1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, want CoD3 voor de PS3 stamt af van een poort die oorspronkelijk van de 360 engine is gemaakt. Het is dus vrij logisch dat die het beter doet op de 360. Ik vergelijk liever 2 games die op 1 console gericht zijn. Maarja, ik ga nu tosti's eten :D
     
  2. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Eetse ;)

    GOW Triologie?
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso beetje onzin om launch titels te gaan vergelijken. Titels die 1 jaar later voor een console verschijnen die ook nog eens duurder is, daarvan verwacht ik dat ze minstens op audiovisueell gebied beter presteren. Niet hetzelfde of minder, nee beter. De wereld heeft niet 1 jaar stilgestaan ofzo. Dat Sony nou zo graag Blu Ray in de PS3 wilde duwen, dat is niet mijn probleem.

    Het zal mij als consument echt zwaar boeien of een titel een korte ontwikkeltijd heeft gehad of wellicht een snelle port is geweest, ik wil waar voor mijn geld en mijn geduld.

    Als een titel niet gereed is voor de markt (PS3:COD3 ), breng hem dan later uit. Het is nu duidelijk dat hij gerushed is. Leuk voor de fans, zitten ze met een inferieure versie en kunnen ze minstens weer 1 jaar wachten op een versie die wel goed is. :{

    COD3 mag dan wellicht een simpele multiplatform port zijn. Exclusieve titels als Untold Legends, Gundam en Genji zijn dat niet en die scoren nog lager.

    Enneh, als ik NU een nieuwe auto koop dan ga ik die auto toch ook niet vergelijken met een vergelijkbaar model van een andere fabrikant van het vorige seizoen??
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2006
  4. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar feit is en feit blijft dat de warmte maar op enkelle gebieden is. Je praat niet over vierkante meters maar hoog uit 1 vierkante meter verdeeld over de gehele auto. En natuurlijk is de motor vele malen warmer dan de remmen. Maar de remmen zijn ook 200+ graden. Je wilt namelijk niet met koude remmen de race ingaan. Want dan ben je snel klaar. Ook kunnen de remmen in stilstand veel beter de warmte afvoeren. Dat zie je totaal niet terug.

    Daarnaast staat de auto stil. Dus er gaat geen koude lucht de sidepods in en er wordt ook geen warme lucht afgevoerd, dankzij de aerodynamica. Oftewel wanneer er geen wind staat, gaat de warme lucht voor het gemak recht omhoog. Dat zie je ook niet terug.

    Daarnaast heb je gelijk wanneer je zegt dat de uitlaten niet achter de auto zitten maar vlak voor de achterwiel ophanging. Daarmee gaat het punt dat er nog een auto ervoor staat niet op.

    Wanneer jij gelijk zou hebben, verklaar dan maar eens waarom de rechter sidepod minder scherp is dan de linker, terwijl dan juist de rechter sidepod scherper zou moeten zijn. Want tussen de camara en de rechter sidepod zit geen warmtebron, terwijl tussen de camara en de linker sidpod wel een warmtebron zit.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Naast dit alle bevat de track zelf ook geen enkel detail. Of komt dit door de hitte die het asfalt uitstraalt? :+
     
  6. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ik ga deze game wel kopen denk ik.

    Maandag 20 november 2006 - Een aantal weken geleden, tijdens de presentatie van de jaarcijfers van Ubisoft, kondigde het Franse bedrijf aan dat het momenteel werkt aan een vervolg van het succesvolle Ghost Recon: Advanced Warfighter. Zo zal de game al in het eerste kwartaal van 2007 verschijnen, om het lange wachten naar Assassin's Creed en BiA: HH een beetje te verzachten. Game Informer heeft vandaag de eerste details van dit nieuwe deel ontvangen.

    Bekijk hieronder de belangrijkste details.

    - De ontwikkeling van GRAW 2 begon al voordat GRAW in de winkels lag.
    - Het weer in Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 zal dynamisch veranderen tijdens het spelen. Zo kan er bijvoorbeeld plotseling een zandstorm ontstaan, of zal de wind sterk aanzetten of het zal gaan regenen. Na een regenbui zullen er ook plassen water ontstaan, en zal de gehele omgeving er glad en nat uitzien.
    - Voor de rookeffecten in Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 is een nieuwe technologie ontwikkeld genaamd 'Depth Sprite'. De rook zal realistisch bewegen, ook over bepaalde voorwerpen heen. Ook kun je maar moeilijk door de rook heen kijken, in tegenstelling tot andere games. In een demo die GI zag, werd een helikopter getoond die ging landen, waarbij het stof erg realistisch opwaaide.
    - Ook zal de rook zich aanpassen als de wind bijvoorbeeld draait, of er licht op wordt geschenen. Als er bijvoorbeeld een explosie is zullen de stofdeeltjes alles in real-time reflecteren.
    - Ook zijn de 'particle effects' verbeterd. Bij een explosie zullen brokstukken realistischer bewegen en ook schade veroorzaken op andere voorwerpen zoals beton.
    - Ook kan men door bepaalde voorwerpen heen kijken, tot een bepaalde hoek. Zo kun je door lakens of andere materialen heen kijken, als er licht op wordt geschenen.
    - De A.I. van de terroristen is ook sterk verbeterd. Zo zullen de terroristen zich nu ook op hoger gelegen posities bevinden, om een betere schietpositie te krijgen. Daarnaast zullen ze ook vaker om versterking roepen.
    - Ook is het 'Cross-com' systeem verbeterd. Zo zal het meer details weergeven van vijanden, zoals welke klasse (bv. sniper). Als men ook meerdere vijanden opgespoord heeft, wordt op de kaart weergegeven welke de grootste bedreiging voor jouw vormt.
    - Het verhaal speelt zich dit keer af bij de grens tussen Mexico en Amerika, waarbij je de gevechten van beide kanten beleefd. De omgevingen zullen ook meer gevarieerd zijn, zoals bijvoorbeeld in een bos, stad of op een berg. Het verhaal speelt zich geheel af in een periode van 72 uur.

    Zoals gezegd staat de game gepland voor een release vòòr april 2007, en zal de game in ieder geval zeker op de Xbox 360 verschijnen en wellicht nog meer platforms.

    Maar is BIA en Assassin's creed nou beiden uitgesteld of niet.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    De remmen zijn idd zo rond de 200 graden, maar enig idee hoe warm een F1 motor is? Veel en veel warmer dan een rem. Hij kan ijzer laten gloeien (een rem ook, maar pas na een lange remperiode). Overigens, als remmen warm zijn komt er rook vanaf. Als een motor warm is komt er een golvende luchtstroom vanaf ;)

    In een motor vindt verbranding plaats. Wat is er nodig voor een verbrandingsreactie? Idd, zuurstof, en waar haal je die vandaan? Idd, uit de lucht. Bij een draaiende motor is er ALTIJD een in en uitlaat die lucht aanzuigen en wegblazen. Door het verschil in luchtdruk wordt er vanzelf koude lucht aangezogen. De warme lucht gaat idd omhoog, voor de achtervleugel, waardoor de achtervleugel wazig wordt.

    De lucht wordt met een flinke kracht uit de uitlaat geblazen. Je merkt het echt wel hoor, als je op de plek van de 'cameraman' staat. Lucht gaat omhoog en naar achteren, tot het op een gegeven moment weer helemaal tot de overige luchtempratuur is afgekoeld.

    Welke warmtebron dan? In de sidepots zitten de radiatoren en een hele hoop elektronica hoor. De motor zit tussen de coureur en de achtervleugel. Het kan trouwens ook te maken hebben met het scherpstellen. Misschien was het wel een bewegende camera (die zo langs de grid glijdt).
     
  8. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen, dit gaat nergens meer over. alsjeblieft zeg.....
     
  9. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een onzin, ik geef toe de details zijn niet zeker, maar wat vaststaat is dat je een nieuwe engine nodig hebt om meer uit de ps3 te gaan halen in verhouding met de huidige game, wat dus resulteerd in een vroeg ontwikkelstadium voor het ontwerpen van een (ver)nieuwe game engine. Daarbij kan je basismodellen maken voor de auto's, een beta van alles wat betrekking heeft op het realistisch rijden (die je daarna weer aan kan passen mocht het nodig zijn) enz, zo kan ik echt nog lang doorgaan.

    Wel grappig wat je in feite zegt, een f1 game wordt dus feitelijk in 1 jaar gemaakt/afgeraffelt? Dacht het niet, een goede racer heeft voldoende devolep tijd nodig (zie GT en Forza) en daarbij is een vroege start een must.

    Daarbij wil ik je even wijzen op het feit dat de ps3 F1 game ongeveer op hetzelfde moment is begonnen met devolepen als met pgr3, het enige wat er gebeurde wat roet in het eten gaf was het eindeloze uitstel van de ps3. Daarom mag je de ps3 F1 game ook niet vergelijken met pgr3, de nieuwe F1 game hoort grafisch beter te zijn (wat het gelukkig ook is) omdat het 1 jaar extra devolep tijd had gekregen. Daarbij, de screen die hier eerder werd gepost was naar mijn inziens geen warmte hoor, ik zie strepen en dat zie ik niet bij een F1 start, daarbij rijden de auto's ook al volgens mij waardoor het wel blur is.

    Maarja, blijft nutteloos om F1 te vergelijken met PGR3, de nieuwe F1 game ziet er bewegend GE-WEL-DIG uit, al blijft mijn voorkeur uitgaan naar de GT HD ;)
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Maar in GT en Forza is alles 'meer' dan bij de F1 games. Meer auto's, meer tracks, meer realisme, meer afstellen, meer tunen, meer textures, meer features, meer, meer, meer, dus dan is het in mijn ogen vrij logisch dat men daar veel langer over doet. Maar de beste F1 game ooit (Grand Prix :cool: was toen hij uitkwam 3 seizoenen te oud. Maar O god wat racete hij heerlijk.

    Check de grond... hij staat nog in z'n 'startblokken' en bovendien geeft de HUD de startopstelling weer. Dat is absoluut de start.

    Helemaal mee eens :)
     
  11. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    fanboy die jeepee man :lol: toch jeepie hehe
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    jeweettoch pik :cool:
     
  13. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat rook is geen rook, maar remstof. Oftewel slijtage. Dat heb je bij de start inderdaad niet.

    Die lucht wordt aangezogen door de airbox. Op het moment dat de auto gaat rijden onstaat er druk op de bovenkant van de motor. Waar de cilinders zitten. Door deze druk krijg je extra pk's. Of anders gezegt; de motor wordt efficienter. Maar dit heeft niks te maken met koeling, want daarvoor kan je nog beter de benzine gebruiken.

    Valt wel mee. Je voelt het wel. Maar daar is alles wel mee gezegt.

    De remschijf en de band aan de linkerkant. Overigens moet de elektronica ook worden gekoeld en die elektronica zit in de linker sidepod, omdat de meeste GP's rechts om zijn. Maar dat is extra informatie en voegt niks toe aan de discussie.

    Maar hoe dan ook denk ik niet dat we er zullen uitkomen dus zullen we maar ophouden met deze discussie?
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  15. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik ben ook niet echt ondersteboven van dat filmpje...

    even iets anders: weet iemand of exite truck bij de nederlandse launch van de wii aanwezig is?
    of is hij uitgesteld? ik kom er maar niet achter... :)
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Oke, maar niet voordat ik dit gezegd heb :cool::

    Warme remmen geven wél rook. Dit is vaak goed te zien tijdens pitstops op bijvoorbeeld Canada. Het is idd waar dat er gedurende de race remstoffen vrij komen, maar dit is alleen tijdens het remmen, en is een soort van roet. Ik heb het over rook. Wanneer een rem super heet wordt na 1 rem actie komt er echt geen remstof vanaf hoor. Dat is pas na een aantal rondes.

    Als er een onsteking plaats vind in de cilinder, is alle zuurstof verbuikt. Of je het wil of niet, de lucht waarin nog voldoende zuurstof aanwezig is zal uit zich zelf richting de motor gaan. Daar is helemaal niks voor nodig, je laat dan gewoon de natuur zijn vrije wil. Als er namelijk geen lucht aangezogen zou worden, zo de motor vacuem trekken.

    Dat voelen valt ook wel mee. De lucht wordt namelijk heel snel weer door de onverwarmde lucht afgekoeld. Zonder carroserie zou je het overigens wel goed kunnen zien: klik :)

    Deze zijn niet warm genoeg om lucht te laten golven. Zie het filmpje hierboven... zo warm wordt een band + rem niet.

    Deze graphics spreken mij heel erg aan. Ik vind het er zeer gelikt uitzien.

    Waarom rijden al die reviewers zo bagger trouwens :x
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Anders openen jullie even een f1 techneuten topic :+
    Booooring posts ;)
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina