1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    MGS vind ik niet zo leuk, dus mij maakt het niet veel uit of het naar de 360 komt. ik zou veel blijer zijn met DMC4 :)

2. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil eigenijk God of War 3 :D.. Maarja die is geloof ik van sony zelf.

3. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    doe mij alleen maar Formule 1. voor de rest vind ik hiet niet interessant... in ieder geval niet het soort spellen waar we een tekort aan hebben op de 360.

4. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel leuk dat MGS4 op de 360 uitkomt. Lach me kapot als hij op de 360 er beter uit ziet. Zou een goeie sneer naar Sony zijn.

Het spel spreekt me eigenlijk ook niet zo aan.

Had ook liever God of war of killzone op de 360 gezien.

Maar wat ik niet begrijp is dat veel developers de ps3 zoveel kans geven. Het lijkt wel of veel developers er voor kiezen om speciaal voor de ps3 te gaan ontwikkelen. Hier een voorbeeld:

http://www.xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=3478

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Een game als Metal Gear, is net als Final Fantasy (meeste delen) een systeem seller voor Sony.
    Gaat die titel multiconsole, dan is dat zeer zeker een harde klap voor Sony.

Dat zou hetzelfde zijn als dat Zelda op de 360 uit zou komen. Dan kan Nintendo ook even flink slikken.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zelda is een franchise van Nintendo zelf. MGS is geen franchise van Sony, maar van Konami en Konami mag de game dus uitbrengen op elk systeem, tenzij Sony rechten heeft gekocht, maar daar is geen sprake van.

7. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, je snapt het idee. ;)

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.715
    Heeft Sony wel eigenlijk eigen wel goede games gemaakt op twee na? Alle games die iedereen claimt door Sony gemaakt te zijn, zijn namelijk van first party developers.

9. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Third party zul je bedoelen? Maar je hebt wel een punt, ik kan er ook niet zo snel een paar bedenken. Valt Naughty Dog onder first party? Nee hè?

10. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou dit bullshit zijn?

a. MGS is al eens eerder verschenen op de XBOX.
    b. Hideo Kojima heeft enige tijd terug bevestigd dat MGS4 technisch mogelijk is op de 360.
    c. Sony vind third party exclusiviteit deze ronde totaal niet belangrijk.
    d. EGM meldde dit gerucht enkele maanden geleden al.

1 + 1 = 2

Laatst bewerkt: 17 dec 2006
  11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.715
    Ik bedoel first party. Naughty Dog, Guerilla en de makers van GT zijn volgens mij oa first party developers.

Maar Sony zelf heeft alleen twee (Edit: Drie) titels op de naam staan (die echt noemenswaardig zijn, dan). Verbeter me als ik het fout heb.

12. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verkoopt ps3 daalt.Verkoop 360 stijgt.

De verkoop van de Playstation 3 is de afgelopen week erg gezakt. In de week van van 13 tot 19 November zijn er in totaal 43,378 consoles verkocht in Japan terwijl er de eerste 2 dagen na de launch 88,400 uit de winkels waren gevlogen. In de week van 20 tot 27 November is het zelfs gedaald naar 32,662 verkochte consoles. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er te weinig consoles geleverd worden, door het welbekende blu-ray problee

Hiernaast zijn de verkopen van software ook matig te noemen. Mogelijke oorzaken hiervan zijn dat de eerste games niet in de smaak vallen, en dat veel consoles gekocht worden om vervolgens op Ebay gezet te worden. Sony heeft hierop nog geen commentaar gegeven maar laat weten dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk consoles te leveren.

Daarbij komt ook nog eens dat de verkoop van de xbox 360 behoorlijk is gestegen door Blue Dragon. Er zijn nu zelf op een week tijd 35.000 xbox 360 verkocht. Iets waar de xbox 1 Nooit maar bij in de buurt heeft kunnen komen. Blue Dragon zou zelf beter verkopen dan de nieuwe zelda van Nintendo. En als je dan leest de verkoop van de ps3 gezakt is naar 32.662. Dan heeft de xbox 360 voor het eerst iets meer verkocht als de ps3. MS je hebt echt een pluim verdiend Maar ms heeft nog een lage weg te gaan. want ze moeten eert zorgen dat ze die verkoop cijfers ook zoo hoog houden iets waar sony al niet in geslaagt is. Ik denk dat het getij voor sony best wel eens kan gaan keren.
    en dat het straks MS en nintendo zijn die aan de touwtjes treken.

13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat zeg je hier ook al.

En zoals Kameo al zegt, de PS3 is uitverkocht, vandaar dat de verkoop duidelijk zakt, duh.

14. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
  15. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Als dit jouw bron is dan klopt je uitspraak niet. In je bron staat namelijk dat de PS3 wel degelijk beter verkoopt dan de 360, en jij zegt van niet.

Maar boven alles is het natuurlijk geweldig dat MS zoveel 360 weet te verkopen in Japan.

16. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    De ps3 was snel uitverkocht dat klopt maar sony heeft gezegd dat er ieder week 100.000 nieuwe aan geleverd worden. En als je vervolgens hoort dat er maar 32,662 op in een week zijn verkocht. Vind ik dat slechte verkopen. Want nog geen 33000 verkocht van een nieuwe lading van 100.000 vind ik een best grote daling als je bedekt dat er op de dag dat de ps3 uit kwam er 88.000 zijn verkocht.

http://www.ownage.nl/news/17292/

Playstation 3 verkoopt minder goed dan verwacht

De verkoop van de Playstation 3 is de afgelopen week erg gezakt. In de week van van 13 tot 19 November zijn er in totaal 43,378 consoles verkocht in Japan terwijl er de eerste 2 dagen na de launch 88,400 uit de winkels waren gevlogen. In de week van 20 tot 27 November is het zelfs gedaald naar 32,662 verkochte consoles. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er te weinig consoles geleverd worden, door het welbekende blu-ray probleem.

Hiernaast zijn de verkopen van software ook matig te noemen. Mogelijke oorzaken hiervan zijn dat de eerste games niet in de smaak vallen, en dat veel consoles gekocht worden om vervolgens op Ebay gezet te worden. Sony heeft hierop nog geen commentaar gegeven maar laat weten dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk consoles te leveren.

De ps3 verkoopt niet iedere week even goed als ik dit hier zoo lees. De verkopen verschillen
    Met de week.

Bron http://www.ownage.nl/news/17292/

/Mod Voortaan even de [​IMG] knop gebruiken om je bericht te wijzigen. -Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2006
  17. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het er met een maatje van mij over. Worden "lost planet" en "dead rising" nu ook naar de ps3 geport?

18. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, wie zegt dat Sony daadwerkelijk die 100.000 levert elke week? Daar lijkt het totaal niet op. Ze zeiden toch ook dat ze 400.000 zouden leveren aan de USA bij de launch en uiteindelijk bleken dat er maar 197.000 te zijn.

Die aantallen van Sony zijn maar praatjes om de aandeelhouders en de consumenten zoet te houden. Zeggen en doen zijn twee verschillende dingen.

19. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat de lage verkoop cijfers van de ps3 ok te maken heeft met de mindere goede launch line up, de reviews spreken voor zich. Denk dat een hoop mensen wachten totdat de machine zich echt bewezen heeft een sprong vooruit te maken op nextgen gamen. Zal zeker af gaan hangen van de titels die gaan uitkomen voor de ps3...

20. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een maatje van mij wil wachten tot er een prijsverlaging komt voor de ps3, kan hij nog lang wachten denk ik.

Ik snap ook niet waarom je geen 360 zult kopen. Heeft denk ik meer diversiteit aan spellen dan playstation.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina