Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje rare vergelijking, ik denk niet dat alles 36 miljoen mensen sowieso al interesse hebben in de PS3. Maar 2 miljoen is wel erg weinig wereldwijd..

Ik krijg zelf eigenlijk steeds meer vertrouwen in de Wii (hoe spreek je het nou eigenlijk uit? 8)). Ik heb zo'n idee dat steeds meer mensen, ook door de komst van de DS (Lite) zich weer meer zijn gaan interesseren in de games van Nintendo. Ook omdat er remakes komen, en minigames in de DS games zitten gebaseerd op oude (S)NES game of N64 games.

Dus ik heb het idee dat de Wii wel eens het grootst kan gaan worden, helemaal als zij voor de kerst een gelaunched zijn en genoeg consoles ter beschikking hebben en de PS3 pas in 2007 op de markt gaat komen.

Dan zullen veel kids van hun ouders een Wii of, de oudere 'kids', een 360 krijgen.

2. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Crap volgens jouw, maar ja wat is jouw mededeling waard misschien net zo veel als die van mij maar die stel jij niet op prijs dus kan je de rest wel invullen.

Kijk die Wii is best leuk maar ik denk dat je na een tijd spelen kramp in je armen krijgt. Tevens vindt ik de nieuwe shots van Red Steel lelijker dat eerst, kijk hier maar (wel ff doorklikken zodat je de oude shots ook ziet) http://www.gamer.nl/doc/33351

3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    @ ralfie
    o hij kan best de PS3 controllers in zijn handen gehad hebben daar twijfel ik niet aan.Alleen het feit dat het overgroten deel van de mensen die op de e3 en andere promo events zijn geweest nou niet echt positief zijn over de controller of zijn ''vernieuwde'' functie.Spat zuiver zegt dat er echt een degelijk* verschil is (*lees redelijk).Als dat zou zijn geweest dan zou er op ze minst toch wel ergens op IGN iets over te vinden zijn. Of een paar progammas die er iets over te zeggen hebben.

Maar je vergeet een ding in dit toch bet mooi geschreven stukje. In japan hebben de meeste ouders maar 1 kind.En de ouders doen willen graag hun kind verwennen en hoe. Als je een jappans kind vergelijkt met een europees kind qua dingen die het kind heefd zal je onmiddelijk zien dat het jappanse kind stikt van de nieuwste spullen etc.

Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  4. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het met dat eerste gedeelte ook tegen mij? En wat is crap volgens mij? En hoezo stel ik jouw mening/mededeling niet op prijs?

En wat die nieuwe shots betreft, die laatsten zijn inderdaad mooier ja. Maar shots zeggen ook niet alles.. het gaat erom hoe de game er in beweging uitziet.

5. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360's, opgefockte PC's :):

6. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Mwehe, ik denk dat hij nog iets anders vergeet... In japan kost dat ding heus geen €600,- :+
    Tov. Amerika betalen wij met de huidige wisselkoers al €120,- meer voor een PS3 (das €80 bij een 360)... Om nog maar te zwijgen over de UK die €200 meer moeten betalen dan de Amerikanen.
    In Amerika is hij dus al redelijker geprijsd, en zeker in Japan. In Japan en Amerika staan volgens mij sowieso al zat mensen te trappelen om dat ding.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  10. IWFH '2006'

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  11. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet sony eigenlijk met Apple logo's?
    Misschien is deze stunt gewoon een vorm van marketing.
    Wat kan er dan gebeuren? itunes downloaden via de PS3 om vervolgens op je Ipod of singstar 3 te zetten?
    Of is het echt een blunder?

Als je de polls bekijkt dan verwachten de meesten dat de Wii het gaat maken deze generatie. Dat blijkt ook weer uit deze site. http://nexgenwars.com/

Maar wie stemmen er in deze polls?
    Mensen die elke dag op een gameswebsite zitten?
    Of de massa waar het grote geld mee wordt verdiend?

12. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    er stemmen niet veel mensen in mee,
    Meestal is meteen nu all stemmen dom de andere consoles zijn nog niet eens uit,

13. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet om het aantal mensen dat heeft gestemd.
    Er moet namelijk een eerlijk beeld komen van de kopers.
    Met een poll op een gamesite bereik je voornamelijk een bepaald soort gamer.
    Hier door krijg je een scheef beeld.

14. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat een meter van het aantal verkochte nextgen consoles. Ik weet niet hoe ze het berekenen, maar ik denk dat het een schatting is:

http://nexgenwars.com/

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    jaa maar dat van de PS3 en wii is niet moeilijk:+

16. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je niet. Misschien hebben de japanners al stiekem een WII of PS3 thuis staan. :+

17. SupahMaster

SupahMaster Guest

Poeh, wat word er toch geklaagd over vastlopers door jeepee. Ik heb hem sinds de 15e en geeneen vastloper gehad, hooguit 1tje toen ik een foutieve savegame had bij graw. En ik heb er best wat uren opzitten hoor.

18. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ben je een van de gelukkige, mijn 2e is net overleden die ik vandaag heb ontvangen zelfs.....was zelfs een nieuwe en geen refubrished ofzoiets.

Mijn vertrouwen daalt in de 360....mss toch maar eens denken aan ps3....

19. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    WTF...iets zegt me dat dat helemaal niet klopt...3 miljoen nog maar?
    En als het wel klopt dan loopt MS hard achter op schema....volgens mij zouden ze nu over de 6 miljoen units moeten hebben verkocht!
    Want maakte Moore niet bekend op de E3 dat ze over de 5 miljoen zaten?

Wat betreft constollers....eerlijk is eerlijk..de PS2 controller was de gewoon de betere controller van de vorige generatie...MS heeft daarintegen met de 360 bewezen dat ze de perfecte controller hebben gecreerd (mijn mening), door de goede punten van de Xbox S controller te koppelen met de goede punten van de PS2 controller.
    Het heeft genoeg vernieuwing voor een next-gen gevoel, het ziet er modieus uit, ligt heerlijk in de hand en je hebt altijd overzichtelijk toegang tot het OS syteem via de guide button (ook vind ik de ring of light goed bedacht).

Dit integenstelling tot Sony die (zo een beetje) dezelfde controller meegeeft aan de consument...dan denk ik....waar is de vernieuwings-gevoel die je altijd hebt bij de aanschaf van een nieuwe console? het is natuurlijk cool voor de mensen die gewend zijn aan de PS2 controller...maar ik had toch liever een Next-Gen sfeertje gehad (M.B.T. de controller dan he! de rest van het apparaat is wel Next-Gen).
    Dit laat BTW ook zien dat Sony een serieus gebrek aan creativiteit ondergaat....jammer jammer.:'-(

Wat betreft motion sensor...ik weet het niet...het is wel cool..maar het voelt een beetje afgedankt en simpel na de show van Nintendo.....en MS heeft natuurlijk wel een goed punt, je beweegt de controller zonder dat je hem doorhebt standaard/automatisch, ook is het jammer dat sony hiervoor de shock functie moet opgeven die ik persoonlijk altijd wel cool vond.
    Nee, laat MS die motion shit maar gewoon in de Xbox Live Vision camera stoppen hoor! en zou het niet tof zijn als ze dat zouden combineren met Xbox Live Arcade?
    Dan zou je geweldige, innovatieve en verslaafende tussendoortjes hebben ter afleiding van het echte werk (de echte toptitels!).

Ik weet het niet....wat is het dat Sony meer bied dan MS? mooiere GRFX?
    De mooiste PS3 games waren toch echt: MGS4, Heavenly Swords, Killzone 2, Motorstorm, Assasins Creed en Unreal Tournement 2007.
    Dat waren naar mijn mening de titels die mooier waren dan de huidige 360 games die nu te koop zijn.
    Maar goed, Killzone 2 en Motorstorm (die naar mijn mening samen met Assasins Creed de mooiste waren van het rijtje) bleken pre-renderd te zijn...en Assasins Creed en Unreal Tornement 2007 komen ook op de 360 uit (net als de drie-kwart van de PS3 launch-lineup).
    Dat betekent dus dat de enige tiels die de ware kracht van de PS3 laten zien MGS4 en Heavenly Swords zijn, terwijl ik 360 titles als Gears of War en Mass Effect van dezelfde kwaliteit beschouw.....ik betwijfel of Blu-Ray (of beter gezegd grootte van opslagmedia) zoveel technische kwaliteiten aan een game schenkt.
    Online Play? kun je beter voor de 360 gaan.
    De enige echte charme die de PS3 dan voor mij bied zijn de exclusieve titles als: MGS4, Heavenly Swords, GT5 en Tekken 5.
    Maar de vraag is, ben ik bereid om alleen maar voor een paar toptitels 200 euro extra aan een nieuwe spelcomputer uit te geven?
    Mijn persoonlijke antwoord luid toch een duidelijke ja, omdat ik de exclusieve titles van de PS3 en de 360 beiden niet wil missen!
    Maar ik betwijfel of iedereen er op deze manier over denkt...ik bedoel...alleen al de prijsverschil en het verschil qua gamesaanbod bij de launch van de PS3.

Nee, ik denk dat MS toch op vele punten voorstaat, als het gaat om marktaandeel veroveren.....

20. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met je eens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina