1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik wil er mee leven dat de controller van de WII wat duurder is dan die de andere consoles, maar dat de prijs van de wii 250 is en de spelle 60 euro worden trek ik niet helemaal. Ik weet van me zelf wel dat ik het tog ga kopen bij de launch, maar vind eigelijk dat het wat te veel geld kost dan nodig is.

    de controller is namelijk het enige echte vernieuwende, de games hoeven maar een klein beetje worden opgekickt, controls veranderen en klaar.
    de console zelf is ook alleen een beetje opgekrikt, geen echte nieuwe fratsen daarin, het zit hem echt in de controller.Ik snap dan ook niet waarom ze de WII niet gewoon verkopen met een lichte verlies, zoals de xbox en PS, of dat ze het iig de console niet duurder maken dan de productie kosten, maar nee dat doen ze niet. Ik vind dat dat de WII van inpulskoop veranderd naar een koop waar je even moet over nadenken, en dacht dat dat niet hun bedoeling was.

    En zij krijgen hun geld tog dubbel terug doordat de console alleen nut heeft voor games(niet voor dvd player of bluray troep). En met de games verdienen ze ook goed aangezien die een stuk minder ondwikkelingskosten bedragen dan de games voor de 360 en ps3, en wel voor een 60 euro over de toonbank gaan vliege.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vergeet niet dat Nintendo het enkel en alleen moet hebben van hun hardware en de games. Bedrijven zoals Sony en Microsoft hebben nog tig andere takken die geld opleveren. Nintendo kan hun console voor €250,- verkopen en er meteen geld aan verdienen ja, maar wanneer Sony en Microsoft dat ook zouden doen, kan je nog dieper in je knip graaien, want met resp. €399,- en €599,- ben je dan ook niet klaar. :) Sony en Microsoft moeten wel verlies draaien om de prijs van hun console enigzins acceptabel te houden.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk net aan het volgende.
    Welke beelddiameter moet je minimaal hebben om optimaal gebruik te kunnen maken van de Wii.

    Zet net naar een filmpje te kijken over Wii Sports en daar zag ik 4 mensen bezig met een partij tennis.
    Het lijkt mij dat de game-play bij een tv <20" niet te doen is.

    Stel deze vraag omdat de Wii voor het grootste deel door de jeugd gekocht wordt.
    En op hun kamer zal je niet gauw een tv tegen komen van 26" of groter.
     
  4. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    is het niet zo dat sony en microsoft zichzelf hebben opgedeeld, waarin elk deel voor hun eigen inkomsten moet zorgen? Zo is het niet dat als PS verlies maakt dat deze geld kan pakken van de DVD of TV afdeling van sony.

    of zie ik dat verkeerd?

    @Melbuuln : ik hoop dat dit niet het geval is, aangezien de tv die ik op mijn kamer heb staan niet veel groter is dan 19 inch. Dan zou dat betekenen dat als ik fatzoenlijk wil gamen, beneden moet gaan zitten.
    Of overgaan op een nieuwe tv, was ik wel van plan alleen wou ik er nog een jaartje mee wachten zodat ik meteen een 40 inch HDready screen kan kopen voor een wat lagere prijs...
    en daarbij vond ik het wel een lomp idee om dat ding mee te kunnen nemen op wintersport(aangezien die maar 3 dvd hoesjes groot is), alleen hebben die kamers meestal een superklein beeldscherm dus dat zou dan vet verneukt zijn als hij niet goed werkt daarop.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus.

    In de verschillende Wii reclame filmpjes zie je bijna alleen volwassenen aan het gamen.
    Denk dat Nintendo af wel van zijn/haar "kinderlijke" imago.

    Maar Nintendo moet natuurlijk niet vergeten dat ze door de kinderen groot zijn geworden.

    Hier een Wii trailer , de kinderen kan je op een paar vingers tellen.
    http://www.youtube.com/watch?v=ig8gVlYpnNM&mode=related&search=
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  6. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    echt kind wil ik me niet meer noemen, ben 20 jaar, maar studenten zitten ook op het zelfde lage pitje als kinderen. Dus moet nog een jaartje wachten voor een goede tv.

    maar ik vind dat dat zoiezo nie mag uitmaken, PS3 en Xbox360 kunnen ook beide op klein scherm worden gespeelt(wel omdat dat een normale controler heeft), maar ik vind dat dat dan wel goed vermeldt zou moeten zijn geweest als dit gaat uitmaken..

    edit; net ff goed op filmje geled, je hebt echt gelijk ja, je ziet alleen maar jongeren en oudere spelen. geen kinderen..
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  7. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik zou de Wii zeker bij de launche willen kopen, maar hij is er alleen in het wit verkrijgbaar. Ik was vrij overtuigt dat er bij de launche zowel een witte als een zwarte beschrikbaar zou zijn. En aangezien ik een zwarte DS gekocht heb wil ik er graag een zwarte Wii erbij hebben.

    Over de prijs....tjha..ik zou de prijs meer op prijsstellen als ze er nog iets van waarde hadden bij gedaan, zoiets als de old-skool controller of 2000 Wii points. Dat had ze eigelijk niets gekost want die punten stellen ze zelf samen.

    Krijgen we er trouwen wel of geen standaard bij.De ene site zegt namelijk van wel en de andere
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nintendo had altijd een speciale doelgroep , kinderen/jongeren t/m 16 jaar.

    Maar met de Nintendo DS moest dit ineens veranderen.
    Vooral toen de game Dr.Kawashima's Brain Training uitkwam.
    In de verschillende reclama's (gamebladen en tv) zag je plotseling bejaarden met de DS in de handen.
    Hele bejaardenhuizen vol met gamende Opa's en Oma's


    Is de Wii Regiovrij ?????

    Ik weet het niet meer , kwam net deze uitspraak tegen

    Nintendo Engeland ontkent namelijk dat de Wii regiovrij is.
    Dit zei een medewerker van NoE tegen Gamesindustry.biz.
    De woordvoerder gaf toe dat Nintendo of America een fout heeft gemaakt en wil dit recht zetten door dit gewoon keihard toe te geven.
    NoA heeft hier nog niet op gereageerd maar laten we hopen dat de woordvoerder degene is die zich vergist.
    Importeurs, schrap de pre-order op die Amerikaanse Wii dus maar even voor de zekerheid.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  9. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Had ik gister rond 10 uur gepost
     
  10. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    nee de WII word NIET regiovrij is officieel aangekondigt, was een vergissing die ze hadden gemaakt.

    ben wel een beetje teleurgesteld, ik bedoel dat word dus niet goedkopere games importeren uit amerika, en geen leuke games die alleen in japan kome importeren:'-(

    en daarbij moet ik dan 3,5 week langer wachten op de WII:'-( , duurt nog zo lang, had stiekum gehoopt dat ik hem eind volgende maand kon halen. nu duurt het nog 2,5 maand.

    maja ff een sony opmerking:' ben blij dat die pas in december uit komt, heb ik meer tijd om er voor te sparen:D' hurrrrwz..


    @falcon:

    wat zit er in de box:

    Wii Console (white)
    Wii Remote with strap
    Nunchuk
    Wii AC Adapter
    Wii Stereo AV Cable
    Wii Stand
    Wii Stand Plate
    Wii Sensor Bar
    Sensor Bar Stand
    2x AA Batteries
    Wii Sports (not included in Japan)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Miischien komt Freeloader wel met een oplossing.

    Las in een paar Nintendo forums dat enkele fanboys behoorlijk over de rooie waren gegaan.
    Het was schandalig dat de Wii hier in Europa €250 moest gaan kosten.

    Dit vond ik nog wel de leukste.

    Jullie reageren allemaal zo fel op Nintendo doe dat op de regering want daar ligt het probleem!

    Nu krijgt Balkenende ook al de schuld van de hoge Wii prijs.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  12. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    haha net of dat ook maar een enkel nut heeft om kwaat te worden.. ik vind het nog geneens zo erg 250euro is maar een eenmalige uitgave, alleen die games vind ik jammer, 50 en 60 euro zit veel verschil in, net als de extra toebehoren.
     
  13. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is jammer dat die niet regiovrij wordt. Nu hopen op een freeloader want ik zie hetzelfde gebeuren met de Wii als toen met de GC. Alleen spellen van First Party en de daarna voor Europa niks, terwijl er voor de GC in japan echt top games zijn. Daarom hoop ik nu niet dat dit ook met de Wii gaat gebeuren. Zeker nu het ding weer regiolocked is, weet ik al zeker dat er veel games zijn die we nooit kunnen spelen tenzij je een NTSC/J Wii koopt ;)
     
  14. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    wat doet een freeloader dan? Ik kende bij de PS2 wel de HDloader alleen dat was meer om games op je HD te zetten. Dus wat houd freeloader in?

    edit: al gevonden:De Datel Freeloader maakt het mogelijk om Japanse en Amerikaanse spellen op uw Europese Gamecube te spelen.

    De Freeloader werkt volgens het bootdisk principe. Eerst de Freeloader inladen en dan omwisselen met uw Amerikaanse of Japanse Gamecube spel en u kunt spelen.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Freeloader doet maar één ding namelijk , de regio-code uitzetten.
    Illegale games kan je er dus niet mee spelen.

    De Gamecubes (VS en Japan) zijn regio-vrij , maar voor de Europese versie bedacht Nintendo ineens de Regio-code.
    Door de Freeloader kan je tijdelijk de regio-code uitzetten.
    Je verliest hierdoor gelukkig de garantie niet !!!!
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als ik dat zo hoor kan het dus best wel eens een zeer goede optie zijn om alsnog een beestje vanuit Japan over te laten komen, het te riskeren dat ik al die extra kosten betaal en dan iig te kunnen genieten van importgames. Echter ik zit dan wel met de taalondersteuning. Worden de wii games ook allemaal in het engels ondersteund?

    Net het filmpje op youtube gezien en volgens mij zag ik daar ook metroid langskomen? De graphics zien er iig niet uit! Zelda, Red Steel en Splinter Cell zijn tot nu toe de enige games die door de beugel kunnen. De rest presteert toch iig graphisch onder de maat (minder dan xbox1).

    De gameplay daarentegen lijkt me wel erg leuk. Al is dat tennissen met vier man gewoon onmogelijk, je ramt elkaar volledig in elkaar met die stokkies. Je mag wel met een gigantische kamer en groot scherm komen wil je dat gewoon kunnen spelen. (je ziet ook geen continuous gameplay van de players-kant).

    Al met al wel nieuwsgierig, maar ik wacht de reviews af en ga dan eens de opties bijlangs om te kijken wat het voordeel is als ik alles import haal en of ik dan voor NTSC dan wel NTSC-J moet kiezen.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het vaker gezegt sommige Graphics van de wii zien er niet uit ( Metroid en Mario ).
    Met Mario krijg ik het gevoel terug te gaan naar het N64 tijdperk.

    Continuous gameplay kan met vier spelers bij een te kleine tv en/of woonkamer voor problemen gaan zorgen.
    Je mag dan wel overstappen op een beamer.
     
  18. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0

    tja.. sommige mensen zeuren nog steeds over de graphics bij de Wii. =(
    hoe wil je mario er nog mooier uit laten zien trouwens? het is en blijft tekenachtig.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik er mee wil zeggen is dat de graphics tussen de verschillende games behoorlijk groot zijn.
    Zeuren over de graphics doe ik niet want anders had ik hem ook niet gepre-orderd.
     
  20. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    juustem.. dan had ik je verkeerd begrepen. je moet in ieder geval bij de wii sowieso niet teveel naar de graphics gaan kijken. ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina