1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Een game die begin dit jaar op de 360 uitkomt, mag een jaar later op de PS3 er toch ook wel beter uitzien? Niet meer dan normaal.

    De games die gelijktijdig zijn uitgekomen vind ik beter vergelijkingsmateriaal. En dan te bedenken dat de PS3 dev. kits ook al een hele tijd geleden zijn uitgebracht. :)
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Resistance? Aan die game hebben de developers net zolang kunnen sleutelen als Epic aan GoW. Sony heeft gezegd dat Next Gen pas gaat beginnen als zij de PS3 zouden releasen. En dat zien we! Multiplatform titels worden weggeblazen door de 360 versie en de enige game die wel fatsoenlijk scoort is een shooter die bij lange na niet aan GoW kan tippen. Sony wordt gewoon afgerekend op haar uitspraken en daar is niks mis mee. Of word jij graag door een Jap genaaid?
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik voel me niet genaaid, want het boeit me eerlijk gezegd niet wat sony allemaal zegt. Als de ps3 maar snel in de winkel komt te liggen is me enige zorg.
    En multiplatform games weggeblazen? Kom zeg op de meeste sites scheelt het slechts tienden en dat heeft waarschijnlijk te maken dat developers nog moeten wennen om voor de ps3 te programmeren.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamespot gemiddelde 360 launch games: 8.1
    Gamespot gemiddels PS3 launch games: 7.1

    Excuses .. excuses ..
    Sony was het toch die zei dat de Next Generation met de PS3 begon?
    Sony was het toch dat de 360 eigenlijk een XBOX 1.5 is?

    Een jaar wachten, vervolgens 600 dollar neerlappen, een paar games kopen en er dan achter komen dat in ieder geval elke multiplatform titel beter scoort en een beter framerate heeft op die andere machine?

    "Ja maar ze moeten de PS3 nog leren"
    Kolder, de PS3 zou eerst begin 2006 verschijnen, men heeft zat tijd gehad. COD3 scoort beter op de 360, ontwikkeld door een ontwikkelaar die voor het eerst werkt met zowel de PS3 als de 360.

    En wat dan nog? Ook al valt er meer met de PS3 te doen, de ontwikkelaars van de 360 doen toch precies hetzelfde? Of gaan die nu opeens op hun gat zitten?

    Ik denk helemaal niet dat de PS3 zo krachtig is als Sony je graag wilt doen geloven ..
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ik lees ook de reviews ipv alleen maar naar de cijfers te kijken. Games die zoveel framerateproblemen hebben dat het niet meer leuk is, tsjah, je moet het maar willen denk ik zo. Het gaat niet allemaal zoals iedereen dacht dat het zou gaan.
     
  6. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    @Macdennis COD II is toch al eerder voor de xbox 360 ontwikkeld?
     
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik lees de reviews ook en de enige spel die onspeelbaar was door framerate problemen was die robot spel gundam ofzo.
    Dus ik weet niet waar jij al die dramatische problemen vandaan haalt?
    Anders zou je het ook merken in de eindcijfers niet. Zo erg is het dus allemaal niet :)
     
  8. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Resistance scoort niet om zijn grafische goedheid. Maar scoorde vooral door het goede verhaal. (kan me niet voorstellen, dat het verhaal nog nooit eerder is verteld).

    Ik denk dat het grote onzin is om te zeggen dat veel spellen er minder uitzien op de ps3 omdat ze minder ontwikkelingstijd hebben gehad. Waarom ziet fight night er dan beter uit? Ik denk dat de ps3 niet zo sterk is als men had gehoopt.

    En waarom doet Sony al die moeite om de compatibility van de ps1 en ps2 games goed voor elkaar te krijgen? Misschien alleen om dan te kunnen zeggen dat het hen wel gelukt is, en MS het niet kan? Misschien zijn het de enigste kaarten die Sony nog in de handen heeft?
     
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Even over Resistance, haalt goede cijfers, dat is zeker een feit.

    Maar gamepro zegt wel het volgende over de graphics ..

    Next-Gen is NU. En nu betaal je voor een PS3 meer maar krijg je er minder voor terug aangezien je NU echt een keuze hebt.

    Dat klopt, maar door een andere ontwikkelaar.

    Ja, vet launch spel. Haalt 2en en 3en enzo. Hoe bedoel je rushed? En over die framerate? Lees maar wat reviews van Tony Hawk. Een framerate die af en toe inkakt naar 15fps .. inderdaad, je moet het maar willen ..
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    of een saints row waar de frame rate inkakt naar 15fps tijdens explosies :)
    Je moet het maar willen :)

    en dan ga ik naar gamepro en dan zie ik weer dit over resistance

    http://www.gamepro.com/sony/ps3/games/reviews/86429.shtml

    en zo kunnen we doorgaan, met steeds aanhalen van een detail en dat dan beschouwen als een feit voor heel de console.

    en ohja

    http://www.gamespot.com/ps3/sports/tonyhawksproject8/review.html?sid=6161341
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees eerst maar eens alle multi platform PS3 reviews. Elk spel scoort beter op de 360 en ze hebben bijna allemaal framerate problemen. Dat hoef je als consument niet voor lief te nemen.
     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    nou zoals ik al zei ze scoren een paar tiende hoger. Dan is het spel toch vrijwel indentiek. Ach ja laat ook maar :)
    De xbox360 is de beste :)
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had het al een jaar geleden voorspelt dat men tijdens de launch van de ps3, de ps3 ten ondere ging halen. Ik vind het zeer logisch dat COD3 ietsje soepeler loopt op de xbox 360. Het is gemaakt met de COD2 engine, en die was speciaal voor 360 gemaakt. Ook met games als Tony hawk vind ik het logisch. Maar wat ik niet logisch vind, is dat men nu al onmiddelijk conclusies gaat trekken en noem maar op. Beetje zielig, maar onvermijdbaar. Anyways, wil de sfeer niet verpesten, want Microsoft is zeer goed bezig, ben echt verslaafd aan gears of war waardoor ik op dit moment niet veel denk aan ps3. Maar dat moment dat ik die enorme ps3 drang krijgt, komt zowizo nog. Daar kan ik gewoon niet buiten. Ik schat dat ik volledig in de hype ben van ps3 rond deze periode, maar dan volgend jaar(net zoals ik nu volledig in de hype ben van xbox 360).
     
  14. ericr

    ericr Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem van de PS3 is dat er heel misschien over een jaar een spel als GOW voor verkrijgbaar is. Tegen die tijd zijn er meerdere games voor de Xbox360 verkrijgbaar met gelijkwaardige of betere graphics. Nou zeggen graphics niet alles maar in een tijdperk waar next-gen een soort toverwoord moet de PS3 zich eerst maar bewijzen. Next-gen is inderdaad gearriveerd, maar wel op de Xbox360 met GOW.

    Overigens vond ik PGR3 vorig jaar ook redelijk next-gen, jammer dat er momenteel voor de PS3 alleen het achterhaalde Ridge Racer 7 als racegame verkrijgbaar is.
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerst bestempel je de mensen hier als 'loosers' en nu is men 'zielig'? Mensen bestempelen als 'zielig', dat is pas zielig. Men trekt geen conclusies, het zijn simpele constateringen.

    Daar bovenop is ben ik zelf van mening dat de PS3 niet zo krachtig is als men je wilt laten geloven.

    Natuurlijk ziet de PS3 games er over een jaar beter uit. Maar ook de 360 games zullen er ook steeds beter uit gaan zien en beter presteren. Vergeet daarbij ook niet dat het ontwikkelen voor de 360 eenvoudiger is (zelfs dan voor een PC).
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    @ ericr,
    Ook F1'06 en motorstorm. Binnenkort nog GT:HD ;)
     
  17. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, DE killer application van de PS3:

     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dames, dames, kalmeer eens even! Laat het persoonlijke even achterwegen, wil je! Ga nou niets uitlokken.

    Ik vind het wel meevallen. Het heeft me geen moment gestoord.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ach, bij de PS3 valt het ook wel mee, anders scoren die games nooit zulke goede cijfers. Ik ga bij de Xbox 360 games ook niet lopen doorhameren op framedrops (ik heb pas één spel gespeeld waar geen framedrops in voorkwam, Table Tennis, voor de rest heeft elke game van mij framedrops wanneer het heel 'druk' is (veel explosies, met 8 man door een bocht e.d.)

    Overigens... PGR3 was toch dé titel qua graphics enzo... ik vind F1'06 er beter uitzien. Is ook nog korter aan gewerkt.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg leuk om te lezen, +200 ervaringen van Wii eigenaren. Het overgrote deel is heel positief. Begin toch ook wel nieuwsgierig te raken naar die Wii ..

    http://www.joystiq.com/2006/11/20/new-wii-owners-your-impressions/#comments

    Puur uit nieuwsgierigheid, hoe lang heeft men gewerkt aan PGR3 en F1'06? Ik vind de shots van F1 tot op heden wisselend, ene moment ziet het er erg goed uit anders moment is t meer mehhh ..
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina