1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Cell processor zal zeker wel potentie hebben, maar Sony heeft in een later stadium van ontwikkeling NVIDIA de opdracht gegeven om een GPU te leveren. De reden van deze stap? De Cell processor was achteraf gezien toch niet voldoende voor het 'echte' grafische werk. Voor speciale effecten en andere trucjes zal de Cell zeker geschikt zijn denk ik.

    De GPU in de Xbox 360 beschikt over technieken die nu nog niet beschikbaar zijn op de PC markt. De eerste videokaarten met dergelijke features worden eind dit jaar c.q. begin volgend jaar verwacht. De GPU in de PS3 is gebaseerd op een aangepaste GeForce 7600/7800, welke over een paar maanden worden vervangen door de nieuwe generatie. In feite zitten ze met een GPU gebaseerd op 'oude' techniek. Misschien dat de Cell het één en ander compenseert?

    Een van de belangrijkste uitgangspunten van een console lijkt mij de juiste balans tussen de diverse hardware. Wat heb je op het gebied van games aan een state of the art processor, wanneer je bij wijze van spreken een GeForce 4 in je PC hebt zitten? Andersom geldt dat evengoed...
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Assassin's creed heeft geen betere A.I. This maar hoe je het bekijkt he:
    http://www.consol.at/

    En over de RSX, ik had ook liever een krachtigere GPU gehad(nieuwere). Dan zou het samen met Cell nog een heel stukje beter zijn. Maar zoals ik al zei, het is de Cell die uiteindelijk het verschil gaat doen maken. Maar third party games zullen bijna altijd hetzelfde zijn schat ik. Tenzij ze een hele tijd later uitkomen zoals Fight night, blazing angels, en noem maar op, op de ps3 nu. Of als beiden games door andere teams gemaakt worden, zoals Virtua tennis 3, die is op ps3 ook mooier. Maar het zijn idd de exclusieve titels die moeten strijden...
     
  3. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een bron die wel werkt? Je quote is in het Engels maar je bron verwijst naar de homepage van een Duitstalige site. Ben benieuwd want ik heb nog geen enkel bericht gezien die de eerdere uitspraken zou ontkrachten.

    Tsja, die kunnen we helaas lastig vergelijken tussen de verschillende consoles. De 'Emotion Engine' in de PS2 was ook een grote hype, ik moet nog maar zien wat de Cell/RSX gaat waarmaken.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom? Je kan GT en Forza en Halo en Killzone toch wel met elkaar vergelijken? Die developers hebben dezelfde doeleinde en zijn ook zeker niet de minste. Aan de hand van die games kun je zien welke console nou echt lekker werkt.
     
  5. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een site voor je die hetzelfde zegt en die gebruikt als bron ign.

    http://www.gamevillage.nl/showthread.php?t=157382
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ben het helemaal met jullie eens...(Macdennis en Arjan)

    Ik had gehoord dat Sony 18 maanden voor de E3 05 nog ff kwam aankloppen bij Nvidia (heb ff geen zin om die bron op te zoeken), omdat IBM (grotendeels maker van CELL) ze dat had geadviseerd. De CELL zou volgens hun toch niet 'echt' geschikt zijn voor de rol van een GPU (Graphics Processing Unit). Dus ik denk dat de RSX in de PS3 toch echt een HELE grote rol speelt als het op Graphics aankomt, de CELL uiteraard ook, maar ik denk de RSX zelfs nog meer
    (zoals dat ook zo hoort te zijn, bij het spelen van een PC game is de Videoprocessor/kaart harder aan het werk dan de CPU, maar de CPU is buiten een game weer meer aan het werk, of heb ik dat fout?).

    Ook ben ik het met jullie eens dat de Xenos veel 'vernieuwender' is dan de RSX. de laatst genoemde is namelijk gewoon simpelweg een aangepaste GeForce 7600/7800 (eerder gezegd door Arjan) terwijl de Xenos op sommige punten nog nu nog steeds 'High End' kan worden genoemd, denk aan de Unified Shader Architecturre (er is nog steeds geen videokaart met deze superieure architecture, komt binnenkort waarschijnlijk toch verandering in though), of aan de Vector 5 techniek.

    Tenslotte ben ik het ook eens met Macdennis dat de Hardware van de PS3 in maart 2007 een tikkeltje veroudert zal zijn. En dat terwijl de hardware van de Xbox 360 in December 2005 toch echt 'High End' was.

    Mooie uitspraak waar ik het helemaal mee eens ben (Sorry, ik weet het, ik blijf mezelf herhalen, maar ik ben het gewoon met jullie eens, duidelijk? :+ ).
     
  7. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb totaal geen verstand van de console-specificaties. Maar welk van de 2 consoles (ps3 & 360) zal beter zijn voor spellen?

    Wat ik wel raar vind is, dat na zoveel negativiteit over de ps3 mensen nog steeds overtuigd zijn van de superieuriteit van de ps3 ten opzichte van de 360.

    Een maatje van mij (ps fanboy) is er nog steeds van overtuigd dat de ps3 over de 360 heen walst. Is dat terecht?
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan best zijn dat de 360 versie van assassins creed qua aI berer is, maar wil ubisoft dit niet toegeven omdat dan de kans bestaat da het spel voor de ps3 minder verkocht wordt.
     
  10. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de superieuriteit van de PS3 tov de 360 bedoelen veel mensen denk ik de mogelijkheden van de PS3. Als je dit 'gedoe' van de Cell enzo leest lijkt de PS3 iets mooiere beelden te kunnen maken als je 2 dezelfde games hebt, niet geoptimaliseerd voor een specifieke console.

    Maar de negativieteit van de PS3 heeft meer met het hele gedoe om de console heen te maken, maar daardoor kan de hardware natuurlijk nog wel superieur zijn aan de 360.

    Zelf denk ik ook dat het weinig uitmaakt. Grafisch zijn beide consoles erg goed, en het is gewoon de gameplay die het verschil gaat maken, en natuurlijk ook een beetje de hardware, en dan bedoel ik de randapparatuur. Zo vind ik de xbox-controller echt veel beter spelen dan die van de PS2 (of Gamecube). Maar het is gewoon nog lastig te zeggen wat uiteindelijk 'beter' gaat worden. En nog is het allemaal erg subjectief natuurlijk..

    Ik denk dat dit voor Ubisoft zelf weinig uitmaakt. Als mensen voor de 360 versie IPV de PS3 versie gaan verkopen ze alsnog een exemplaar van hun game, en krijgen ze een deel van de opbrengst. Dus dan zou het in principe niet uitmaken of men de game nou voor de PS3 of de 360 koopt, áls men hem maar koopt ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  11. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk nog steeds dat assassins creed op de 360 een betere AI heeft. Misschien heeft Sony Ubisoft wel een waarschuwing gegeven de ps3 niet in slecht daglicht te zetten. Geef nou eerlijk toe. Zo'n uitspraak komt niet vanzelf aan waaien?
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ondertussen staat zowat op iedere site het tegendeel...
     
  13. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    sites zoals?
     
  14. megatoom

    megatoom -

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    de xbox 360 ruled gwn
     
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Die allemaal dezelfde bron (IGN) gebruiken. Wat trouwens bij heel veel 'nieuws' sites het geval is. Voor een console die anderhalf jaar later verschijnt tegen een hogere prijs verwacht ik wat betreft zo'n spel eigenlijk meer in plaats van dat ze identiek zijn.

    Uitspraken als 'improved threading' verzin je niet zo maar. Het kan heel goed dat Jade Raymond teruggefloten is. We zullen het spoedig zien! :)
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het was gewoon een fout van IGN, beide games zijn identiek, dat is hetgeen wat bekend is...
    En waarom geef je dan van die domme opmerkingen als dit:
    "Voor een console die anderhalf jaar later verschijnt tegen een hogere prijs verwacht ik wat betreft zo'n spel eigenlijk meer in plaats van dat ze identiek zijn."
    Ter informatie, de xbox 360 versie is al langer in de maak. En ze komen gelijktijdig uit(dus je moet echt geen beter spel op de ps3 met deze verwachten, en dat weet je maar al te goed, dus die opmerking is zwaar overbodig). Trouwens, er zijn ps3 titels van de eerste generatie die evenmooi zijn als 360 titels van de 3de generatie, en dat is opmerkelijk te noemen. Maar swat...
     
  17. dannynima

    dannynima Guest

    WELKE TITELS VAN DE 1E GENERATIE VAN DE PS3 ZIJN DAN BETER DAN DE 360GAMES 3E GENERATIE ?wat een bullshit hiero,
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ga je weer op de persoonlijke toer boss .. Laat dat! Het is mijn mening. Ik dacht dat je misschien wel wat wijzer was geworden van die tijdelijke ban, niet dus. |:-
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mijn PC is nu al krachtiger dan beide consoles. Dus is de PS3 inderdaad wat te laat.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude, kan je niet lezen ofzo? Ik zeg dat er games zijn van de eerste generatie van de ps3 die evenmooi(grafisch) zijn als velen 3de generatiegames op de 360. Ik heb nooit iets van beters gezegd, damn, jullie zijn zo lichtgeraakt, niet normaal...

    @ Macdennis: Persoonlijk toer? Uw mening, ja oké, en het is mijn mening dat die mening van jou puur overbodig is. Trouwens, jij praat toch altijd met argumenten,... en Assassin's creed is langer in ontwikkeling voor de 360 en komt toch gelijktijdig met de ps3 versie uit, dus jij weet evengoed als mij dat die opmerking van jou niet nodig was. Het enige wat uit die opmerking voorvloeit is zoals als: "ha, kijk, de ps3 komt een jaar later uit, en zo'n groot game als assassin's creed is evenmooi op de 360...blabla" Terwijl het totaal niets met de hardware van de ps3 te maken heeft... Maarja, ik ken je techniekjes om te stoken en de ps3 zwart te maken ondertussen wel, dus maakt mij eigelijk niet uit wat je zegt, reageerde er toch op, om te zien hoe je zou reageren, tja, je reageert natuurlijk weer dat ik grote boeman ben, terwijl je zelf weet dat je opmerking niet van toepassing was...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina