1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Zo'n beetje alles. Internetten, dvd's branden, dvd's encoden, videobewerken, programmeren, custom content voor je spellen, zo'n beetje alles wat consoles niet kunnen.
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat verklaart dus meteen waarom ze duurder zijn. Einde discussie ofzo ? 8)
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Jullie begrijpen me verkeerd en hebben mijn post niet goed gelezen:+
    Ik heb toch een pc voor al die dingen, alleen een cheap-ass ding die die spellen niet aankan....echter alle andere dingen kan ik prima met mijn barebone. Iaw een dure pc die die games kan draaien is imo niet te verantwoorden.....

    en bedankt dat jullie mij, na toch al een tijd hier aanwezig te zijn, zo hoog inschatten he! ;)
     
  4. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Koop je voor 1000 euro een PC kunnen ze geeneens thee zetten.

    * Zet pc bij vuil
     
  5. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet duur zo'n barebone :9 Maar heeft het eigenlijk meer voordelen tov een 'gewone' pc behalve dat hij klein is?

    10.000 dollar voor een PS3 :| Klik

    @ SupahMaster: Ze kunnen het wel warm houden :)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat volgens jou niet te verantwoorden ? Als je je PC nodig hebt voor je werk ofzo (zoals ik straks), en je wilt daarnaast ook lekker kunnen gamen....dan kan dit toch allemaal prima op 1 apparaat ? Dat het je smaak eventueel niet is, is een ander verhaal. Je kunt er namelijk idd ook voor kiezen een minder dure PC te kopen voor bewerkingen en applicaties enzo, en daarnaast er een console bij aanschaffen voor het hele gamegebeuren. Maar net wat je smaak is.

    Ik denk echter dat de modjes het wel op prijs zullen stellen als we weer on-topic gaan....dit topic heeft wel vaker de neiging om in een PC VS. Console discussie spiraal te lopen, maar das niet echt de bedoeling :+
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    1 Ja, maar hoe zit het nou met de kracht van de ps3 ten opzichte van de 360?

    2 Is de kracht van de cell-processor overdreven?

    3 Waarom heeft de ps3 bijvoorbeeld zijn MB-werkgeheugen in 2 twee delen opgesplitst?

    4 Wat zei Sony over de ps2 qua kracht?
     
  8. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    2. De Cell kan meer berekeningen aan, maar is multifunctioneel. Dat betekent dus dat sommige SPE's Physic's en/of Graphic's verzorgen.

    Als je puur en alleen naar de processor kijkt, dan is de Cell sterker, dan de 3 Cores. Maar de Xbox 360 heeft een betere Video kaart, maar de Cell kan weer taken van de videokaart overnemen.

    Je moet er gewoon vanuitgaan, dat ze beide even sterk zijn. En meer kijken naar welke games wil ik spelen?

    4. De Emotion Engine
    Emotie's in het gezicht zou mogelijk moeten zijn op de PS2. Nou heb ik wel een paar gezichten gezien, waar ze boos of vrolijk waren, maar Emotie?

    Heavy Rain daar zit emotie in. Dat komt dus pas op de PS3. Dan denk ik meteen door met de Reality Syntisizer X. Realiteit? dat komt pas op de PS4.

    Crysis komt al heel dichtbij de realiteit, dus de Xbox 360 en PS3 komen dat ook wel. Ook al is deze titel nog niet aangekondigd. Dat zullen we ook pas weten na de release van Vista. Het zou toch wat wezen als "niemand" meer Vista aanschaft, omdat Crysis ook naar de consoles komt.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn meer redenen dan alleen Crysis denkbaar om over te stappen op Vista, ongeacht of er nu wel of geen console versie van dat spel uit komt.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  10. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Vista is de reden waarom het spel nog niet op de consoles is aangekondigd. Developers mogen nog niet over een console versie gaan praten. Tuurlijk DirectX 10 is de reden om over te stappen als gamer, maar er zijn er natuurlijk nog meer.

    Ik wilde alleen aangeven, dat het nu nog niet het juiste moment is, voor een aankondiging van Crysis Xbox 360 & PS3.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik begrijp :)
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Halo 2 lag in november 2004 (dat is alweer 2 jaar geleden) op de Xbox al in de winkel. Ik noem 2 jaar eerder een game spelen toch wel een meerwaarde. Daarnaast is de aanschaf van een Xbox 360 een eenmalige investering die een flink stuk lager is dan de investering in een PC, die je dan ook weer up to date moet houden.
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eerst ook, tegenwoordig ligt dat anders voor mij. Ik geniet van wat er nu te krijgen is. Over een jaar/twee jaar zie ik wel weer verder. Het betreft nu ook een voorbeeld van een spel wat idd al vrij oud is, maar natuurlijk komt niet elke PC game (veel) later uit dan een eventuele console versie daarvan. En al zou bijvoorbeeld een Gears of War pas eind 2007 voor de PC uitkomen (ik noem maar wat) dan vind ik dat niet erg en ben ik alsnog blij dattie uitkomt. Heb niet meer zo de drang alles gelijk te willen hebben.

    Een PC is een stuk duurder in aanschaf, dat klopt. Maar dat wordt, zoals ik al eerder zei, gecompenseerd door het feit dat je er veel meer mee kunt dan alleen gamen. Gaat het je echter alleen om gaming, dan ben je met een console gewoon stukken goedkoper uit dat is waar. Je bepaald overigens zelf of je je PC upgrade en wanneer je dat doet. Je bent niets verplicht. Wil je op den duur de nieuwste spellen met alle grafische toeters en bellen spelen, dan zul je idd op een gegeven moment moeten upgraden. Neem je echter genoegen met wat je op dat moment hebt en vind je het niet erg eens een oud spel uit de kast te halen, dan is het niet direct noodzakelijk. The choice is yours. En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien gek, maar het hebben van een zelf samengestelde PC voelt voor mij veel meer aan als iets wat echt van jezelf is, in tegenstelling tot een console die bij iedereen hetzelfde is en hetzelfde kan. Werken met een PC is overigens niet altijd even leuk : je moet er in zoverre tegenkunnen dat je er niet gefrustreerd van raakt. Sommige mensen vinden het teveel gedoe en kiezen voor wat betreft gaming daarom voor een console, wat ik overigens heel begrijpelijk vind want dat was voor mij ook altijd de belangrijkste reden om consoles te gebruiken. Ik haal er tegenwoordig echter een soort gek genoegen uit als ik een probleem op de PC (of dit nu op software- of hardwarematig niveau is) weet op te lossen. Zelf, via internet of met behulp van anderen. Als je het als een soort uitdaging kunt zien is het eigenlijk allemaal bestwel leuk.

    Nu hoop ik alleen niet dat jullie de indruk krijgen dat ik anti-console ben geworden ofzo. Want als er morgen 600 euro uit de lucht kwam vallen had ik dit weekend waarschijnlijk nog een X360 met Gears of War :+ Het is echter mijn kijk op gaming en de manier waarop ik er tegenwoordig mee omga, die veranderd is.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2006
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    [​IMG]

    Wiimote oplaadstation. Als je hierbij ook die accu's krijgt is het hebben, hebben, hebben!
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Is dit van Nintendo zelf of van een 3rd party? Ziet er in ieder geval wel gaaf uit :cool:
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    van een third party
     
  17. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Z3R0-P4R4DOX

    Leuk, goed verhaal. Ik herken het. Vorig jaar augustus mijn xbox verkocht met alle games en mijn (inmiddels van mijn ouders) pc geupgrade. Niet veel geld gekost, alles 2e hands. Maar ik wou gewoon pc-gamen op een eigen pc. Dit beviel goed, maar ik liep achter de feiten aan met mijn tweedehandse spulletjes. Dus heb ik 2.5 maanden terug 1500,- uitgegeven aan een high-end game pc, niet zo high-end als jouw pc, maar ik kan er tot op heden vrijwel elk spel vlekkeloos op z'n hoogst mee draaien. Totdat ik, sinds een paar weken, race-games, snowboard games...kortom, typisch games die ik altijd op de console speelde en die ik daarop zeer fijn vond spelen, weer wou spelen! Daarom zal er begin volgend jaar, precies vier jaar na aanschaf van de eerste xbox(februarie 200:cool:, een xbox 360 komen, omdat ik zwaar onder de indruk ben van de prestaties, gebruiksvriendelijkheid en prijs. Grote reden hiervoor is ook dat er gewoon steeds meer (multi-platform) console exclusives komen. Als ik tegenwoordig games bekijk in de winkel kijk ik bijna alleen bij ps2/xbox/xbox 360, want het genre shooting/snelle RTS games zoals Command and conquer is op dit moment gewoon niet interessant voor de pc. Ik hoop dat er wat leuke shooters komen op de pc, en ik wacht vol verwachting op de nieuwe command and conquer. Maar no-way dat ik het uithoudt met alleen een pc, ik moet er een console bij. Want is een mens toch snel tevreden tegenwoordig...
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan jouw motivatie om een X360 te willen kopen ook heel goed begrijpen hoor, zoals ik al zei : als het geld me spreekwoordelijk wat meer op de rug zou groeien had ik misschien ook weer een X360 gekocht....omdat het ergens toch nog wel kriebelt. Alleen als ik er goed over nadenk, zou ik een X360 met name kopen voor titels die in principe ook allemaal op de PC uitkomen (of in ieder geval te vergelijken zijn met bepaalde PC titels). Dan kan ik wel weer een X360 aanschaffen om die paar titels die er dan eerder op uitkomen, maar ik kan dat geld ook in m'n zak steken zodat ik mijn PC eerder kan upgraden.

    Bovendien is het bij mij net een beetje het omgekeerde verhaal als bij jou : waar mijn interesse ook altijd bij de typische console titels gelegen heeft is dat tegenwoordig wel anders. Ik merkte dat vooral op het laatst in mijn "console periode", want hoewel ik nog best veel titels kocht belandde het merendeel na een week/twee weken op de kast waarna het meestal niet meer aangekeken werd. Ik doe het nu met relatief gezien met veel minder titels dan ik toen had, maar daardoor geniet ik wel langer van een spel en heb ik niet zo gauw de neiging aan iets nieuws te beginnen. Het was bij mij ook veelal een kwestie van een titel willen kopen gewoon "voor de heb", en dat is gewoon zonde besefte ik mij later. Ach ja, keuzes keuzes....en prioriteiten die veranderen. Zolang je er zelf maar tevreden mee bent toch ? :)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  19. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    ECHT LOLLIG..

    70% van de mensen in de lange rijen in amerika.. verkoopt de console door..
    via ebay... in een video interview werd er gevraagd waarom ze de playstation 3 wouden hebben.. de meesten antwoorde dus met re-sale at ebay..
     
  20. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina