1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet hoe jij bij Plasticman NL komt want ik kan zijn berichten geeneens lezen, hij staat op mijn Negeer lijst :+

    Ik bedoelde meer dat er een verschil is tussen echt 1080p en opgewaardeerde 1080p. Je hebt wel gelijk dat we over meer factoren praten (aantal Hz e.d.), maar ik wilde het gewoon een beetje simpel houden zegmaar ;)

    Overigens ben ik mijn eigen verhaal nog eens nagegaan en ben idd net als anderen tot de conclusie gekomen dat het opslagmedium er niet toe doet. Ik speel PC games ook op 1080p (iets meer zelfs), en die staan allemaal keurig op 1 DVD'tje. En ik zou het persoonlijk niet eens erg vinden als dat in de toekomst meerdere DVD's worden, al ware het een soort tussenstation. Ik heb mezelf immers ook nooit horen klagen over het feit dat een Final Fantasy VII op 4 CD's stond, om maar een voorbeeld te noemen :)
     
  2. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Post #949 van deze thread:

    Waarop jij antwoord in post #951

    Maar die zijn er dus wel daarom dat ik me er even mee bemoeide :):
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke. Nja toeval dan I guess, ik weet ook niet meer hoe ik erbij kwam dat verschil te willen benadrukken (misschien door de komst van die andere thread). Ik wilde het simpeler houden voor het merendeel van de mensen hier die niet zo into het technische verhaal zijn. Persoonlijk interesseert het me weinig want ik heb noch een X360, noch zal ik in de toekomst een PS3 halen.
     
  4. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Man,wat ben je toch aan het lullen. Ik verwachtte eerlijk gezegd nog geen één spel op 1080p met launch van ps3. Dus ik denk zeker niet dat alle games op 1080p gaan zijn... Begin het serieus het schijt te krijgen. Mensen doen alsof ze weten wat ik denk, terwijl het totaal niet zo is... Ik had het er gewoon over, dat het mogelijk is om echt 1080p games te verkrijgen op de ps3, misschien mgs4 ofzo(maar alle game belange niet)...
    En nog eens iets he, de meeste 360 spellen draaien nu op 30 frames/sec... Dus slecht is dat niet. Maar 60 fr/sec is nog altijd beter, maar het is de ontwikkelaar die moet laten zien of hij het kan... Maar swat, laten we gewoon ophouden over de 1080p, want jullie kunnen er wel iets van...:{soms en begin het stilletjes beu te worden...
     
  5. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ok. ik verdiep me nog ff niet in die hd shit, maar de 360 ondersteunt toch 1080i? maar 1080i kan je dat toch niet upscalen naar 1080p? is toch dezelfde resolutie, maar dan progressive inplaats van interclaced ofzo? dat is dan toch gewoon die zelfde 1080 resolutie maar dan progressive?

    sorry als ik nu complete onzin uitkraam, want dit is gewoon een vraag van een leek. :x
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De resolutie is hetzelfde, het verschil zit hem in enerzijds een interlaced en anderzijds een progressive signaal. Voor games is dat laatste gewenster.
     
  7. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat snap ik nog... en ik weet ook wat het verschil is, maar wat is er moeilijk aan om van een i een p singaal te maken? daardoor verander je de resolutie toch niet?
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij progressive wordt iedere frame in een keer op het beeld getoverd, in tegenstelling tot interlaced. Progressive is daarom veel zwaarder, zeker als we over dergelijke hoge resoluties praten.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  9. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste kun je ook normaal reageren en nee ik zit niet te lullen..Ik las gewoon deze thread en zag meerdere berichten met onwaarheden (meerdere uit jouw mond trouwens) waarop ik gewoon reageer..en nu wordt jij er zat van en moet ik ophouden?:lol:

    Ik kan er nog wel meer quoten en dan vraag jij je af hoe mensen weten hoe jij denkt?|:- Jammer dat jezelf ook tegen spreekt dus wie lult er nou? _0/
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het boss ook geprobeerd uit te leggen (misschien heeft hij over mijn post heengelezen, dat kan)....de X360 kan ook echte 1080p bronsignalen ontvangen en weergeven is bekend gemaakt. Mja, waar maken we ons druk om denk ik soms :)
     
  11. _TP_

    _TP_ blaaaaat

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, zoveel verschil zit er toch niet tussen 720p en 1080p.. het is alleen dat een bedrijf dan weer kan zeggen dat zij het wel kunnen en een ander niet.
    Het verschil ga je waarschijnlijk pas zien bij hele grote tv schermen.
     
  12. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk boss zo zit het :), als je het mischien niet snapt, kan zijn dat je het wel snapt. Dan is dit voor de andere

    • Na de update kunnen gameontwikkelaar kiezen of ze een game in 1080P uitbrengen.
    • Na de update kan je games die nu uit zijn in 1080P upscale en spelen
    • Na de update kan je HD films bekijken in 1080P en 720P
    • Na de update heb je dus ook voor de 360 Full HD

    :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  13. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep dat is zo maar dit is nu eenmaal een forum dus om te discuseren, kennis delen / opdoen etc. :)
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik, maar ik bedoelde het eigenlijk anders. Laat maar :)
     
  15. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Eyy ik heb een paar pagina's geleden terug gezien dat:
    HD-ready 720p en 1080i is en
    HD 1080p is
    Wat doet HDMI dan precies?
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is digitaal beeld + geluid in 1 kabel en beschikt over de HDCP protectie om HD beelden te beveiligen tegen kopieren....even heel simpel gezegd.
     
  17. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehum...juist...:{ Ik zou graag de facts ff op een rijtje willen zetten om te zien of ik alles goed heb begrepen, want ik vind dit zo onduidelijk/onoverzichtelijk.

    Films
    -----------------------------------------------------------------------------

    Xbox360: -HD-DVD films (in combinatie met de externe HD-DVD speler) met een native 1080P bron worden uiteraard ook weergegeven als native 1080P (komt geen upscalen aan te pas).

    -DVD films met een standaart bron-resolutie (480I geloof ik) worden ge-upcaled naar een 1080P resolutie. Ik neem aan dat dit wordt gedaan voor de Full-HD TV (1080P) bezitters. Uiteraard is er natuurlijk een groot kwaliteits verschil tussen HD-DVD's en DVD's op je 360. Ten eerste omdat de eerst genoemde simpelweg HD-DVD's zijn (hogere opslag-capaciteiten en MPEG4 codec), en ten eerste omdat de eerstgenoemde 'echt' 1080P zijn (met een native 1080P bron-signaal i.p.v. ge-upscaled).

    Playstation 3: - Blu-Ray films (intern) met een native 1080P bron worden uiteraard ook weergegeven als native 1080P (komt ook geen upscalen aan te pas).

    - DVD films worden niet ge-upscaled?:confused: , Al vind ik dat wel raar, schakelt het beeld dan op dat moment van 1080P over naar 480I? Uiteraard kan een 1080P TV dit wel weergeven, maar zou de beeldkwaliteits-verschil dan niet storend zijn? Ik acht de kans dat hier ook word ge-upscaled daarom ook niet klein

    Extra vraag: Hoe zit dat (bij 360) dan met de menu's (dashboard)? of de video's en gametrailers op je Harddrive? of je game demo's? worden die dan ook ge-upscaled naar 1080P? of is dat native oftewel; 'echt' 1080P?


    Games
    -----------------------------------------------------------------------------

    Xbox360: DVD Games met een native 1080P bron worden uiteraard ook weergegeven als native 1080P (komt geen upscalen aan te pas). Heben deze games een 720P/1080I bron, dan worden ze ge-upscaled naar 1080P voor Full-HD TV bezitters (dit laatste geld dus ook gelijk voor alle 360 games van dit moment, omdat developers hiervoor niet de mogelijkheid hadden om 1080P games te maken, vanaf nu is dat pas mogelijk).

    Playstation 3: Blu-Ray games met een native 1080P bron worden uiteraard ook weergegeven als native 1080P (komt geen upscalen aan te pas). ik zou niet weten of de games met een 720P/1080I bron ook worden ge-upscaled naar 1080P (zelfde verhaal met DVD films op de PS3, ik weet niet of er wordt ge-upscaled naar 1080P als de bron niet 1080P is, lijkt me althans wel zo handig voor de Full-HD-TV-PS3 bezitters).

    Extra vraag: Worden de originele Xbox games ook ge-upscaled naar 1080P? Ik heb het over BC natuurlijk.:)

    Conclusie
    -----------------------------------------------------------------------------

    Als ik dat zo zie staat het helemaal gelijk, hell, Microsoft is zelfs wat aardiger voor de Full-HD TV bezitters om alle 'niet 1080P content' te gaan up-scalen naar een 1080P resolutie. Nou neem ik wel aan dat Sony dit ook gaat doen, maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.=(

    -----------------------------------------------------------------------------

    Klopt dit ongeveer jongens? heb ik de boel goed begrepen? verbeteringen en/of antwoorden op mijn vragen zijn uiteraard van harte welkom.;)


    Laatste vraag
    -----------------------------------------------------------------------------

    Ja sorry, ik weet het, ik ben heel iritant met al m'n vragen, maar hier komt de laaste. Ik heb inmiddels vernomen dat het niet geheel onmogelijk is dat er een HDMI kabel voor de 360 verschijnt. Maarmijn vraag is dan, hoe moet dat? er zit toch geen HDMI output op de 360? of is een HDMI output hetzelfde als een component/VGA output?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  18. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ben je wel lekker kun je lezen? Boss zegt dat PS3 wel 1080p kan en xbox360 alleen upscaled kan dus niet de volledige versie...

    ik snap wel dat boss schijtziekword van die mense zoals jij, jij zegt dat hij zegt dat ALLE PS3 games op 1080p komen.

    en vervolgens zegt hij dat hij dat niet zij maar dat PS3 wel 1080p ondersteunt voor somige spellen, en xbox alleen kan upscale.

    en vervolgens ga jij Boss citeren over waar hij zegt dat de ps3 wel 1080 ondersteunt... MAAR FFS WAAR STAAT DAT HIJ ZEGT DAT ALLE GAMES OP 1080 UITKOMEN? IK LEES HET NIET IN DIE CITATEN? IK LEES HET NERGENS... dus jij praat bullshit:)

    maja foutje kan jou ook overkomen..:):
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    WarriorSan, laat maar bij 1 zin zien dat Boss zegt dat 'alle PS3 games 1080p zijn' Hij zegt alleen 'sommige games kunnen 1080p hebben'
     
  20. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Boss: "alle ps3 games zijn 1080p"
    :)
    wat maakt het nou uit joh! al dat 1080p gezijk!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina