1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er lopen twee dingen door elkaar in dat stuk.
    De Europeanen vinden het WEL erg om te wachten, maar kopen er waarschijnlijk GEEN ps3 minder om dan de Japanners of Amerikanen.
     
  2. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog vindt ik het geen goed plan van sony om zoiets te vermelden aan de pers, dan zit je gewoon te wachten op deze berichten, want het komt gewoon erg arrogant over.

    Sony zit maar heel de tijd naar voren te halen dat hun console de beste is, OMDAT de ps2 dat ook is geworden. Ik bedoel hoe slecht kun je geinformeerd zijn over hoe economie werkt. Hoop dat sony een keer goed onderuitgaat(niet omdat ik het een slechte console vindt, wil liever een ps3 dan een 360), maar gewoon om hun arrogantie er uit te krijgen, ze moeten ff weten dat ze moeten werken ipv praten.

    Maja mischien hebben ze een glazen bol, en is hun gepraat meer kennis dan arrogantie.;)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoop ook echt dat Sony hiervoor een tik om zijn oren krijgt van de consumenten. Echter als ik naar mijn omgeving kijk merk ik ook dat veel mensen zeggen: Balen dat we moeten wachten tot maart.

    En daarmee dus insinueren dat ze wel gaan wachten tot maart.
     
  4. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Eén maatje (denkt nog steeds dat de ps3 over de 360 heen walst) van mij zit er ook aan te denken om een 360 te kopen, puur voor de nieuwe pes. Hij is en beetje ongeduldig en heeft weinig zin om tot maart te wachten.
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien gebruik het OS van de Xbox 360 36 Mb van dit RAM, terwijl het PS3 OS 96 Mb voor zijn rekening neemt.
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    ff kijken of ik het goed heb.....

    Xbox360
    --------------------------------------
    CPU RAM: -512 MB GDDR3 VRAM (Shared with GPU, dus de Xenos en de Xenon delen deze RAM met z'n tweeën).

    GPU RAM: -512 MB GDDR3 VRAM (Shared with CPU, ik heb het nu over de RAM die ik hierboven ook had vermelt)
    -10 MB GDDR3 VRAM (Deze 10 MB is Xenos exclusief, dus de CPU kan deze RAM niet gebruiken, is alleen van de GPU).

    Kortom, de 360 heeft gewoon 512 MB die zowel wordt gebruikt door de CPU als door de GPU (gedeelt dus), daarnaast heeft de GPU van de 360 (Xenos) ook 10 MB als 'extraatje'.

    Playstation 3
    ----------------------------------
    CPU RAM: -256 MB GDDR3 VRAM, is CELL exclusief (alleen voor de CELL), de RSX kan dit niet gebruiken.

    GPU RAM -256 MB XDR Main RAM, is RSX exlusief, de CELL kan dit niet gebruiken.

    De PS3 heeft het gewoon heel simpel, zowel de CPU als de GPU hebben 256 MB RAM voor zichzelf.

    Volgens mij klopt dit zo, ofniet? :)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is nogal een verschil, waar heeft de PS3 dit in hemelsnaam voor nodig?
     
  8. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    FF terzijde:
    Zelf vind ik de controller van de Xbox prettiger dan van de playstation,
    maar het headsetje van microsoft staat in geen verhouding met het headsetje van de playstation 2.
    Het headsetje van microsoft is bagger van de bovenste plank.
    Inmiddels heb ik de 3e bestelling lopen.(garantie)
    Dit wilde ik ff kwijt tijdens de discussie over wegwerpcontrollers van sony etc.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben blij toe. Het OS van de Xbox 360 is zo ongelooflijk sloom. Zo sloom zelfs dat de 360 zo'n 2 op de 5 keer vastloopt bij het bekijken van je vriendenlijst in een online-lobby in PGR3. Ben ik blij dat de PS3 meer kracht gebruikt voor haar OS.
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    www.tweakers.net

    Was natuurlijk al eerder bekend, maar toch, zoveel compressie zonder kwaliteitsverlies zou in het voordeel zijn voor de wii en x360 die een mindere opslagcapaciteit kennen in verhouding tot de blu ray. Ik verwacht binnenkort echt wel de eerste games die dit gaan gebruiken, lol, oblivion op een normale 600 mb cdrom? \o/
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Jaja we weten nu wel dat jij een 360 met problemen had, maar de 360 die ik had had geen problemen en liep retesnel hoor. :{
     
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Op de Xbox 360 gaan binnenkort pas de 2de generatie games verschijnen.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ummh, sure. Maak maar eens een filmpje van me dat je in een PGR3-online lobby zit, en dat wanneer er een friend online komt, je op de guide button drukt. Druk dan meteen weer op 'B'. Doe dat 5 keer. We zullen zien wiens 360 problemen heeft :)

    En zoals ik al vaak gezegd heb: Het is niet alleen mijzelf die dit heeft. Telkens als ik met vrienden race moet er een nieuwe lobby aangemaakt worden, omdat de console van de desbetreffende host vast zit.

    Nee, dat zijn GRAW, Obliivion en Saints Row.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2006
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard heeft dit weinig tot niets met het OS te maken en alles met het feit dat er fouten in PGR3 zitten. Ik speel dat spel niet, dus kan er niets over zeggen, maar in CoD2 of GRAW ben ik nog nooit uit de lobby gegooid of wat dan ook. Neemt niet weg dat het vrij vervelend is dat het wel in PGR3 zit.

    Daarnaast ben jij blij dat het PS3 OS 96 Mb RAM gebruikt, terwijl dat alle games zal hinderen met een RAM-reductie van bijna 20%? I think not and ik denk jij ook niet eigenlijk. Bovendien snap ik het niet, want ik vind het OS van de PS3 er vrij basaal uitzien ipv het spiffy blades systeem van de 360. Waarom de PSP interface zo veel geheugen vreet beats me.
     
  15. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja, Saints Row behoort in een van de eerste van de 2e generatie 360 games, hoeveel generaties games denk jij wel dat er gaan komen in 5 jaar?? 20 ofsow??
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    @ MrX,
    Omdat je misschien heel veel functies tegelijk kan doen. Wie weet. En ik heb liever een goed werkend OS systeem en iets minder uitziende games, dan games die er eigenlijk net zo goed uitzien als op de PS3 maar met een console die aardig wat vastloopt. En nee, dat is niet alleen mijn console :{
     
  17. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook alleen bij PGR3, is een software-matige fout geloof ik.... Als je dus, zoals ons, veel PGR3 speelt is het een groot probleem... Ben je shooter-man, dan heb je er vrijwel nooit last van :cool:
     
  18. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik niet. ik koop een console voor de games en niet voor de os. :cool:
     
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik vind dat gamen het belangrijkste moet zijn bij een gameconsole. En daaronder valt dus ook de mooiheid en prestaties van een game..
    OS moet ook goed zijn, maar ik vind het niet zo ontzettend belangrijk.
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Tuurlijk joh. 10 Maanden na release en dan al de 3de generatie games, terwijl iedereen het erover eens is dat GoW een van de eerste 2de generatie games is. Bovendien hebben diverse developers bij Sony net zolang aan de 1ste generatie games van de PS3 kunnen sleutelen als Epic aan GoW. :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina