1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.



  1. 1 miljard + 50 miljoen winst= 1.050.000.000,- i.p.v. 2.000.000.000,-

    Waar is dan ineens die andere 950 miljoen gebleven??
    En een winst van 50 miljoen op een omzet van een miljard stelt geen zak voor. Dat is slechts 5%.



    @ Jordo
    Voordat ze begonnen aan de cell ging het al bergafwaarts, ze zijn tientallen miljarden verloren aan beurswaarde, dat komt echt niet allemaal door de cell/PS3 die ze tot nu toe misschien 2 miljard heeft gekost.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2006
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Huh?

    Snap niet wat je bedoelt, maar goed het gaat nu een boekhoudkundig verhaal worden.

    Klopt, dat is 5%. Maar liefst 5%. In de bouwwereld werkt men met marges die tussen de 0,5% en 1% liggen. Om over het MKB en de supermarktconcerns nog maar te zwijgen.
     


  3. Die 950 miljoen is dus foetsie, en daarom ben je beter af met een bedrijf van een waarde van 2 miljard i.p.v. 1 miljard
    Maar je haalt 2 dingen door de war volgens mij, ik heb het over de waarde van het bedrijf, en niet de omzet. Een omzet van een miljard met daarvan 50 miljoen winst, is natuurlijk gunstiger dan een omzet van 2 miljard met verlies. (als je dat bedoelde)

    De meeste bedrijven streven naar een winst van rond de 20%
    Voor van die lage winstpercentages zou je gek zijn een eigen zaak te beginnen en ondernemingsrisico te lopen. Dan kan je beter voor een baas gaan werken..
     
  4. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    maar wat ik niet snap is dat de ps3 live gratis zal zijn dat wil toch zeggen dat er veel lagg zal zijn ? anders maak je het toch niet gratis ? of ben ik helemaal verkeerd ? :D
     
  5. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    het hoeft niet. het kan misschien iets minder uitgebreid zijn ofzo maar microsoft vraagt geld voor haar online service omdat je regelmatig (2x) per jaar een major update kan verwachten en dat kost geld.
     
  6. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok;) Maar ik koop toch geen ps3 is me veel te veel geld ben trouwens nog maar 14 .
     
  7. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, ik kan me vergissen maar die update is toch ook voor Silvergebruikers --> betalen niet. In ieder geval ben ik heteen met 2005simoens. Ik bedoel, Microsoft vraagt 60 dollar/euro per jaar voor xbox live. Maar xbox live is een uitstekend functionerende service met online weinig lag (tenminste zoals ik het ervaar). Als Sony een goed functionerend netwerk wil hebben maar geen inkomsten daarvoor vraagt klopt daar toch iets niet ? Aan mij schijnt het dan dat ze wat kwaliteit moeten inboeten willen ze het gratis houden.
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al vaker heb gezegd, de uitgever / ontwikkelaar is zo ver ik weet zelf verantwoordelijk voor het server park / netwerk ter ondersteuning van een on-line game. Zelfde verhaal als bij de PS2. Wie dit gaat betalen / onderhouden? Geen idee ...
     
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat laatste bedoelde ik ja. ;)

    Dat je bepaalde dingen afstoot kan dus fantastisch uitwerken. Dat heeft niks met foetsie te maken. ;) Elke onderneming heeft als hoofddoelstelling continuiteit! En de continuiteit valt het beste te waarborgen met een financieel gezonde structuur. Liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit.

    Dit wil ik naar het rijk der fabelen verwijzen. Kijk gewoon eens naar jaarcijfers van de meest succesvolle bedrijven wereldwijd en druk de nettowinst in een percentage van de omzet uit. Een eigen zaak beginnen staat bovendien gelijk aan ondernemingsrisico nemen. Daarnaast worden de meeste ondernemingen gewoon een BV (of NV) en dan kan je als eigenaar gewoon in dienst zijn van je eigen bedrijf. Je zet jezelf voor bedrag X op de loonlijst en met de winst die de onderneming behaalt, kan er verder worden geinvesteerd in diezelfde onderneming.
     
  10. Het kan best goed uitwerken ja, alleen heeft het voor Sony dus het gevolg gehad dat ze 2/3 van hun marktwaarde zijn verloren..


    Heb ik even gedaan, MS, google, apple, shell, nintendo en nog tig anderen draaien allemaal een winspercentage tussen de 15 en de 35% van de omzet..
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jammer :eek:
     
  12. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Capcom USA wants DMC4 360

    http://dpad.gotfrag.com/portal/forums/thread/229949/

    Dit soort berichten zijn niet zo vreemd als je ziet hoe Capcom momenteel de zaken aanpakt.

    Dead Rising Raises Capcom Prospects

    http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=3658&Itemid=2

     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het FF niet laten:

    I FUCKING TOLD YA SO!!!
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm, dat is balen :'-(
    Een titel die mij heel erg aansprak was F1'06, maar die hoef ik nu niet meer te halen aangezien in maart het 2007 seizoen alweer begint. Altijd weer Europa als laatste...:mad:

    Dan toch maar Gears of War of Rainbow Six: Vegas voor de 360 halen.


    Als die Jappen die bugs er maar uithalen!
     
  16. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    LOL :lol:
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Kaz 2 weken geleden ..

    Zo zie je maar weer dat bij Sony niets zeker is. =(

    Het idiote is nog wel dat de vertraging wordt veroorzaakt door een Blu Ray component. We weten nu echter dat je voor de ultieme next-gen games helemaal geen Blu Ray nodig hebt. Assassin's Creed anyone? :lol:

    De lancering in lente 2006 werd niet gehaald vanwege HDMI geneuzel, nu is het Blu Ray. What's next?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Idd

    off-topique: wat heb jij trouwens een kinderachtige en lastige uit te spreken nickname =(
     
  19. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ,ok bij deze kan ik vermelden dat ik de sony nu officieel een KUTBEDRIJF vindt.. voor mij geen ps3 tot de grote prijsdrop komt 300 euro ofzow... want damn wat een KK naaistreek..

    dan maar voor de wii gaan, vollop daar van genieten en hopen dat de ps3 toch nog een succes word en er een grote prijsdrop komt eind van volgend jaar.( ja je kunt zeggen dat ps3 moet gaan floppen, maar dan is er voor MS geen concurentie meer en dan word het voor hun wat te makelijk gemaakt.)

    weet iemand mij nu al iets te vertelle over hoe het werkt met die wii online fucties... als je random een server word ingekwakt of zelf kan kiezen.. en hoe het verder in elkaar zit?
     
  20. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Naar mijn weten gaat de Wii online hetzelfde hanteren als de DS online....dus met friends codes e.d.
    In mijn idee een beetje klote om zo een online community te genereren.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina