1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je Boss, je hebt helemaal gelijk, echter . . .

    Sony zit nu exact in de positie waarin MS zat toen ze de Xbox lanceerden. De PS2 kostte toen EURO 299,- en de Xbox 469,- Een verschil van Euro 170,- Wij bij MS dachten: harde schijf standaard, Dolby Digital standaard, netwerk kaart standaard, dus online standaard, beter graphics standaards. Er zit zo veel extra's op een Xbox tov een PS2, dat zit wel goed met dat prijsverschil. Je verwacht een Espace ook niet op de prijs van een Scenic, dus die 170 euro verschil is prima.

    En voor de hardcore gamer klopt dat ook wel, maar voor de massaconsument, waar Sony het absoluut van moet hebben, gaat deze vlieger domweg niet op. Next gen console = next gen console, wat je er ook in stopt. En al helemaal als de games vrijwel vergelijkbaar zijn. En erger nog, als de games op Xbox360 mooier en beter zijn en er meer van zijn. Jij en ik weten dat dat verschil in kwaliteit wel wordt ingehaald, maar Sony zal met een achterstand beginnen en vraagt daar wel 200 euro extra voor. Geen consument die dat gaat snappen.

    Die eerste 50.000 gamers in NL kopen blind een PS3 (dat is ook wat Sony zegt), maar dan? En je hebt helemaal gelijk met alles wat er in de PS3 zit, allemaal dure spullen, maar voor de consument >>> Xbox360 = PS3, maar 400 euro = 600 euro klopt niet. Zo lang Sony dat gat van 200 euro laat bestaan, zullen ze MS niet inhalen in NL. Boute stelling, ik weet het, maar wel mijn overtuiging. Vandaar ook dat ik denk dat ze binnen een half jaar na lancering een forse prijsdaling zullen doorvoeren.

    (Voor de Belgen onder ons (Boss???) weet ik dat dit allemaal heel moeilijk te verteren is. PS2 heeft in Belgie ongeveer een marktaandeel van tegen de 90%, in NL echter zijn ze nooit echt boven de 65% uitgekomen en zitten ze momenteel zelfs maar op de 50%)


    Daarnaast heb ik voor mijn studie onderzoek gedaan naar o.a. wat gamers in NL bereid zijn te betalen voor een next gen console. Dat was nog in de gulden tijd en toen moest de Xbox nog worden gelanceerd. Slechts 6% van hardcore gamers was destijds bereid meer dan FL 1000,- te betalen voor een nieuwe console. Dat is ongeveer Euro 450,- Je begrijpt dat ik heel erg verschoot van kleur toen ik hoorde dat ik de Xbox moest launchen voor 469,- Nog los van concurrentieproblemen met een sterk merk als Sony, was slechts 1 op de 20 gamers bereid dit te gaan betalen.

    En recent onderzoek door de Famitsu staaft dit. Slechts 1 op de 10 Japanse gamers vindt de huidige prijs van de PS3 acceptabel. En dat zijn allemaal hardcore gamers, nota bene in hun thuisland, die allemaal zeer goed op de hoogte zijn van alle technische snufjes.

    Als laatste: ik kwam in dienst van PlayStation net na de launch. In dat half jaar hadden ze voor FL 1100,- er nog geen 5000 weten te verkopen in NL. (Cijfers werden destijds gepubliceerd door Blauw Research) Toen ik vertrok bij PlayStation werd de PS2 gelanceerd voor FL. 1150,-. Exacte aantallen weet ik niet (ik was toen weg), maar wel dat er in november en december nog geen 5.000 waren verkocht. De PS2 is in het eerste jaar 2 keer omlaag gegaan in prijs voordat hij begon te verkopen, van FL 1150 naar FL 799, ofwel van EURO 525,- naar Euro 365,-

    Conclusie: de prijs gaat absoluut, zonder twijfel een groot probleem worden voor Sony, wat ze ook in de doos stoppen.
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede post :)
    Prijs is volgens mij ook het grote struikelblok, dit in combinatie met de onduidelijke nieuwe standaard (HD DVD en Blu Ray).
    Mensen gaan wachten voordat ze een PS3 kopen en MS en Nintendo gaan hier (volgens mij) de vruchten van plukken.
    Zelfs de hardcore gasten hier (JP en Boss) wachten ook met de aankoop van een PS3 voordat hun favo games uit komen (en terecht).
    De komende maanden gaan erg spannend worden voor Sony.....
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel wijs gesproken en helemaal mee eens. De massa zegt zaken als HDMI, Blu Ray, BlueTooth, Cell, RSX weinig tot niets.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik koop hem wel bij de launch hoor :) De Formule 1 reeks hoort namelijk tot mijn favorieten.

    @ MrX,
    Mooie post. Alleen ik blijf erbij dat Sony het door een fanbase een stuk makkelijker gaat krijgen. Als de 360 en de PS3 op dezelfde dag werden gelanceerd, terwijl ze allebei geen voorgangers hadden, en de 360 gewoon 399,- en de PS3 599,- zou kosten, dán zou de PS3 het zeer moeilijk krijgen. Dan had zelfs ik hem waarschijnlijk niet gekocht. Maar de PS3 staat gewoon veel sterker door de PS1, PS2 en vooral dankzij de geweldige vervolg games die er gaan komen (denk aan God of War, Metal Gear, Gran Turismo, Killzone, Socom).

    Dat vetgedrukte ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Laat de TGS maar komen *)
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht. Maar dat is nu niet het geval dus heeft ook weinig zin om daar over te gaan filosoferen.

    Allemaal titels die niet bij de launch verschijnen en waarvan de release datum onbekend is. Hoe lang is men bereid te wachten op dit soort titels? Sony heeft aardig wat naamsbekendheid, klopt. Ze hebben een imposante verzameling aan PS2 games op de markt gezet. Klopt ook. Maar ze maken zich nu net zo hard belachelijk met sommige arrogante uitspraken van de laatste tijd. Maar nu is Microsoft al een jaar bezig met een marketing offensief en snoept zodoende marktaandeel weg. Als ik zo hier en daar de ( PS3 ) forums bekijk zie ik aardig wat personen nu twijfelen over een PS3 aanschaf of stellen deze aanschaf nu uit of kiezen voor de 360.

    De PS3 launch moet het als het goed is op gaan boksen tegen titels als Halo3, Gears of War, Forza2 en Splinter Cell. Allemaal TOP titels in verschillende genres. Voor een ieder wat wils. Daar is een gamer wel een tijdje zoet mee.

    Heel veel PS3 launch titels zijn multi-platform en verschillen grafisch gezien en qua gameplay niet van elkaar. Hoe gaat een verkoper de hogere prijs van de PS3 dan verdedigen? Voor die 200 EURO koop je straks 3 AA XBOX360 top titels waarmee je heel lang zoet bent.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  6. JeePee

    JeePee Guest

    MacDennis, lees deze post nog ff ;)

    Maargoed, ik zie wel hoe de PS3 gaat verkopen. Ik heb er wel een goed gevoel over. Voor mij is hij toch 600,- dus hopen op een prijsverlaging heeft voor mij geen zin. Ik vermaak me op het begin wel met F1'06 en natuurlijk heb ik ook nog een 360 waar ik gebruik van kan en ga maken.
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb PGR3 en Live maar helaas tijd juist weer niet. :)

    Een echte die-hard gamer / fan. :)
     
  8. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    weetje mij intreseert het niet meer met een 360 schiet ik ze net zo goed dood als met een ps 3 of een wii ik vermaaak me me xbox live
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Een zeer wijze een leerzame post ;).
    Maar toch heb ik een simpel antwoord daarop.
    De massa waar je het over hebt(die Cell, blu-ray,... niet kennen) die kopen een ps3 met de eerste prijsdaling. Hoe raar het ook klinkt he, maar veel kameraden van me, kennen een xbox 360 niet eens:confused: . Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zijn echt veel mensen, die de bedoeling niet kennen van xbox 360. En dat vind ik toch heel raar. En ook al kennen ze het, er zijn zoveel mainstream gamers die zich gewoon bij playstation houden. Zeker en vast gezinnen. Die zijn vertrouwd met playstation, en velen gezinnen kochten vroeger de ps2 al niet met de launch. Dus die kopen waarschijnlijk pas de ps3 met Kerst in 2007(schatting: prijsdaling) of zelfs pas in 2008. En dan heb je natuurlijk ook nog de twijfelaars. Mensen die toch beginnen te twijfelen. Daar is Sony enorm goed met hun marketing. Zij hebben altijd zoveel reclame, zoveel doordringende informatie tot de mens,... De mensen gaan denken, dat die blu-ray en HDD in de ps3 een gouden zaak zijn...
    Mijn punt is maar gewoon, ookal is hij duur, er komt altijd een prijsdaling, en velen mensen schakelen niet zomaar over op xbox. Velen mensen zijn ook niet zo gedrongen om een ps3 te kopen, zij amuseren zich nog enorm met eye toy, sing star, en nog velen games(ik heb het over gezinnen nu).
    Dus ik denk echt dat na LANGE tijd ps3 op kop gaat staat. Maar is het niet zo, is voor mij niet erg he, van mij mag iedereen van de 3 "winnen". Maar dat is gewoon hetgeen wat ik denk :).
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De massa bevindt zich allesbehalve in Nederland of Belgie. Denk buiten de eigen landsgrenzen. Wij stellen niks voor.

    PS2:
    106.23 Million shipped as of June 30, 2006
    (Japan: 23.55, USA: 42.97, Europe: 39.71)

    De PS2 staat in 43 (!) miljoen Amerikaanse huishoudens. Wat betaalde men bij de launch? Juist, 299 USD. Wat mag men straks betalen bij de launch? 499 / 599 USD. Een enorm verschil.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus wij Europeanen zijn genaaid met de prijs van de PS2 bij de launch ? Want ik heb er met de launch toch echt ruim 1000 gulden voor neer moeten tellen....en dan heb ik het alleen nog maar over de console + 1 controller, geen Memory Card, geen spel of wat dan ook.

    En in dat opzicht is 600 euro voor een PS3 nog niet eens zoveel als je het vergelijkt met de launchprijs van de PS2 hier....gezien wat je allemaal meer bij een PS3 krijgt.

    Trouwens, voor mijn Xbox heb ik bij de launch ook 480 euro neer mogen tellen....
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had het even over België en Nederland(ik bedoelde niet de MASSA, maar met massa bedoelde ik de mainstream van België en Nederland)...
    En voor de rest denk ik toch dat de Massa(van over de hele wereld ja) meer voor de ps3 gaan gaan, dan de xbox 360, en zoals IK AL ZEI: zijn ze niet zo gedrongen om een ps3 te kopen, en kopen ze er pas één met de eerste prijsdaling, en niet de prijs die jij opnoemt nu...
    Maar dat is wat ik denk en voorspel... Is geen discussie waard trouwens...
     
  13. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrijdag 18 augustus 2006 - Microsoft is heel bij met de Xbox 360 en dat laten ze weten ook. Vandaag hebben ze weer wat sterke cijfers vrijgegeven over hoe het nu allemaal zit met de Xbox 360. Hoeveel mensen hebben Xbox Live ? Hoeveel wordt er gedownload ? Wat zijn de populairste arcade games ? Lees het hieronder.

    Ten eerste deel Microsoft ons mee dat het nog steeds denkt dat het 10 miljoen Xbox 360 verkoopt tot en met de kerst van dit jaar. Daarnaast blijven ze ook bij hun standpunt dat het 15 miljoen Xbox 360 verkocht heeft voor juni 2007. Als dit echt zou gebeuren dan heeft Microsoft een gigantische voorsprong op de directe concurrenten.

    Daarnaast geeft Microsoft aan, dat er bij elke Xbox 360 ongeveer 2.9 accessoires gemiddeld worden bijgekocht. Daarnaast kent elke Xbox 360 een collectie van gemiddeld 4.6 games. Volgens Microsoft nam dit snel toe door de release van onderandere Prey, Chromehounds en LOTR: BFME II.

    Natuurlijk kunnen de nodige Xbox Live cijfers niet uitblijven. Volgens Microsoft is ongeveer 60% van de Xbox 360 bezitters aangesloten op Xbox Live. Van die 60% hebben ongeveer 80% iets gedownload van de Marketplace. Daarvan hebben ongeveer 70% muziek, video's of demo's gedownload. Ook de Xbox Live Arcade is populair. Zo zou ongeveer 65% van de Xbox Live gebruikers minimaal één Arcade game gedownload hebben. De populairste Arcade game zijn Geometry Wars, Uno, Bankshot Billiards 2, Marble Blast Ultra en Street Fighter II Hyper Fighting. In totaal zijn er ongeveer 46(!) miljoen dingen gedownload vanaf de Marketplace, waarvan ongeveer 8 miljoen Arcade games.

    Sterke cijfers dus van de Xbox 360, die maar eens te meer laten blijken dat de Xbox 360 een puike console is en deze alleen maar beter gaat worden door de releases van aankomende toppers als Gears of War, Forza Motorsport 2, Mass Effect en natuurlijk Halo 3.

    bron: http://www.360only.nl/nieuwsitem.php?nid=2052
     
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey stelt een HDMI output veel voor bij een console als de PS3 (ik bedoel dus, zie je het verschil van beeld duidelijk)?
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weten we nog niet, want de PS3 is nog niet uit :+

    Maar HDMI wordt nu al gezien als de "scart aansluiting van de toekomst", altijd handig om er eentje te hebben dus :)
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Goed om te lezen maar.............
    Hoeveel "echte" Live gebruikers zijn er dan vraag ik me af......??
    (dus mensen die een GOLD membership hebben, dat zijn tenslotte de mensen die er ook echt voor betalen....)


    Het is toch al redelijk algemeen bekend dat de HDMI aansluiting visueel weinig tot niets verschilt van de DVI en component aansluitingen...??
    Tenminste, dat is wat ik zo lees op verschillende fora.... :confused:

    DRM en geluid over HDMI zijn (voor mij dan toch) de echte veschillen....

    /Mod Gebruik voortaan de edit-knop ipv dubbel te posten -/- Kameo
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hè, dat kan ik me zo moeilijk voorstellen, want de xbox360 heeft zijn naam hier echt wel gevestigd in Nederland. Hoe staat het met de promotie van de 360 in België? Hier zie ik mijn xbox toch vaak op tv in reclames en prijsvragen.
     
  18. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0

    dat er zoveel mensen online spelen kan wel waar zijn hoor.
    nu dat je die kaarten voor 3,6 en 12maand kunt kopen zullen mensen rapper xbox-live spelen dan wanneer ze moeten betalen met een credit card.




    Hè, dat kan ik me zo moeilijk voorstellen, want de xbox360 heeft zijn naam hier echt wel gevestigd in Nederland. Hoe staat het met de promotie van de 360 in België? Hier zie ik mijn xbox toch vaak op tv in reclames en prijsvragen.
    @ matrix.
    in belgie is de 360 niet zo populair, de ps daarintegen wel.
    hier in belgie zie ik bijna nooid reclame voor een 360, buiten halo2 voor de xbox.
    met de ps3 zie ik al vanalles, en in gent gaven ze gewoon gratis stuff weg zoals lanyard, petjesenz...
    ik vind gewoon dat de xbox veel populairder is in nederland dan in belgie
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    DVI is net als HDMI digitaal, dezelfde kwaliteit dus alleen heb je bij DVI een losse kabel nodig voor het geluid....dat is het enige verschil.

    Component is echter analoog, dus in theorie zou DVI/HDMI dan wel beter moeten zijn. Maar goed, theorie en praktijk zijn twee verschillende zaken.
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Hu? Ik quote toch twee verschillende mensen.... :confused:

    /Mod Dubbelposts zijn niet toegestaan, ookal quote je 10 verschillende mensen. Je moet dan gewoon je post editten of gebruik anders de multi-quote -/- Kameo

    Ha, als ik een ouderwetse "analoge" versterker beluister en daarna een nieuwe digitale.... (als ik muziek afspeel....) dan vind ik vaak analoog toch mooier :)

    Maar goed, I see your point ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina