1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat de nodige problemen met een firmware update wel zijn op te lossen. Maar goed, dat is helemaal aan de fabrikanten van de tv's natuurlijk. :)
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, ik zou mn adem er niet voor in houden... Het is sowieso zeeeer ongebruikelijk om firmware updates uit te brengen omdat dan bij iedereen een service monteur langs moet komen :eek: Daarbij zou ik in deze ook niet rekenen op veel medewerking van Sony's kant O-)
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, heb de handleiding van die twee tv's er eens op nageslagen, en er staat duidelijk in de specificaties dat de component ingangen maximaal 1080i ondersteunen. HDMI kan wel tot 1080p aan. 1080p is in de praktijk wel mogelijk over component.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wtf!! 5 gig voor een game aan buffer?!?! Eerste keer spelen moet je dus een aantal minuten wachten en zelfs met een 60 gig harde schijf...12 spelletjes gespeeld en je hd is vol?! |:-

    Die lijst van de wii; impressive!!! Ik heb de wii nog steeds in mijn vizier staan en ben erg benieuwd naar de eerste reviews.
     
  5. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    what the.. waar is excite truck? die titel leek me nog het leukst om te spelen:eek:
     
  6. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Mooie line-up voor de virtual console.Maar ik mis toch echt wel een hoop N64 titels, zo had ik Banjo, zelda Oot, mario kart64, Perfect dark, Goldeneye toch wel verwacht. Dan hadden in mijn ogen een sterke solide basis gehad om mee te beginnen.Als je namelijk de ''fans'' aanspreekt voor dat soort ruime games zit je goed.
    Ik ben namelijke echt begonnen met games spelen op de N64 en de meeste jongens die ook op de N64 zijn begonnen zijn nu zo 18/20.

    Ach had toch niet uitgemaakt of ze Zelda nou wel of niet hadden.Ik wacht gewoon netjes tot er een zwarte uitkomt ;)
     
  7. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Excite Truck is uitgesteld zei een maat van mij. Hij weet er meestal genoeg van, zit de hele dag naar Wii-sites te kijken*)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Banjo is nu van Rare en zal dus niet op de VC verschijnen, net als Golden Eye omdat de rechten ook bij iemand anders ligt .... zo zullen er nog wel meer bekende titels afvallen
     
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevraagd tijdens Xbox promotie op de Ocean Diva, kabeltje komt ergens rond de Kerst. Moet ook wel, want een HD DVD moet HDCP ondersteunen en dat doet een component kabeltje niet en HDMI wel.

    Tijdens die promotie had ik het aan alle drie de promoters gevraagd en hopen dat ze nu wel gelijk hebben :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De promotors van de Mission 360 weten van niets. Die kabel komt er voorlopig niet. Misschien kerst volgend jaar.
     
  11. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets had ik wel gedacht, maar HDDVD dvds zijn wel beschermd met HDCP dus ik weet niet hoe ze dat willen oplossen met een component kabeltje...
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    blu-ray is beschermd met HDCP ... HD DVD niet VGA is voldoende .. ik zal het artikel voor je opzoeken :b:
     
  13. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hahaha,zelden zo'n onzin gelezen als dit.
    MrX ,als jij de man bent die hier de marketingscampagne moet gaan uittekenen voor de xbox 360, wel dan houdt ik mijn hart vast aangezien het met jouw visie op het belgische gamerspubliek nogal erg éénzijdig gesteld is.
    De lancering van de 360 is óók niet bepaald vlekkloos verlopen in verband met defecte consoles in de beginperiode, en nét dit is de reden waarom het belgische publiek zich niet massaal op de 360 gestort heeft bij de lancering.
    Ik heb zelf gewacht tot begin deze week om de xbox 360 aan te schaffen.
    En als je denkt dat de ps3 al vanaf de lancering direkt een hoogvlieger gaat worden , zal je heus nog aardig gaan opkijken aangezien het gamespubliek hier wéér zal gaan afwachten of die lancering vlekkeloos verloopt, en dan pas zullen ze de keus gaan maken tussen een ps3 en een 360 .

    Al wéér verkeerd gegokt, wij weten hier net zoveel over de problemen die sony met zijn console heeft,of dacht jij dat jullie het enige land ter wereld zijn dat internet tot zijn beschikking heeft.
    Het enige verschil tussen een nederlander en een belg is dat laatstgenoemde niet die onweerstaanbare drang heeft om eindeloos te blijven doorlullen op allerlei internetforums wat de problemen van sony en zijn ps3 console betreft....wij lachen liever in ons vuistje wat de problemen van sony betreft....

    En diegene die hier een xbox hebben kopen een xbox 360 ,en deze markt is nog steeds groeiende,en langzaam maar zeker verliest sony hier marktaandeel.

    Tja, wat wil je in een land dat percentueel gezien de hoogste concentratie van BMW's ,mercedessen en porsches ter wereld op zijn wegen heeft rondrijden.
    Merkentrouw , inderdaad ,maar dat moet je eerst verdienen, je krijgt hier niets voor niets, maar dat marktaandeel wat je nu al veroverd hebt zal je dan ook nog zo snel niet terug prijsgeven.
    Uiteindelijk zal er een tijd komen dat je de belgen dankbaar zal zijn om hun merktrouw aangezien het nederlandse gamerspubliek op dit gebied héél wispelturiger is en die haast sneller van merkconsole verwisselen dan van onderbroek....


    Tja, een erg kromme redenering,jij laat je persoonlijke mening hier als een feit neerzetten en je doet het hier voorkomen dat er in nederland méér xboxen dan playstations verkocht worden.
    Als je je enkel op het aantal verkochte eenheden baseert bedenk dan wel dat er in nederland 7.000.000 méér potentiele kopers rondlopen dan in belgie.
     
  14. mk2k

    mk2k Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een aantal jaren plezierig te hebben ge-gamed op een ps2.
    ben ik naar de x360 overgestapt.

    gewoonweg omdat de meeste games op beiden systemen worden released. en de ps3 nog te lang op zich laat wachten. en waarschijnlijk een hoge prijs zal hebben met de launch.

    en toen der tijd ik de ps2 kocht was de keus ook snel gemaakt omdat die toch een aantal exclusieve titels had. en de prijzen gelijk lagen.

    en nintendo ja. die zijn meestal op kiddies gericht. en van de supernes had ik veel plezier als kiddo :)
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik begrijp niet waarom jij je zo fel verdedigt, ik zeg toch niets slechts over de Belgen? Mijn mening is gebaseerd op praten met heel veel Belgen (waaronder Bems, PB Projects, winkelpersoneel, etc.) en die geven mij een heel ander beeld dan dat jij beschrijft. Ik vind het juist jammer dat we in Belgie minder succesvol zijn en dat heeft niets te maken met dat Nederlanders beter zijn, maar meer dat Sony gewoon een geweldige job doet in Belgie.

    Je zegt het zelf al Belgen zijn merkentrouw en dat geeft een wat " eenzijdig" gedrag aan. En wij van Xbox hebben die trouw nog niet verdiend, maar willen dat wel graag gaan verdienen. En dat de launch beter kon>>> absoluut.

    Gelukkig verzin ik ook niet de marketing campagnes, dat doen de marketeers in Belgie zelf, maar ik heb ze wel verteld dat ik vind dat we moeten bouwen aan het merk en de merkbekendheid ipv bijvoorbeeld andere zaken te prioritiseren, we gaan bijvoorbeeld in november en december vrij zwaar op TV, iets wat we in het verleden weinig deden. Wij meten continu de perceptie van de verschillende merken en in NL is het merk PlayStation echt enorm onderuitgezakt sinds al hun PR-uitdagingen en het onze is gestegen, terwijl in Belgie er werkelijk niets te merken valt. Ofwel Belgen apprecieren PlayStation nu, net zo veel als een jaar terug, een jaar dat feitelijk enkel slecht nieuws heeft opgeleverd voor hen.

    O ja, in Nederland worden vrijwel evenveel Xboxen verkocht als PlayStations, als je zowel de Xbox V1 optelt bij de Xbox 360, dus elk afzonderlijk legt het af tegen de PS2, maar samen zijn ze vaak zelfs sterker. Uiteindelijk vind ik dat een fair vergelijk, ofwel ga je naar huis met het merk Xbox ofwel ga je naar huis met het merk PlayStation. (In geld overigens zijn we beduidend nummer 1 in NL>>> meer dan 70% marktaandeel zelfs, maar ja, de 360 is 3 keer zo duur als de PS2) Een titel als PES6 verkoopt in NL op de PS2 "slechts" 3 keer beter dan op de Xbox 360, terwijl er 15 keer meer PS2's in de markt staan. Per Xbox 360 worden er dus 5 keer meer PESsen verkocht dan op de PS2.

    Ik denk dat jij je erg vergist in hoe ontzettend succesvol Xbox is in NL en dat moet je vergelijken met de positie van Xbox in Belgie. In de eerste 8 maanden verkochten wij 50% meer dan PS2 destijds deed (nieuwere cijfers hebben we nog niet). En ja er zijn veel meer Nederlanders, maar ik kijk ook niet naar absolute aantallen, maar naar marktaandelen. En qua marktaandeel is er in Belgie nog veel meer mogelijk dan in NL. Hopelijk (vast wel \o/ ) lukt het ons om ook de Belgen te overtuigen van de (merk)waarde van Xbox.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kom zojuist het volgende tegen:

     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het nog wel meevallen. Als je ziet dat aan mijn PC een voeding van 620W hangt. En das exclusief het verbruik van mijn monitor + speakers :+
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Hehehe mijn voeding is 430 watt. Maar ik gebruik dus nog lang niet alle kabels en heb er nog geen videokaart inhangen. Maarja ik betaal de energierekening ook niet :cool:.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2006
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook niet, dus dat scheelt :cool: Niet dat ik mijn PC uberhaupt veel aan heb staan op het moment, gaat een beetje lastig als ik hem niet heb :+
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar iedereen begrijpt het niet van ps3. Hij verbruikt helemaal geen 380 watt. Dat is de MAXIMALE PIEK...
    Maar hij zal wel meer dan de xbox 360 verbruiken, daar niet van. Maar 380 is absurd...:)
    En zoveel kost die energie niet op een jaar hoor:). Voor de energie van de xbox 360 betaal je ook geen stukken van mensen...:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina