Nintendo is zeker on track om snel te gaan launchen, sommige zeggen zelfs als in september, maar dat lijkt me te snel. Ik verwacht eerder oktober / november. Het zou wel iets zijn als ze ook op 17 november zouden launchen.
Als Sony niet zou launchen op 17 november (verwacht wel dat ze gaan launchen op 17 november aangezien de hele marketingcampagne op 17 november is gericht, maar je weet het nooit zeker), dan zou het inderdaad best wel eens kunnen dat een groep mensen misschien toch switched naar een Xbox 360 of naar de combinatie Xbox 360 en Wii. Op 17 november komt natuurlijk wel Gears of War uit en dat is een hele belangrijke troef van Microsoft en het is één van de games van de afgelopen jaren. Daarnaast heeft de PS3 in mijn ogen een te hoge prijs en een te zwakke launchline-up. Dat terwijl in de periode september-december de ene na de andere topgame uitkomt voor de Xbox 360. En daar kan de PS3 niet tegen op. Je hebt dus superveel vette titels op een console die eenzelfde ervaring bied, maar dan voor minder geld. Ik zou het wel weten.
Daarnaast heeft de Wii een behoorlijk sterke launchline-up, het apparaat is aanzienlijk goedkoper dan de PS3, hij is vernieuwend en fun en hij is gelieft bij de Nintendo fans, als bij de Xbox fans, als bij de Sony fans.
Zou uitstel misschien een betere optie zijn voor de PS3, aangezien er rond die maanden veel te veel uitkomt van de concurrentie waar ze niet tegenop kunnen boksen?
Is ook wel een interessante stelling, wat vinden jullie ervan?
Klik om te vergroten...