1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    1080p heeft niets te maken met het opslagmedium. BluRay is werkelijk enkel de mogelijkheid om 25/50 Gb aan data op te slaan, meer niet. De processing power van de console bepaalt of hij het redt om 1080p te tonen. En aangezien de 360 een sterkere grafische chip heeft dan de PS3 is het eerder andersom mogelijk. Maar goed, zowel onze eigen developers, als die van sony geven aan dat 1080P op dit moment erg lastig wordt zonder concessies te doen aan zaken als AI, framerates en dergelijke.

    Een game is geen statische data, maar wordt gegenereerd door een engine. Een film is wel statische data, ofwel alle High Def info kost heel veel opslagruimte, vandaar dat HD films een HD medium nodig hebben en games niet. Neem van mij aan dat Sony uiteraard schreeuwt dat Blu Ray nodig is voor de games, maar dat is echt kolder. Kijk naar een Oblivion, een game waar je meer dan 150 uur in kunt bezig zijn en nog heb je niet alles gezien. Past keurig op een DVD.

    Ga je echter klooien met High Def movies, die geen gebruik maken van de game engine, maar gepre-renderd zijn in hi-def, dan heb je al gauw meer schijfruimte nodig. En met name Japanse Developers maken daar doorgaans veel gebruik van, terwijl Westerse developers veel vaker de ingame engine gebruiken voor tussenfilmpjes en daarmee veel ruimte besparen.
     
  2. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    pff was fotje van die 1020p wist wel dat het 1080 was maar verkeerd overgenomen van wat erboven stond dus dacht ik dan zou het wel 780 zijn gewest;)

    Maar HD ready is dus 720p en 1080i en HD is 1080p? ik dacht dat er eerst gerotzooi was met winkels die te snel HDready op hun tvs plakte. Daardoor dacht ik dat HDready weer een appart verhaal was van de 720p (slechter dus, maar dat valt dan weer mee?)

    anyway, moet je nagaan ik zie mezelf wel als een gemiddelde consument is het niet wat beter op dit punt en ik weet er nog geneens alles van. Hoe denke jullie dat de consument het verschil moet zien.

    nee die tvs verschijnen hier niet zo snel hoor, denk dat we al van een wonder mogen spreken als de gemiddelde huishouden binnen 4 jaar een 720p scherm in huis wil verwelkomen, laat staan 1080p.

    Ik ben iig gelukkig met het beeldscherm wat ik nu heb, en verander dat wel volgend jaar naar een 720p scherm 42 inch(om het verschil te kunnen zien).

    en hoe groot is nu eigelijk het verschil tussen 720 en 1080? Ik bedoel ik hoor mensen zelfs zeggen dat ze amper merken dat ze een 720 scherm hebben dus mijn vraag is hoe grot is de overstap van 720 naar 1080?
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad HD-Ready is 720P en 1080I
    en HD is 1080P

    Maar iedereen heeft het wel over 1080P, maar voor dat allemaal aan de orde is zijn we nog wel een jaartje of twee verder
     
  4. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game zelf op een 24 inch breedbeeld, de Sony FW900. Die kan een maximale resolutie aan van 2304 x 1440 bij 80 Hz.

    Dus laat die 1080P maar komen :9

    Edit: hopelijk komt Sony dan wel met een soor kabel zoals de VGA HD kabel van MS zodat ik mijn monitor daadwerkelijk goed op die ps3 kan aansluiten.

    Op de een of andere manier vertrouw ik MS iets beter met het leveren van zulk soort kabels dan Sony, maar als Sony monitorbezitters in de steek laat zijn er altijd nog de third party devices.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  5. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    jaartje of 2?.... maak daar maar jaartje of 4 van, ik bedoel ik als gamer zit nu te kijken naar een tv met HD ondersteuning en die wil ik dan pas volgend jaar gaan halen.

    Kijk ik om mee heen zit niemand zich druk er over te maken, nogeneens over de HD ready, tis dat de meeste nieuwe LCD schermen HD ready hebben(of het iig zeggen), maar anders denk ik dat mensen die een nieuwe tv willen(oude kapot of echt een tv uit het stenen tijdperk), nog geneens zouden kijken naar HD ready.

    Ik bedoel iedereen die nu 1 of 2 jaar geleden een tv heeft gekocht zonder HD READY ondersteuning staat echt niet te springen om weer naar de winkel te gaan voor er alsnog een te halen.

    dus ik denk dat we blij mogen zijn als binnen 2 jaar HDREADY standaart is geworden, gaan we dan wel kijken wanneer HD standaard word (kost dan nog is 2 jaar verwacht ik).

    dus al dat gebabbel over HD en geen HD kwaliteit is beetje te ver gezocht denk ik, maar laat je niet tegenhouden door mij.O-)
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor heel het "HD Geneuzel" speelde iedereen op een tv en genoot van de games....
    Iedereen had gewoon een kleuren tv en verder misschien 100Hrtz ofzo maar kom op mensen....
    Waar maken we ons druk om?
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik een beredenering van niks..
    Waarom niet?
    Nouw, Het is toch mooi hoe de technologie vooruit gaat, en ons steeds meer laat genieten. Als dat je allemaal niks doet, kan je net zo goed op een zwart/wit tv gaan gamen.
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik zeg dus, met xbox 360 geupscaled naar 1080p. Met ps3 niet... En ik krijg een helehoop reacties dat met xbox 360 het ook echt 1080p is, hoe kan dat nu? Ik bedoel, met bron 1080p en dus echt 1080p op het beeld toveren is beter dan met bron 720p en upscalen naar 1080p, zo gaat het toch zijn met games op de xbox 360, of niet? Want aan 10tallen reacties te lezen hier, gaat het echt 1080p zijn, hoe kan dat nu?
     
  9. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Techniek is leuk, maar het moet wel betaalbaar blijven. We doen nou net of die 1080p een halszaak is. Komt over een paar jaar aan de orde denk ik.
    Joostpolletje jij kunt toch op het ogenblik je geld ook beter besteden aan een middenklasse of high-end receiver en boxen. Je hebt je net in deze wereld gestort met een instapmodel Pioneer en JBL boxen.

    En natuurlijk blijft het leuk om over de vooruitgang van de techniek te kletsen en te kwijlen bij een mooie reciever etc., maar we moeten het ook niet overdrijven.
    Ps zijn er uberhaupt nog zwart-wit tv's te koop:b: :b: :b:
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zegt het nu goed hoor :)

    Alle games op de Xbox 360 die 720p of 1080i zijn, kunnen worden ge-upscaled naar 1080p wanneer dat gewenst is. Wanneer er games uitkomen die al 1080p ondersteunen, dan heb je niks met upscaling te maken. Maar 720p/1080i upscalen naar 1080p, is inderdaad géén puur 1080p signaal :cool:
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar dat zei ik een paar pagina's terug toch ook?:confused: En opeens krijg ik allemaal rare reacties... Nu maakt niet uit hoor, weet hoe het plaatje in elkaar zit:).
    Anyways, Microsoft is goed bezig;). En zojuist Bioshock gezien, ziet er ook best cool uit:).

    Greetz
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @boss - zie mijn verhaal
    klopt verder als een bus... ms gaat zelf geen 1080P games op de markt brengen .. maar third party games hebben dus de mogelijkheid :) en HD DVD's dus ook (native 1080p --> 1080p)
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarom heeft Joostpolletje, De KEF iQ serie zo goed als gekocht, of ik moet in de luistersessie een andere tegenkomen. Verder komt er nog een andere reciever, en de kabeltjes zijn ook naar QED ge-upgrade.
     
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wat is het nou voor mantra boss? Zoals ik al zei, beide consoles kunnen, net als een willekeurige PC, 1080p weergeven. De enige kwestie is actieve ondersteuning (Sony) of geen actieve ondersteuning (Microsoft).

    Microsoft kiest niet voor actieve ondersteuning omdat ze denken dat 720p momenteel vloeiender, meer detailhoudender beelden opleveren. Gezien de specs van beide apparaten is dat, in mijn ogen, ook geen slechte gedachte.

    Als MS een 1020p output heeft, en dat is softwarematig zo te krijgen, kan elke developer een 1080p spel maken. Maar MS ondersteunt het zelf niet actief. Ik denk zelf dat vrijwel alles 720p wordt.

    Ondersteuning van iets, zegt niks over de kracht van een console. Sony gebruikt dit nu als stokpaardje, maar ja, de vorige generatie kon 1080i weergeven.... zo, daar hebben we veel aan gehad ;)
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  17. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm weet het niet zekker maar volgens mij bedoelde hij dat als grapje...:):
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    -_- was ook grapje........
     
  19. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    snap ik wel;)
     
  20. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    En het grappig is dat Boss waarschijnlijk denkt dat "elk" PS3 spel 1080p wordt..Wij spreken elkaar over een paar jaar en dan zul je zien dat de meeste PS3 spellen gewoon 720p zijn met de hele mik mak 4AA, HDR etc. (met de mogelijkheid te upscalen naar 1080p) maar full HD 1080p / 60 fps met AA etc. want dat betwijfel ik, het kost gewoon teveel bandwidth zelfs voor de PS3...1080p / 30 fps zonder AA etc. zie ik eerder gebeuren.

    @Z3R0-P4R4DOX,

    Plasticman NL heeft gelijk hoor..Er zijn nu al 18 standaards voor HD (720p24, 720p30, 720p60, 1080i24, 1080i30 etc.) en voor 1080p 50fps/60fps zijn ze zelfs nu nog bezig. Er zijn nu verschillende manieren (codecs etc.) voor 1080p 50/60fps voor prive of intern gebruik maar er zijn nog geen broadcast standaards (voor HDTV, HD-DVD, Blu-Ray etc.) Want zou je bijvoorbeeld het oude mpeg-2 formaat gebruiken (o.a gebruikt door Blu-ray) dan moet je voor 1080p60 rekenen op 2/3 GB bandwidth per seconde!!

    De hoogste video resolutie voor BD en HD-DVD is 1080p24 en geen 1080p30/50/60fps

    Dus ja er zijn meerder 1080p varianten en zie ik PS3 games 1080p60 zoals de GT-HD demo niet in de nabije toekomst verschijnen..Toch wel leuk die Sony techdemo's altijd O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina