1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 22 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Blu-ray is een nieuw optisch opslagmedium waar een stuk meer gegevens op passen dan de normale DVD of dual-layer DVD. Hierdoor kunnen er meer gegevens op de schijfjes geplaatst worden. Of dit de komende jaren ook echt gebeurd is echter maar af te wachten en waarschijnlijk onzin.

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Maar iedereen die een Ps3 koopt hoeft dan niet persee Blu-ray's tekopen.
    En iedereen die een HD-add kopen voor de Xbox 360 kopen daar integen wel weer HD-Dvd's :)

3. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    nee... want je kan ook gewoon dvd's in je 360 doen... je hoeft sowieso die heel hd-dvd addon niet te kopen.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja maar dat zegt leze ook .. de mensen die de HD DVD addon kopen .. kopen dit voor de HD DVD's

5. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voorlopig voor de Wii aangezien daar de spellen op uit gaan komen waar ik het meeste plezier aan beleef (Zelda, Smash Bros, Metroid, Mario, Pikmin etc.).

Ik wil echter rond kerstmis 2007 voor misschien een 2e console gaan. Welke dat dit wordt weet ik nog niet, want op beide consoles komen toptitels uit die ik graag zou willen spelen.

De hele discussie van "dit is beter dan dat" vind ik niet terecht. Het is gewoon een persoonlijke smaak en die bepaalt aan welk platform je het meeste plezier beleefd.

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ach niks Blu-ray of HD-DVD, ik denk dat allerbei voorlopig de eerste 5jaar niet de gewone dvd kunnen verslaan. En over 5 jaar is de hologram disc alle 2 al voorbij gestreeft.

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Hologram?
    Is dat al uitgevonden dan?

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Yup maar die laat niet veel van zich horen en loopt nu ook niet al allemaal van die stoere praat te lullen, wat ik slim vind. Want wacht maar af ;)

http://www.physorg.com/news967.html

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik geloof dat ik daar zo'n vier jaar geleden al wat over heb gelezen. Ipv twee lagen gewoon een traploze laag (extra dimensie dus), opslagmogelijkheden zijn enorm.

Ik hoop echt dat hd-dvd de winnaar gaat worden, niet om ms of sony, maar alleen vanwege het feit dat hd-dvd tot nu toe steeds beter en mooier is gebleken.

10. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    En volgens mij zijn de HD-DVD speler veel goedkoper dan de Blu-ray spelers.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.945
    Ik hou het gewoon bij de DVD.
    Echt, de hoesjes van Blu Ray en HD DVD zien er echt lelijk uit..Mja, 20th Century Fox ondersteunt wel exclusief Blu Ray, en daar komen toch echt de vetste series en films (vind ik) vandaan..uit dat opzicht kies ik voor Blu Ray.

12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik zie voorlopig ook de meerwaarde niet van het hebben van een HD-DVD en/of Blu-Ray speler. De DVD als spelformaat voldoet nog prima en dit zal voorlopig nog wel zo blijven gok ik.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hehe, dat dacht ik ook, totdat ik voor het eerst in aanraking kwam met HD film materiaal op een HD scherm. Dat smaakte echt naar meer. Een gewone DVD ziet er gewoon een stuk minder mooi uit, zeker als je HD materiaal hebt gezien. Aangezien ik PS3 koop en de PS3 een Blu-Ray speler bevat, is het probleem meteen opgelost. :)
    Naast Blu-Ray voor films, is de grote van het schijfje daarnaast ook handig voor de games. Ze kunnen er nagenoeg alles opstouwen.

Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  15. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is er een kans dat de xbox ooit nog met een blu-ray speler komt? dan kunnen we ps3 afschrijven

16. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Nee want de Xbox 360 support alleen HD DVD.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je zeker gelijk in, maar ik zeg dan ook niet dat ik geen mogelijkheid heb tot het bekijken van HD film materiaal.... :x

Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  18. diablo85

diablo85 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me vrij logisch, maar wat me ook logisch lijkt is dat als HD-dvd verliest en BR wordt de duidelijke winnaar, dan denk ik niet dat MS gewoon blijft volhouden met HD-DVD...
    maargoed, iemand enig idee hoe lang het nog duurt voordat zo'n strijd is beslist??

19. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal waar. Voorlopig suport microsoft alleen HD-DVD. Maar als blijkt dat echt iedereen blue-ray gaat gebruiken kan microsoft altijd nog een ad-on maken voor de 360 met die wel de blue-ray schijfjes draaid. (zal echter voorlopig niet gebeuren)

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Klopt, dan zal Msoft toch ook over moeten gaan op Blu-Ray. Dat was volgens mij ook de reden dat ze geen HD DVD speler in de 360 hebben gedaan, maar het doormiddel van een add-on op de markt hebben gebracht.
    Hoe lang zo'n strijd ongeveer duurt? Dat is heel lastig te zeggen. Zelf denk ik dat het minimaal 1,5 a 2 jaar zal gaan duren voordat er het een en ander duidelijk zal zijn. Ik zelf heb inmiddels op Blu-Ray gegokt. Ten eerste zit er eentje in de PS3 die ik toch al haal en daarnaast vind ik de ondersteuning van de filmmaatschappijen heel erg goed. En het beeld is natuurlijk super! :)

Edit:

Zie zojuist de volgende actie van Microsoft in Azië:

Ten eerste vind ik deze actie vrij arrogant overkomen, maar ik vind het vooral beledigend voor de Aziatische gamers. Alsof de Aziaten de console door deze actie nu wel opeens massaal gaan kopen. Ik denk persoonlijk eerder dat ze meer afkeer van Msoft krijgen, Japanners houden bijvoorbeeld helemaal niet van dit soort acties.

Laatst bewerkt: 6 feb 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina