1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze games op HD-DVD zullen uitbrengen, om de redenen die Fardo een paar berichtjes terug al postte. :)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    dat is nou precies mijn punt :D

    aangezien ze toch geen games op HD-DVD uit gaan brengen, zie ik niet in waarom mensen zich genaaid voelen. De vroege vogels hebben het sowieso beter: de mensen die de 360 in 2007 gaan kopen, zijn dan waarschijnlijk verplicht om die add-on erbij te kopen (aangezien ie ingbouwd is). Zij zijn dus dan zo een 100 à 200 euro extra kwijt dan ons :9

    wij hebben tenminste nog lekker de keuze of we die HD DVD willen \o/
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tja we verwachtten allemaal wel meer van de heren producenten, maar er worden meer beloftes niet waargemaakt dan wel. :x
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    je moet vertrouwen blijven houden in de mens, anders kom je voor je het weet in een heel diepe depressie terecht 8)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is inderdaad prettig dat we de keuze hebben tussen HD-DVD of Blu-Ray. Wanneer je een Xbox 360 hebt, en voor HD-DVD zou kiezen, kan je deze als een accessoire kopen. Voor een lagere prijs als de goedkoopste stand-alone speler. :)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gamedepressie....in Amerika had ik er een rechtszaak van kunnen maken:

    Kevin vs M$,Sony and Nintendo
    Charge: heavy psychological damage due to incorrect dates, systemspecs and prices O-)
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Is het eigenlijk niet dodelijk voor spellen als de leessnelheid van HD/BR schijfjes zo laag is? Of kan je dat enigszins opvangen met andere technieken of snelle hardware?

    Oblivion bijvoorbeeld vind ik op het randje kwa laadtijd bij het streamen en kwa pop-up – het is eigenlijk al niet om aan te zien maar de graphics rechtvaardigen het enigszins en het spel is al van een lager tempo. Voor snellere spellen als Gta of zelfs iets als Halo lijkt het me echter geen overbodige luxe de data snel te kunnen streamen?

    De Ps3 lijkt me een mooi ding, ik verwacht (lees: hoop O-)) wel een krachtigere machine dan de 360. Maar als er dan nog steeds de erge pop-up, framerate drops en tearing (ala Saint’s Row) in de spellen blijft zitten houd ik het wel bij de 360.
    Ik zal dat ding niet kopen voor de paar exclusieve toppers als ik de rest net zo goed op de 360 kan spelen ;)
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je een goed punt, ik heb net eens wat zitten struinen op de dev-site van Saints Row en zij melden dat de game zeer zwaar leunt op de hardware van de 360 en dat je dat dus kan zien als je over de snelweg racet. Met een hd-dvd wordt het nog lastiger.
     
  9. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een domme move van Microsoft. Nu gaan mensen helemaal in een afwachthouding zitten.
    Microsoft schept alleen maar nog meer verwarring en onzekerheid in console-land.
    Dom,dom,dom,.......
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MS ontkent alles, en heeft dit bericht zelf niet naar buiten gebracht. Het is de media die hiermee komt. :)
     
  11. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag ik toch hopen.
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nu gaan de mensen die het weten, in een afwachthouding zitten.
    Degene die het weten, zijn gamers. De meeste gamers hebben al een 360, denk ik dan maar.
     
  13. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn ook de gamers, die een console kopen.
    Er zijn nog zat gamers die het geld voor een nieuwe console bij elkaar aan het sprokkelen zijn, zat gamers die nog moeten kiezen tussen een xbox360 en een Ps3.
    Microsoft wilde toch 10 miljoen consoles verkopen voor het einde van het jaar. Moeten er dacht ik toch nog een dikke 4 miljoen over de toonbank.
     
  14. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand waar ik morgen de persconferentie van de WII kan volgen? Wil namelijk wel alle infomatie over de EU WII hebben:p

    of kan dit niet, en moet ik maar kijken wat de mensen overal posten?

    edit: ik wil er natuurlijk nie voor betalen he:p, dus als iemand een site weet die gratis de wi persconferentie laat zien en die mij kan doopase.. AVB
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bron: ZDnet.nl

    Nintendo onthult prijs en beschikbaarheid Wii.

    Nintendo heeft officieel verklaard wanneer de Wii-console te koop zal zijn. Het bedrijf onthulde bovendien dat er 25.000 yen voor moet worden neergeteld - wat neerkomt op zo'n 167 euro, als geen rekening wordt gehouden met eventuele Europese belastingen.

    Onze collega's van zustersite GameSpot melden dat voor de Verenigde Staten een prijs van 250 dollar is vastgesteld (197 euro). Japanse gamers zullen de console vanaf 2 december kunnen kopen. In Amerika ligt de console op 19 november in de winkel.

    Op vrijdag 15 september houdt Nintendo een groots evenement voor de Europese pers, waar het de Europese lanceerdatum zal onthullen. Als Nintendo de prijs inderdaad beneden de 200 euro weet te houden, is de Wii daarmee fors goedkoper dan zowel de Xbox 360 als de Playstation 3, die voor maart 2007 staat gepland.

    Nintendo-baas Satoru Iwata onthulde ook prijzen van diensten en accessoires. Spelletjes kosten tussen de 39 en 47 euro. Bij de lancering zullen er 25 Wii-titels beschikbaar zijn. De online dienst WiiConnect24 zal enkele NES-, SNES- en N64-klassiekers gaan aanbieden voor prijzen tussen de 3,30 en 6,70 euro.

    Elke Wii-console krijgt een draadloze Wiimote-controller meegeleverd en een bekabelde controller. Een losse draadloze controller kost omgerekend zo'n 25 euro, wederom zonder rekening te houden met btw en andere belastingen.

    De exacte Europese Prijzen zullen morgen in London bekend gemaakt worden.

    Persconferentie's
    14-09 Meer info release en prijzen in de VS.
    15-09 Meer info release en prijzen in Europa.

    Ben benieuwd welke kleuren van de Wii er beschikbaar zijn op de Launch-dag.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte Wii en als game ik wil Zelda.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  16. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    250 Dollar mag wel 197 Euro zijn.
    Maar met het btw veschil 197/107btw*119= 219 euro + een langere garantieperiode in Europa dan de VS zit je toch al gauw op 250 euro.
    Zal me niets verbazen als hij duurder wordt dan 250 euro
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijzen zal wel weer gelijk getrokken worden met de Dollar.
    $ 250 wordt € 250
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    250eu is echt te duur voor de wii
    De graphics wat ik gezien heb lijken op de xbox1 en verder bied hij geen multimedia mogelijkheden.
    Enige nieuwigheid is de besturing. Die 167eu wat hij in Japan kost is een perfect prijsje.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je graphics zien er bij sommige games niet uit.
    Zag laast een filmpje van de nieuwe Mario game , de graphics leken wel weg te komen uit de N64 tijdperk.

    Maar Zelda Twilight Princess ziet er weer pefect uit.
    Ben zelf ook heel nieuwsgierig naar de gameplay met de controller.
    http://www.youtube.com/watch?v=IhTHDiX9tBs
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Die prijzen voor de retro games zijn zeer netjes imo. Drie tot zeven euro is wat wij betalen voor arcade games, maar de Nintendo games zijn soms toch wel een stukje interessanter dan XL Arcade. Top en niet te duur naar mijn mening. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina