1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Games komen niet op de HD DVD uit ... alleen de films .. dus we hebben hem echt niet nodig (verplicht om te halen) als je wilt gamen
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is hopelijk waar. Als MS onderscheidt maakt tussen HD DVD en Non HD DVD versies van games, is dat de nagel in de doodskist van de 360. Ik denk dat je consumenten alleen maar verwart met van die extra drives. Die willen een slick allesomvattend apparaat en geen stapeltje hardware.

    http://www.projectorcentral.com/blu-ray_2.htm
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2006
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mijn beamer heeft helaas 'slechts' een native res van 720p.....geldt dat overigens niet voor de meeste hd-tv's ed?
    Er zijn nog geeneens 720p films en we hoppen al door naar 1080p.........ook mbt games. Ik blijf dus en helaas nog maar even hangen in het 720p tijdperk :+
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft heeft laatst nog een keer bevestigd dat de HD DVD niet voor games worden gebruikt (laatst was er weer een misverstand door de Nederlandse presentatie geven MrX heeft het weer recht gezet)
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe grappig, ik heb een monitor die 1080p en HDCP ondersteuning heeft....maar geen X360 meer :+
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    dit klopt, Maar 1080P is nog zo schaars en eigenlijk pas over een paar jaar aan de orde..

    dus 720p is meer dan voldoende
     
  7. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Enkele PS3 games nemen nu volgens de makers nu al 20g in beslag naar het schijnt. In de toekomst kan dat alleen maar meer worden. En dan blijft de 360 het zeker met die DVD schijfjes doen? Ik geloof er niets van. Ja ze kunnen wel blijven weigeren om games op HDDVD te produceren maar dan zou dat ten koste gaan van de kwaliteit en zou het verschil met de games van de ps3 mogelijk pijnlijk groot kunnen worden.

    We hebben deze discussie al eerder gehad maar ik blijf er persoonlijk bij dat dat deze ontwikkeling onontkoombaar is. Kijk maar hoe microsoft nu alsnog stappen zet in navolging van de stappen die Sony al vanaf het begin heeft gezet. De kans is toch groot dat ze Sony ook zullen volgen in het produceren van games op grotere opslagmedia dan de DVD.

    Microsoft kan wel meer beloven (net als Sony van wel van alles kan beloven). Maar als de nood aan de man komt dan zullen ze toch overstag gaan. Dus het argument: MS heeft gezegd dat ze het niet gaan doen dus dan is het ook zo, komt op mij zeer naief over.
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Die 20 gig komt doordat ze flink wat gig aan cgi filmpjes hebben en slechte compressie technieken volgensmij hoor
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, er zitten geen CGI filmpjes in Resistance...
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Met de juiste compressie hebben ze voorlopig helemaal geen HD DVD nodig om games op te zetten...
    Hoe bedoel je, MS zet nu alsnog stappen zet in navolging van Sony...?

    Denk je nu echt dat MS 1080P echt pas op het laatste moment erin heeft gestopt??
    Dit is gewoon tactiek om de wind uit Sony's zeilen te halen met hun: "Wij bepalen wel wanneer next gen begint, wij hebben FULL HD met 1080P".

    MS heeft Sony dit verhaal mooi de wereld in laten brengen en nu heeft Sony weer een argument minder om mee te schreeuwen :lol:

    MS heeft tot op heden nog leiderschap getoond en Sony is degene die wanhopig probeert te volgen... Het enige dat Sony nog kan zeggen is: "ja maar, ja maar.... Wij zijn Sony...........:'-( "

    Edit: Heel het 1080p verhaal vind ik toch al grote onzin... Laat nu maar gewoon de games het woord voeren en laten we de komende dagen afwachten of Sony ook zo'n goede press briefing heeft als MS....
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  11. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt het zelf al: voorlopig.

    Verder hoop ik dat Bill Gates jouw post leest zodat hij kan meegenieten van jouw schijnbaar zeer hartstochtelijke liefde voor MS en afkeer van Sony ;)
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Probeer gewoon te reageren op mn inhoud van de post dude, of ben je een vriendje van dat zo irritante Tecmonic kereltje?
    Ik snap dat het moeilijk is om gewoon te reageren. Het zei je vergeven :):
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :p}:]
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan het iets te maken hebben met de NL - Belgiƫ taal barriere O-) ?

    Edit: in mijn beleving is het dus "Het zei je vergeven.."

    Als het dus niet zo is, heb ik weer wat bij geleerd ;)
     
  15. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Van ene Tecmonic heb ik nog nooit gehoord.

    En met alsnog bedoel ik dat MS in navolging van Sony nu ook met een next generation mediaplayer komt. Met alsnog bedoel ik tevens dat MS in navolging van Sony nu ook het belang van 1080P erkent en mogelijk maakt.

    Ik sprak hierover bovendien geen waardeoordeel uit dus je hoefde niet gelijk zo strijdbaar te reageren ;-) Wat ik er mee wilde zeggen is dat ik denk dat de volgende logische stap is dat MS in navolging van Sony ook games gaat uitbrengen op een ander opslagmedium dan DVD.

    En jij bevestigde dit door te schrijven dat MS door compressietechnieken voorlopig nog geen HDDVD's nodig heeft om games op te zetten. Ik denk ook niet dat dat op korte termijn zal gebeuren maar ik acht de kans heel groot dat dit uiteindelijk wel gaat gebeuren. En jij?

    Ik ben overigens net als jij veel meer geinteresseerd in games dan films als het aankomt op de ps3 en de 360. Vandaar dat ik het interessanter vind om te praten over op welk formaat games uiteindelijk zullen uitkomen en in welke resolutie (720p/1080p), dan over films.
     
  16. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    En wie zegt dat MS hier van in het begin geen rekening mee heeft gehouden? Dat het mogelijk is door een software update bewijst toch dat ze er rekening mee hebben gehouden.
    En in navolging van sony? De ps3 is zelfs nog niet uit, dus het is de xbox360 die leidt momenteel en sony die moet proberen te volgen. :D
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik bedoelde te zeggen is dus eigenlijk dat MS Sony niet volgt maar dat de uitbreiding met de HD DVD speler en nu dan ook de mogelijkheid om games/films op 1080p te laten draaien allemaal in het "masterplan" zit van MS (beetje rare zin opbouw maar hopelijk snap je wat ik bedoel..)

    Ik denk zelfs dat MS niet eens "het belang van 1080p erkent" maar meer deze mogelijkheid gebruikt om de wind uit de zeilen van Sony te nemen.... (ze hebben dus geen "PS3 only feature" meer... en daar baalt Sony dus van).

    MS zal zijn speren niet richten op 1080p (zoals Sony dat wel doet om uniek te zijn) maar zorgt dmv een update ervoor dat de mensen die het echt belangrijk vinden (mensen gebrainwashed door Sony) het wel krijgen... (dit is dus mijn idee erover).

    Hier een leuke quote vanaf Joystick: Joystiq spoke briefly with Shane Kim, General Manager of Microsoft Game Studios, about their announcements in Tokyo today. First off, Kim clarified that, while the software patch would upscale all content to resolutions as high as 1080p, Microsoft themselves had no plans to produce gaming content taking advantage of this ability. He was similarly convinced that very few other developers would see the value in producing 1080p games, with the singular exception of Sony's first-party studios, eager to validate the value of the capability.



    En wat betreft mn opmerking: "let the games do the talking" bedoelde ik dus ook dat we eerst maar eens moeten gaan zien wie, met welke resolutie of what ever het beste laat zien :b:


    das nog eens een inhoudelijk gesprek toch :)
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De quote zegt het al : het gaat bij Microsoft's techniek om een ge-upscalede variant van 1080p. Dat is in mijn ogen nog steeds wat anders dan wanneer het bronformaat echt 1080p is. Bij upscalen rek je de bronresolutie namelijk alleen maar uit naar 1080p, en hoe lager die bronresolutie....hoe meer kwaliteitsverlies.
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, eigenlijk heb je vrij weinig aan de upscaling naar 1080p. Stel: je hebt een tv met 1080 beeldlijnen en een goede scaler, dan heb je de functie van de xbox eigenlijk niet eens nodig.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. En ik wil de pret niet bederven voor de Microsoft aanhang, maar voordat we met zijn alleen Sony weer gaan uitlachen moeten we wel even stil staan bij de feiten vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina