altijd liever kopen.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Dat zag ik niet eens :+ 8)
     
  3. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    en de spellen gaan voor de adviesprijs verkocht worden en niet er onder zoals soms het geval is.
     
  4. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar zolang er in de prijs van de game nog een redelijk deel zit van het hoesje, boekje en de tussenpersoon in de vorm van de winkel zullen de games er alleen maar goedkoper op worden. Daarnaast zal de prijs van de console denk ik ook lager zijn omdat er weer minder hardware in zit.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Dus ipv een dvd-speler nu een veel grotere HD? Dat verschil is denk ik niet zo groot, hoor. Daarnaast worden consoles tegenwoordig al onder kostprijs verkocht.

    Tja, games zullen vast wel goedkoper zijn, maar ik betaal dan liever 10 euro meer voor een game uit de winkel dan eentje die ik op het internet heb gekocht.

    oh, en ik weet niet of dit al gepost is, dus doe ik het maar:

    Far Cry met Wiimote besturing :D

    en hoopt dat GT Pro Series een wat realistische racegame is, aangezien dat is wat de Wii nog mist
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2006
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Een grotere HDD i.p.v. een next-gen media formaat (zoals Blu-Ray nu). Denk wel dat je het verschil zal in de prijs :).
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom nu al gesproken wordt over de ps4. De ps3 is nog niet eens uit!!!

    Spellen downloaden als een steam-account is crappy. Wat als je hd vol zit?

    We kunnen maar beter ontopic blijven en over de ps3, 360 en wii praten.
     
  8. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    @Xwon: ik heb de boel daar een beetje onderzocht op die site (icl. de reacties\forum).
    Het ziet er naar uit dat de Xenos wel degelijk over DRX10 functıe"s beschikt, deze zijn echter een vrij beperkt.
    Je zou kunnen zeggen dat hıj over DRX9.75 beschikt.
    Maar, daar komt nog wel bij dat de Xenos een aantal functie heeft dıe DRX10 PC"s zelfs niet hebben.
    Deze functie"s zouden alleen geschikt zijn voor een spelcomputer als de 360, en komen daarom niet te zitten in een PC.
    Uiteindelijk zou de 360 (volgens die vent van ATi) DRX10 games dus probleemloos moeten draaien.
    Dit zou volgens mij ook wel moeten, want dat past ook mooi in de L!ve anywere Show (ik heb het over Online Multiplayer met de PC).

    De RSX hierintegen, zou alleen met DRX9.0 compatible zijn.

    Maare sorry peeps, ik zal weer ontopic gaan:)O-)
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2006
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Met zo'n stukje tekst zit je zowieso on-topic :b:
    Ik had het ook zo gelezen ja, X360 zit nog lang niet aan zn max natuurlijk maar dat ie ook echt zé goed op de toekomst is voorbereid stemt me vrolijk :thumbs:
     
  10. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit bevestigt voor een deel mijn overtuiging dat Crysis zeker wel op de Xbox 360 kan draaien, (met alles op z'n hoogst) mits men goed gebruik maakt van ALLE hardware van de Xbox 360. (hiermee bedoel ik vooral de processor)
     
  11. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...Ik zal waarschijnlijk ook een Wii halen vanwege die vette controller en lage prijs (en omdat het nintendo is), maar pas als er een echt goede game uit is (waarschijnlijk Super Mario Galaxy). Ik heb al een cube dus Twilight Princess is zowieso van mij ;) Ik heb zelfs nog een 'oude' breedbeeld tv van 70cm op me kamer voor wanneer dat prachtige ding in mijn bezit is *)
    En het is overigens zeer fijn om te weten dat de 360 DX10 games zal kunnen draaien (en PS3 niet :9). Thnx Shinobi :b:
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wilde ik toch even op reageren met het kleine beetje hoeveelheid kennis wat ik op dit gebied heb (:+). Maar zie DirectX10 gewoon als een "Library", de manier dus waarop games de hardware aanspreken. De PS3 zal dan wel geen DirectX10 ondersteunen, maar waarschijnlijk wel een soortgelijk iets....van Sony zelf denk ik. Dit is, nogmaals, hoogstens wat ik denk, echt superveel verstand heb ik er nu ook weer niet van zoals ik net al zei. Maar ik wil objectief proberen te blijven he :b:
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Idd, Direct X is een soort van library die developers het makkelijk maakt om games te programmeren. Dus de consoles hebben eigelijk Direct X niet nodig om dezelfde effecten op het scherm te tonen. Ik betwijfel niet dat Sony en Nintendo hun eigen library hebben voor hun console.

    De 360 heeft wel 1 voordeel met het porten van pc games, namelijk XNA.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2006
  15. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...Dat is waarschijnlijk de rede waarom het team achter Crysis zocht naar een PS3 programmer. Omdat de 360 DX10 functies heeft zal het niet moeilijk te 'porten' zijn. Daarentegen zullen er voor de PS3 nieuwe codes worden geschreven. Maar zolang de games maar naar de 360 komen en van kwaliteit zijn ben ik tevreden :b:
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En zolang games als Gears of War en Halo 3 uiteindelijk ook naar de PC komen ben ik ook tevreden :b: :+ Heck, als er voor alle consoles kwalitatief toppertjes gaan/blijven uitkomen, gek....dan is iedereen tevreden !! :thumbs:
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    :)

    Maar je weet..... Dan gaan fora als deze een stuk saaier worden ;)
    Niemand meer aan het zeuren of zeiken..... =(
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    A nice and peaceful world....I can only say I like it _O_
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De mogelijkheden van DX9 & DX10 spreek je inderdaad aan door middel van een library, ook wel API genaamd. Het is aan de hardware of bepaald effecten snel uitgevoerd kunnen worden. Bepaalde effecten zal je ook wel kunnen bereiken puur door middel van software maar dat zal de performance niet ten goede komen.

    De xbox 360 GPU API is een soort van samensmelting van DX9 en deels DX10 technologieen en is puur bedoeld voor een console.

    Mooi artikel over de xbox 360 Xenos GPU:
    http://www.beyond3d.com/articles/xenos/

     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een groot voordeel van de Cell chip zijn de zogenaamde floating point berekeningen. Dit 'voordeel' wordt regelmatig aagehaald door het PS3 kamp.

    Echter ..

    Zie: http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html
    En: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina