1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat zegt wat :)
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een bron: http://tweakers.net/nieuws/45212/Analisten-becijferen-financieel-probleem-PS3.html

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat hier veel van klopt. Maar mocht het wel zo zijn, kan Microsoft wel met een leuke prijsdaling gaan komen :)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2006
  3. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    pff het spul moet toch ook nog ( naar de winkel ) vervoerd worden enzo. bovendien wil de winkelier er ook nog een zakcentje aan verdienen en zo zijn er nog talloze andere dingen die geld kosten naast de kostprijs van de onderdelen. :)
     
  4. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt zeker niet, want om de 360 te maken kost $715. En dus hadden MS verlies als Sony.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    OVer prijzen gesproken, het originele plan van de Wii:

    en Gears Of War op de pc?:

     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat interessante stukjes uit de review van Gamespot van NBA 07 op de PS3 (cijfer een 4.9):

    ''The game looks crisp in 1080p, but the frame rate chugs on quick changes of possession. On the other hand, if you're playing in 480i, the image quality is horrible but the frame rate is a steady 60 frames per second. The sweet spot seems to be at 720p, which runs smoothly while still featuring a lot of detail. ''

    ''It's mind-boggling that SCEA is charging $60 for what amounts to a buggy, stripped-down version of a PlayStation 2 game that wasn't all that good to begin with. Sure, there are moments here and there where the game is fun, but these fleeting moments are always ended by one (or more) of the game's glaring flaws. Other than having support for 1080p, the game in no way, shape, or form takes advantage of the PlayStation 3's abilities''

    Het enige wat PS3 aan deze game is, is de 1080p ondersteuning waarbij de framerate ook nog eens slecht is (dit is een spel van Sony zelf trouwens).
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja alleen bij Xbox Live word je als developer gedwongen er gebruik van te maken en bij Sony niet. Ofwel elke game kan zo maar zijn eigen friendslist er op na houden, zoals Resistance die geen gebruik maakt van de centrale account. Je kunt dus hoogstwaarschijnlijk geen "come and play" message sturen van de ene game naar de andere.

    http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=4216&Itemid=2

    Conclusie: Mooie machine? Ja. Zijn geld waard? Nee.

    Van Tweakers afgeplukt:

    Als je het volledige verhaal hebt gelezen kun je inderdaad zien dat de PS3 veel meer rauwe kracht heeft dan de Xbox360. Jij als tweaker zou moeten weten dat rauwe kracht niet het belangrijkste meer is. Om die reden hebben de processorfabrikanten immers de rush om de hoogste MHz/GHz ook gestopt.

    In het verhaal staat:

    GFLOPS is something that gets thrown around a lot, but it should be clear that the peak theoretical GFLOP numbers for both these CPUs are:
    # 115GFLOPS Theoretical Peak Performance for 360 CPU
    # 218GFLOPS Theoretical Peak Performance for PS3 CPU.

    Hier staat dus duidelijk dat de CPU in de PS3 veel meer, bijna twee keer zoveel, rekenkracht heeft dan de Xbox360.

    Je kunt in een PC zelfs een 10GHz processor plaatsen, indien je dat doet met een on-board Intel kaartje van vandaag de dag, dan nog krijg je geen vloeiende en mooie beelden in 1080p.

    De grafische processor in de Xbox360 zit zoveel beter in elkaar dan in de PS3 dat deze niet die kwaliteit kan bieden.

    Getuige ook van:
    - PS3 kan games die 720P zijn niet opscalen naar 1080i maar scaled down naar 480P.
    - In COD3 kan de PS3 niet het aantal benodigde FPS halen http://www.nextechnews.co...27-a346-7934d8026fb2.aspx
    - De grafische kwaliteiten in Ridge Racer 7, welke nota bene ruim een jaar na Ridge Racer 6 voor de Xbox wordt geleverd is grafisch gezien van mindere kwaliteit en zit dusdanig slecht in elkaar dat af en toe de auto en af en toe de rest van het beeld maar voor de helft wordt weergegeven. http://www.gamebrink.com/...ead.php?p=28670#post28670


    Ik geef mijn commentaar objectief: ik heb geen enkele console en ben ook niet van plan er één te kopen. Ik ben niet voor Microsoft en tegen Sony. Dit zijn feiten die via veel websites na de introductie naar buiten komen met goed onderbouwde verhalen en vaak ook foto's om die verhalen te ondersteunen.

    Of Sony heeft de PS3 veel te vroeg op de markt gebracht of de PS3 kan het geweld niet aan. Aangezien zij zelf beweren de PS3 niet te vroeg op de markt te hebben gezet en met de beelden en verhalen en de technische aspecten van beide consoles kan ik niet anders dan het laatste concluderen: de PS3 blijft grafisch gezien achter bij de Xbox.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  8. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Of we geven de PS3 wat meer tijd om zich te bewijzen voor we tot zulke definitieve conclusies komen..........hij is nog maar net uit.
     
  9. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor de 360 ontwikkelt, dan is het makkelijk om er een PC game van te maken. Gelukkig krijgt de Xbox 360 voorrang. Maar goed ik denk dat GoW naar PC gaat. UT2007 gaat immers ook naar de PC.

    Zelfs de top titels van de Xbox 360 gaan naar de PC.
    Gears of War
    Masseffect
    Halo 3
    Halo Wars
    Fable 2

    Nee, je hoeft niet een Xbox 360 te kopen voor deze top games. In dat geval moet je wel lang wachten. Met name op de first party titels. Het is natuurlijk wel leuker om het meteen op de xbox 360 te spelen, omdat de games dan nieuw zijn. Na een tijd verlies je namelijk je interesse.

    En voor NBA 07 het is een preview
    De game is nog niet af en dat komt ie ook niet want hij is canceld
    http://www.gamert.nl/ps3_nba_live_07_is_niet_meer.html
     
  10. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    en nog meer problemen voor de PS3 :


    Playstation 3 niet in staat te upscalen naar 1080i
    Door Marco Hordijk - donderdag 16 november 2006 20:23 - Bron: DailyTech - Views: 23.245 - Permalink
    Het zit de Playstation 3 niet mee. Naast uitstel van de lancering in Europa, compatibiliteitsproblemen met PS- en PS2-spellen en het moeten verkopen van de console tegen een fors verlies, lijkt het er op dat de PS3 niet in staat is om te upscalen naar 1080i.

    Dit euvel kwam boven water toen een aantal mensen het Playstation 3-spel Resistance: Fall of Man op een 1080i-televisie probeerden te spelen, maar te maken kregen met een resolutie van maar 480p. Resistance is een spel dat op een native resolutie van 720p draait, een hd-resolutie die oudere hdtv's vaak niet ondersteunen. Om toch een goed beeld te krijgen is het normaal gesproken de bedoeling dat de resolutie van 720p omhoog wordt gebracht naar 1080i, maar in dit geval werd er naar beneden geschaald tot een resolutie van 480p, wat voor een slechtere beeldkwaliteit zorgt. Een van de ontwikkelaars van Resistance gaf kortweg commentaar: 'Het is niet onze schuld; wij ondersteunen het wel, maar de PS3 niet'.

    Andere PS3-spellen die last hebben van dit probleem zijn NHL 2K7, Tiger Woods PGA Tour 07 en Need for Speed: Carbon. Mensen met een hdtv die alleen 480i, 480p en 1080i aankan zullen het voorlopig dus moeten doen met een resolutie van 480p in deze spellen. Het is te hopen voor Sony dat deze kwestie op te lossen is met een firmware-upgrade, want in de tussentijd kunnen gamers bij de concurrentie - in de vorm van de Xbox 360 - wel genieten van een resolutie van 1080i door middel van upscalen.


    bron : tweakers.net
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus o.a. precies de rede waarom ik toch maar van mijn X360 plannen afzie. Het is in mijn ogen niet zozeer de vraag of, maar wanneer deze titels ook op de PC uitkomen. Op het hoesje van Halo 2 stond ook "Only on Xbox"....en diezelfde titel gaat nu ook naar de PC o.a. om Vista te promoten. Gears of War, Halo 3, Halo Wars....stuk voor stuk zijn het titels waarvoor ik terug een X360 zou willen aanschaffen als ik die mogelijkheid had. Maar als ze naar de PC komen (en ik weet voor 99% zeker dat dit gebeurt) dan zie ik de meerwaarde van het hebben van een X360 niet meer.

    Het bericht wat Modder-Eter postte klinkt mij dan ook als muziek in de oren, ookal gaat het vooralsnog om een gerucht.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  12. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dat is ook de reden waarom ik mijn 360 verkocht. Al de spellen die ik wou hebben kwamen ook op de PC uit.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Een pc moet je telkens uitbouwen. Om de 2 jaar heb je wel een nieuwe videokaart nodig.

    Vandaag op het werk liet een collega zien dat de cell-processor wel twee keer zo sterk was als de processor van de 360. (FHM blad).

    Hoe zit dit nu eigenlijk? En hoe komen ze erbij?
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig wel vaker dan om de 2 jaar, wil je het echt goed bijhouden. En niet iedereen heeft daar zin in nee, dat klopt. Maar ik vind het vooralsnog helemaal niet verkeerd als er een aantal X360 toppers ook naar de PC gaan :cool:
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dat hoeft ook niet. Ik koop pas een nieuwe videokaart als ik écht de spellen niet meer kan spelen. Ook al speel ik straks op Low met 30 fps het ziet er nog steeds zo goed uit ongeveer als de high van nu over 4 jaar.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat hoeft ook niet, das geheel je eigen keus wanneer je wilt upgraden. Ik zal het ook pas doen wanneer het echt nodig is. Maar goed ik dwaal af....het ging mij in eerste instantie alleen om dat nieuwsbericht dat Gears of War misschien (in mijn ogen : hoogstwaarschijnlijk) naar de PC komt. Maar goed, dat verbaast me dus niets.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    pc.... moet er niet aan denken.... kan gewoon niet uit. Veel en veeeeel duurder, arbeidsintensiever en later in de releases van consolegames... nee dank je.
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    ...maar dan ook voor veel meer dan alleen gaming te gebruiken.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zoals wat? Ik heb een barebone samengesteld voor in totaal 319 euro
    2,6 ghz, 512 mb ram en een 250 gig hd...... photoshop draait er prima op (voor mij denk ik het zwaarste proggie). Wat wil je er nog meer op doen?
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Serieus....moet ik je nu gaan uitleggen wat je allemaal op een PC kunt doen ? :eek: Weinig zin in eigenlijk, kzou zeggen Google (dat is er dus alvast 1 :+) eens wat rond ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina