1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is nog maar de vraag of je bij de PS3 de eerste de beste harde schijf kan inbouwen. Er is alleen gezegd dat er gemakkelijk een harde schijf met een grotere capaciteit kan worden ingebouwd. Misschien brengt Sony i.s.m. een fabrikant wel een harde schijf uit, die in een behuizing met een aparte aansluiting zit. Op de TGS zal er hopelijk meer duidelijk worden. :)


    €79,99 geen €100,- ;). Microsoft levert inderdaad bij de Core een composiet kabel met scart-adapter, en bij de Premium een composiet/component kabel. Het verschil tussen MS en Sony, is dat Sony hoog van de daken liep te schreeuwen over HD begint pas bij de PS3, HDMI dit, HDMI dat, 1080p en MS niet.

    Zou weleens willen weten waar hij die cijfers vandaan heeft....

    Niks insider, gewoon een fanboy met een rijke fantasie ;)
     
  2. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je de luidspreker bedoeld? die hebben ze in de controller ingebouwd.
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat artikel daar is sowieso een grote kolder. :lol:

    Originele Engelstalige post: http://genmay.com/showthread.php?t=667429
     
  4. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ow, hmmm. is dat de BIG SECRET waar iedereen op stond te wachten. naja bedankt, maar dat is niet echt iets waar ik stijve tepels van krijg.

    iemand nog info over hoe het werkt met online spelen bij de wii
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een advies, neem die 'artikelen' met een grote korrel zout.

    Component voor HD gaming zat bijgesloten. Bij de eerste leveringen zat trouwens ook een degelijke afstandsbediening bijgesloten. Het is vrij normaal dat je bepaalde kabels erbij moet kopen.

    De vraag is, mag je voor 600 EURO ook een goedkoop HDMI kabeltje erbij verwachten?

    Nee, is een optie.

    Dat klopt.

    Er is nog helemaal NIETS bekend over het feit of de PS3 wel elke SATA HDD zal ondersteunen. De reden? Men meldde dat volgend jaar grotere PS3 HDD's zullen verschijnen. Echter, standaard SATA HDD's met die capaciteit bestaat nu al. Dus hoe kan dat dan volgend jaar verschijnen? Een mogelijke verklaring: het is een accessoire die bestaat uit standaard SATA HDD's.

    Een van de redenen waarom het artikel kolder is. Men claimt helemaal geen WiFI. Het is een optie. Je kan trouwens elke willekeurige WiFi adapter gebruiken als je wenst. En die hoeft niet meer dan 50 euro te kosten. Heel leuk dat de PS3 WiFi heeft ingebouwd maar dat vereist wel een draadloos netwerk thuis. En voor velen voldoet een bedraad netwerk prima. Je betaalt bij de PS3 dus voor iets wat lang niet altijd nodig is.

    Dit is echt niet altijd zo.

    Zie boven.

    Nee, het is een optie. Je moet niets.

    De portabiliteit van zo'n HDD neemt ook kosten met zich mee.

    Is het bekend dat deze wel is bijgesloten? Nee.

    Wellicht zelfs 2012.

    Voor een spelcomputer is hij te duur. Voor een restaurant, supercomputer, bioscoop of multi media pc waar hij mee wordt vergeleken is hij dat niet.

    Nee, dat moet je niet. En niet alle on-line games voor de PS3 zullen gratis zijn hoor. En die on-line ondersteuning dient een developer zelf te regelen. Bij de 360 houdt Microsoft zelf het netwerk in eigen beheer.

    We willen allemaal graag voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Zo werkt het echter niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  6. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Om bij je laatste punt te beginnen: uiteraard is Sony nog lang niet verloren. Dat beweer(de) ik ook niet. Het enige dat ik beweer is dat ze geen cash op de bank hebben staan. (wat overigens niet eens zo heel erg is)

    Het huidige fiscale jaar van Sony loopt van april 2006 tot en met maart 2007. Hun eerste kwartaal heeft kennelijk goed gedraaid en heeft ze winst opgeleverd. (Ik denk dat Q1 2006 betekent Q1 van hun huidige fiscale jaar 2006 en niet kalenderjaar 2006. Anders zou het oud nieuws zijn: als Q1 2006 kalenderjaar is, dan is het nieuws over een reeds gesloten boekjaar, ofwel oud nieuws) Maar winst betekent nog geen cash op de bank. Als ze in mei geld lenen van de bank betekent dat dat ze kennelijk geen vrije cash hebben om te investeren in productie faciliteiten of wat dan ook.

    Microsoft heeft precies het omgekeerde probleem: zo veel cash op de bank dat ze niet weten wat ze er mee moeten. En dat klinkt positief, maar is het feitelijk niet. Sony heeft kennelijk een investering op het oog waarmee ze de rente die ze aan de bank moeten terug betalen, denken terug te verdienen en dan uiteraard nog winst verhouden. Anders zouden ze vermoed ik geen lening aangaan. Echter, Microsoft heeft geld op de bank staan, wat inhoudt dat ze kennelijk geen investeringen op het oog hebben waarmee ze meer winst denken te draaien dan de rente die ze krijgen door het geld op de bank te laten staan. (Dat is overigens echt een miniscuul percentage)

    Omdat de aandeelhouders van MS daar geen genoegen meenemen, koopt MS nu voor 40 miljard (oid) aan aandelen terug. Daarmee stijgt de waarde van het aandeel, maar bovendien geeft het aandeelhouders de kans om een aandeel te kopen van een bedrijf die wel denkt te kunnen investeren.

    Feit blijft dat Sony kennelijk niet beschikt over "vloeiende" geldmiddelen en naar de bank moet om te investeren. Het is immers altijd goedkoper om eigen geld te gebruiken, dan geleend geld.

    Kortom beide bedrijven zijn in good shape, de ene heeft heel veel geld, de ander moet het lenen.
     
  7. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk grapje van die restaurant maar ik vind hem een beetje flauw en afgetrokken.Mja mischien deed je het daar ook voor.

    ten eerste had ik het over mijn mening(was ik vergeten idd), maar IK wil graag online dus dan MOET het wel. en bij de ps3 is al vertelt dat het gratis zou zijn dus die kolder dat je moet betalen slik ik niet. natuurlijk moet je wel betalen voor games zoals bijv op de pc WOW, maar dat is niet meer dan logisch bij die spellen ga jij me niet vertellen dat dat bij de xbox360 in de live versie erbij zit. dus hier zit je een beetje te JOKKE.

    niet alle dingen waar je meer voor moete betalen is gelijk beter. en daarbij is het mischien zo dat ps3 de online functie in de totale prijs verstopt heeft, ipv er een maandelijks/jaarlijks bedrag voor te vragen.

    en aangezien er tog zoveel gejankt word op sony door het feit dat ze dingen GEJAT hebben. zou er wel weinig verschil zitten tussen xbox live en ps3 online.
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Een grapje tussendoor moet kunnen. ;)

    Ik zeg toch heel duidelijk dat je voor sommige games moet betalen? Als jij MMORPG games helemaal de bomb vindt dan moet je daar straks voor betalen ja.

    Ik deel niet je mening dat dit logisch is.

    Jokke? Deze discussie is nogal zinloos aangezien er nog geen 360 spellen bestaan waar je apart maandelijks voor moet betalen.

    Misschien, wellicht .. bla bla. Heel weinig is nog zeker wat betreft de PS3. We weten nog niet eens zeker wat de games zelf gaan kosten, ja 'ergens' tussen de 60 en de 100 dollar. Dat is de ellende met de PS3, heel veel feitelijk informatie omtrent de accessoires, on-line (on)mogelijkheden, prijzen en dergelijke ontbreken nog.

    Aanname. Bekend met de term "Assumption is the mother of all fuckups" ?
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Final Fantasy XI moest je toch maandelijks betalen? :confused:
     
  10. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ok logisch vind ik het ook niet, maar zo gebeurt het al wel al die tijd op de pc, dus is het logich dat dat op de console ook gebeurt

    zinloos noem jij het, na dan kun je het zelfde vertelle over de ps3 aangezien er nog geen ps3 spellen bestaan waar je moet betalen voor de online service

    Aanname. Bekend met de term "Assumption is the mother of all fuckups" ? hierop terugkomend.......

    volgens mij was jij er zelf een die zij dat de ps3 alles kopieerd... en om maar even te zegen dat kopieen bij mij hetzelfde zijn.....

    dus dan klopt jullie verhaal voorheen niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    PC <> console
    Vertel eens, door wie worden de server parken/netwerken vergoed en draaiende gehouden behorende bij MMORPG's op de PC?

    Niet geheel. Sony heeft duidelijk aangegeven dat MMORPG's niet gratis hoeven te zijn. Dus met dit feit kan je nu alvast rekening houden.

    Nee hoor. Als je dingen niet zeker weet dan kan je het beter laten om bepaalde uitspraken mijn in de mond te leggen, irritant vind ik dat.
     
  12. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Jep, 10 dollar per maand. Maar MacDennis heeft zoals gewoonlijk weer stront in zijn ogen en probeert dit soort zaakjes te ontkennen. En ja ook op de 360 zul je moeten betalen voor MMO's zoals Huxley.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je niet eens proberen wat minder persoonlijk te reageren??
    De posts van MacDennis zitten inhoudelijk altijd goed in elkaar en hij onderbouwd ze ook nog eens...
    Kappen nou met die irritante persoonlijke aanvallen van jou!
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontken niks, ik was niet op de hoogte dat deze titel op de 360 gebonden is aan een (idiote) maandelijkse vergoeding. Weer wat geleerd.

    Aan jou: neem het advies van Xwon ter harte
     
  15. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    word dat dan niet gezien als grapje? ow naja ik vond die reactie anders logisch en hoeft dus tog niet worden onderbouwt.

    ik bedoel ju kunt wel zien dat macdennis voor xbox360 staat(ik probeer geenfanboy te zeggen).

    want macdennis zeg nu zelf MMORPG's games moeten OOOK over de zo machtige xbox live worden betaalt. kun je zeggen dat je het niet wist, maar je kunt daar gewoon van uit gaan. terwijl jij de negatieve dingen alleen wilt verbergen, door te zeggen weet ik niet niet gehoord niet gelezen niet gezien. beetje zwak
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    MacDennis is net zo goed geen fanboy als ik dat ben (hoewel dat voor veel mensen wel zo over komt denk ik...).
    Ik spreek liever voor mezelf maar ik heb gewoon meer met de benadering van MS naar zn klanten toe dan met Sony...
    MacDennis benadert de info die er op ons (de gamers) afkomt sceptisch en critisch (logisch als je kijkt naar het verleden van Sony en soms ook MS of ieder ander bedrijf....).

    Als Tecnomic zich op een iets rustigere manier zou opstellen tegenover bepaalde mensen dan is er niks aan de hand en spreken we over een gezonde discussie maar dit lijkt voor hem een onmogelijke opgave....
    Wat mij betreft een levenslange ban maar daar denkt men hier anders over....
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die reactie is van een onnodig en discutabel niveau. Ik vind het sneu dat mensen meteen zo snel persoonlijk moeten worden.

    Zit ik hier op XBOXworld of PS3world? Dit is de VS thread trouwens.

    Ik ga nergens vanuit totdat het tegendeel bewezen is. Dat van Final Fantasy & Huxley wist ik niet, maar daar kan ik jou toch niet van overtuigen.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag Final Fantasy ook liggen en toen ik de prijs zag begon er meteen een lampje te branden.
    De 1e 30 dagen zijn gratis en daarna moest ik gaan betalen.

    Betalen voor Live Gold en Final Fantasy vind ik persoonlijk te veel van het goede.

    Heb even een paar onlineshop bekeken maar nergens staat dat voor het onlinegamen extra moet betalen.
    Slechte zaak.
     
  19. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dit zekker een slechte zaak, maar opzich had je het wel kunnen zien aankomen. ik vind het nog geneens zon erg probleem als je moet betalen voor zon game, maar dat dan boven de maandelijkse vaste kosten betalen vind ik een beetje teveel van het goede.

    en ik vind het zoiezo onzin dat de online service van xbox360 geld kost, of dat er iig geen optie is dat je het gratis kunt gebruiken en voor de extra functies het dan geld gaat kosten. De andere consoles kunnen het tog ook zonder prijskaartje, ik weet dat de ps2 versie een beetje suxte dus eerst afwachte wat de ps3 gaat doen, maar als die het goed doet dan vind ik het raar waarom xbox360 dat niet kan.

    ik bedoel op de pc zit je tog ook gewoon gratis online te gamen, dan zit ik te aimen op de programmas zoals All Seeiing Eye. deze is gratis, maar je kan hem ook kopen zodat er meer opties zijn.

    maar dat is dan mijn mening.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens dat de kosten voor Final Fantasy idioot hoog zijn. Maar voor dit probleem moet je eigenlijk bij Square Enix aankloppen.

    World of Warcraft kost maximaal 13 euro per maand. Miljoenen spelers hebben daar blijkbaar geen moeite mee. En dat is nou net de pest. Zolang spelers bereid zijn dit soort bedragen neer te leggen zullen uitgevers ze blijven vragen.

    Het is een optionele dienst die 5 euro in de maand kost. Het onderhouden van een centraal server park om dit netwerk in de lucht te houden kost ook geld.

    Je hebt ook xbox live silver, dat is gratis. Kan je niet on-line gamen maar kan je wel van het Live netwerk gebruik maken voor content.

    Je zegt het zelf al, afwachten. Zover ik heb begrepen dient elke uitgever ZELF een server park te beheren. Zelfde als bij de PS2, we weten allemaal wat voor een succes dat was.

    Tsja, can't please 'm all. Ik heb geen moeite met 5 euro in de maand voor een stabiele on-line ervaring. Ik denk ook niet dat je de on-line PC ervaring kan vergelijken met die van de 360 of PS3. Bij de consoles werk je met 1 centraal account voor alle spelen wat allerhande voordelen biedt.

    Maar dat is mijn mening.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina