1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de razend snelle games hebben dus 60fps. Xbox 360 heeft nog Moto GP '06 geloof ik. Deze serie had op de Xbox ook al 60fps, volgens mij zit het meer in de gameplay, dan dat het een standaard voor de console wordt.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    ja idd, bij zware first person shooters spellen is dat bijna onmogelijk volgens mij.

3. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als de spellen maar soepel lopen, of niet?

4. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Harstikke leuk dat er veel PS3 spellen 60fps. Nog leuker is dat onze ogen uiteindelijk iets van 30/45 kunnnen opvangen (we hebben er minmaal 25 nodig voor een soepel beeld.).
    Je kan wel steeds beter/mooi/snellere dingen maken maar ons lichaam het niet kan benutten heb je er vrij weinig aan.
    Een goed voorbeeld is een muis van een aantal jaar gelden die zogenaamd de ''ultieme'' muis voor een PC sniper zou zijn.Deze registeerde de kleinste bewegingen, uiteindelijk was hij te exact en werd de grond ingeboord...

5. Rutger98

Rutger98 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is wel een goede opmerking:lol:
    en ben toch wel met je eens als je lichaam het niet kan verwerken heb je er geen bal aan.

misschien komen er wel "body chips" voor in je lichaam waardoor je zelf als ware "update"}:] :cool: :)

6. JeePee

JeePee Guest

Spellen op 60fps lopen toch echt een stuk soepeler dan die op 30. Vergelijk GT4 maar eens met Forza, of WRC4 met RBR. Dan zal ik wel supernormaal zijn ofzo, maar ik zie zeer duidelijk verschil :b:

Films draaide altijd op 24fps :):

7. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat willen jullie nou eigenlijk duidelijk maken. Dat een spel als gears of war (of een ander spel met 30 fps) niet soepel gaat lopen? Lijkt me toch wel een beetje raar of niet?

En de ps3 heeft hier geen last van, omdat hij sneller is? :lol:

8. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Hangt gewoon puur van de ontwikkelaars af...

9. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch beter dat ontwikkelaars nu al gaan uitproberen wat de kracht is van de consoles, weten ze ook meteen waar een console toe in staat is.

10. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ik zeg juist dat het in mijn ogen weinig gaat uitmaken. Je ogen maximaal maar iets van tussen de 30fps en 45fps kunnen waarkunnen nemen.Dus als PS3 60fps heeft dat je ogen iets van 15 freams mis lopen (probeer + te blijven). Het voordeel daarvan is wel dat je ogen maximaal benut worden. Maar een spel dat op 30 loopt is ookal prachtig beeld en helemaal niets mis mee.

@JeePee
    Ik mag me ookwel eens een cijfertje ernaast zitten ;)

11. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heej Falcon nl, jij zegt dat je gezichtsveld niet meer dan 30fps kan onderscheiden. Hier bedoelen ze mee dat je die 30fps per beeld van elkaar kan onderscheiden. Je ziet echt wel als een game op meer dan 30fps loopt dat het dan vloeiender is, als jij dit niet ziet dan moet je toch echt ff met een dokter praten.

/Mod Is het nodig om dit bericht 8 x achter elkaar te posten? -/- Kameo

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2006
  12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    nou wat ik van het e3 filmpje had gezien, waar ze een pot gears of war gingen spelen, vond ik heb niet echt soepeltjes. Je zag soms zelfs framedrops, echt heel teleurstellend voor een spel met zulke mooie graphics.

13. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Halo CE werd op de E3 voor de launch van de 1e Xbox de grond ingeboord door zn vele framedrops en achter blijvende graphics.... Een maand of 6 later kwam ie uit en kijk wat er van die game is geworden :thumbs:

Demo's die op marketplace geplaatst worden geven ook niet het uiteindelijke spel in zn volle potentie weer... Dus tja.

Als we de reacties mogen geloven van alle journalisten die Gears hebben gespeeld dan denk ik dat we een zeer vette (en mooie) game voorgeschoteld krijgen over een paar maanden :)

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Analysts: Sony from First to Worst?
    DFC's ten reasons to be worried about Sony.
    by Luke Smith, 06/30/2006

189 of 203 users recommend this story.
    Analyst group DFC Intelligence published their latest report on the game industry today. Titled, "Could Sony Go From First to Worst?" the report has the analyst group rethinking the race for the next generation market lead. Admittedly, the DFC, like other analyst groups is just forecasting and conjecturing possible outcomes, but the document's opening paragraph includes this revision:

"Suffice to say events of the past six months have forced us to overhaul our models like never before. It now appears clear that this new generation of console systems is going to result in a big shake-up in the game industry power structure."
    Sony's loss of market share was never in question, even earlier estimates indicated that Sony would lose market share, but still climb back to the top (even as early as 2007 according to Wedbush Morgan Securities), now DFC Intelligence speculates that Sony very well could finish third in the upcoming hardware cycle. In this latest report, DFC is careful to maintain that their latest forecast is not concrete, but rather an amalgam of speculation on a number of factors -- they detail ten points that they've built this forecast around, below.

1. Brand, Current Market Position and Past Consumer Behavior relative to all players in the marketplace.
    2. Current Software including Software Diversity, Third Party Support, Exclusives and Big Hits.
    3. Current Software for the Competition looking at all the above factors.
    4. Expected Upcoming Software looking at all the above factors.
    5. Expected Upcoming Software for the Competition looking at all the above factors.
    6. Current Price
    7. Current Price for the Competition.
    8. Expected Future Price.
    9. Expected Future Price for the Competition.
    10.Hardware, Extra Features, the "Wow Factor," Intangibles and the Ability to Pull a Rabbit Out of a Hat.
    DFC offers this: "Sony has done very little to justify why the system is worth a premium price for consumers that don't care about raw hardware performance and are not hard-core audio/visual consumers. Unfortunately we believe that represents over 90% of the consumers in the marketplace." They directly challenge Sony's ability to justify if the PS3's price will align with the additional features for prospective users.

While the PS3 launch strategy does mirror the PS2's in numerous factors, the inclusion of new technology (via Blu-Ray) in the 2006 console does not seem to be timed with how interested consumers were in upgrading their VHS players to a disc format for movie watching. This time, consumers will pay a premium ($599) for that functionality, where at PlayStation 2's launch, the pricepoint was still in-line with what consumers expected to pay for a next-generation machine, thereby the added functionality felt like a free bonus, instead of something that increases the system's price.

DFC tackles software going forward by diminishing (much like Sony's Jack Tretton did, recently) the importance of Grand Theft Auto. "However, we estimate that less than 20% of PlayStation 2 owners bought a GTA game. ... Without GTA buyers, the PS2 would still have outsold the competition by more than 3 to 1. The secret to the PS2's success was more in the wide range of product offerings: all kinds of sports games, racing games, RPGs, action titles, big name licenses, kid friendly products, RPGs with Disney characters, etc. Japan had Final Fantasy and Dragon Quest, Europe had EyeToy and SingStar. In all markets, the PlayStation2 was a complete entertainment system for the family priced under $300."

The comparison here, is that Sony, with the PS3 is shifting their focus from providing affordable gaming to a potentially huge install base (via PS2 users wanting a PS:cool: to instead providing a top end game machine geared less toward the average user and more to a high end electronics consumer.

Ultimately the DFC concludes that supply for the PS3 will be so short that regardless of the price point the system will sell -- at least until Holiday 2007, but by then, DFC speculates the price will need to change in order to meet the needs of consumers. Will other analyst groups who previously foresaw Sony finishing first in the upcoming hardware cycle change their estimates? And if they do, how will Sony shareholders respond?

15. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Na al dat slechte nieuws rondom de PS3 is er eindelijk ook wat goed nieuws te melden.
    Hij zal namelijk maar 29 decibel produceren! heerlijk stil dus:x :)

Bron: http://www.newscore.nl/nieuws.php?id=1102

16. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Je koopt een console om te gamen, maar 90% vindt audio/visual niet belangrijk. :lol: Hier op het forum weten we allemaal wel dat graphic's minder belangrijk zijn, dan de gameplay. De massa wil mooie en in hun ogen "goeie spellen" spelen (lees: fifa enz.). Eigenlijk kan je wel stellen dat de goede games voor de massa op beide consoles zullen uitkomen. Maar hoe komt de massa nou aan de beste graphic's? Tja, welke console zou er nou mooiere graphic's hebben? Uhh de PS3 is nieuwer dus die zal wel mooier zijn. Tuurlijk is de PS3 veel te duur. Alleen de fans kopen dit ding voor € 600,-. Als de prijs zakt is de massa pas aan de beurt.

Ze bedoelen dat de PS2 een family console is aka "de massa". De PS3 meer voor de high end electronics consumer is. De PS3 wordt ook een family console, als hij €300 kost. Tja logisch, maar het is een scheve vergelijking. Een PS2 van een paar jaar oud vergelijken met een PS3 die launched. Kan toch niet.

17. SnackNL

SnackNL Vroeger: Gamer2005

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel decibel produceert de 360 ongeveer?? ter vergelijking?

18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet niet vergeten Wesley dat de PS2 het eerste pak hem beet jaar ook totaal geen succes was hoor. Was niet te verkopen voor FL 1150,- pas na de 2e prijsdaling naar FL799 en de komst van GTA3 begon hij (erg) goed te lopen.

Hoe ik dat weet? Tja, toen werkte ik nog voor PlayStation en niet voor Xbox.

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben het over de 'hardcore' groep. Van die mensen waarbij de textures dus superscherp moeten zijn en waarbij elk haartje afzonderlijk van elkaar valt te onderscheiden in 1080p.

Klopt.

Klopt ook.

Het artikel gaat ook niet over een directe vergelijking met de PS2.

Beide launches kan je sowieso niet met elkaar vergelijken. De PS2 werd gelaunched voor 300 USD, de PS3 nu voor 600 USD. Zes honderd dollar is voor een Amerikaan gewoon veel. 90% van de Japaners is het daar mee eens. De 'massa' zit niet hier in Nederland, die zit in Amerika / Japan en die mogen nu vrolijk het dubbele gaan betalen. Wij bepalen in dit kikkerlandje niet of Sony zijn positie zal behouden.

20. johnson NLD

johnson NLD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    smaken verscillen gelukkig, de 360 en de PS3 zijn denk ik de consoles voor de "old school" gamers die meer van hetzelfde willen maar met betere graphics, gameplay en geluid. De Wii is wat mij betreft de meest vernieuwende console maar je ziet mij niet met die nieuwe controlers zwaaien in de huiskamer ( of ik moet wel heel veel gedronken hebben ). De winnaar is voor mij is nu al de 360, puur door het tijdstip van uitbrengen, de prijs t.o.v. de PS3 en xbox live.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina