1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    MS heeft een tijd terug al in een persbericht te kennen gegeven dat de Xbox 360 failure rate tussen de 3% ~ 5% ligt wat normaal is..
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Kijk het is ook maar net wat voor spellen je graag speelt. Ik speel heel graag racespellen in hun meest 'intense' beleving. Nu ik eenmaal verwend ben door in een mooi raceframe met een perfect Force Feedback wheel racespellen te spelen, die ook nog eens zeer goede FF ondersteuning hebben (oftewel, precieze controle), is het veel minder leuk om terug te gaan naar gewoon met mijn controller PGR3 te spelen.

    Aan de andere kant gaven de dashboard view en de wonderbaarlijk mooie graphics van PGR3, gecombineerd met de toffe physics / controle en het uitdagende Kudos model me vorig jaar zo'n kick dat ik dat spelen met de controller lange tijd voor lief nam. De 360 controller is natuurlijk nogsteeds king voor racespellen. Het is alleen niet hetzelfde als het spelen van een spel wat perfect true FF ondersteunt. Echt, dat is weer zoveel toffer. Bijna de controle over je wagen verliezen, de grip voelen verliezen, de grip weer terugwinnen met goede tegenstuur acties. Het werkt zo perfect op gevoel indien goed ge-implementeerd.

    Om dat even naar de Wii te vertalen; als je eenmaal straks gewend bent om in Red Steel met je nunchuck je zwaard te besturen, je gun ermee te richten etc en dat gaat met veel gevoel en precisie dan kan ik me voorstellen dat mensen dat ook echt een veel rijkere ervaring vinden. Dat kan echt wat gaan doen in console land. Het is voor veel spellen een nieuwe manier van beleven van dat type spel. Een 'suf' spelletje vissen in een spel als Zelda kan een heel nieuwe beleving worden.

    Maar tegelijkertijd ben ik er erg sceptisch over. Ik ga dan zelf wel graag in zo'n raceframe zitten om 'almost better then the real thing' te kunnen racen, het idee om met de Wii-mote in mijn handen te gaan tennissen, zwaardvechten, schieten, boxen, weet ik veel, het trekt me niet. In het verleden heb ik voor mijn Sega Megadrive zo'n mega gun gehad en dat was leuk. Voor een weekje. En toen was dat het ook wel. Het gimmicky idee blijft maar bij me hangen en ik kan persoonlijk niet warm worden van het idee om de komende jaren met de Wii-mote te moeten gaan zwaaien om mijn spellen te besturen. Bijkomend probleem is dat de beleving er zoveel realistischer op kan worden met de Wii, maar de beelden juist de tegengestelde richting opgaan in spellen als Mario Tennis. Een soort contrast wat mij persoonlijk niet bevalt. Top Spin 2 of Virtua Tennis 3 met de Wii-mote spelen (maar wel met de beelden zoals op de 360/PS3 ) lijkt me al leuker, maar zelfs dat trekt me niet echt.

    Ik weet van meerdere mensen uit mijn vriendenkring dat ze precies zo denken. Volgens mij wordt de Wii vooral een hit onder de liefhebbers van Nintendo die al zo lang wachten tot hun Nintendo écht weer met nieuwe ideëen en belevingen op de proppen komt. Eindelijk is hun oude liefde terug met inventiviteit. Ook zullen er natuurlijk nieuwe Nintendo aanhangers bijkomen die nu al tijden op wachten op wat de Wii kan gaan bieden. Wat anders, wat fris, wat nieuws.

    Persoonlijk denk ik echter dat de grootste groep (vooral in Europa / Noord-Amerika) nogsteeds de 'vetste' beleving wil hebben, met machines als de 360 en PS3. Gigantische explosies die je rillingen geven door geweldig gepositioneerd surround geluid, in HD beelden die bijna angstaanjagend echt zijn (denk aan de Embassy scene uit GRAW). Racen op tracks die duizenden kilometers ver weg zijn, maar op je scherm eruit zien of ze in je eigen achtertuin zijn aangelegd, zo echt. De stoere homie uithangen in de achterbuurten van Chicago, even flink huishouden bij rivaliserende bendes, in een omgeving waar je normaal gesproken 7 kleuren stront zou schijten. Maarja, het is een spel en niemand houd je tegen! Je maatje in een potje online voetbal vernederen door in de laatste minuut nog te scoren, in een voetbalspel wat beter voetbal mogelijk maakt dan de gemiddelde eredivisieclub op het veld kan toveren. Volgens mij is dat nog gewoon waar de komende jaren de grote massa naar zal vragen. En de beleving wordt alleen maar intenser nu de ontwikkelaars de nieuwe technieken voor de next-gen consoles beter onder de knie krijgen.

    De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Microsoft dan behoorlijk aan de weg aan het timmeren is de laatste tijd. Die doen veel meer dingen goed dan verkeerd, waar hun directe concurrent af en toe het tegenovergestelde doet. Time will tell....
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Mooi stuk :b:
    Kan ik me compleet in vinden.
     
  4. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Amen...

    Ik zie de nuchtere Nederlanders nou ook niet echt met een controller in hun hand voor de TV staan springen om een potje tennis te spelen.
     
  5. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet? :x er zijn best wel wat mensen die van party games houden. :)
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    @Marius: Zo zie ik het ook ongeveer.
     
  7. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, mijn uitgebreide mening over de 3 consoles en kleine toelichting

    360 : vind ik een heerlijk ding, goede spellen, en de redelijke prijs, in vergelijking is deze 200 euro goedkoper dan de dure versie van de ps3, en de spellen invergelijk met de ps3 ook rond de 10 a 20 euro goedkoper ( maar ja, dan kan steeds verschillen ook met acties etc. )

    wii : deze ga ik dus zeker halen, of ik nou met een joystick loop de zwaaien voor een console, of relaxt op de bank zit met een controllertje, maakt mij niet uit, je moet toch genoeg hebben gedaan in t leven :p, 250 euro vind ik ook net mijn maximum voor de wii, en 60 a 50 euro voor de spellen vind ik goed

    ps3 : goede console, goede graphics, en games zijn wel vet, alleen de prijs... 600 euro voor de dure versie, 500 euro voor de goedk.. nou, de mindere versie. ongeveer 70 a 80 euro voor een game ( kweenie of dat waar is, maar dat heb ik wel vaak gehoord ). maar de ps 3 laat ik dus lekker liggen.

    en over de laatste console... daarom denk ik ook wel eens dat mensen m niet kopen omdat die vet duur wordt, dat is het enige wat ik alleen een beetje negatief vind van de PS3.
    de wii daar in tegen is heel wat anders om uit te proberen en de helft van de prijs van de mindere versie van de ps3.
    de 360 krijgt natuurlijk harstikke goede spellen zoals halo3 en gears of war, mr die worden dan ook weer normale prijs.

    zo denk ik er over
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  8. Redtigerxx

    Redtigerxx Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens _O_
     
  9. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is de prijs van de PS3 ook de reden dat ik hem niet ga kopen. De prijs van de console vindt ik nog niet eens zo erg. Maar daarmee begin je pas. De games schijnen rond de 70 a 80 euro gaan kosten. Of beter gezegt; ik betaal liever 800 euro voor een console en daarna 50 euro per game.

    Ook blijven de negatieve berichten binnen komen. Zoals het bericht van GT:HD dat je per auto en circuit mag gaan betalen. Dan mag de game misschien bijna gratis in de winkels liggen, vind ik dit niet echt leuk. De meeste andere games waar ik intresse tot nu toe in heb, komen ook uit op de Xbox360 en dan blijft er voor mij alleen nog F1 over. Tja, ik kijk elk jaar zoveel mogelijk F1 en ik zou niks liever willen om weer een nieuwe F1 game willen hebben. Maar er is geen PS2 F1 game geweest waarvoor ik geld voor overhad. Misschien dat op langere termijn er wel games komen waarvoor ik toch nog een PS3 ga kopen.

    Wat de Wii betreft, ik zou het natuurlijk een keer willen uitproberen. Nu ken ik helaas niemand die plannen heeft om een Wii te kopen. Zelf zal ik hem niet kopen, want ik weet van mezelf dat ik er te lui voor ben. Ook denk ik dat ik er snel op uitgekeken zal zijn.

    Nee, op dit moment hou ik het alleen bij de Xbox360. Ik ben daar ook erg tevreden over en eigelijk verwacht ik dat Microsoft ook de recht voor F1 al binnen heeft gehaald, omdat zij leverancier worden van de ECU vanaf 2008. Maargoed dat blijft speculeren. Dan blijft er helemaal geen reden meer over voor een PS3, tenzij Blu-Ray het wint van HD-DVD.
     
  10. dannynima

    dannynima Guest

    ik ook voor een grote deel maar... krijgt de PS3 betere grafics dan de 360?nee toch?

    PS3 voordelen(mijn mening):60GB harde schijf
    nadelen:duur, enkele topgames en daar blijft het bij,
    BLUE RAY OF HD DVD MAAKT GEEN VERSCHIL ALLEEN HEEFT DE BLUERAY EEN WAT GROTER CAPACITEIT VAN 50GB EN HD DVD 25GB , MAAR VOOR DE BLUERAY BETAAL JE WEL MEER.
    xbox360 voordelen(mijn mening):veel topgames, XBOX LIVE ( lijkt me onwaarschijnlijk dat de PS3 hier aan kan tippen), games zijn makkelijker te ontwikkelen voor de 360, tegen de tijd dat de PS3 uitkomt heeft de 360 een voorsprong van ruim 10miljoen consoles, de design vind ik persoonlijk mooier dan die van de PS3 , je hebt de keuze om een HD DVD speler bij te kopen en je bent het niet verplicht zoals bij de PS3.
    nedelen:kleinere hardeschijf maar vind het zelf wel voldoende, meer GB kan geen kwaad .

    Wii = een bijzaak, niet lullig bedoeld, ze gaan het in het begin goed doen, maar na 6maanden zullen veel gamers achterkomen dat de controllers niet zo fijn zijn kwa besturing , maar de fun blijft er wel in.
     
  11. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    je raakt gewend aan een controller en de wii is teminste orgineel
    en neemt zn eigen weg
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo mensen, mijn complimenten voor de laatste anderhalve pagina!! _O_
    Goed onderbouwde meningen en fijne stukjes om te lezen \o/

    Mijn bijdrage in dit geheel...., komt ie: "Marius kerel.... Ik had het niet beter kunnen zeggen" :cool:
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha niet iedereen hoeft het met me eens te zijn hoor. Toch bedankt :) En er staan inderdaad leuke posts bij in deze draad. Gaat goed zo!

    Nu X06 zó dichtbij is, heb ik toch wel een lichtelijk gevoel van spanning in mijn lijf. Benieuwd naar wat er komen gaat. Het HD filmpje van Bioshock eerder deze week verblufte me bijvoorbeeld al behoorlijk. Wat een sfeer. Kan niet wachten op navolging met trailers / footage / demo's van hopelijk zulke kwaliteit de komende dagen.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ik morgen middag mn TDI ff flink op zn donder geef om snel thuis te zijn en te checken wat er allemaal voor moois op ons afkomt...

    Alleen jammer dat ik nog een 90m2 vloer te leggen heb in mn nieuwe huis :mad:
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Gelukkig kan ik morgenavond geheel reserveren voor X06. Denk dat de pizza toko een belletje van me kan verwachten :9 Balen van je vloer trouwens. Nouja, de timing ervan. Is natuurlijk niet verkeerd een nieuwe vloer te krijgen/leggen.

    Is er trouwens dit jaar ook weer zo'n speciale Nintendo Spaceworld?
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeker niet, we zijn nu een 2 maanden bezig en nu begint het huisje er weer mooi uit te zien _O_ (appartement trouwens ;) )
    Maar het opbouwen is altijd leuker dan het "verbouwen".
    Keukentje van het weekend dus over een weekje of twee is alles weer zoals het hoort en kan de 360 eindelijk als media extender zn dingetje doen \o/
     
  17. dannynima

    dannynima Guest

    hoelaat begint de X06 eigenlijk?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar kan je hem het beste volgen?
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk via Xbox.nl.

    :)
     
  20. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Op Xbox.nl volgens mij. Check de mainpage van XBW!

    /edit: Arjan was me net voor :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina