1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De concurrentiestrijd is nu op een hoogtepunt, ik denk niet ze dat zullen doen. Ik denk dat de generaties steeds korter worden. =(
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Van mij mag de cyclus wel naar de 4 jaar. Maarja, ik ben dan ook zo'n typische 'launch-day' koper die veel wil investeren en er speciaal een HDTV voor aanschaft.

    De grote reden waarom ik gestopt ben met games op de PC, wat ik jarenlang naast console gamen heb gedaan, is vanwege het 'gedoe'. Thuiskomen uit je werk, net een nieuw gekocht spel bij je hebben. En dan moet je hem installeren. Moet je eerst nieuwe drivers hebben, anders werkt het niet. En dan werken andere spellen ineens niet meer. Of je geluidskaart is ineens maar half functionerend. Vervolgens ben je 2 tot 3 uur verder voor je kunt spelen. Arrrrg, werd er moe van. Of het gamen ging prima maar mijn 'geluids-studio' gedeelte van mijn pc ging over de rooie. Thanks, but no thanks.

    Ik wil dus gerust investeren, maar dan moet het wel direct werken; consoles zijn dus de oplossing voor mij. Heb er aardig wat voor over, maar zit ook in een positie waarin dat kan. Om het voor de grote massa aantrekkelijk te houden is een levenstijd van een console van 5 jaar wel de minimum, kan ik begrijpen. Als Microsoft bij een opvolger van de 360 niet meteen de stekker uit de 360 trekt zoals nu wel gebeurde met de Xbox, mag die opvolger van mij gerust over 4 jaar alweer zijn intrede doen. Graag zelfs!

    Lijkt me wel dat MS met de vergrote userbase over 4 jaar (verwacht minimaal een ruime verdubbeling van rond de 22-24 miljoen naar 50 miljoen) de overgang iets 'subtieler' moet laten verlopen. De support voor de 360 wat langer door laten lopen, zoals Sony nu ook doet. Want als die voorspelling van vergroting van userbase uitkomt, zitten er ook veel meer casual gamers bij. En die moet je ook te vriend houden!
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, met prijzen van 400 om 600 euro mag het van mij allemaal wel wat langer duren..

    Wat toch vreemd is, de winst van de bedrijven wordt toch gemaakt met software sales, zowel Sony als MS verliezen juist miljarden met een lanceringen van een nieuwe console. Het is voor beiden veel voordeliger om een generatie van 6 jaar aan te houden om de gemaakte verliezen terug te verdienen.

    In dat opzicht met ik het zeker met je eens Marius, ik ben ook een launch day koper ( ook PS3 :) ) maar dat komt omdat ik ook hou van vernieuwing en innovatie ( en mee getrokken wordt in de hype ).

    Maar objectief gezien is het voor beiden partijen beter om een langere generatie aan te houden. Voor gamers: meer waarde uit een eerder gekochte console, veel games aan het einde van een generatie zijn erg sterk ( FF12, God of war 2, Okami, Zelda als we van de gamecube versie uitgaan ) en zijn goedkoop omdat je geen console hoeft te kopen.

    En voor de console producenten: mijn eerdere punt van de software sales.. aan het einde van een generatie met een userbase van 30 tot 100 miljoen mensen heb je de grootste kans om veel sales te maken met een game. En daar komt je winst vandaan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2006
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jawel, maar Microsoft was er nu alles aan gelegen om eerder op de markt te komen dan de grootste concurrent Sony.

    Achteraf vind ik het echt een briljante zet. Vorig jaar op de E3 kreeg Microsoft nog veel hoon. Direct na de launch was het ook niet allemaal halleluja. Maar als je terugkijkt is het een bijzonder knappe prestatie. Wereldwijd launchen, voor het eerst in de historie. Vervolgens bijzonder knap revancheren met hele sterke publieke optredens op de E3, TGS, X06.

    Het belangrijkste is echter dat concurrent Sony zó sterk in zijn schoenen leek te staan, maar op ontzettend veel fronten zichzelf heeft moeten inbinden. E3 2005 demo's bleken niet realtime (wat onder de echte kenners natuurlijk allang duidelijk was. Vreemd dat de mainstream pers dit niet oppikte), de specs en opties voor/op de PS3 zijn verlaagd. Het online systeem staat nogsteeds in de kinderschoenen. Zware / boude uitspraken (next-gen starts when we ... blabla) moeten met de staart tussen de benen worden teruggenomen. De launch van machine wordt uitgesteld in Japan en de US (van de oorspronkelijke spring 2006). En daarna blijkt dat zelfs november wereldwijd niet haalbaar zal zijn. Ontwikkelkosten rijzen de pan uit, meerdere developers/publishers hebben moeite om budgetten bij elkaar te krijgen om een representatief spel te kunnen ontwikkelen. En uiteindelijk gaat de PS3 launchen in aantallen die schrikbarend lager zijn dan de aantallen van MS die een jaar eerder wél wereldwijd launchte!

    Zo kunnen we nog even doorgaan. Natuurlijk heeft Microsoft ook zijn problemen gekend. Maar ondertussen zit Microsoft in rustiger vaarwater, heeft het alles logistiek prima in orde, is er een duidelijke kentering gaande wat betreft 'vertrouwen' in de 360, komen er meerdere nieuwe top-spellen exclusief naar de console, geeft de grootste concurrent nóg een kerst weg in Europa. Sony zit in de hoek waar de klappen vallen en Microsoft kan ervoor zorgen dat deze Kerst overal de schappen goed gevuld zijn met top-spellen en voldoende consoles.

    Natuurlijk heeft Sony een zeer loyable en vooral grote fanbase. Maar in retrospect (om het even mooi te zeggen), blijkt wat mij betreft dat Microsoft precies het juiste heeft gedaan om het gevecht met de grootste concurrent goed aan te kunnen gaan. Eerder launchen, vertrouwen wekken, aantallen en logistiek op orde krijgen, ondertussen in steeds meer landen launchen en vooral natuurlijk zorgen dat er voor ieder wat wils komt aan games. Denk hierbij aan Viva Pinata, de nieuwe Halo titels, GOW, de Live Vision camera, Guitar Hero II, de exclusieve voetbal deal. Het spectrum wordt nu steeds breder en dat is nodig.

    Good times are ahead. Niet alleen voor MS fans, voor gamers in het algemeen. De oorlog is nu echt losgebarsten en ik als multi-console man (met 1 grote favoriet) ga daar de vruchten van plukken. Voorlopig heb ik aan alleen mijn 360 meer dan genoeg en dat komt mede omdat Microsoft zo hoog heeft ingezet op het eerder launchen van de machine dan de concurrentie. Hopelijk dat de support voor de 360 wel wat langer doorgaat als de opvolger er al is in de toekomst idd. Vooral voor de casual gamer.
     
  5. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist. Misschien was het voor MS nodig om de 360 zo vroeg te lanceren, maar dat neemt niet weg dat de Xbox 1 te snel dood is gegaan. In vergelijking krijgt de PS2 nog steeds een aantal top games, en is in totaal 2 jaar langer op de markt!

    Ik hoop dat deze generatie voor alle consoles het zo uitpakt. Beter voor hun, beter voor ons.

    Precies, ook zoiets waar ik me over verbaas. Mensen die niet inzien dat de harde concurrentie strijd tussen Sony en MS juist goed is. Ik hoop dat ze allebei veel succes boeken. En dat beiden een volgende console produceren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2006
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal eens. Ook de verkoop van consoles en games verloopt trouwens goed.

    http://www.gfdata.de/archiv10-2006-gamefront/2341.html
     
  7. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 13 okt 2006
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    haha alsjeblieft als dit geen fanboy gepraat is weet ik het ook niet meer :lol:
    alleen bij punt a heb je een punt, maar wat ze gedaan hebben noem je steekproef. Wel eens steekproef theorie gehad? Nee zeker.
    Maar nogmaal het is maar een onderzoek, rustig maar. Dus zeker niet de definitieve verkoopcijfers, het peilt alleen de interesse. En niemand gaat me hier vertellen dat Playstation geen sterkere merknaam heeft dan Xbox.
     
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0

    ik vind het geen fanboy gepraat. hij geeft gewoon wat feiten over dat onderzoek :)
     
  10. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De overige punten zijn trouwens ook allemaal feiten. Ik neem zo'n onderzoek dus niet serieus dus hou je fanboy praat voor je.

     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2006
  11. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    die overige punten hebben niks met de integriteit van het onderzoek te maken. Dus het heeft gewoon een fanboy sausje eroverheen
    maarja het was allang duidelijk dat macdennis een fanboy is. Nog nooit heeft hij iets positiefs over de ps3 gepost.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm? Wakker worden? Dit is de VS thread op XBOXworld. Na de N64, PS1 en de PS2 gaat momenteel mijn voorkeur uit naar de 360, niets met fanboyisme te maken. De houding van Sony en de console van Sony, het spreekt me allemaal veel minder aan.

    Enneh, verklaar de resultaten van dat 'onderzoek' eens als je het vergelijkt met een recente steekproef van IGN?

    Zie hier: http://ps3.ign.com/articles/737/737951p1.html
     
  13. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Je conclusie is wel erg kort door de bocht niet? Dat iemand zijn voorkeur uit gaat naar een bepaalde Gameconsole betekent dat diegene direct een fanboy is. Ik heb jouw trouwens ook nog nooit iets positief's over de 360 horen melden, betekent dit direct dat jij een PS3 fanboy bent? nee, hooguit dat je geen interesse hebt in de 360...

    Denk in het vervolg alsjeblieft iets beter na voor dat je die iritante conclusie's/voorordelen gaat trekken. Want dit iriteerd mij persoonlijk mateloos (denk dat ik trouwens niet de enige ben) :{ .
     
  14. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    @MacDennis
    Ik meen me te herinneren dat je in de ps3 games thread ook al bezig was. En daar hebben mods je al gewaarschuwd. Van mij mag je doen wat je wilt hoor, maar je geloofwaardigheid daalt, want je probeerd alles van sony af te zeiken, maar dan ook alles. Zelfs Mr.X zegt af en toe wel eens iets goeds over de ps3, maar jij noppes nooit niet.

    En mbt dat ign artikel. Ze tracken wat mensen het meest bekijken. Het meest bekeken wilt niet zeggen het beste. Er kunnen zoveel dingen spelen, zoals meer media beschikbaar voor een bepaald spel. Een titel zoals L.A.Noire interesseerd me meer dan Marvel: Ultimate Alliance, maar van LA Noire is er maar 1 vage trailer en van Marvel: Ultimate Alliance meerdere gameplay trailers.
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat is niet eens een steekproef, dat is gewoon een analyse van ALLE bezoekers. Naar het surfgedrag van alle spellen. Dit zijn dus exacte aantallen over het zoekgedrag naar info/filmpjes/screens/reviews/previews etc van die spellen.

    En dat is best interessant om te zien. Natuurlijk precies de week na X06, maar had toch verwacht dat zo dicht bij de launch ook wat meer spellen van de PS3 in de lijst te zien.

    /edit: 360man dan is het toch juist des te meer duidelijk dan 'een steekproef onder 2000 gamers'? IGN heeft honderdduizenden bezoekers. En die surfen op dit moment dus veel vaker naar info over 360 spellen dan van PS3 spellen. Moet toch ook wel wat aangeven lijkt me. Zelfs IGN is er zelf verbaasd over, getuige het artikeltje.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooruit, jij je zin. Ik neem mijn petje af voor Sony dat ze met hun houding, de verschillende vertragingen en het niet serieus nemen van de Europese gamer alsnog hun reeds verouderde en prijzige speelstation zullen uitverkopen bij de launch. Dat is gewoon bewonderingswaardig! :b:
     
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeggen dat waarschijnlijk de PS3 naar mei wordt uitgesteld voor Europa.
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben er niet verbaasd over. Ik zelf zoek ook meer naar Xbox 360 spellen op IGN dan naar PS3 games. Simpelweg omdat ik de 360 al in mijn bezit heb met november in het vooruitzicht. En toch prefereer ik de PS3. Ik kijk er alleen niet veel naar, omdat ik ze nu toch nog niet kan kopen, en het dus minder interessant is.

    Toch gek dat GT:HD niet bovenaan staat. Tellen mijn hits niet mee ofzo :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2006
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar twee miljoen gelukkigen mogen dat ding volgende maand (!) al ophalen... Vorig jaar november wilde ik echt wel ff weten hoe t met de 360 spellen stond :eek:

    ed: Maar zoals gezegd is de timing na x06 misschien wat ongelukkig + er staat veel meer content voor de 360 dus ben je langer aan het kijken en meer aan het klikken :)
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina