1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik ben het eens met Tecnomic dat de Xbox dood is of toch al zeker aan het sterven is op het gebied van nieuwe (top)games. Zeker in vergelijking met de PS2 waar voor ik nog iedere maand vanaf september beginnende een game ga kopen en dat zeker tot februari 2007. Dat is dus ook één van de reden waarom ik nog wat kan wachten met de aankoop van een next-gen console.

    @ Fardo: Niet echt een lijst om te stoefen hé?
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  2. Tecnomic

    Tecnomic Guest


    Fardo, sorry maar mag ik lachen ? Kom op zeg, wat zijn dit nou weer voor crappy games ? Sorry de aankomende PS2 games walsen hier met gemak overheen.

    En waarom jij niet kunt oordelen ? Simpel.Jij hebt geen PS2 terwijl je constant roept te zeggen dat de Xbox een net zo goede gamesaanbod heeft.Ik heb een PS2 en heb veel meer games van een hoge niveau gespeelt die ik niet op de Xbox kan vinden.Het gekke is ook dat de aankomende games voor de PS2 juist een reden zijn om er een te halen als je er nog niet een hebt, want dat zijn systemsellers.De games die jij noemt zijn niks hierbij.Maar goed dat is mijn mening.

    Nee inderdaad =(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Okay .. je hebt een punt, maar ik kon niet echt de complete lijst vinden ... Maar goed ik ben nu toch meer met de Xbox 360 bezig. ;)
     
  4. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    en logisch dat er nog betere ps2 games uitkomen...:) de ps3 is nog niet op de markt...
     
  5. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Complete lijst of niet, de Xbox heeft niks meer te bieden dan alleen maar multi-platform titels die amper de moeite waard zijn.Maar goed nou echt on-topic!
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gelukkig zien die multi-platform games er op de xbox er altijd mooier uit dankzij de hardware van de xbox ;) ... maar goed nu echt on-topic :D
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is waar, maar zelfs na de PS3 launch komen er nog een paar exclusieve (potentïele) toppers naar de PS2. Met name God of War 2 en heel wat later Final Fantasy 12 welk hopelijk de laaste PS2 wordt zodat ie uit gaat met een knaller :+.

    Toen de 360 was gereleased kreeg de Xbox nog toppers, maar dat waren eigelijk allemaal multi-platform toppers.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Xbox360 Roadmap Peeked At
    We here at HardOCP got a chance to take a gander at the tentative Xbox360 roadmap last week. Here are some of the goodies that are in store.


    1. A holiday HD-DVD Xbox360 add-on that will be very inexpensive (around the $200 mark) and is rumored to only require component inputs. No HDMI in sight. This would of course point the finger to no HDCP being used on initial HD-DVD movie disks as expected.


    2. For you folks that are buying the new 1080P panels that are now on the market, have no fear, as the Xbox360 looks to already support 1080P resolutions. All that will need to be changed is the connecting cable. Little more information is known on this or if there will be a gaming performance impact.


    3. Xbox360 meets Media Center for next year? While the details on this product are certainly few, the concept is a project that is moving forward at Microsoft. The next Xbox360 facelift will be a product that really blurs the lines between HTPC and gaming console. While this is not a term that Microsoft used, the Xbox360 will be seeing an added on "media jukebox" for handling tons of movies, video, pictures, and music.


    It will be interesting to see just how powerful these new PC features are but they will surely be welcomed in my living room. Using Windows Media Connect for streaming content from your computer is great, but keeping it native would be better many times. Until then, I suggest using Transcode 360 from Runtime360 for watching those non-WMV streaming files on your Xbox360


    1080p :) dag dag ps3 :lol:
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als de HD-DVD add-on echt rond de $200 gaat kosten zitten ze op dezelfde prijs van de PS3 (premium kost nog steeds €399) wat ik eigelijk had verwacht.

    Daarmee vind ik dat MS zijn voordeel in de prijs eigelijk verliest. Het enigste voordeel dat ze dan nog hebben is dat je niet verplicht ben die extra $200 te betalen als je geen HD-DVD moet hebben.

    1080p... leuk :'-(. Hierbij heb ik dezelfste mening als bij de PS3 met z'n 1080p. Dat ze maar bij 720p blijven zodat ze de daadwerkelijke graphics beter kunnen maken dan een hogere resolutie met (wat) slechtere graphics.
     
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    God Of War VS Ninja Gaiden

    Ik zie nauwelijks verschil.Er zijn genoeg ontwikkelaars die het uiterste van de PS2 weten te halen en makkelijk met het niveau van de Xbox mee kunnen.Trouwens de PS3 games zullen er straks ook veel mooier uitzien (sarcasme) dan op de 360 dankzij de hardware van de PS3, of dan opeens niet meer ? :D

    Maar idd, nu echt on-topic ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2006
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad Pegas :).

    Doe mij maar games op 720p met een stabiele framerate, hoge kwaliteit textures, effecten etc, dan 1080p en hier en daar zaken terug moeten schroeven. Laat eerst 720p maar eens mainstream worden, en stoppen met het pushen van 1080p.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Weer een gerucht over de Wii.

     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lol Arjan & Kamea, Miami Vice fan? ;)
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, spraakherkenning... kan je dan straks Mario door een level heen lullen of zo :+. Ben benieuwd hoe ze het gaan integreren in de gameplay :).

    @LangeJan,

    Hehe, ach ik blijf trouw aan de goeie ouwe serie, niet aan die 3e rangs b-acteur :+
     
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mwa. Mocht het idd zo zijn dat de 360 ook 1080p aankan dan zal dat voor mij niet de beslissende factor zijn of ik wel of niet een ps3 koop. Daarbij is er dus nog weinig info en wat het betekent voor de spellen. En dat de 360 het kan wil ook niet meteen zeggen dat er ook gebruik van gemaakt wordt.
    Verder maakt het me weinig uit, denk ook niet dat het voorlopig van enorm veel invloed is, in ieder geval niet op de nederlandse LCD-TV markt waarbij 1080p niet bepaald standaard is.

    Nauwelijks verschil durf ik toch wel te betwisten. God of War is zonder twijfel een fantastisch spel, zowel grafisch als in gameplay. Maar Ninja Gaiden is toch wel een stukkie mooier (grafisch dan, kwa gameplay/setting prefereer ik GoW). Maar dat gezegd, maakt dat veel uit? is GoW een minder goed spel omdat NG grafisch mooier is? imo niet en ik denk ook wel dat je het daarmee eens bent.
    Next gen GoW zie ik echter toch wel zitten :) En dergelijke titels, samen met b.v. een Killzone zullen voor mij de reden zijn dat ik een PS3 ga kopen.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, het zou wel leuk kunnen werken.
    Ik verwacht dat we in ieder geval veel meer duidelijkheid krijgen over de in Leipzig volgende week.

    @Arjan, je hebt de film nog niet gezien (ik ook niet), maar geef hem in ieder geval een kans. :+
    Colin Farrel is trouwens wel nuchter in deze film, das al heel wat voor hem. :)
    Sowiezo kan er niks tippen aan de serie van toen.
     
  17. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    mario moet op de 360 komen:mad: mja da zal wel nooit gebeuren... alleen om mario te spelen ga ik mss een Wii kopen...

    edit moderator party hier...
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2006
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Mario moet zeker NIET op de 360 komen :) Bepaalde franchises moeten gewoon exclusief blijven. Vind toch al dat er teveel geport en multiplatform titels zijn.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    1080p zal niet de doorslag geven idd, maar iig 1 verkoop punt van de ps3 minder.


    Film schijnt goed te zijn, iig heel anders dan de serie (donkerder)
    Stond een heel stuk over in de vara gids.

    :)

    /me gaat in bios kijken
     
  20. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    İk had juist ergens gelezen dat de 1080P optie alleeen zou kunnen worden gebruikt in combinatie met de HD-DVD speler (dus alleen voor HD films), netzoals dat het geval is met de PS3 (noem 1 PS3 game die 1080P ondersteund).

    Maargoed, wat betreft deze 1080P optie heb ik dezelfde mening als Pegas arjan, totaal overbodig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina