1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Eerlijk gezecht maken mijn grafic helemaal geen reet uit. Als het mij wat zou uitmaken dan zou ik geen games meer spelen op de NES/SNES/N64. Bij mijn is de spel ervaring toch echt het belangrijkste.

    Ik ben er ook van overtuigt dat er bagger spellen gaan uitkomen die likkenbaarden lekker gaan uitzien. En ik ben er ook bang voor dat mensen de grafics en de game ervanging door elkaar gaan halen. Want met de technologie die er nu steeds meer beschikbaar wordt kan vrijwel iedere beetje lopende gamebedrijf een mooie game maken....
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    In dat geval ben ik inderdaad geintresseerd in de Wii .. maar ik ben bang dat dat niet mijn genre is :) .. maar ik denk wel dat ik eerder de Wii koop dan de ps3
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nou ik zou zelf wel graag een wii willen, maar ik wil eerst ff kijken wat soort gamens er in de maanden daarna komen.

    De GC is voor mij de grooste miskoop ooit geweest, en ik ben nu een stuk slimmer dan toen dus ik ben zeker niet op de dag van de release te vinden in de winkel om hem te kopen.

    Dit ondervoorbehoud dat ik mijn nieuwsgierigheid kan onderdrukken ;)
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De meeste kennnen mij.. dus ik breng graag nieuws. De PS3 600 euro versie wordt niet verscheept met HD kabels... deze moet je er apart bi kopen..

    Have Fun :D


    oei ik las net dat de PS3 600 euro versie niet geleverd wordt met HDMI kabels :eek:
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik las het vanavond ook ja.... :lol:
    Ik zal ook ff een bron vermelden voordat de "anderen" (;) ) dadelijk gaan roepen dat het geruchten zijn....
    http://www.us.playstation.com/PS3/about.html

    Check dan ff de "kleine lettertjes":
    * Video output in HD requires cables and an HD-compatible display, both sold separately. Copy-protected Blu-ray video discs can only output at 1080p using an HDMI cable connected to a device that is compatible with the HDCP standard. HDMI cable not included. Additional equipment may be required to use the HDMI connector.
     


  6. Dan gaan die hyenas je vast nog wel even rond de 50,- aftroggelen voor zo'n kabel. En ja je moet wel, anders kan je nooit aan echte nextgen van Sony beginnen|:-
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2006
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goede HDMI kabels kosten 150 euro :)

    maar gelukig zijn er ook goedkopere

    2 Merkloos HDMI Kabel (2.0m, A Male (19-pins), DVI-D Male) € 17,95 03-09
    3 Merkloos HDMI Kabel (2.0m, A Male (19-pins), DVI-D Male) € 18,95 03-09
    1 Merkloos HDMI Kabel (5.0m, A Male (19-pins), DVI-D Male) € 26,95 03-09
    1 Merkloos Verloop van HDMI A Male (19-pins) naar DVI-D Female € 12,95 03-09
    5 Sapphire Radeon X1600 Pro 128MB DDR2 (PCI-e, HDMI) € 135,90 03-09
    1 Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, HDMI) € 137,- 03-09
    5 Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, HDMI) € 90,15 03-09
     


  8. Kan je er dan zo elke willekeurige cabel opzetten?
    Ik vermoed dat je een 'speciale' ps3 hdmi cabel nodig zal hebben..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2006
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Sja, maar als ze echt zo goedkoop zijn.... Waarom stopt Sony ze dan niet in hun HD Game/Movie console...??
    Zonder die kabels geen HD (volgens Sony dan...)
    Ik zie ze er zelfs nog voor aan dat er geen componentkabels meegeleverd worden... :lol:
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als ik de uitgang van de console bekijk wel :)
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel. Kostenbesparing. Elke cent is er een. Er maar een klein percentage gamers die daadwerkelijk iets aan deze kabel heeft.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vind het wel een gemis dat ze er géén enkele HD beeldkabel bij stoppen! :eek:

    Edit//

    Hmm, Plasticman had de tekst gequote van het Blu-Ray verhaal. Dus misschien zit er wel een componentkabel bij. Al doet dat stukje over Blu-Ray toch anders vermoeden: "Video output in HD requires cables and an HD-compatible display, both sold separately". Dus of er zit geen enkele HD beeldkabel bij, of er zit wel een componentkabel bij maar is het niet mogelijk om die te gebruiken i.c.m. Blu-Ray?
     
  13. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar wat is HDMI precies? ik neem aan de kabelsoort die Sony gebruikt voor de PS3 die HD reoluties kan doorgeven (up to 1080P), klopt dat ongeveer of zit ik daar naast?

    En wat gebruikt MS dan voor de 360? wat zijn de verschillen tussen de kabel die MS gebruikt (indien het geen HDMI is) en HDMI?

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is HDMI. :)

    Volgens Sony kan je via component en HDMI tot 1080p op het beeldscherm toveren. Microsoft levert een componentkabel bij de Premium versie voor HD resoluties. Wat ook mogelijk is met de HD VGA kabel van Microsoft.

    Component is analoog, en HDMI is digitaal. Dat is het grootste verschil. Theoretisch zou HDMI beter moeten zijn, maar de praktijk wijst toch uit dat het niet altijd beter hoeft te zijn. Het is sterk afhankelijk van de gebruikte apparatuur.
     
  15. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank u :)
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Weet je Jeepee, je bent een van de weinig PS3 fanboys waar ik echt respect voor hebt. Je komt gewoon met absoluut de juiste argumenten waarom je kiest voor PS3. Ik kan er geen speld tussen krijgen, gewoon omdat je helemaal gelijk hebt.

    Veel fanboys kletsen maar wat en passen hun verhalen aan de omstandigheden aan. Gebruiken gekleurde argumenten, geruchten, etc. De meeste hebben niet eens door dat het voor hen een emotionele keuze is en geen rationele. Het rationele verzinnen ze er bij, in de marketing wordt dit geloof ik cognitieve redundantie genoemd (mmmm, volgens mij toch niet, maar ik bedoel dat mensen na aanschaf van een auto op eens heel gevoelig zijn voor allerlei onderzoeken, brochures e.d. die bevestigen dat hun keuze de juiste was). Mensen, en vooral jonge lui in de doelgroep van PlayStation en Xbox, vinden het vervelend bij de verkeerde groep te behoren. Op een hele vreemde manier is een discussie als in dit forum toch een poging om iedereen bij jouw groep te laten horen.

    Jij hebt het ook niet over waarom IEDEREEN een PS3 MOET kiezen, maar waarom JIJ hetwel doet. Helemaal goed gozer! :b:
     
  17. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Eens!

    PS. Het is cognitieve dissonantie... :9 ;)
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahhhhhhh, gelukkig, ik kon niet op het woord komen en dan loop ik er de hele dag mee in mijn kop. Dissonantie inderdaad. _O_

    Redundantie is het herhalen van de boodschap. Heeft te maken met hetzelfde effect, maar inderdaad iets heel anders.

    PS Voor de (360)liefhebber heb ik trouwens weer een stukje op mijn weblog gepost. Het gaat ook over de strijd tussen PS3 en 360, maar wellicht ligt het wat gevoelig als ik het hier post.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  19. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Interessant stuk! Ondanks de misschien wat gezouten toon ben ik het er mee eens, en zijn de feiten die je noemt voor mij ook de reden niet echt een Sony-lover te zijn :). Kan me simpelweg gewoon meer vinden in de MS mentaliteit, hoewel ik me bij MS ook aan dingen stoor zijn die er gewoon veel minder dan bij Sony. :cool:
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    [​IMG]

    De 1e en 3e foto = PS3 20GB.
    De 2e en 4e foto = PS3 60GB.

    Op de 2e foto zie je de HDMI poort.
    Op de 4e foto zie je het ledje voor Wifi.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina