1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Belazer je dan niet gewoon de kluit met de mededeling dat de PS3 regio vrij is? Ja, de console zelf is regio vrij. De software (games) hoeft dit niet te zijn. Zelfde principe als bij de 360, daar heeft de uitgever ook het laatste woord. Regio 'vrij' lijkt wat betreft de PS3 dus gewoon een wassen neus ..

    Voor de volledigheid, een lijst met 360 games en de bijbehorende regio codering: http://www.xbox-sky.com/xbox360_regional_compatibility_guide/
     
  2. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me raar dat ontikkelaars meerdere landcodes zullen gebruiken. Wat is daar het voordeel van, kost dat niet meer tijd?

    Maar nog even betreffende de opslagcapaciteit van dvd's. Als een spel van 20 gig (ingepakt) op een dvd past, waarom zal dat met een film niet kunnen?
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat een spel, en daarmee de resolutie van dat spel, gerendered wordt vanuit een engine. Een film is echter pre-rendered.

    Daarom past een spel in 1080p gewoon op een DVD'tje, maar met een film in 1080p zal dit anders liggen.

    Misschien leg ik het niet helemaal correct uit, maar zoiets was het....
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Klopt helemaal Zero Paradox. Daarom was het argument avn Boss, (waarbij hij Blue Ray als essentieel iets voor 1080p games noemde) ook zo vereselijk selcht.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuke foto van 'Major Nelson' op de TGS :cool: :

    [​IMG]
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er zullen voldoende Wii's beschikbaar zijn bij de launch:

    Screens en info van Harvest Moon voor de Wii:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    grappig verhaal, maar niet de game voor mij;)
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, analisten, die maken van aangemaakte meningen, feiten en daar rekenen ze mee verder. De toekomst voorspellen is moeilijk en elke analist heeft een andere mening en gaat van die mening een ander feitenrijtje maken waardoor elke analist dus met een andere analyse komt waar interpretetie dus het key-word is :)

    Ofwel, de ps3 wordt een succes waoordoor sony het nog wel eventjes uithoudt tot de volgende next gen;)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    75-85 dollar per game +/- 85 euro in Nederland :eek:
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat wordt een duur grapje voor de toekomstige PS3 gamers. En dat is om de prijzen van de consoles 'laag' te houden? Daarom trekken ze ook maar de componentvideokabel uit het pakket, en gaan ze deze als een losse accessoire verkopen.

    Kuch... "HD Era doesn't start until we're on the market"... kuch:emo:


    Ziet er nog best goed uit zo'n zwarte Xbox 360. :)
     
  12. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mja, kapt gisteravond mn 360 ermee, vindt mn pa dit:

    En Fardo, nog steeds overtuigd van de “minder dan 2%”?? Of toch niet een héél klein beetje het idee dat ze zich bij MS de laatste tijd voor de domme hebben gehouden mbt de werkelijke cijfers van uitval :x
    Is ook wel begrijpelijk, het was natuurlijk van vitaal belang voor enig succes van de 360 dat deze niet (nog meer) bekend kwam te staan als brokken doos...
     
  13. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je melden dat de uitval toch werkelijk onder de 2% ligt, zeker in Nederland waar ik alle cijfers te zien krijg. Vergeet niet dat in de VS de garantieperiode slechts 3 maanden is (geldt voor alle apparaten die je daar koopt) en in Europa 2 jaar. Daardoor is dit bericht ook enkel van toepassing op de VS. Had jij in de VS je Xbox 360 gekocht, dan had het je geld gekost (nu dus ook daar niet meer) vanwege buiten de garantie.

    Internet heeft de sterke neiging om alles op te blazen. De tientallen duizenden Nederlanders die geen problemen ondervinden komen hier niet allemaal even zeggen dat hun 360 het nog probleemloos doet. De tientalle of zelfs honderden met problemen doen dat wel. En ja, honderden met een kapotte Xbox 360 in Nederland is nog steeds minder dan 2%. (Ondertussen mag je al roepen duizenden en het blijft onder de 2%)
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    En hoeveel 360s van de eerste serie verwacht je de komende maanden nog? :p Er zijn trouwens ook zat mensen, zelfs geregistreerde bezoekers, die niet hier (of op xbox.com) komen klagen bij problemen... Maarja, jij hebt de cijfers he. Ik vind het wel een erg opvallend bericht en dat wil toch zeggen dat er iets niet goed zat.

    Geldt die 2% trouwens als je alleen de eerste serie bekijkt?

    En dit bericht lijkt mij zeker van toepassing op mijn 360 (unknown hardware error). Dat ik garantie heb is natuurlijk wel fijn, als ik gewoon een nieuwe 360 krijg ben ik weer tevreden O-) ik weet ook wel dat het geen koffiezet apparaat is dus bij een vlotte en nette afhandeling ga ik ook niet klagen.

    En hoeveel 360s zijn er eigenlijk in NL als duizenden klachten nog minder dan 2% is, als ik vragen mag?
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat geldt voor alle 360's die verkocht zijn vanaf de launch. In die zin bestaat de mogelijkheid dat inderdaad alle kapotten zich bevinden tussen de allereersten. Daar heb ik geen inzage in, maar het lijkt me sterk, aangezien er op geen enkel moment meer dan 2% retour zijn gekomen, zelfs niet meer dan 1% overigens.

    Ik mag geen uitspraken doen over lokale aantallen, maar een ball park figure kan ik je wel geven. Als er 1000 kapotten retour komen zit ik netjes onder de 2%, als er 2000 retour komen, op dit moment dan, niet meer. Maar voor het einde van het jaar is zelfs 2000 retour nog onder de 2% :D
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kijk en dat is het probleem. MS gaat vanwege de concurentie niet de cijfers bekend maken van hoeveel xbox 360's in het land staan. Op www.mygamercard.net zijn al 12.346 Live gamertags uit Nederland geregistreerd en dat is slechts een klein aantal van de Xbox 360 community in Nederland volgens mij :)
     
  17. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is ook logisch, de problemen doen zich pas later voor en ik mag hopen dat de 360 die nu verkocht worden beter in elkaar zitten O-)

    Maarre, na even rekenen zijn dat nog best aardige verkopen :thumbs:
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen de tijd dat de PS3 arriveert hebben wij geloof ik net zo veel of zelfs meer 360's verkocht, dan Sony destijds PS2's toen wij kwamen met de originele Xbox.

    Ik durf geen uitspraken te doen over wereldwijd of zelfs Europa, maar in Nederland zijn we nummer 1 en dat blijven we ook in deze generatie. In Nederland dus! Andere country managers mogen weddenschappen aangaan over hun land, maar ik durf wel te wedden dat in Nederland de 360 gaat winnen. En deels op eigen kracht en deels op Sony's miserabele prestaties sinds de E3 2005. Vanaf toen zijn ze wel erg hard bergafwaarts gegaan. Geen bashen hoor, kijk gewoon om je heen, lees het nieuws, wie nu nog beweert dat Sony er, in Nederland, goed voor staat, die heeft onder een rots geleefd.
     
  19. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet zo zeer, ik denk dat in nederland de Wii EN de 360 gaan winnen. ik denk dat de PS3 wereldwijd het niet zo goed gaat doen. maar dat is mijn mening..
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeer verbaasd zijn als de Wii een rol van betekenis gaat spelen, waar dan ook. (Okay, Japan wel)

    In Nederland overigens zullen ze het na Japan waarschijnlijk relatief heel goed doen, omdat Nederland van huis uit altijd zeer Nintendo-minded is geweest. En dat komt weer door het retail kanaal. Buiten Nederland worden consoles vrijwel niet door het speelgoedkanaal verkocht, terwijl dat kanaal van oudsher in Nederland heer en meester is. Ook de Toys 'R Us in de VS verkoopt ze wel en ook wel andere speelgoedwinkels en ook wel in Europa, maar die spelen totaal geen rol in de verkoop van consoles. Kijk al naar Belgie, waar ook de speelgoedjongens niets te vertellen hebben. Vraag maar aan de Belgen hier.

    En ja, leuk of niet, Nintendo heeft nou eenmaal een speelgoed, kiddy-image en de Wii zal dat enkel versterken. Ofwel waar wordt dat goed verkocht? Juist, speelgoedkanaal en laten die nou net heel sterk zijn vertegenwoordigd in Nederland.


    Neemt niet weg dat ik ook verwacht had dat de PSP over de DS heen zou walsen en dat is dus totaal niet gebeurt. Ik zit niet zo in de handhelds, maar van wat ik er van meekrijg houdt Sony de PSP met moeite in leven. Ik heb zelf een PSP en beleef er erg veel plezier mee. Veel meer high-tech en mogelijkheden dan die cheap ass plastic DS. Maar goed, geschiedenis leert dat de consument toch massaal voor de DS heeft gekozen. Nintendogs, o mijn god, how low can you go als je dat speelt en toch een kaskraker van heb ik jou daar. Respect hoor, heel goed gedaan door Nintendo. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

    Conclusie: ik heb geen glazen bol en weet dus ook niet wat de toekomst zal brengen. Op dit moment verwacht ik in Nederland: #1 Xbox 360, #2 PS3 (op de hielen van de 360) en #3 Wii (op verre afstand van PS3 ). 45%, 40%, 15% of zo.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina