Met de superieuriteit van de PS3 tov de 360 bedoelen veel mensen denk ik de mogelijkheden van de PS3. Als je dit 'gedoe' van de Cell enzo leest lijkt de PS3 iets mooiere beelden te kunnen maken als je 2 dezelfde games hebt, niet geoptimaliseerd voor een specifieke console.
Maar de negativieteit van de PS3 heeft meer met het hele gedoe om de console heen te maken, maar daardoor kan de hardware natuurlijk nog wel superieur zijn aan de 360.
Zelf denk ik ook dat het weinig uitmaakt. Grafisch zijn beide consoles erg goed, en het is gewoon de gameplay die het verschil gaat maken, en natuurlijk ook een beetje de hardware, en dan bedoel ik de randapparatuur. Zo vind ik de xbox-controller echt veel beter spelen dan die van de PS2 (of Gamecube). Maar het is gewoon nog lastig te zeggen wat uiteindelijk 'beter' gaat worden. En nog is het allemaal erg subjectief natuurlijk..
Ik denk dat dit voor Ubisoft zelf weinig uitmaakt. Als mensen voor de 360 versie IPV de PS3 versie gaan verkopen ze alsnog een exemplaar van hun game, en krijgen ze een deel van de opbrengst. Dus dan zou het in principe niet uitmaken of men de game nou voor de PS3 of de 360 koopt, áls men hem maar koopt
Laatst bewerkt: 7 okt 2006