1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m_telkamp

    m_telkamp = ViPeR NL360

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Cheap ass plastic DS :lol: . Hier komen de Nintendo Fanboys.....
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    stond ook als link opde vorige pagina:

    hoe groot zou de kans nou zijn dat M$ ooit Sony zou overkopen?
    hoe groot is eigenlijk de kans dat ze failliet gaan. Je maakt me niet wijs dat zo een groot bedrijf failliet kan gaan aleen door een paar probleempjes met de PS3. met de rest van hun producten gaat het toch wel goed?

    zou iig wel jammer zijn =(
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar haal je vandaan dat dat zo is? ook op het gebied van lcd's en geluidsdragers gaat het ze niet voor de wind.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Resident Evil 5 komt misschien exclusief naar de Xbox 360
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ah :9

    nou..nergens eigenlijk... dat dacht ik gewoon O-)
    ik dacht dat al die andere apparaten (Sony walkman, Bravia, PS2 enz enz.) wel redelijk goed verkochten...

    heb ik het dan mis? :eek:
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las het net ook op Powerweb, het lijkt me eigenlijk sterk dat Sony helemaal failliet zou gaan. Maar het zou best wel kunnen dat alleen de Playstation-tak wordt opgeheven door de grote verliezen die ze daar maken. Het zou aan de ene kant wel jammer zijn omdat er dan minder concurrentie is, maar als aan de andere kant de Playstation-devolopers gaan ontwikkelen voorde 360 is dat natuurlijk alleen maar positief en handig omdat daar dan méér concurrentie ontstaat wat je dan zou moeten ondervinden in de kwaliteit van games.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan mijn bron zo snel niet vinden (someone?), maar laatst toch echt gelezen dat op het gebied van portable audio en lcd-tv's Sony ook aardig in de problemen zit.
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dat toen ook gelezen..

    Dacht ook dat sony juist door de verkoop van de PS2, nog enigzins zijn hoofd boven het water heeft weten te houden.
     
  11. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens deze bron gaat het op gebied van LCD TV's en mobiele telefoon wél goed. Maar deze bron is al wel 2 maand oud..
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hmmm dan zou ik er wel naast gezeten hebben :+
     
  13. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Electronics (Bravia’s, camera’s) zit juist in de winst tov. van Q1 2005.
    Game (ps2, psp) draait verlies door de uitgaven aan R&D voor de ps3. Spelletjes voor psp maken meer winst dan vorig jaar, hardware minder. Ps2 spellen en hardware verkopen uiteraard minder dan dezelfde periode vorig jaar.

    ed: wat IWFH zegt dus O-)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik pik dat wel vaker op, dat mensen verwachten dat de Wii het ondergeschoven kindje gaat worden. Ik denk zelf dat je je daarin nog wel eens zou kunnen gaan vergissen. De Wii biedt een gameplay element wat de 360 en PS3 niet bieden, ook is het de enige van de 3 die zich uitsluitend als games console profileert inplaats van multi-media console, hele multi-media intresseert mij bijvoorbeeld geen donder, ik koop een console om te gamen. De Wii is in mijn ogen ook de enige echt vernieuwende console van de 3.
    Nintendo heeft met de DS laten zien dat een vernieuwend element erg succesvol kan zijn. Als ze een soort gelijke reactie krijgen met de Wii dan zou ik er niet verbaasd over zijn als de Wii in sommige landen de 2e en soms zelfs de 1e plaats zou halen kwa verkopen (die laatste dan japan) Vooral als ze een "niet gamend" publiek bereiken wat ook een beetje het geval was met de DS.

    Idd was de eerste DS wel vrij cheap-ass plastic.. en toch verkocht ie als een tierelier. Laat zien imo dat mensen het weinig intresseert hoe zo'n ding eruit ziet en dat het voor vele om de gameplay gaat. Ik persoonlijk hoop dat in ieder geval, tendens in de games wereld de laatste tijd gaat imo teveel naar mooie plaatjes en te weinig naar volwaardige gameplay. Hiermee wil ik overigen niet beweren dat Nintendo het pattent op gameplay heeft

    Maar goed, allemaal speculaties en meer gut-feeling dan echt ondersteund door een bron. Waar ik eigenlijk op hoop is dat de 360 en PS3 geduchte concurenten worden, ieder met fantastische exclusieve spellen en dat Nintendo het ook gewoon erg goed doet kwa verkoop cijfers. Uiteindelijk maakt het mij niet veel uit welke van de 3 nou de beste is, kwa prestaties of verkoopcijfers. Ieder zullen ze hun spellen hebben die ik wil hebben.

    Wat betreft Sony failliet. In 2 maanden tijd zal het niet dusdanig omgeslagen zijn dat ze nu zwaar verlies lijden op die divisie's.
    Sony failliet door de PS3, moet zeggen dat dat mij erg sterk lijkt. Dat het nu een grotere kostenpost is geworden dan ze in de eerste instantie dachten lijkt me wel. Dat ze daardoor financieel een tikje krijgen ook, misschien heeft het zelfs consequenties voor een aantal banen. Maar failliet, nee. Trouwens het is nu veels te vroeg om daarover te speculeren. De PS3 is tenslotte nog niet eens uit. Je kan pas echt zien hoe veel schade dit op heeft geleverd voor Sony wanneer ie uit is, wanneer je echte verkoopcijfers ziet van niet alleen de console maar ook vooral van de games. Wat heel veel analisten niet in hun berekeningen meenemen is de fan-base van de PS. Wanneer ie uitkomt kan je er vergif op innemen dat ie binnen no-time uitverkocht is en dan bedoel ik niet alleen de releases in de US en japan maar ook hier. Maar zelfs dat geeft nog geen duidelijke cijfers, want pas na een half jaartje na zo'n release komt er meer duidelijkheid want dan gaat het erom hoe zo'n console wordt opgepikt door het "normale" publiek. Tenminste, dat is het idee wat ik heb.

    Heel relaas en waarschijnlijk lul ik compleet uit mijn nek... :+
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Lol, ik heb hier wel eens een foto van jou gezien – en eerlijk gezegd lijkt het me een mal gezicht om jou mario bros. met zon zwaai controller te zien spelen :D :+ niet helemaal het stereotiepje zegmaar O-)
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Goed verhaal, daar hou ik van.

    Ik snap niet dat iemand kan vinden dat de Wii de enige vernieuwende console is. Ze hebben een vernieuwende controler ja, dat klopt, maar totaal geen vernieuwende console. De Gameboy toont al heel lang dat Nintendo meester is in het recyclen van oude technologie. Nintendo heeft de progressie in de handheld markt echt jaaaaaaren tegen gehouden en maar melken die oude technologie. Hoe lang het wel duurde voordat er een kleurenschermpje kwam en feitelijk is de DS weer oude technologie. Iedereen bejubelt Nintendo, maar als je hun internationale geschiedenis goed doorneemt, dan hebben zij vanwege hun monopolistische houding in de jaren tachtig en negentig de voortgang heel erg tegen gehouden.

    De controler is voor mij een imput device, waarmee ik de game binnengetrokken wordt. Dat kan met een muis, met een joystick, een controller, en, binnenkort dan, met een Wiimote en Nunchuck. Het kan ook met een lasergun trouwens, iets waarmee ik de Wiimote vaak vergelijk. Fantastisch gaaf bij een game als House of the Dead, maar verder niet erg bruikbaar en na 2 weken enorm repetitief. Leuk voor een paar games, maar verder erg gimmicky en ik ben razend benieuwd hoe ze dat populair houden. Het kan hoor, ik bedoel, de DS toont mijn ongelijk duidelijk aan, maar ik twijfel enorm.

    Als ze net als de DS nieuw leven blijven blazen in de gameplay elementen die worden ontsloten door de nieuwe controller, dan heb je gelijk en kunnen er nog wel eens leuke zaken gebeuren voor Nintendo.

    Sony heeft zowel de console markt halverweg de jaren 90 als de handheld markt vorig jaar een enorm push gegeven en ondanks dat ze nu mijn concurrent zijn, ben ik ze daar wel echt dankbaar voor. Als het aan Nintendo lag, werkten we nu nog met 16 bit machines op cartridges, ja, je leest het goed cartridges. Nintendo bezat de fabriek namelijk en elke publisher moest via die fabriek zijn games bouwen. En uitknijpen dat daar gebeurde, geen hond verdiende aan Nintendo behalve Nintendo.

    Anyways, Nintendo en vernieuwend, qua gameplay jazeker, qua hardware, no way jose, never ever, ook de Wii niet.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=146558

    Een mooie multi-platform titel van Capcom. Goeie zaak! Who's next, DMC4? \o/
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen jullie erbij dat je 2 jaar garantie op de xbox360 hebt?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Europese wetgeving
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    haha dat zal je verbazen, hou van heel veel verschillende soorten spellen maar juist dat soort spellen weet ik ook erg te waarderen. Zo kan ik b.v. niet wachten op Viva Pinata.


    Ok toegegeven, het vernieuwende aspect komt ook van de controller en niet zozeer van de console zelf, maar goed controller en console horen wel bij elkaar. Het is nu ook natuurlijk nog de vraag hoe de verschillende spellen gebruik hiervan ga maken en hoe goed dat gedaan wordt. Niet elk spel op de DS maakt tenslotte ook goed gebruik van het touch-screen. En je heeft ook zeker gelijk dat Nintendo lang niet altijd zo vernieuwend is geweest. Vasthouden aan cartridges met de N64 en de oude Gameboy zijn wat dat getreft goede voorbeelden. Maar het touch-screen gedeelte van de DS kan dan wel oude technologie zijn, Nintendo was wel degene die het toepaste in een handheld.

    Die controller kan je niet vergelijken met een lasergun, zelfs die gelimiteerde tilt-functie in de PS3 controller kan je daarmee imo niet vergelijken. De lasergun is idd zeer gelimiteerd te gebruiken bij spellen, er is tenslotte maar één soort game waarin ie eigenlijk te gebruiken is. De verschillende tilt functies van de Wii controller zijn eigenlijk op alle vlakken inzetbaar. Een platformer met een lasergun wordt vrij lastig, maar dat is geen probleem voor de Wii controller. Of het repetatief wordt moet nog blijken, het is nu te vroeg om daar echt een goede uitspraak over te maken en het is ook erg afhankelijk hoe de controller wordt toegepast. Maar ik zie nu eigenlijk een beetje dezelfde reacties op de Wii controller als dat ik jaren geleden bij de rumblepack zag, de analoge controller, de introductie van 2 sticks, etc. Uiteindelijk waren dat allemaal ontwikkelingen op controller gebied die goed uitpakte, die een toegevoegde waarde hadden. Of de Wii controller goed gaat werken ligt grotendeels straks aan de ontwikkelaars, maar dat gold destijds eigenlijk ook voor de eerder genoemde controller opties. Het verschil alleen is dat dat doorontwikkelingen waren en de Wii controller eigenlijk iet compleet nieuws is.

    Oh mee eens, dankzij Sony hebben we nu spellen op dvd's. Als de PS1 niet had laten zien dat spellen op schijfjes de toekomst waren dan had ik er idd niet vreemd van opgekeken als we nog cartridges hadden (ala Neo Geo grootte ;) ). Nintendo heeft een monopoly gehad en misbruikt, daar zijn ze uiteindelijk ook hun positie door kwijt geraakt (N64). Eigenlijk zie je nu imo hetzelfde terug bij Sony.

    Mwa dat is dan een punt van discussie en mening, ik persoonlijk vind ze in het geval van de Wii en DS zeker vernieuwend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina