1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kon je enigszins wel verwachten. Elke console krijgt meerdere revisies, maar niet zo ingrijpend als deze! :eek:

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ga maar uit van niet. Voel me echt behoorlijk genaait, vooral die HDMI poort maar helemaal met die 120GB schijf, 20GB is echt te klein.

3. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    straks zit er ook nog een HD-DVD speler in

4. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik nu nog liever mijn 360 verkoop :mad:

Ik hoop het niet want dan gaan er waarschijnlijk ook HDDVD spellen uitkomen :mad:

Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  5. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ook niet dat ze dat doen, ze hebben een prima ad-on en die dan heb je een xbox van 600 euri, dat is niet echt gungstig voor de concurentie...

6. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik hoop dat het een hoax is.........

7. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    Plaatje ziet er redelijk echt uit moet ik zeggen. Beetje donker wel maar je kan duidelijk de AV-aansluiting zien met daaronder de HDMI-aansluiting. Alleen dat van die 120GB harde schijf is nog maar de vraag; MS zal zich ook wel realiseren dat er dan veel klanten teleurgesteld zullen zijn met hun miezerige 20GB schijf. En of deze Xbox 360 v2 een HD DVD speler zal hebben lijkt mij niet omdat ze net de add-on hebben uitgebracht en ze daar natuurlijk veel (extra) geld aan kunnen verdienen.

Edit: wat ik ook wel interessant is is dat ik lees "cooler 65nm processor" wat zou betekenen dat er niet meer zoveel Xbox'en kapot zullen gaan door de hitte van de CPU (met als gevolg losse contacten en dus 3 rode LEDs). Ik zou de mijne graag omruilen voor v2 :) Misschien koop ik er zelf een als de mijne weer kapot mocht gaan.

8. Menace

Menace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz... heb ik net een maand geleden een Xbox360 gekocht... als ik dit had geweten had ik nog even gewacht (als het idd geen hoax blijkt te zijn).

Denk ook niet dat Microsoft een grootschalige (gratis) inruilactie zal gaan houden voor mensen met een 360v1 8)

9. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die foto is te nep. Van Microsoft zijn we gewend dat ze hun eigen connectoren maken. Dit was met de xbox een ook al zo. Met eigen connectoren bedoel ik dan de kant van de kabel die in de xbox verdwijnt. Ik zie niet in waarom dat nu ineens niet meer zo zou zijn. Dit is meer een sneer naar je trouwe user's base dan naar de concurentie.

Zoals Arjan al zei, elke console krijgt zijn update, denk aan de verschillende xbox versies, de kleinere psone en ps2. Dit is geen update, dit is het op de schop nemen van je hele product. Het lijkt een beetje op de PSX die sony uitbracht voor alleen de japanse en amerikaanse markt, met ingebouwde ethernet adapter een harde schijf en media extender eigensschappen en ik meen ook een dvd recorder.

Het is wel realistisch om te denken dat die harde schijf bijvoorbeeld uit komt, denk aan de mogelijkheid die Microsoft consumenten in de VS bied door middel van downloadable hd series en dergelijke. 20 gig zou hiervoor genoeg moeten zijn, aangezien je de films leent en niet koopt.

Het zou overigens best mogelijk zijn spellen uit te brengen op zowel HD-DVD schijfjes, als DVD schijfjes. Bij sommige HD-DVD's is er sprake van een dubbele beschrijving. Aan de ene kant staat dan de normale DVD en op de andere kant de HD-DVD versie. Met games zou dit meins inziens ook kunnen.

//Edit:En waar is op dat plaatje de aansluiting voor een Optische geluidskabel, want die prop je niet in je hdmi kabel, die draagt het geluid al met zich mee. Hoe krijg je het Dolby geluid dan naar je versterker? Via een hele dure receiver met ingebouwde HDMI switch ofzo.

10. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. SiNNeD26

Leuk Bevonden:
    0
    Eeh dat plaatje is gewoon precies hetzelfde als een Xbox 360 "v1" met alleen een HDMI-aansluiting. Wat is daar nu zoveel anders aan? HDMI is gewoon een nieuwe standaard en veel TV's hebben deze aansluiting en het is dan alleen maar logisch dat MS ook een HDMI optie gaat aanbieden (al is het maar om hetzelfde te kunnen als de PS3 ).

12. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Supernep.

Waarom denk ik dat? Omdat er 1 figuur is die hopelijk toch geleerd heeft van de fouten die hij in het verleden maakte: Dhr. Peter Moore.

13. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of ik dit meteen moet geloven. anders maakt het mij toch niet uit.

als ik maar de games kan doen die ik wil doen.

14. SiNNeD26

Leuk Bevonden:
    0
    Moore? Dat was toch die man van Sega? Wat bedoel je daarmee? Ik snap echt niet waarom jullie denken dat MS zichzelf in de voet schiet als ze een HDMI aansluiting gaan leveren: dat is toch gewoon een logische stap? Ok, bestaande klanten zijn minder blij maar lekker belangrijk: hun hebben de Xbox 360 anders aangesloten en dat werkt ook. Ik zou er zelf echt geen problemen mee hebben.

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik snap je punt. Maar MS heeft al zijn kabels tot nu toe aangeboden met eigen connectoren aan de kant van de console. Ik verwacht dan eerder dat ze met een eigen kabel kamen met een gepattenteerde connector voor de kant waar hij de console in gaat. Zo voorkom je dat mensen hdmi kabels van andere bedrijven gebruiken. De eigen HDMI cable zou er dan ongeveer hetzelfde uitzien als de Advanced Scart Cable van de oude xbox, met zo'n kastje in het midden voor het geluid. Daarom denk ik dat die foto nep is...

Hoe regel je anders het geluid? Mensen dwingen een standaard av kabel te gebruiken naast de HDMI cabel om daar hun optische kabel in te proppen?

16. SiNNeD26

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wat je bedoelt ja, goed punt. HDMI ondersteunt ook audio dus het is mogelijk om ook het geluid via dit kanaal te sturen. Mijn TV kan dit ook gewoon aan, geen probleem (ik heb een Denon DVD-2910 DVD speler met HDMI). Alleen hoe het dan zit met DD enzo weet ik niet. Dan zul je inderdaad een receiver moeten hebben met HDMI ingang.

17. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat wordt dan een duur grapje. Als je namelijk met HDMI, wat hetzelfde werkt als scart inprincipe, je tv aanstuurt vanaf je 360 dan heb je beeld en geluid in een. Meeste mensen met een lcd en receiver of gewoon een surround set in het algemeen, sluiten hun lcd hierop aan, maar de manier waarop is analoog waardoor je alleen maar dolby prologic kunt gereren, correct me if i'm wrong. Dan kun je je tv dus niet gebruiken als tussen station om het geluid over je speakers te laten lopen in DD 5.1. Dan moet je idd wel een receiver hebben met HDMI. Dan wordt je daartoe verplicht. Een makkelijkere optie is de optische aansluiting op de console zelf te maken. ben je van het hele probleem af en dan is het logisch dat die connector als te zien op het plaatje gebruikt wordt. Maar dat zie ik niet, daarom twijfel ik aan de echtheid ervan:).

Ik vraag me ook af hoelang het gaat duren voordat MS dit gerucht ontkracht heeft, (om het vervolgens officieel aan te kondigen tromgeroffel tadda hier is het wisten jullie zeker nog niet, onder luid applaus van overdreven amerikanen...) iemand hier al iets over kunnen vinden?

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als het waar is, dan komt Microsoft met een eigen kabel, waar een optisch digitale uitgang op zit. Tenminste, dat lijkt mij niet meer dan logisch. ;) Ze zullen echt niet proberen om de verkoop van receivers met ingebouwde HDMI switch een boost te geven. :+ Ik denk niet dat men zich hier zorgen over hoeft te maken. :)

19. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    dat de hardware verandert en na 1 jaar en 2 maanden vind ik echt genaaid.

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja, en daarom twijfel ik aan de echtheid van dat plaatje, waarom een universele HDMI port, als je er al bijna zeker vanuit kunt gaan dat ze met jun eigen kabel komen?

ik blijf erbij, gewoon een hoax, niets meer en niets minder.

Dit stuk komt van www.tweakers.net en gaat over de hardware scaler, maar ook over de grotere harde schijf. Naja we zien wel, keb nu wel weer genoeg gepost, jullie zullen me wel zat zijn;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina