1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  2. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/news/911137/54/'DVD-opvolger_Blu-ray_is_het_nieuwe_Betamax'.html

Weer geen positief nieuws voor Sony

"AMSTERDAM - De strijd tussen de twee mogelijke opvolgers voor de dvd wordt beslecht in het voordeel van HD-DVD. Dat voorspelt marktonderzoekbureau Cymfony. Consumenten hebben weinig vertrouwen in Sony, een van de belangrijkste bedrijven achter het concurrerende formaat Blu-ray."

"...wijzen veel consumenten in de discussies op de slechte reputatie van Sony op het gebied van de introductie van nieuwe technologie. Het bedrijf kent een lange geschiedenis van mislukkingen, zoals de MiniDisc en Betamax-video."

3. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren mijn wii opgehaald en is toch wel heel erg leuk ondanks het kiddy imago van nintendo.
    Zelda is weer brilljant en wii sports en play zijn erg leuk om te doen en het werkt gewoon goed.
    Maar zelda is echt zoals een avonturen spel hoort te zijn 40 uur gameplay en mooie graphics.
    Maar graphics zeggen in dit geval helemaal niks omdat het gewoon goed in elkaar zit.
    En de fun die ik nu al heb gehad op de wii heb ik nog niet eerder gehad op de 360.
    Ja sorry daar ga ik weer zullen jullie wel weer zeggen maar dat is mijn mening nogmaals.
    Ik denk met zelda dat ik de 360 helemaal weinig meer zal zien todat er weer eens een goede game uitkomt die een beetje de lengte hebben van zelda.
    Want van die serie heb ik alle delen helemaal platgespeeld

4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ach kom nou dat is echt zo'n bs!
    De Cell is handsdown gewoon een stuk beter dan de Xenon en de Cell is niet een klein beetje beter maar die is veel beter.
    Mensen die zo dom zijn om first gen PS3 titels te vergelijken met Xbox 360 titels die al second/third gen zijn moeten maar eens bij zichzelf te raden.
    Games zien er nu al net zo mooi zo niet mooier uit op de PS3 denk maar aan Fight Night Round 3, Oblivion, Tiger Woods 07, NBA 2K7 en Virtua Tennis om maar even een dwarstraat op te noemen.
    Laten we maar eens aankijken hoe games er over 1 a 2 jaar op beide consoles eruit zien.

PS3:
    Cell 190GFlop/s Praktisch (217,6GFlop/s theoretisch)
    RSX 12GTexel/s en 4GPixel/s fillrate, 1000MVertices/s en 56 ALU's
    256MB XDR RAM met 25,6GB/s bandbreedte deelbaar door CPU en GPU (maar hoeft niet)
    256MB GDDR3 met 20,8GB/s bandbreedte voor alleen de GPU
    De PS3 heeft een eigen audio chip namelijk RSX audio dat zelf zijn audio decodeerd en dus slecht heel minimaal van de Cell vraagt.

Xbox 360:
    Xenon 78GFlop/s Praktisch (115,2GFlop/s theoretisch)
    Xenos 8GTexel/s en 4GPixel/s fillrate, 500MVertices/s en 48 ALU's
    512MB GDDR3 met 22,4GB/s bandbreedte dat gedeeld moet worden over CPU en GPU
    10MB eDRAM met 256GB/s bandbreedte wat slechts zorgt voor free 4x FSAA op 720p resolutie met Tiling (wat overigens nog niet gebruikt wordt)
    Voor OS taken en audio verliest de Xenon 1 van zijn 3 cores die volledig gestressed wordt die overigens ook helemaal geen True Dolby Digital en DTS HD aan kan.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De genade klap voor sony :eek:

6. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat ik niet snap is dat mensen zeggen dat hij duurder is dan een 360.
    Neem nou een 360 met harde schijf 400 euro en een losse hd drive 200 euro is ook 600 euro zonder spel.
    Dus ja je zit dan wel meer met een losse dvd speler terwijl dit bij de sony weer mooi 1 apparaat is.
    Ga nou weer niet zeggen dat ik een fanboy ben of dat soort rare kreten.
    Het verbaasde me alleen

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hahahaha, iedere zichzelf respecterende gamesite heeft de genoemde games langs elkaar gezet en er is geen één multi platform game die mooier is op de PS3 dan 360.
    We kunnen wel bezig blijven met de termen: "Ja wacht maar tot de volgende generatie games op PS3 uit komt...."
    Feit blijft dat Sony riep: "Wij bepalen wanneer next gen begint, Xbox 360 is een Xbox 1.5 en dat soort geneuzel".
    Mensen die NU een gameshop in lopen zien dat de 360 goedkoper is, mooiere games heeft, meer games heeft, meer "bang for the buck" bied...
    Zoals MS vorig jaar al zei: "het zijn beiden sport auto's (Ferrari, Porsche), laat nu maar zien wie de race het beste rijd" (of iets in die strekking).
    Op dit moment lijkt de PS3 nog met een rokende motor aan de start te staan terwijl de 360 net zn tweede set banden eronder heeft liggen en een hervulde benzine tank heeft :):

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Keuze mijn vriend.

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.368
    http://www.nu.nl/news/911137/54/'DVD-opvolger_Blu-ray_is_het_nieuwe_Betamax'.html Voorlopig dus nog geen blueray speler hier

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Typisch een keuze... Ik wacht rustig af en heb voorlopig nog geen HD DVD nodig. Als ik beneden ook een HDTV heb staan (Ik wacht op de OED's) dan kijk ik wel even verder en dan kost het me dus nog 150-200 euro extra voor een HD DVD speler ipv 700 euro, omdat ik de 360 toch al heb staan ..... Tevens zie ik de Xbox 360 en de PS3 op de eeste plaats als game console

11. Master Perfect

Master Perfect Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.insidegamer.nl/hardware/...t-197000-PS3s-verkocht-in-november-in-VS.html

Niet echt iets om over naar huis te schrijven.

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen die denkt dat de PS3 in maart in Europa uitkomt nu zn hand opsteken 8) }:] :x :lol:

13. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.368
    ah ps3 :):

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat maakt het nou toch allemaal uit waneer iets uitkomt.
    Bij de 360 was de launch k.. bij de wii is die ook k.. en bij de ps3 zal die ook wel k.. zijn.
    Je ziet het allemaal wel toch.
    Eerst roepen ze van de daken we gaan launchen en als het dan zo ver is duiken ze eens de magazijns in en komen ze tot de ontstellende ontdekking oh oh we hebben bijna geen voorraad.
    Nou dan roepen we toch dat ze moeten preorderen weten wij meteen hoeveel we er moeten maken en hoeveel er verkocht zijn.
    Zo gaat het toch altijd dus wacht rustig af.
    Bij de wii stond ik ook 6de op de lijst en had hem al op de eerste dag terwijl de winkel er maar 4 zou krijgen.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat de Wii en 360 toch wel van de meest succesvolle WW launch mogen spreken. (eerlijk gezegd denk ik dat MS zn zaakjes zelfs het beste voor elkaar had). Iedereen die een pre-order had heeft ook een 360 uitgeleverd gekregen (in tegenstelling tot de Wii of PS:cool:.
    Jammer dat de Wii zo'n grote voorraad heeft maar ze niet in grote getalen in Nederland levert...
    MS heeft altijd open en eerlijk naar buiten gebracht dat ze nooit voldoende voorraad aan konden maken om aan de vraag te voldoen dus dat je een pre-order kitje kon kopen, super goed gedaan allemaal _O_

Edit: en even nog een quote van je. Ik denk dat het heel veel mensen WEL iets uitmaakt of je favoriete console nu in de lente 2006 uitkomt, eind 2006, lente 2007 of misschien wel eind 2007.....

Laatst bewerkt: 8 dec 2006
  16. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik kan me toch ook wel verhalen herinneren van mensen die al heel lang een preorderkitje hadden en nog met lege handen stonden op de launchdag.
    Gewoon omdat ms ze meer preorder kits had geleverd dan ze consoles hadden geleverd.
    Maakt dat echt heel veel uit je zit al een jaar te wachten dan kan een half jaartje er toch ook nog wel bij.
    Is zelfs beter dan hebben ze ruim de tijd om de kinderziektes eruit te halen.
    Dat is bij de 360 jammer genoeg niet gebeurd omdat ze overall tegelijk uitkwamen.

17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Die mensen hadden geen preorder kitje maar een preorder van de Bart Smit (dacht ik), die deden niet mee aan de pre-order actie van MS en dachten dat er ruimschootst voldoende voorraad zal zijn... (niet dus :+ )
    MS had hier geen schuld aan.

Laat ik het zo zeggen, tot op dit moment heeft de PS3 nog helemaal NIETS van hun VALSE beloftes waar gemaakt.
    Fout op fout, leugen na leugen, keer op keer gaan ze op hun bek.

Wat velen Sony fans een tijd geleden nog dachten dat al deze negatieve aandacht niet bij de meanstream zal komen blijkt nu ook niet waar te zijn.
    Grote media bedrijven (kranten, websites, tv stations) melden nu ook alle blunders van Sony en dit is slechts het begin van het einde voor ze. Het gaat jaren duren voordat ze hier bovenop komen (als ze er al bovenop komen).

Het is een kwestie van tijd voordat alle grote filmstudios multiplatform gaan HD en Blu-Ray) want ze weten ook dat iedere HD DVD speler voor de 360 ook verkocht word aan iemand die er FILMS mee gaat kijken, bij de PS3 is dat nog maar de vraag....
    En laat nu heel het Blu-Ray gebeuren voor sony de vertragingen betekenen...

18. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik nou net 1 van die mensen zijn die hem had gereserveerd bij de bartsmit een dag voor de launch want toen kon je hem pas echt bestellen.
    En wat denk je juist gewoon een 360 op de launchdag ik dacht ach laat ik het gewoon proberen.
    Waarschijnlijk toch niet zo populair als de wii die voorlopig bij alle winkels gereserveerd moet worden

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik nou ook ;) _0/ :)

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin. Ik heb hem enkele maanden voor de launch gewoon online bij de Bart Smit besteld en kreeg hem netjes geleverd op de launch dag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina