1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wat mij verbaasd is dat Wii Sports nog zo'n relatief hoge score krijgt.
    Zelda was wel een beetje te verwachten, maar een gemiddelde van zo'n 80% voor Wii sports had ik niet verwacht. Is een gemiddelde van maar 3 reviews, maar toch.

    Verschil tussen de twee ridge racers vind ik ook opmerkelijk. In de eerste instantie had ik niet gekeken welk screenshot bij welke console hoorde en toen dacht ik eigenlijk dat die van de 360 van de PS3 waren. Vond het verschil toen al vreemd, helemaal toen mij duidelijk werd dat ik dus ze verwisselde.
    Er even van uitgaande dat deze beelden kloppen en niet op de een of andere manier gephotoshopped zijn of dat er met de instellingen van de/beide consoles/tv's is gekloot is de enige reden dat ik kan bedenken waar dit verschil van komt dat Namco het zich gewoon makkelijk heeft gemaakt.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er zijn nog te weinig reviews voor een goed gemiddelde maar omfg! 98% betekent dus dat OOT van de eerste plek op gamerankings wordt gestoten. Knap dat ze dat kunnen met een serie die zo oud is.
    En dat terwijl Zelda mij nog steeds niet zo interesseert. :+ Het heeft me nog niet gegrepen.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Volgens de pers en volgens Nintendo is deze Zelda de beste Zelda ooit. Dat zou dus moeten betekenen dat OOT inderdaad van de troon word gestoten, door een Zelda. :)

    Ik wacht persoonlijk altijd liever op de reviews van IGN en Gamespot. Die behoren vaak tot de betere reviews.
     
  4. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
  6. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    :cool: :b:
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Over die Ridge Racer screens...

    Op de onderste screens vind ik RR7 mooier. Op de bovenste die van de RR6. Persoonlijk prefereer ik die van de PS3, omdat die kleuren een heel stuk realistischer zijn dan op die van de 360. Ook lijkt het alsof je bij RR7 wat verder kan kijken (maar dat kan sterk afhangen van de fotocamera)
     
  8. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die screen van de PS3 ook mooier, maar het is moeilijk om tebeoordelen van af foto's.
    Je moet gewoon RR6 & RR7 naast elkaar zetten dan vergelijken (dan bedoel ik thuis op 2 Tv's) :)
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind RR eigenlijk helemaal geen game om te vergelijken. Ten eerste zijn het niet de zelfde delen en is er eigenlijk helemaal niet veel in beeld.
    Als er echt een spel is waarbij de console veel dingen te gelijk moet doen en de games allebij tegelijk uitkomen (als de PS3 ook een tijdje op de markt is) dan heb je een goede grafix vergelijking.
     
  10. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Errug vet introfilmpje :) Alle beelden na 'Welcome to Motorstorm' zijn ingame.
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat iedereen altijd zo liep te kwijlen over de graphics van RR7?? :confused:

    IGN:
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, ik heb een tijdje terug een gameplay trailer gedownload van RR7. Vergelijk ik deze met het huidige beeldmateriaal, dan constateer ik toch echt een achteruitgang qua beeldkwaliteit. Zijn dat de gevolgen van de eis dat het spel op 1080p @60fps moet draaien? Daar lijkt het imo wel op.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Call of Duty 3 Gamespot reviews!

    X360: 8.8
    PS3: 8.2

    En daar gaan we weer! Twee verschillende ontwikkelaars en weer dat framerate gezeur op de PS3. Pay more, get less ..

    Dat ze het met dit soort opmerkingen nog een 8.2 durven geven begrijp ik niet helemaal ..
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2006
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Staat er nog in die review welke onderdelen de PS3 versie nog meer mist t.o.v. de Xbox 360 versie? Ben ik wel benieuwd naar!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik misgun het sony echt niet, maar het doet me wel goed dat de keuze voor mijn 360 nu ook goed te rechtvaardigen is.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat quotes uit de review van Gamespot:

    -It is missing a couple of features that its Xbox 360 counterpart contains, and the frame rate is far less reliable in this version, but the overall intensity and playability of Call of Duty 3 remains intact, despite these few issues.

    -Call of Duty 3's online component is more robust on the Xbox 360.

    -Call of Duty 3's visuals are great, though a problematic frame rate leaves the game looking decidedly less impressive than it does on the Xbox 360.

    -Key amongst these is the erratic frame rate. It was fast and mostly smooth on the 360, but the game's extremely choppy on the PlayStation 3.

    Het lijkt er toch echt op de Xbox 360 versie beter en mooier is.
    Het lijkt erop dat Gamespot nog mild is geweest met een 8.2 voor de PS3 versie.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @MacDennis,

    Dat zijn inderdaad wel wat minpunten. :eek: Al doet het eindcijfer lijken dat het niet erg hinderlijk aanwezig is, doet het commentaar in de recensie dat wel geloven.

    Mja, ben benieuwd hoeveel mensen nu zeggen dat Call of Duty 3 maar een middelmatige game is, welke er nauwelijks toe doet. Of dat ze te weinig ontwikkelingstijd hebben gekregen..... Imo kan men zich niet eeuwig vast blijven houden aan een MGS4 of een GT5...de PS3 is meer dan die titels alleen.

    De Xbox 360 kent ook de nodige titels waar de framerate niet helemaal in orde is, maar het is opmerkelijk dat dezelfde game op twee verschillende consoles toch zo anders kan draaien.
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    NHL 2K7

    IGN reviews ..

    360:

    9.5 Presentation
    Other than ugly menus from last year, this game has everything. Skybox, Cinemotion, classic and international teams, mini-games, pond-hockey, deep franchise mode and the best online options in sports.
    9.0 Graphics
    Superb animations and frame-rate, NHL 2K7 never slows down. The player models look great, especially on their back after a big hit.
    7.5 Sound
    The cinematic score is a great idea that needs to get louder to pull you in. The commentary is decent if you turn it on. Improved crowd noise could have really juiced up the atmosphere.
    8.5 Gameplay
    The one-timer is still a bit of an issue, but great AI on offense and defense, spot-on puck physics and a next-gen skating engine make for a great hockey experience.
    9.0 Lasting Appeal
    The game modes seem endless, and you'll spend hours unlocking classic teams. The Franchise mode is improved with rivalries and chemistry. The online options are the best in the business.

    overall: 8.9

    PS3:

    8.0 Presentation
    Fantastic franchise mode, but the menu system needs an update and only four player support is a little disappointing.
    7.0 Graphics
    The ice and animations look fantastic, but player textures look a little flat.
    8.0 Sound
    Great sound effects are coupled with an OK soundtrack and very nice commentary.
    9.0 Gameplay
    Excellent if not perfect controls, great use of the SIXAXIS and just a fantastic play experience. Defense and goalkeeping is a little protective to keep things even, though.
    8.0 Lasting Appeal
    Awesome franchise mode will keep you hooked, and online is always great fun.

    overall: 8.6

    De 360 versie verscheen trouwens afgelopen september ..
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Welke PS3 fanboy wist ook alweer te melden dat de Xbox 360 versie van CoD inferieur zou zijn aan de PS3 versie?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina