1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het waar is van die interne hd-dvd-speler zou ik me niet genaaid voelen, waarom eigenlijk. Zolang ze spellen op dvd uit laten komen hoor je mij niet klagen.

    Ding zal ook wel aanzienlijk duurder worden dan de huidige xbox360.
     
  2. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Als ik mij nog goed kan herinneren had ik zoiets ook al gepost, maar goed als dit waar is dan worden we keihard genaaid :emo:
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kunnen we onderhand concluderen dat M$ en Sony elkaar zo hard beconcurreren dat ze onderhand de klant vergeten? :+
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraag me af of MS dit voor de release van de HD-DVD add-on bekent gaat maken, mocht het waar zijn? Straks kopen mensen over een paar maanden die speler, komt er een paar maanden later een Xbox 360 met interne HD-DVD speler uit. En dan zou je met de losse speler alleen films af kunnen spelen....

    [Update]


     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat gaat de nieuwe XBOX360 met interne HD-DVD drive kosten.
    Is het eventjes een HD-drive inbouwen of zal het moederbord ook aangepast moeten worden.

    Waarom ineens toch komen met een ingebouwde HD-DVD drive.

    Volgens mij betekend dit maar 1 ding , er zullen toch games uit komen op HD-DVD.
    Als je er goed over nadenk moeten ze dat wel.

    Bijvoorbeeld.
    Rockstar brengt GTA6 de game is zo uitgebreid dat ze deze op een Blu-Ray moet zetten.
    Willen ze deze game ook uitbrengen voor de Xbox360 dan moeten ze die wel op een HD-DVD zetten.

    1 ding is nu zeker , ik wacht met het kopen van de HD-drive.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou dan wel eens willen weten hoe ze de early adaptors tegemoet gaan komen wanneer er HD-DVD only games uitkomen. :eek: De externe drive speelt alleen films af (misschien na een firmware update ook games?). Hoop niet dat ze hier de fout mee ingaan...

    Voorlopig koop ik dit jaar nog geen externe speler. Eerst het toekomst perspectief maar eens afwachten...
     
  7. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze dat een keer wel doen van die internal HD-DVD, is dit de laatste ding wat ik van Microsoft heb gekocht. (de xbox 360 die ik heb)
     

  8. Volgens mij zeg je dat verkeerd Fardo, ik denk dat ik nog ff wacht met de aankoop van Plasticman's tweede xbox 360:eek: moet het zijn;)

    Of staat die weddenschap niet meer? :)
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet win je de weddingschap met Fardo wel :D. Maar of je die met mij wint(ps3 de grond in gaat), mm, dat is nog afwachten :D
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :lol: was ik ff vergeten :) ... Ik zet op die dag dan wel Placticman NL heeft gelijk ;) .... maar we zullen zien ... als dit het geval is dan is het echt heel vaak. Maar het punt blijft staan dat deze nooit voor gaming gebruikt gaat worden (punt 2)

    wat ik wel verwacht als de machie uit komt niet de naam Xbox 360 gaat dragen, maar misschien een compleet andere naam krijgt. De zune entertainment system of zo. Tevens vind ik voorjaar 2007 niet haal baar. :eek:

    Waarom een andere naamgeving? Om verwarring te voorkomen en te positioneren in het hogere segment. Ik vermoed dat deze dan naast een interne HD-DVD brander ook een interne HDD gaat krijgen en deze gebruikt gaat worden voor de Zune media kwaliteiten. Daarnaast kan je dan op die machine ook xbox 360 games spelen ... een soort PSX dus

    Maar ja dit is puur speculeren ..Ik denk nog steeds dat deze niet intern ingebouwd gaat worden ... maar ja ik ben nu weer aan het twijfelen
     
  11. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat dit dan ook een vooruitgang betekenen voor de graphics in een game. Of de grootte van een spel?
    (volgens mij heeft een HD-schijfje toch 20GB schrijfruimte???)
    Of blijven de games er hetzelde uitzien als dat ze nu al zijn??

    Bron; tweakers
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    HD DVD wordt niet gebruikt voor games ... alleen films. Het probleem met de HD DVD speler als deze uingebouwd wordt is de snelheid dat hij de data kan lezen ... Ik vraag me af hoe ze dit opgelost hebben
     
  13. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je niet helemaal als ik eerlijk moet wezen?
    Leest hij de data te snel dan (of juist te langzaam?)
    Maar er kunnen dus geen games worden gezet op een HD schijfje.
    In dat opzicht zal Sony dan toch altijd verder wezen met hun BR.
    Daar past (geloof ik hoor) 27Gb op.
    Zowiezo grotere spellen dus (of meerdere games op 1 schijfje)
    Zijn ze er ook niet mee bezig dan om iets te ontwikkelen waarmee je wel games op een HD schijfje kan zetten.
    (zodat de hardware t kan lezen dus……..)
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft verklaart dat er geen xbox 360 games op HD DVD gaan verschijnen (ook geen interne HD DVD, maar goed) .... :{

    Door dat de speler trager is 2x ipv 16x zul je iets langere laadtijden krijgen. Vandaar dat MS gekozen had voor een normale DVD speler.

    In theorie kan je games op HD DVD zetten, maar MS wilt dit niet
     
  16. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    tis nog niet helemaal zekker he, staat ook op de site. Alleen ik geef je gelijk mocht het nu E250 worde vind ik hem beetje prijzig, en hoop ik dat je dan wel de nodige extras er bij krijgt(wii sports, 2 controlers, duck hunt!:p)

    na wachte op vanaaf voor betrouwbaardere informatie, en meer zoals, hoeveel worde de games? 60 70 vind ik gewoon asociaal duur, 50 euro voor de wii is goede prijs. 70 euro is meer iets voor de ps3,360.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Net iets te duur? Ik vind dit veel te duur! Kans is behoorlijk groot dat dit in euro's vertaald €250,- gaat worden en daarmee maakt Nintendo zijn mooie beloftes ook niet waar......
    Die gameprijzen zien er daarnaast ook niet al te florisant uit |:-

    Wat betreft die interne hd-drive: Dit is niet wat M$ belooft heeft, als dit echt zo is dan weet ik zeker dat veel mensen gewacht zouden hebben met hun aanschaf. De HD zou eigenlijk ook niet nodig zijn, maar is uiteindelijk wel verdomde handig als je hem hebt.....voor die interne drive zal er wel een net zo'n mooie handigheid komen....... :{

    Edit: Op IGN is het één en ander bevestigd: http://wii.ign.com/articles/732/732669p1.html

    - Amerika krijgt WII sports er gratis bij
    - Spellen worden zo te zien zo'n 50,-
    - Prijs van de console wordt hier dus ws 250,-

    Iaw geen WIIIIIII voor mij, hoogstens bleeeeerggghhh
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben toch altijd al aangegeven dat ie niet duurder dan €250,- zou worden? Of zit ik er nu naast? 8)
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkele redenen waarom de berichten omtrent een interne HD DVD mij niet logisch lijken.

    a. Kosten. Een losse HD DVD speler voor een PC kost nu eenmaal een paar knaken. Een console met een interne HD DVD speler zal een stuk prijziger worden. Het wordt dan alleen maar lastiger om op termijn te bezuinigen op de console. De prijzen gaan omhoog en de strijd met de PS3 wordt lastiger. Wat krijgen we dan? 4 verschillende 360 versies?
    b. Marktacceptatie. Zit de markt te wachten op HD DVD / Blu Ray? Dat valt nog maar te bezien, er is weinig wat daar op wijst. Waarom nu een technologie standaard leveren waar velen niets aan hebben of niet op zitten te wachten? Kijk naar SACD / DVD Audio, de 'succesvolle' opvolgers van de CD.
    c. Het bericht dat men op zoek is naar fabrikanten om de drive te bouwen. Dit weet misschien niet iedereen maar de xbox 360 bevat een standaard PC DVD drive! Mocht men een HD DVD speler in de console willen plaatsen dan is dat zeer eenvoudig, kwestie van plug & play, letterlijk! Ze hoeven alleen maar een leverancier te kiezen voor de drive. Met andere woorden, deze drive hoeft niet 'speciaal' op maat gebouwd te worden voor de 360. Het ironische is, is dat het plaatsen van een PC Blu Ray drive in de 360 in feite ook echt kinderspel is.

    Ik denk dan ook dat de berichtgeving betrekking heeft op de HD DVD accessoire. Die zou weleens een HD DVD drive bevatten die wel op maat gemaakt dient te worden.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    dit bericht is al vaker gepost, maar dan weten jullie waar ik het over heb ;)

    zolang M$ die (eventuele) ingebouwde HD-DVD speler maar niet voor games gaat gebruiken, zie ik het probleem niet :)

    dan koop ik die speler toch gewoon los erbij (of niet, ligt er maar aan of er goede films uitkomen O-))
    en ik denk dat er kwa uiteindelijke prijs niet zoveel verschil zal zijn...
    Premium + losse speler = bv €600
    ik gok dat die 360 met ingebouwde speler niet zóveel goedkoper word...

    maar ik ben nooit zo goed in dit soort dingen voorspellen 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina