1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat weet ik dat hield ik me ook al die tijd in mij kop. En daarbij krijg je bij de ps3 600 versie ook alle extras die wat meer zijn dan de xbox + HDdrive voor 600 euro.

    maar om gewoon heel eerlijk te zijn vind ik gewoon dat je niet voor een console 600 kunt vragen. Dat is gewoon teveel vant goede,ondanks alle extra's. En daarbij kijk ik veel te rooskleurig na de ps3 en dat wil ik ff afleren dus probeer ik ff van de sony verslaving af te komen, aangezien ik denk dat de andere consolse minstens net zo goed zijn. Dus vandaar probeer ik ff heel opjectief te kijken waarom ik eigelijk zo graag een ps3 boven de xbox360 wil. En op dit moment ben ik er alleen achtergekomen dat ik gratis online wil, voor de rest weet ik niks negatiefs over MS en niks extras positief voor PS3(waar die extra prijs iig voor is).

    BUT we will see, or i will see WII\o/
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    600 euro voor een console die blue ray bevat waar meer dan 90% van de huishoudens in NL geen ene zak aan heeft! ( Zeg nou zelf ,wie heeft er nou een full HDTV scherm in huis? Bjna niemand )
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, men heeft voor de PS3 een levensduur van zo'n 10 jaar in gedachte, dus op deze manier is ie wel voorbereid op de toekomst. :)
     
  4. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik opzich een leuke gedachte, en moet zegge de ps2 leeft nog het meest van de 'oudere' consoles. Maar als de xbox360 nu over 4/5 jaar aan komt proppen met een nieuwe BOX, denk je dan nie dat de ps3 door die console word weggeblaze? aangezien de technologie dan weer verder is, en goedkoper. Dus dan MOET de ps3 ook wel een opvolger krijgen anders lopen ze een beetje achter met hun console.....
    kan die nog wel leven, maar de beelder van de nieuwe BOX komen dan ver boven die van de ps3 uit.(tenzij ze het dan niet meer beter willen/kunnen maken en een nieuwe technologie gaan gebruiken?(nintendo ON any1?8) )

    anyway correct me if im wrong
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je haalt een goed punt aan :)

    Ik heb geen idee hoelang de levensduur van de Xbox 360 is. Maar laten we even voor het gemak zeggen een jaar of vijf. Sony's Playstation 2 draait nu al zes jaar mee, en zal zeker nog een tijdje worden ondersteund volgens Kaz Hirai (mja, of dat waar is:+). Dus laten we er van uitgaan dat de PS2 ook een levensduur van 10 jaar zal hebben. Tussen PS2 en PS3 zitten zes jaar, dus tussen PS3 en PS4 ook?

    Dan zou je ongeveer op zoiets uitkomen:

    - Rond 2010 de opvolger van de Xbox 360;
    - Rond 2010 wordt de PS2 niet meer ondersteund;
    - Rond 2012 is de PS3 zes jaar op de markt, dus tijd voor de PS4;
    - Tot 2016 wordt de PS3 ondersteund.

    Maar goed, dit is natuurlijk 200% speculatie, gebaseerd op de huidige data. 8)
     
  6. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de nieuwe consoles zich weer gaan melden als bijna iedere huishouding van zo'n HDTV 1080p is voorzien, tegen een betaalbare prijs.
    Ik denk dat het merendeel van de gamers nog aan het sparen is voor een HDTV 720p.
    Die 10 jaar van Sony is wel heel erg naief. De technologie staat niet stil.

    Ps
    Qua technische levensduur kijk ik toch wel eens benauwd naar de gesneuvelde xbox-meldingen op dit forum. Bij een vastloper van een game kijk ik toch al snel verschrikt naar de xbox of ik de 3 rode ringen ziet kipperen.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Gran Turismo eind 2007 op de 360 klik :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 sep 2006
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb gisteren mijn PS3 reservering ge-cancelled en omgezet in een Wii reservering.
    Ik heb nu echt genoeg van de leugens van Sony en dat ze over de Europese gamers heen zeiken.
    Hopelijk ben ik niet de enige in Europa, want Sony moet het nu maar eens leren. En ze leren het pas als men de PS3 massaal laat liggen in Europa (denk dat het ook wel gebeurt).
    De Xbox360 krijgt tot maart 2007 de ene na de andere topper, ik denk dus dat de Xbox 360 te groot in Europa gaat worden om in te halen voor Sony.

    Enkele plaatjes die het PS3 verhaal weergeven:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Grapjas JeePee NL :9

    Ik geloof er ook helemaal niks van dat de PS3 een levensduur heeft van 10 jaar, nouja, hij heeft het misschien wel. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat er binnen 10 jaar geen opvolger komt voor de PS3. Aangezien de technologie razendsnel vooruit gaat kan men gewoon niet stil blijven zitten, en als Microsoft nou met een jaar of 5/6 een nieuwe console uitbrengt en Sony zich aan zijn 'belofte' houdt en Microsoft zijn 360 ook nog blijft ondersteunen hebben ze een hele goede positie.

    JOehoeee 500 posts! :)
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA Creator Not Hip to Sony's Online Service

    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67412

    Zoals hier al eerder vermeld, een van de redenen dat de on-line 'service' van de PS3 gratis aangeboden kan worden. Zelfde idee als bij de PS2 dus ..
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
  12. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, die plaatjes worden steeds beter en leuker:p
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Een levensduur van tien jaar lijkt mij ook ronduit saai..... ik wil na een paar jaar gewoon weer een nieuwe console met nieuwe specs!
     
  14. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof wel dat de ps3 10 jaar meegaat... tot nu toe is de ps2 goed opweg, alleen is de xbox er al een jaar, als die net als de current gen 4 jaar mee gaat. Heeft de console nog 3 jaar te gaan...

    dus volgend jaar komt de ps3 uit (verwacht halfverwege volgend jaar), dan is het nog maar 2,5 jaar voordat de xbox met een opvolger KAN komen(of 3 3,5 jaar ligt er aan hoe rooskleurig je naar de xbox kijkt).

    Maar stel we nemen dan de 3,5 jaar, dan denk ik dat de ps3 ook een nieuwe console op de markt wil hebben. Zit je dan met een 2,5 tot 3,5 jaar oude ps3 die weer bij het oud schroot kan, of zie ik dat verkeerd?

    dan zou die ps3 natuurlijk wel spellen blijven creeren, maar dan is al weer de NEXT gen aan de beurt en zit jij met een current gen van max 3,5 jaar oud.

    btw. ik weet niet wat de levensverwachting van de xbox360 is, ik denk alleen dat die niet veel meer zou zijn dan van de xbox(correct me if im wrong)
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze bij Sony zeggen dat de PS3 10 jaar mee moet gaan, daar is toch niets vreemds aan? De Playstation had ook een levensduur van 12 (!) jaar voordat Sony er de stekker uit trok. In de tussentijd zat men natuurlijk niet stil.

    Een levensduur van 10 jaar voor de PS3 is helemaal niet zo'n rare uitspraak. Niets houdt Sony tegen om over 5 of 6 jaar de PS4 op de markt te zetten.

    Want zeg nou zelf? Had jij in deze tijd voldoende gehad aan een Playstation / PSone terwijl de ontwikkelingen op de PC en die van de concurrentie niet stil staan? Natuurlijk niet ..

    Vraag en aanbod jongens, zo wordt het spelletje gespeeld.
     
  16. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Omg, ik zit net pas die site door te scrollen, leuke plaatjes :cool:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nintendo NL spreekt:

     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo te zien gaat Nintendo wel de goede kant op:

    Als het klopt, dan is het klasse.
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat een aantal objectieve media dat nu ook eindelijk melden. Ik weet al langer van een aantal publishers dat in de dev kist voor PS3 uberhaupt geen online ondersteuning zit ingebakken. Ze moeten helemaal zelf van scratch prutsen, ofwel dikke nada dus. Bij de launch (en waarschijnlijk het jaar erna) is er geen enkele game online, behalve wellicht die van Sony zelf. En met online bedoel ik dus die zogenaamde service van Sony gebruikend. Dat er wellicht via Internet gegamed kan worden, vind ik de naam online gaming niet waardig.

    Wat ik er van begrepen heb, is dat het weer prachtige marketingwoorden zijn, maar dat het online systeem onveranderd is, exact wat het voor de PS2 was. En inderdaad, daar kun je geen geld voor vragen, dat kost Sony namelijk geen geld. Terwijl Xbox Live in de lucht houden ons wel geld kost (Ook Xbox Live is momenteel nog geen profit center, ondanks alle Gold members en premium downloads)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moeten Nintendo wel zover mogelijk uit de buurt blijven van Sony.

    Microsoft heeft het uitstel-virus nu ook al.

    Microsoft stelt de introductie van het nieuwe Windows besturingssysteem Vista mogelijk uit in Europa. De softwaregigant zegt nog niet te weten of Vista voldoet aan de antitrusteisen van de Europese Commissie.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina