1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een geupscalede DVD naar 720p/1080p is inderdaad niet te vergelijken met een Blu-Ray of HD-DVD film op 720p/1080p. Maar zowel de Xbox 360 als de PS3 scalen nu dus DVD films op naar HD resoluties, terwijl ze beiden ook HD films kunnen weergeven in 'echt' 1080p.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Omdat Microsoft zegt dat ps3 games geupscaled worden, geloven jullie het?
    Microsoft is juist degene die al zoveel zaken van Sony gezegd heeft, dat gewoon niet waar is...:confused:
    Maar swat, goede ontwikkelaars zullen in de toekomst zeker full HD games maken(1080p)...
    Anyways, ben wel blij met het nieuws van Microsoft, DVD films naar HD upscalen. Altijd mooi natuurlijk :).

    @Arjan: Dus de 360 gaat HD-dvd films op echte 1080p kunnen showen? Door een softwarematige update? Dit niet geupscaled, maar echt 1080p??? Dat zou verbazend zijn, maar als het zo is, petje af voor Microsoft...
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    euh nee dat zeg ik niet .. wat bedoel je? Ik heb niet gezegd dat sony hun games gaan upscalen ... ik heb gezegd dat microsoft al hun games gaan upscalen .. dus alle games zijn in 1080p speelbaar

    De HD DVD gaat inderdaad 1080p ondersteunen .. intressante mededeling is dat de HDMI kabel nu nog niet is aangekondigd (geen echte ontkenning dat deze er dus nooit gaat komen)
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, dat staat ook in het stukje tekst dat Fardo hierboven postte. Als de bron 720p is, wordt het verschaald naar 1080p. Is de bron 1080p, wordt deze 1:1 uitgestuurd via component of VGA. :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ik heb geen 1080p scherm (een breedbeeld tft + vga kabel, is 720p dacht ik)
    maar wordt de kwaliteit van DVD's voor mij met die update dan ook beter? of is dit eigenlijk alleen voor de mensen met een échte HDtv?

    (ik dacht tenminste dat DVD normaal gesproken 480p was, dus als het naar 720p geupscaled zou wordt, zou het in mijn n00b ogen zou het beter moeten worden...?)
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klopt helemaal.

    We zetten de facts op een rijtje:
    360-films
    Deze zullen via de HD-DVD addon, zonder upscalen 1080P weergeven en ook 720P. Dus prefecte weergave van de films. Zonder poespas

    360-games
    Deze worden nu 720p,1080i weergegeven. De update maakt het mogelijk om hem te upscalen naar 1080P. Maar wel moet die upscalen, Waar de PS3 dat niet hoeft.

    PS3-Games worden via blu-ray discs perfect in 1080P weergegeven, dus zonder scalen.

    PS3-Films: Worden ook perfect weergegeven in 1080P via de Blu-Ray discs.

    Conclusie:
    zowel de PS3 en 360 worden kwa films perfect. Ze zullen zonder upscalen 1080P weergeven, dit dmv twee formaten. Blu-Ray en HD-DVD

    De PS3 zal ook de games perfect weergeven, zonder upscalen. Waar de 360 momenteel nog met gewone-DVD's werkt en dus dat beeld moet upscalen.
    Zodra MS games op HD-DVD zijn games gaat maken, dan zal het ook zonder scalen perect gaan weergeven

    Ps: zo denk ik er momenteel over, ik kan verkeerde info hebben gehad. Maar naar mijn weten gaat het zo werken.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar het is dus geupscaled naar 1080p? Dus niet echt 1080p?
    Omdat de bron niet 1080p is?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Echt 1080p ... dit heeft ms gezegd op de persconferentie ... zie stuk joystiq en kotaku.com

    zie: http://www.kotaku.com/gaming/xbox-360/shane-kim-talks-360-1080p-game-output-201816.php
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, cool!:thumbs: Voor de films is het toch wel belangrijk. Mooi gedaan van Microsoft dus!:)
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mensen met een native 720p scherm zouden in principe geen verbetering kunnen waarnemen m.b.t. films en games in 1080p.

    DVD's zullen er wel beter uit gaan zien, omdat ze nu dus ook naar 720p kunnen worden verschaald. :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :thumbs: dat is mooi

    heb ik tenminste ook nog profijt van die update :b:
     
  12. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zei dat ja, klopt dat niet?
    De ps3 spellen worden (op een enkeling na) toch ook gewoon op 720p ontwikkeld? Dan moet je toch wel upscalen als je op een 1080p scherm wilt spelen? Of werkt dat anders op de ps3?
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dus? Het is erg leuk dat dit nu straks kan aangezien een losse DVD speler die kan upscalen naar 1080p nogal prijzig kan zijn.

    Trouwens, heel leuk en aardig dat consoles kunnen upscalen maar ik moet dat eerst straks maar eens in actie zijn. Maar afwachten wat de kwaliteit zal zijn. Het ene upscaler apparaat is namelijk het andere niet!

    Niet dat het hele 1080p verhaal momenteel echt relevant is maar dat is weer een heel ander verhaal ..

    Ooit bij stilgestaan dat een 1080p scherm ook gewoon 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p signalen kan ondersteunen? De scaling wordt dan uitgevoerd door de TV. Als er een goede scaler in je tv zit dan is een scaler in een console dubbelop en dus onzinnig.

    Hoezo hoeft de PS3 dat niet? Als een game voor 720p is ontwikkeld en de PS3 wil deze game in 1080p uitzenden dan zal er toch echt scaling moeten plaatsvinden. Zelfde verhaal als bij de 360.

    Alleen als ze ontwikkeld zijn in 1080p.

    Je conclusie is een tikje voorbarig.

    Onzin. Data dragers zoals Blu Ray en HD-DVD hebben niets met mogelijke resoluties/scaling voor games te maken.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay, leuk dat 1080P verhaal maar nu over naar de games :b:

    Lost Odyssey, ingame filmpje (het begint met een voorfilmpje maar loopt naadloos over in echte gameplay _O_ )
    http://www.youtube.com/watch?v=v9tMOMRboWs
    Edit: ik raad jullie trouwens aan om NU naar www.xboxyde.com te gaan voor HD foto's en filmpjes van de MS presentatie!
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1

    Damn wat is lost oddesy vet! Alleen het vechten is weer minder :mad:
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Grafisch ziet Lost oddyssee er geweldig uit!!!!_O_ _O_ _O_
    Maar die gevechten lijken zoooo oldskool... Ik bedoel, met FF12 op ps2 heb je realtime gevechten die continu doorgaan. En met deze game die veel later uitkomt zou dat continu turn based zijn? Zou heel raar zijn. Ook als er 100den vijanden zijn, wat is het nut daar dan van. Je vechten tegen één, en dan tegen de volgende. Ik hoop echt dat er ook een realtime systeem in zit, in plaats van turn based, want dat is echt te ouderwets...
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal mee eens!
    Ik denk ook niet dat het echt mijn game is maar ik vind het wel machtig mooi eruit zien en het belooft wel een hit te worden als ik zo de reacties op het www weer lees.
     
  18. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    is de tgs nu bezig?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. maar wel de pers conferenties .. dus de pre-tgs shows .. TGS begint officieel morgen
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    1020P is voor dze geriwat 720p voor e vorige was. Sommie game zullen het odersteunen maar het is geen standaard. Bovendien zal de PS3 een hoop moeten opofferen op andere gebieden als hij in 1080p draait. 1080p op twee schermen is helemaal een utopie.

    Die HD DVD add on van MS zuigt in mijn optiek bigtime. Je bent praktisch verplicht dat ding te halen.

    PS3 heeft blueray als pre, PS2's werden in het begin ook vaak gewoon als DVD speler gekocht, zo zal het misschien ook met blue ray spelers gaan. Sony is vroeg met de techniek, dus waarschijnlijk is een goede PC, of standalone DVD speler, van een half jaar later stukken beter. (Xbox en PS2 zijn kloten DVD spelers).

    En tja, welke beter is, dat weten we niet...... Blue Ray op papier misschien maar lees dit eens:
    http://www.tgdaily.com/2005/09/27/hd_dvd_support_a_last_minute_switch/

    De ware oplsagcapaciteit vs de theoretische... tja... ik weet het niet....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina