1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Klopt ja, de NES, de SNES en de Atari 2600 gingen alleen kapot als je ze echt zelf sloopte. ;)
    Echter, de afgelopen jaren is dat flink veranderd
     
  2. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar andere dan dat ook zeggen, dezelfde zin als jou.

    Zo te zien heb je niet gekeken bij de thread: defecte consoles. Zeg maar de waarheid met hoeveel mensen heb je gesproken en die zeiden dat ze geen problemen hebben met hun Xbox 360. En dat komt doordat het te vroeg op de markt hebben gezet. Vraag maar mensen welke console het meest en te snel kapot gaan. Zelfs de normale xbox heeft een normale levensduur van een console (de meeste). En ik zei gemiddeld 1 maand en niet elk console!
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2006
  3. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Man weet je wel niet hoeveel mensen er problemen hadden bij de launch van de PS2...Elke console heeft bij de launch wel iets..en trouwens je hoort altijd eerder het negatieve nieuws dan het goede. Bij alle mensen waarbij de Xbox 360 het perfect doen die gaan echt niet allemaal op forums berichten achter laten van joh wat doet mijn Xbox 360 het nog goed..nee dat zijn de mensen met problemen en die plaatsen vaak ook niet een keer een bericht en vaak ook niet op een en dezelfde forum dus dan krijg je al snel een vertekend beeld die niet klopt en lijkt het al snel een "heel groot probleem" zoals jij het beschrijft. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook echt problemen zijn en er zijn ook echt mensen die al 3 keer een nieuwe Xbox 360 hebben gehad maar bij het merendeel is er niks aan de hand. Ik heb zelf 2 Xbox 360 sinds de launch en 3 vrienden van mij hebben ook een Xbox 360 en daar zijn nog geen problemen mee geweest.
     
  4. Mr M NL

    Mr M NL Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor als je het wil weten ik heb mijn 360 op de launchdatum gekocht en ik heb er NOOIT problemen mee gehad! En vaak hoor je gewoon de mensen die tevreden met hun 360 niet terwijl de meeste mensen die een defecte 360 hebben het van de daken schreeuwen
     
  5. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat bedoel ik maar :)
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Uiteraard hoor je het meest over de kapotte consoles.
    Iemand met een werkende heeft geen reden tot klagen.

    Ik geloof je absoluut als je zegt dat een groot deel van de consoles met problemen kampt, maar het merendeel functioneert ongetwijfeld perfect en gaat absoluut langer als een maand mee.

    Edit : Ook ik ben 1 van de mensen met een lauch apparaat, zonder enige problemen.
    Sure, hij is wel eens vastgelopen, maar dat is toch echt bij 2 keer gebleven. En zolang het hierbij blijft, zie ik geen reden om te klagen.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als ik "onofficiele bronnen die dicht bij het vuur zitten" mag geloven (en ik heb geen reden om dit niet te doen) is de uit val van xbox 360 op de populatie van alle xbox 360'en minder dan een paar procent
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    minder dan een paar procent...... beetje vaag cijfer imo.
    Iig ik zit al een behoorlijke tijd op het internet en op gamesites en kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat de 360 echt wel meer defecte consoles kent. Ook op mijn clansite heeft toch zeker 10% al een keer een defecte console gehad.
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mjah van de hele populatie zijn het slechts een paar die kragen ... tel voor de grap maar eens de mensen in die threads en kijk hoveel leden de site heeft (met een xbox 360) dan zal je zien dat de verhoudingen dan erg klein worden... de mensen met problemen klagen .. dus lijkt het opgeblazen.. Het is jammer dat ms de cijfers van defecte xbox'en niet mag publiceren .. anders was er meer duidelijkheid

    Ik verwacht bij de PS3 meer uitval, omdat het hier om nieuwe technologie gaat. Ik verwacht minder uitval bij de Wii
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die verwachting heb ik absoluut ook. Des te meer snufjes des te meer kans op mankementen.
    Dus mbt de wii is die controller nog even afwachten :+
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb de defececte Xbox 360 thread ff geturfd in totaal 76 kapotte xbox 360 meldingen geteld ... misschien heb ik er een aantal gemist dus laten we zeggen 86 overleden xbox 360 in deze thread

    XBW telt 22000 leden ... dus laten we stellen dat 1/4 een xbox 360 heeft = 5500

    55 = 1% als we even rekenen dat +/- 20 mensen niet in deze thread gereageerd hebben, maar wel een nieuwe xbox 360 hebben gehad ... dan spreek je over +/- 110 vervangingen ... en dat betekend dat er ongeveer 2% uitval is
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    76 kapot zegt helaas niks. Je gok van 25% is namelijk nergens op gebaseerd en daarnaast vergeet je het percentage niet actieve leden.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    25% is het zeker niet dat zou betekenen 1 op de 4 xbox 360's ... Ik heb meerdere sites bekeken en ook xbox 360 en ik zie ongeveer dezelfde aantallen in verhouding ... tevens komt uit de telling ongeveer het zelfde resultaat als dat ik gehoord heb :) ... Als 1 op de 4 xbox 360's defect zou zijn dan heb je veel meer klachten ook bij de consumenten bond

    NB ik heb ook rekening gehouden met de niet actieve leden ;) .. Op xbox.com is het percentage meldingen zelfs nog kleiner
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3


    Dat schiet al op 23 oktober, mocht dit bericht op waarheid berusten!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap het nog steeds niet van de prijs voor de hd-speler. Een prijsstijging soi, maar dit is erg extreem. Ik krijg toch het idee dat we er enigzins bijgelapt worden :mad:
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind die HD films behoorlijk duur en veel/goed aanbod is er niet, ik zit dus zeker nog niet te wachten op dat ding maarre... €290!?
    Pff en dan is een ps3 duur? Die twee films ken ik zelf ook wel uitzoeken...
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En niet te vergeten dat het aanbod rond die tijd ook nog eens matig is, nee ik vind dit een zeer teleurstellende actie van M$ |:-
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn reeds aardig wat titels beschikbaar op HD-DVD, het is alleen sterk afhankelijk van wat de winkels in NL ermee gaan doen. :)
     
  19. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult het toch nooit fullHD krijgen. Dit is gewoon een truuk van MS (en vele andere high-tech ontwikkelaars). Enige mensen die er wat aan hebben zijn degene die een (superdure) full HDtv aan de muur hebben hangen. Dan praat je over een resolutie van 1920*1080 en bij HD ready over maximaal 1366*768.Je kan dus wel heel wijs een HD-dvdspeler kopen, zolang je tv geen resolutie van 1920*1080 ondersteunt staat ie gewoon voor Jan L.. in huis
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm .. er is anders nog helemaal niets officieel bekend gemaakt hoor.

    Originele bron: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19588

    Men spreek over 'retail sources'. Maar ja, wie dat dan mogen zijn ..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina